בניית לינקים: המדריך המלא לשנת 2020

מנורה

אחד הנושאים היותר מדוברים בעולם ה- SEO הוא בניית לינקים. כשאומרים לינקים הכוונה היא בעצם לבניית קישורים. כל הרעיון שעומד מאחורי זה הוא העובדה שגוגל שמה דגש מאוד גדול על קישורים איכותיים (חיצוניים) שמובילים לאתר שלנו. למה? כי גוגל מחשיבה קישור איכותי בתור המלצה איכותית, ממש כמו שאתם ניגשים לחבר או קרוב משפחה ומתייעצים על נושא או שירות מסוים.

למעשה, כשיש לנו רשת לינקים שמובילים מאתר אחד לאתר שני, מצד אחד זה מחזק את האתר שלנו בהמלצות ובכך שהאתר שלנו אמין ומספק ידע מקצועי ואיכותי לגולש ומצד שני מאפשר לנו כבעלי האתר או המקדמים שלו לעקוב ולשלוט במרחב הדיגיטלי.

SEO לקישורים חיצוניים

בניית לינקים – איך גוגל עובד?

גוגל הוא מנוע חיפוש אדיר וכולנו כבר יודעים שאנחנו יכולים דרכו להגיע כמעט לכל תחום ולכל נושא שיש. המנוע מאפשר לנו לשאול שאלות, לגלות מקומות, לאתר בעלי מקצוע, להזמין שירותים ומוצרים שונים דרך האינטרנט ולאתר סרטונים הרלוונטיים לנושא בו אנו מביעים עניין.

למעשה, אפשר לדמות את גוגל לסוג של ספריה ענקית ואינסופית עם אינספור ספרים. כל מילה מורחבת לעוד ועוד מילים הדומות או זהות לה. חיפשנו מילה מסויימת? גוגל ידאגו לכך שנקבל את התוצאה הטובה והחכמה ביותר בהתאם למילה או לביטוי שאנו מחפשים.

לגוגל יש אלגוריתם שעם הזמן משתנה על פי קריטריונים שהחברה מכתיבה לו. האלגוריתם הזה יודע לקרוא את כל הדפים שיש בכל רשת האינטרנט ולדרג אותם לפי קריטריונים שונים. ככל שהעמוד או האתר עומד ביותר קריטריונים, ככה הוא מקבל דרך האלגוריתם הזה נקודות זכות וזוכה לקידום. מקדמי אתרים ומומחים ב- SEO הבינו שכדי שהאתרים שהם מנהלים יהיו חזקים ויקודמו במילות מפתח וביטויים רלוונטיים, אנחנו צריכים שיהיו לו כמו שיותר לינקים מאתרים איכותיים. אפשר להשוות את זה לעוקבים באינסטגרם. כלומר ככל שיש לי יותר עוקבים, יותר קישורים המובילים לאתר שלי, ככה עם הזמן האתר הזה הופך להיות יותר ויותר חזק. איפה הבעיה? עם תחומים מאוד תחרותיים כמו תחום השיפוצים, תחום ההדברות, תחום הניקיון, משפטים ועריכת דין, ראיית חשבון. כלומר, ככל שיש יותר חיפוש בתחום מסוים ובביטויים מוסימים, בניית הקישורים הופכת למשימה מורכבת יותר.

בניית לינקים מזויפים – היזהרו מזה!

עם הזמן, מקדמי אתרים חובבנים החלו לקדם את כל הנושא הזה של בניית לינקים מכל מיני אתרים במטרה לקדם את האתרים שלהם. הם עשו זאת בקצב מסחרר ותופתעו לגלות אבל השיטה אכן עבדה. עד לרגע מסוים. בשנת 2012 גוגל הבינה שיש כאן סוג של בעיה או זיוף ולכן הכניסה עדכון חדש לאלגוריתם שלה שנקרא ”פינגווין“ שבודק את איכות הקישורים. פינגווין עזר לגוגל להוסיף אלמנט של אמינות ואז נוצר מצב שהרבה אתרים נענשנו בשל העובדה שהם קישרו לאתר דרך אתרי ספאם.

