מדריך פרקטי לבניית פרופיל קישורים טבעי

תוכן עניינים

קישורים נכנסים מהווים את אחד הכלים החשובים והיעילים ביותר לקידום אתרים במנועי חיפוש, ובמיוחד במנוע החיפוש של גוגל. אלא שלא כל קישור נכנס הוא קישור אפקטיבי וישנם גם לא מעט מקרים בהם קישורים נכנסים יכולים להוביל לענישה של האתר והדחתו אל החלקים האחוריים של מנוע החיפוש. על מה חשוב להקפיד כאשר מייצרים קישורים נכנסים לאתר? מה זה פרופיל קישורים ואיך מתבצעת בניית פרופיל קישורים כזה? מהו הדבר החשוב ביותר שעליו עליכם להקפיד בתהליך הבנייה של פרופיל הקישורים לאתר שלכם? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של BESTLINKS, המספקת חבילות מתקדמות לקידום אתרים לרבות בניית אסטרטגיית קידום ופרופיל קישורים טבעי ואפקטיבי.

מהו הקונספט המרכזי שעומד מאחורי קישורים נכנסים לאתר?

ישיבת שיווק בדיגיטל

ובכן, הגורם שמעניין את גוגל יותר מכל, ודברים אלה נכונים לגבי כל מנוע חיפוש, הוא לא בעל האתר המופיע בדפי תוצאות החיפוש, אלא המשתמש שמבצע חיפוש דרך מנוע החיפוש. גוגל מעוניינת לספק למשתמשים שלה את תוצאות החיפוש הטובות והרלוונטיות ביותר סביב כל ביטוי חיפוש ולשם כך היא מיישמת שורה של כלים שמיועדים להבטיח שהתוצאות המוצגות לכל משתמש בכל חיפוש, תהיינה המתאימות, הרלוונטיות והיעילות ביותר. אחד הכלים שבהם משתמשת גוגל למטרה זו הוא הכלי של קישורים נכנסים, סביבו נבנתה גם הפרקטיקה של בניית פרופיל קישורים. אבל מה מיוחד בקישורים נכנסים?

ובכן, כאשר אתם רוצים למצוא איש מקצוע איכותי לשירות קניית קישורים , אמין ומקצועי, הדבר הראשון שאתם מנסים להשיג זה המלצות – אנשים פרטיים ואנשי מקצוע שמספקים לכם המלצות על איש מקצוע מסוים. הקונספט של קישורים נכנסים הוא בדיוק הקונספט הזה של המלצות על אתרים. כאשר אתר אחד מפנה לאתר אחר, רואה בכך גוגל כמעין המלצה שנותן אתר למבקרים שלו על האתר אליו הוא מפנה. ככל שיש יותר קישורים נכנסים וככל שהקישורים האלה מגיעים מאתרים יותר "חשובים", כך נחשב האתר אליו מופנים הקישורים כאתר מומלץ יותר שיש לקדם אותו לראש תוצאות החיפוש.

לא כל קישור הוא קישור טוב

אחרי שאמרנו את זה, המלצה מאדם פרטי היא לא כמו חוות דעת מקצועית של איש מקצוע, והמלצה מאדם שמקורב לאיש המקצוע או שיש סיבות להאמין שהיא אינה אותנטית, היא לא כמו המלצה מלקוח אמיתי. ואכן, גוגל עושה מאמץ רב לבחון כל קישור נכנס בכדי לבדוק את האיכות שלו ולשם כך היא מפעילה כלל אסטרטגי מרכזי שבוחן דבר מרכזי אחד – מידת האותנטיות של ההמלצה, או במילים אחרות, מידת האותנטיות של הקישור הנכנס. גוגל מחפשת קישורים נכנסים איכותיים שמגיעים מאתרים איכותיים אבל היא בודקת שמדובר גם בקישורים טבעיים ואותנטיים, וסביב סוגיה זו מבוצע התהליך של בניית פרופיל קישורים.

מה זה פרופיל קישורים?

כל פעולת קידום באתרי אינטרנט, חייבת להתבצע על פי תכנית מסודרת. קידום אתר הוא תהליך עסקי קבוע שיש לשלב בפעילות השיווק הקבועה של העסק, וכמו כל פעולת שיווק, גם קידום האתר צריך להתבצע על פי תכנית. במסגרת התכנית, עלינו לקבוע מהם הכלים בהם אנו עושים בכדי לקדם את האתר, מהן המטרות שאותן אנו רוצים להשיג ומתי, מהו התקציב שאנחנו מקדישים לכל אמצעי ובהמשך לכך, איך אנחנו בונים את כל זה בצורה אפקטיבית שתייצר את התוצאות הנדרשות. פרופיל קישורים הוא התכנית של כלי הקישורים ככלי קידום לאתר והוא כולל בתוכו את כל הפרטים הקשורים ליצירת קישורים נכנסים לאתר: מאילו אתרים אנחנו רוצים לקבל קישורים, איך אנחנו עושים את זה, מהם הביטויים שישמשו כאנקורים להפניית הקישור לאתר, כמה קישורים אנחנו מייצרים בכל פרק זמן (תדירות), פיזור הקישורים, סוגי האתרים מהם אנחנו מקבלים את הקישורים וכדומה. בתהליך של בניית פרופיל קישורים אנחנו חייבים לקחת בחשבון סוגיות של תקציב ולוחות זמנים, אבל אנחנו גם חייבים לוודא שהפרופיל הוא פרופיל טבעי, אותנטי ובריא.

ניתוח נתונים של קישורים חיצוניים

כך למשל, בתהליך של בניית פרופיל קישורים אנחנו רוצים להגדיר שהאנקורים המפנים לאתר שלנו יכללו לא רק ביטויי מפתח שאנחנו רוצים לקדם, אלא גם ביטויים גנריים כמו "למידע נוסף", "לחץ כאן" וכן הלאה. אנחנו רוצים לוודא שהתוכן ממנו יוצא הקישור, קשור לאתר שבו מופיע התוכן הזה. אנחנו רוצים לוודא שאנחנו לא מייצרים כמות גדולה מדי של קישורים ללא פרופורציה לתנועה שהם מייצרים וכדומה. מדוע אנחנו רוצים את כל זה? מכיוון שכך זה אמור להיראות כשהקישורים הנכנסים הם אותנטיים וטבעיים. כך למשל, אם אתר חדשות גדול מפרסם כתבה על העסק שלכם, את הקישור לאתר שלכם הוא יוציא מן הסתם, לאו דווקא מביטוי מפתח שמעניין אתכם, אלא מביטוי גנרי כמו "בקרו באתר". אתר חדשות כזה גם לא יפרסם עליכם 3 כתבות ביום. אם בכל זאת, ישנו אתר שמפרסם עליכם כל יום 3 כתבות ומוציא אליכם קישורים אך ורק מביטויים שמעניינים אתכם, סביר להניח שלא מדובר בקישורים אותנטיים, אלא ביוזמה שיווקית משלכם, ואת זה גוגל יודעת לזהות וגם מאוד לא אוהבת.

בתהליך של בניית פרופיל קישורים אנחנו רוצים להבטיח שהקישורים הנכנסים לאתר שלנו הם טבעיים ואותנטיים כמה שיותר, פונים לכל דפי האתר ולא לדף ספציפי בלבד, משתמשים במגוון ביטויי אנקור, יוצאים מאתרים שקשורים לתחום הפעילות שלנו, נוצרים בתדירות משתנה ואקראית ולא שיטתית ומלאכותית ואפילו מייצרים קישורים "חסרי ערך קידומי" מסוג NO-FOLLOW. כל אלה נועדו להבטיח שהקישורים הנכנסים שלנו נראים כמה שיותר טבעיים ואותנטיים, ולא רק כאלה שמנסים לייצר טראפיק. ממש כמו ההבדל בין המלצות אותנטיות שמספקים לקוחות שלכם עליכם ולא אתם עצמכם על העסק שלכם.

איך בונים פרופיל קישורים?

ובכן, בניית פרופיל קישורים הוא תהליך מקצועי שמתבצע על פי עקרונות מקצועיים ועל פי מתודולוגיות מסודרות, שמאפשרות מעקב על כל הפרמטרים של בניית הפרופיל, וישנם פרמטרים רבים כאלה, מעבר למרכזיים שפירטנו לעיל. העניין הוא שכל טעות שאתם מבצעים בתהליך הבנייה, יכול ליצור פתח דרכו יכולה גוגל לזהות את "המהלך" המתוחכם שלכם ולזה אתם לא רוצים להגיע. על כן, את כל הנושא של בניית פרופיל קישורים ומעבר לכך, גם יישום הפרופיל והוצאתו אל הפועל באופן שוטף, אתם רוצים להשאיר לגורם מקצועי שייצר עבורכם את התכנים, שיבנה עבורכם את הקישורים ושיפזר אותם בתדירות אקראית באתרים איכותיים ורלוונטיים לתחום הפעילות שלכם. כל דבר שהוא פחות מזה, בטח ובטח ניסיון שלכם לבצע את התהליך באופן עצמאי לחלוטין, יכול לסכן את מעמדכם בגוגל ולהרוס את כל מה שבניתם ברגע אחד.