ככל שהזמן עבר, האלגוריתם של גוגל הפך להיות יותר ויותר חכם, יותר ויותר מושכלל. הוספו חוקים וקריטריונים נוספים לכל התהליכים הקשורים לבניית לינקים, הכל במטרה שהקישורים יהיו טבעיים. זו הסיבה, שכאשר אנחנו משקיעים בבניית לינקים בין אם אנחנו עושים את זה בעצמנו ובין אם אנחנו משלמים על שירות חיצוני, האתרים שמהם הקישורים מובילים לאתר שלנו חייבים להיות סופר חזקים וסופר איכותיים. לא עוד אתרי ספאם.

ראו גם: איך להשיג קישורים איכותיים?

כתיבת תוכן ומאמרים לאתרים

בניית לינקים – מה ההבדל בין קישורים FOLLOW לקישורי NOFOLLOW?

קישורי NOFOLLOW הם בעצם קישורים שאנו מטמיעים בקוד בתוך שורת הקישור, במטרה להציג בפני גוגל שאין אנו מעוניינים שהאלגוריתם יסרוק את הקישור.

כלומר, אנחנו לא רוצים לתת לקישור הזה ”כוח“ או התייחסות מסוימת. למשל, כשיש באתר שלנו תוספות המציגות ביקורות או המלצות של הגולשים על השירות שהעסק שלנו נותן, עדיף לעשות שימוש בקישורי NOFOLLOW כי בעצם אין שום צורך לסרוק אותם. בהמשך, גוגל אמורה להוסיף עדכון שיסייע להבין אילו קישורים נוצרו כתוצאה מעבודת קידום ואילו לא.

יחד עם זאת, חשוב שלא להפחית בערכם של קישורי NO-FOLLOW משום שהם מסייעים גם כן לתהליך הקידום האורגני של האתר בגוגל. בנוסף, קישורי NO-FOLLOW עוזרים לנו לאנדקס את דפי האתר בצורה טובה ומהירה יותר. יש סוגים שונים של קישורי NO-FOLLOW כמו למשל תגובות של בלוג, קישורים מרשתות חברתיות, פורומים, בלוגים, קישורים מאתרי חדשות, הודעות לעיתונות, פרסומות ועוד. קישורי NO FOLLOW תורמים לתנועה הטבעית של האתר המקושר, מגוונים את פרופיל הקישורים של האתר ולכן תורמים לתהליך הקידום באופן כללי.

ראו גם: מכירת קישורים לאתרי אינטרנט

ומה זה קישורי FOLLOW?

בבניית לינקים קישורי FOLLOW או DO FOLLOW הם בדיוק ההיפך מקישורי NO FOLLOW. כלומר, הם נועדו להעביר כוח מאתר אחד לשני. כל קישור FOLLOW נכנס לדף אינטרנט או עמוד ולכן אלו הם קישורים שגוגל בוחנת אותם בזכוכית מגדלת.

בניית לינקים – איך עושים את זה נכון?

כדי שבניית הלינקים שלנו תהיה איכותית, המטרה שלנו היא קודם כל להעניק ערך מוסף לגולשים. זה מה שגוגל מחפשים לאורך כל הדרך. הנה כמה מהכללים החשובים בבניית לינקים איכותיים המעניקים לאתר ערך מוסף ויסייעו בתהליך הקידום של האתר שלכם.