חברת BESTLINKS היא אחת מהחברות המובילות בישראל בכל הקשור בניהול קישורים נכנסים לאתרים. החברה מכירה לעומק את כל הפרקטיקות שמיישמת גוגל בנושא הקישורים הנכנסים ויודעת, על פי ידע זה, לבצע את התהליך של בניית פרופיל קישורים בצורה מאוד מדויקת, שקודם כל תמנע ענישה כלשהי מצד גוגל אבל מעבר לזה, תבטיח תוצאות אפקטיביות מכל קישור נכנס לאתר שלכם. קישורים נכנסים זה לא פחות מאומנות ואת האומנות הזאת אתם רוצים להשאיר בידיהם של אומנים כדוגמת מקצועני הקידום של חברת BESTLINKS.

אחד הנושאים המדוברים ביותר כיום בעולם קידום האתרים הוא הנושא של בניית פרופיל קישורים ומכירת קישורים לאתרי אינטרנט. מה זה בדיוק אומר? באילו קישורים מדובר? מה המטרה של פרופיל קישורים? האם חובה לעבוד עם פרופיל קישורים או אפשר פשוט לקפוץ ישר למים? מי יכול לסייע לכם לבנות את פרופיל הקישורים שלכם? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות המומחים של BEST LINKS, המציעה חבילות שירות שלמות בעולם קידום האתרים ובכלל זה גם בניית פרופיל קישורים מנצח.

מדידת ביצועים

אז מה זה פרופיל קישורים?

ובכן, במסגרת השאיפה שלה להציג בפני המשתמשים שלה את תוצאות החיפוש הטובות ביותר, משקיעה גוגל המון בדירוג אתרים המוצגים על ידה במנוע החיפוש שלה. לשם כך, משתמשת גוגל בשורה של קריטריונים כמו איכות קוד האתר, התוכן באתר, המדיה באתר ובין היתר בוחנת החברה גם את הקישורים הנכנסים לאתר. קישור נכנס הוא קישור שמפנה מאתר אחר אל האתר שלכם. במקרה כזה, יש לכם קישור נכנס ומבחינת גוגל מדובר בהמלצה של האתר המפנה, על האתר אליו הוא מפנה. ככל שיש לכם יותר קישורים, זה אומר שיש המון אתרים שממליצים עליכם בפני המבקרים שלהם וככל שהאתרים האלה יותר נחשבים, כך ההמלצות האלה יותר משמעותיות.

עם הידע הזה, יוצאים מקדמי אתרים ומייצרים קישורים נכנסים כאלה בשלל טכניקות ובראשן פרסום כתבות תוכן שבתוכן משולב קישור המפנה לאתר הלקוח. או אז מפורסמת הכתבה באתר חדשות או אתר תוכן כלשהו ובעצם פרסום כתבה זו, מתווסף הקישור שיוצא ממנה כקישור נכנס לאתר הלקוח. את הפרקטיקה הזאת גוגל מכירה היטב והיא נלחמת בה בעוז, שכן היא רוצה לוודא שכל קישור נכנס משקף המלצה אותנטית וטבעית וכשאנחנו אומרים נלחמת, זה יכול להגיע גם לכדי ענישה של ממש בצורת דחיקת האתר אל דפי תוצאות החיפוש האחוריים. בכדי להימנע מכך, יש לטפל בכל הנושא של קישורים נכנסים בצורה מאוד מקצועית וזהירה על בסיס תכנון חכם מראש ולמלאכת התכנון הזאת קוראים בניית פרופיל קישורים.

מהם הפרטים שכולל פרופיל הקישורים?

ובכן, פרופיל קישורים נועד לייצר שגרה של הוספת קישורים נכנסים איכותיים לאתר בצורה שתיראה אותנטית וטבעית לחלוטין. לשם כך, כולל פרופיל הקישורים פרטים כמו האתרים בהם יפורסמו כתבות התוכן, הטקסט ממנו יוצא הקישור בכל מקרה ומקרה (אנקור – הטקסט הכחול שלוחצים עליו), מינון הקישורים, ההיקף שלהם וקצב ההוספה שלהם ועוד שורה של פרמטרים שכל מטרתם היא להבטיח שהאתר שלכם יוכל לצבור כמות נאה של קישורים נכנסים ממקורות נחשבים ושהכל ייראה לגמרי טבעי ואותנטי ואף יהיה כזה בפועל. כך למשל, אם אתם עסק קטן, זה לא סביר שכל שבוע יכתבו עליכם באתר חדשות ארצי – התנהלות כזאת עלולה לעורר חשד מצד גוגל. אם אתם מציגים מצב בו בכל יום כותבים עליכם באתר אחר ברחבי הארץ, גם זה יכול להעלות חשד שכן אף עסק לא זוכה לתפוצה כזאת באופן טבעי. על כן, יש לבנות את פרופיל הקישורים בצורה חכמה וזהירה על פי עקרונות מקצועיים שגובשו בעולם הקידום בכלל ועל ידי הגורם המקצועי שמנהל עבורכם את הנושא בפרט. ואת כל זה צריך לבצע בכפוף כמובן למסגרת התקציב העומד לרשות הלקוח.