  1. זו לא הכמות, אלא האיכות – אנשים רבים בטוחים שאם הם יעמיסו עשרות לינקים בתקופה קצרה, הדבר ישפיע בצורה חיובית על תהליך הקידום של האתר שלהם. העניין הוא, שאם אנחנו מעמיסים יותר מדי קישורים בתקופת זמן קצרה, גוגל ידע לזהות שמדובר בקישורים מאתרים רנדומליים או בקישורים שנקנו בכסף. גם אם בחרתם לרכוש את הלינקים, זה חייב להיעשות בצורה טבעית.
  2. וודאו שהאתר בעל אופטימיזציה מעולה – לפני שאתם בכלל ניגשים לתהליך של בניית לינקים, קודם כל וודאו שיש את כל מה שצריך באתר שלכם כדי שיעמוד בפני הקריטריונים של גוגל. שימו דגש על עדכון טייטלים ותיאורים מתאימים לכל העמודים שמופיעים באתר שלכם, הוסיפו תגיות כולל תמונות, שלבו תכנים איכותיים התואמים את קהלי היעד, וודאו שהתוכן לא משוכפל, בדקו שהקוד תקין, שהמהירות כמו שצריך והשקיעו בקישורים פנימיים. רק אחר כך, התחילו את מלאכת בניית לינקים חיצוניים.
  3. היררכיה – אחד הדברים הכי חשובים בקידום אורגני ובטח באסטרטגיית בניית קישורים הוא לתכנן את היררכית האתר כבר משלב האפיון וההקמה שלו. כך תוכלו בעצם לקבל שליטה על כל העמודים ולהבין את היחסים ביניהם.
  4. זהו את הנכסים הדיגיטליים שלכם – בדקו היטב אלו עמודים אתם רוצים לחזק. השתמשו בפקודת SITE וחפשו את כל הנושאים באתר שעוסקים בנושא הזה, הוציאו קישורים פנימיים לעמוד אותו בחרתם והמתינו כדי לראות לאן זה הולך.
  5. קשרו מגוון – אחרי שהבנתם איזה ביטויים ונושאים אתם רוצים לחזק, שימו לב שאתם מקשרים בצורה מגוונת.
  6. תשתית – וודאו שאתם מקשרים מאתרים המאופיינים בתשתית איכותית.
  7. היעזרו במומחים – אם אין לכם זמן ללמוד את התחום הזה של בניית לינקים או שהלכתם לגמרי לאיבוד, ההמלצה שלנו היא להיעזר במקדם אתרים, מומחה לקידום, מישהו שמספק לקהל בעלי האתרים שלו שירות מקצועי של בנית לינקים או חברה לבניית לינקים. מדובר בעבודה הדורשת זמן, אנרגיה, ידע וניסיון מצד אחד, מצד שני התהליך ישפיע על הקידום האורגני של האתר שלכם ולכן אין להקל בכך ראש.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

כתיבת תוכן ומאמרים לאתרים
בלוג

חברות כתיבת תוכן

אנו חיים בעידן שבו פרסום, שיווק וקידום לוקחים חלק עיקרי ומהותי בכל צמיחה של עסק, חברה או ארגון. בין אם

כתיבת תוכן לאתרים

  אחת הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים עסקים בתוכן לאתר היא קידום האתר במנוע החיפוש של גוגל. זוהי כמובן מטרה מצוינת

בלוג

רכישת כתבות

  כתבות עיתונאיות שעוסקות בפעילות העסקית של חברה עסקית, היו לאורך זמן פריבילגיה של ארגוני ענק בעלי פעילות יחסי ציבור

מחירון פרסום כתבות

  פרסום כתבות באתרי תוכן הפך בשנים האחרונות לאחד מכלי הקידום והפרסום החשובים ביותר בעולם הפרסום באינטרנט ולא בכדי. כתבות

כתבות תוכן שיווקי

  אם ביקרתם לאחרונה באתר חדשות, ארצי או מקומי, ייתכן ששמתם לב לאזור מסוים באתר שבו אפשר למצוא כתבות תוכן

כתבות ממומנות

  אחד הכלים שהולכים וכובשים את עולם הפרסום באינטרנט הוא הכלי של כתבות ממומנות ומן הסתם, אם אתם נוהגים לבקר