עד כמה זה חשוב?

ובכן, אם אתם רוצים להגיע אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל, אתם חייבים לפתח לעצמכם שגרה של קישורים נכנסים ואם אתם מפתחים לעצמכם שגרה כזאת, אתם חייבים לעבור גם את השלב של בניית קישורים על מנת להבטיח שהקישורים הנכנסים שלכם ישיגו את מטרתכם ולבטח לא יובילו לענישה שלכם מצד גוגל. אבל העניין הוא עוד הרבה יותר עמוק מזה. למרבה הצער, אתם לא היחידים שפועלים בשוק בתחומכם ויש לכם מתחרים שגם הם רוצים להופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל. זה אומר שאם המתחרים שלכם דווקא כן מנהלים פעילות של קישורים נכנסים ואם הם כן עבור את השלב של בניית פרופיל קישורים ומתנהלים בצורה חכמה ומדויקת בתחום, הסיכוי שלכם לעבור אותם בדפי תוצאות החיפוש הוא קלוש במיוחד, ולא משנה כמה תוכן תייצרו.

תוכן הוא אכן אחד הכלים החשובים ביותר בכל פעילות קידום אתרים אורגני ויחד עם זאת, הוא לחלוטין לא הכלי היחיד בארסנל הקידום. אם אתם ממקדים את עצמכם אך ורק בתוכן ומזניחים לגמרי או לא משקיעים מספיק בתחום הקישורים הנכנסים, אתם בהגדרה גוזרים על עצמכם סיכוי קלוש להתקדם למיקומים הגבוהים בגוגל.

אייקון חללית - קניית קישורים חיצוניים

איך תוכלו לבנות פרופיל קישורים?

כאמור, בניית פרופיל קישורים הוא הליך מאוד מקצועי שחייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע בתחום קידום האתרים ועל בסיס עקרונות מקצועיים מעולם זה. עולם הקידום הוא עולם מאוד דינמי שמשתנה ללא הרף. בכל מספר ימים יוצאים עדכונים לגבי האופן בו גוגל בוחנת את האתרים השונים שהיא סורקת ברשת ועם כל פרסום כזה, צריך לעדכן את הטקטיקות המשמשות אותנו לקידום האתר. חברת BEST LINKS היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום הקידום האורגני בכלל ובתחום הקישורים הנכנסים בפרט. לחברה מאגר של אתרי תוכן קטנים, בינוניים, מקומונים, אתרי תוכן מובילים, מגזינים מקצועיים וכמובן אתרי חדשות ארציים מובילים. המאגר הזה עומד לרשות לקוחות החברה בכל עת בעלויות של החל מ-80 ש"ח לכתבה ועד לאלפי שקלים באתרי החדשות הארציים המובילים.

בחברת BEST LINKS תוכלו למצוא צוות מקצועי שינתח את הפעילות שלכם ואת אסטרטגיית הקידום המתאימה ביותר עבורכם ובהתאם לכך יבנה עבורכם פרופיל קישורים מסודר, על פיו תוכלו להתחיל להוסיף קישורים נכנסים לאתר שלכם ולראות כיצד האתר שלכם הולך וזוכה למיקומים יותר ויותר טובים בדפי תוצאות החיפוש של גוגל.

יכול לעניין אותך גם:  פרסום כתבות בתשלום – כי ככה בונים היום מוניטין מנצח

ליצירת קשר והצעות מחיר שלא תמצאו באף מקום – 072-3940471

חברת Bestlinks
חברת Bestlinks

חברת Bestlinks שנים בענף השיווק והפרסום ומספקת שירות פרסום ויח"צ למאות חברות במשק במגוון פלטפורמות, בבעלותנו מאות אתרי אינטרנט ומגוון רחב של נכסים דיגיטליים הכוללים אתרי חדשות, מקומונים, אתרים מקצועיים במגוון תחומים, אתרים של בעלי מקצוע אינדקסים ועוד.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין