כתיבה שיווקית מחירון

תוכן עניינים

כתיבה שיווקית הפכה לאחד השירותים הכי חיוניים עבור בעלי עסקים, בעלי אתרים ומותגים אשר מעוניינים לפרסם את העסק, הרעיון, המוצר, השירות או המסר שהם רוצים להעביר באופן הכי ממוקד, יעיל ומעניין. כתיבת שיווקית היא כתיבה שמצד אחד המטרה שלה להניע את הקורא במקרה שלנו הגולש לפעולה ומצד שני מציגה בפניו פתרון לבעיה או סיטואציה שבעזרת המוצר או השירות, היא תיפטר.

כתיבה שיווקית מחירון

אחת השאלות שעולות פעם אחר פעם בהיבט של כתיבה שיווקית היא בהקשר של מחירים ועלויות כלומר כמה יעלה לי לכתוב כתיבה שיווקית עבור העסק שלי. אז האמת היא שלשאלה זו אין ממש תשובה חד משמעית וזה משום שאנו חיים בעידן של ריבוי פלטפורמות ויש כל מיני סוגים וסגנונות של כתיבה שיווקית. בפוסט הבא נציג בפניכם את העלויות והמחירון של כתיבה שיווקית, את היתרונות של כתיבה זו, נספק לכם כמה טיפים שיעזרו לכם למקד את הכתיבה שלכם ומידע נוסף הרלוונטי לתחום הזה של שיווק באינטרנט.

כתיבה שיווקית למה אני בכלל צריך את זה?

יש כמה סיבות מרכזיות שכדאי להיעזר בכתיבה שיווקית עבור העסק שלנו:

  1. ריבוי מתחרים – אנו חיים בעידן שבו בכל תחום יש עשרות, מאות ולפעמים גם אלפי חברות או עסקים העוסקים באותו תחום. התחרות היא לא רק בין חברות ישראליות, אלא בשל התפתחותה של רשת האינטרנט נפתחו השערים גם למדינות אחרות והלקוח הישראלי יכול לבצע רכישה או לפנות כמעט לכל חנות אינטרנטית ולכל אתר שהוא מעוניין. כתיבה שיווקית באה לעזור לנו ולהפוך אותנו לייחודיים, שונים, יוצאי דופן ומאפשרת לנו להסביר ללקוחות שלנו למה אנחנו הכי שווים, למה כדאי להם לבחור דווקא בנו.
  2. חשיפה- באמצעות כתיבה שיווקית איכותית וממוקדת אנחנו יכולים ליצור חשיפה גבוהה. אם מדובר בכתיבה שיווקית באמצעות פוסטים, תמונות וסרטונים, אנו משווקים בצורה טובה את עמוד הפייסבוק שלנו, אם מדובר בכתיבה שיווקית בתוך האתר שלנו אנחנו תורמים לקידום האתר שלנו בגוגל ועוד…
  3. קהל יעד – כתיבה שיווקית מאפשרת לנו להיות יותר ממוקדים ולפנות באופן ספציפי לקהל היעד שלנו. מה זה אומר ספציפי? אפשר לקחת קבוצה מסוימת באוכלוסיה למשל נשים בהריון ולמקד אותה אפילו יותר בהתאם למותג ולשירות שאנחנו מציעים כמו למשל נשים מיד אחרי לידה, נשים הסובלות מבחילות בזמן ההריון, נשים שמתכוננות ללידה עצמה, נשים עם נשירה אחרי הלידה ועוד.
  4. רלוונטיות – כתיבה שיווקית הופכת את המוצר או השירות שלנו להרבה יותר רלוונטי. אנחנו יכולים למקד את עצמנו, להתאים את עצמנו וזה היופי שבה.
  5. פתרון לבעיות – כתיבה שיווקית עוזרת לנו גם לגרום לקהל שלנו להבין איך אנחנו יכולים לעזור לו.

איך אני אדע על איזה תוכן לשלם וכמה עולה לכתוב תוכן שיווקי?

הרי אם נחשוב על זה שניה, נבין כי גם אנחנו יכולים לכתוב את התוכן לעצמנו. העניין הוא שרובנו עסוקים בלנהל את העסק שלנו ולכן אין לנו זמן להתעסק בזה על בסיס קבוע. בשלב שבו ריבוי התכנים קיים, זה כבר לא מספיק רק לשלב 5-6 דפים עם תוכן, אנחנו צריכים הרבה יותר תוכן. כל תוכן, ולא משנה מי כתב אותו, חייב לעבור תהליך של אופטימיזציה בהיבט של כותרות פנימיות ושילוב ביטויי מפתח לגוגל.

זו הסיבה שהדרך הכי טובה לקבל את התוכן שאנחנו צריכים ועל בסיס קבוע היא בעזרת כותב תוכן מקצועי. יחד עם זאת, מדובר בשוק מגוון וקצת מאתגר משום שלא כל הכותבים מתמחים באותו סוג של תוכן, כל כותב כותב בסגנון לגמרי אחר ולא כולם מספקים את אותן כמויות וכמובן שהמחירים שונים מכותב לכותב או מספק תוכן לחברת תוכן.

 

 

כתיבה שיווקית מחירון ממה מורכב המחיר

בשונה מתחומים אחרים, רוב ספקי התוכן מתמחרים את שירותי הכתיבה לפי מילה ולא לפי שעה. יש גם כותבים שמתמחרים את הכתיבה שלהם לפי עמוד באורך מסוים, מחיר פיקס. יש כמה פרמטרים עיקריים שמשפיעים על המחיר של התכנים שאנו מזמינים:

  1. ידע וניסיון – ככל שלכותב יש יותר ניסיון, יותר ידע, ככה המחירים צפויים לעלות.
  2. הגהה- בדקו האם הכתיבה שאתם מקבלים כוללת גם הגהה, זה מאוד חשוב.
  3. התמחות – במידה ומדובר בכתיבה שיווקית בתחום ספציפי כמו משפטים, רפואה, שוק ההון וכדומה, הרמה של הכתיבה עולה וכן, כך גם המחיר.
  4. כמות – לרוב, כשמזמינים כמות גדולה של תכנים, המחיר יורד.
  5. תיקונים- יש כותבים שמחליטים לא לקחת כסף על תיקונים ויש כאלה שכן.
  6. מצב הכותב – זה מאוד תלוי אם הכותב רואה בעבודה זו עבודה מרכזית ממנה הוא מתפרנס או השלמת הכנסה.
  7. פרילנסר או ספק תוכן/ חברת תוכן – יש היום המון סוגים של ספקי תוכן החל מפרילנסרים, דרך בוני קישורים ומקדמי אתרים שמספקים תוכן ועד חברות תוכן גדולות. בדרך כלל, חברות מצעיות מחירים נמוכים יותר אבל זה מאוד משתנה.

כתיבה שיווקית מחירון לפי סוגי תכנים

המחיר של התוכן נקבע בהתאם לכל אותם הפרמטרים שתיארנו לעיל אבל גם לפי סוג התוכן. הרבה פעמים יש בעלי עסקים או בעלי אתרים שמתבלבלים בין מחיר לתוכן לקידום – SEO לבין תוכן שיווקי.

אז בואו נעשה קצת סדר. תוכן לקידום, הוא לרוב לא התוכן הראשי באתר שלנו, אלא מדובר בתוכן שמתאים יותר לדפים הפנימיים באתר משום שכך אנו שומרים עליו כתוכן הרלוונטי לביטויי המפתח שאנו רוצים לקדם. התוכן הזה נועד גם לקשר לאתרים אחרים או ההפך. תוכן כזה הוא תוכן יחסית זול שנע בין 10-15 אגורות למילה. מכיון ומדובר במחירים נמוכים יחסית, חשוב לשים לב כי המאמרים מחולקים בפנים לפסקאות ומספק לכם משהו ייחודי שאין בתכנים אחרים מהסוג הזה.

כתיבה שיווקית מחירון לתוכן מקצועי

תוכן מקצועי הוא תוכן שברובו אינפורמטיבי ולא שיווקי. תוכן כזה מתאים בתור מדריכים, טיפים מקצועיים, עמודי שאלות ותשובות  וכדומה. המחיר של תוכן כזה נע בין 20-30 אג למילה.

כתיבה שיווקית מחירון

המחיר לתוכן שיווקי נע בין 20-40 אג‘ למילה. הוא נחשבת לתוכן יצירתי ולא לתוכן אינפורמטיבי רגיל. חשוב להבין כי לכל אתר יתאים סוג אחר של תוכן, למשל באתרי תדמית, חשוב בעמודים הראשיים כמו עמוד הבית ועמוד אודות לשלב תוכן שיווקי ועמודים הפנימיים, תוכן לקידום. תוכן לעמודי נחיתה לעומת זאת, תמיד יהיה תוכן שיווקי, קצר וממוקד. גם כשאנו מפרסמים תוכן באתרי מסחר כמו חנויות אינטרנטיות, התוכן הוא ברובו תוכן שיווקי בשילוב תוכן המיועד לקידום אתרים.

איך אני מוצא כותב תוכן לכתיבת תוכן שיווקי?

יש כל מיני אפשרויות למציאת כותב תוכן כמו למשל אתרי פרילנסרים, קבוצות בפייסבוק, המלצות מחברים או קולגות, מפה לאוזן או באמצעות חברה מקצועית לכתיבת תוכן.

למידע נוסף אודות כתיבה שיווקית צרו איתנו קשר ונשמח לחזור אליכם במהרה.

כתיבה שיווקית הגדרה

כתיבה שיווקית היא כתיבה שהמטרה שלה כשמה כן היא- לשווק. מה אנחנו רוצים לשווק? זה יכול להיות כל דבר. מוצר שאנחנו רוצים לפרסם ולמכור, שירות שאנחנו מציעים, מבצע חדש שיש לנו, סדנא, חוג, רעיון, מסר שיווקי, סרטון, הדרכה בתשלום, כל דבר שאנחנו רוצים להוציא אותו החוצה ולגרום לאנשים להתעניין, להכיר, לקנות. אחרי שנציג בפניכם מחירון כתיבה שיווקית מפורט, נסביר לכם גם איך אפשר לכתוב כתיבה שיווקית אפילו בעצמכם, איפה אתם יכולים לפרסם את הכתיבה שלכם ועוד כל מיני רעיונות מגניבים שקשורים לנושא.

  • מחירון כתיבה שיווקית של תוכן לאתרי אינטרנט – תלוי בגודל האתר, כמות התכנים – נע בין 50 ש“ח לעמוד לכמה אלפי שקלים לאתרים גדולים שצריך למלא בהם את כל התוכן.
  • מחירון כתיבה שיווקית של תוכן למודעות פרסום – נע בין 200-1,000 ש“ח תלוי באורך של המודעה.
  • מחירון כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם – נע בין 1,000-5,000 ש“ח בחודש בהתאם לכמות ותדירות התכנים שאנו רוצים וגם האורך שלהם.
  • מחירון כתיבה שיווקית למצגת – נע בין 1,000-2,000 ש“ח תלוי באורך של המצגת.
  • מחירון כתיבה שיווקית לאתר לפי מילה – 2-40 אג‘ למילה.
  • מחירון כתיבה שיווקית לאתר לפי מאמר 300-1,000 ש“ח למאמר.

מדוע מנעד המחירים בתוכן שיווקי כל כך גדול?

גם בקהילת כותבי התוכן וגם בקהילת הקופירייטרים יש לא מעט דיונים על תמחור שירותי כתיבת תוכן שיווקי או כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט. העניין הוא, שאלפי כותבי תוכן מתלוננים על כל שיש כותבים שמציעים את השירות הזה במחירים מאוד זולים. יחד עם זאת, מי שרוכש את התוכן מזמין מאמרים על בסיס חודשי קבוע, מדובר בעשרות ומאות תכנים בחודש ששווים אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים בחודש. מזמיני התכנים רוכשים את האמון אצל כותבים מסוימים וגם מוכנים לשלם יותר עבור תכנים איכותיים ששווים יותר הן בהיבט השיווקי והן בהיבט הקידומי. כמו בכל תחום, גם תחום הכתיבה מאפשר לרכוש שירות בעלויות משתנות אבל השאלה היא מה האיכות שתקבלו תמורת אותו תשלום.

כתיבה שיווקית מה היתרונות שלה ומה החסרונות שלה?

בעלי עסקים רבים מתלבטים מה הדרך הנכונה להציג את השירותים והמוצרים השונים שהם מוכרים או מציעים לקהלי היעד השונים שלהם. הרי יש מידע בכל מקום, פרסומות בכל מקום, סרטונים בכל מקום, אז איך בעצם אנחנו הופכים יותר רלוונטיים, יותר בולטים ומגיעים לנקודה מרכזית בלב ליבו של הלקוח שיגרום לו באמת לבחור דווקא בנו, לבזבז את הכסף שלו דווקא אצלנו, להאמין בנו ולא באחרים? אז זה מאוד תלוי במה אתם רוצים להעביר, באיזה ערוצים שיווקיים אתם פועלים כשהמפתח הוא כתיבה שיווקית. אבל זה כבר לא מספיק רק לכתוב שיווקי. זה צריך לגעת באנשים. זה צריך להיות אחר, מקורי, שונה, אותנטי.  אפשר לשווק בהמון דרכים כמו למשל באמצעות ניוזלטרים, באמצעות פוסטים בפייסבוק, סרטונים ביוטיוב, כתיבת מאמרים ואפילו כתבת פרסומת במגזין אינטרנטי שכולם נמצאים בו לפחות פעם ביום. לא משנה איפה אתם משווקים את עצמכם, זה צריך להיות מדויק ומושלם, מותאם למטרה. אחרת זה כבר פשוט לא עובד.אם אנחנו עוסקים על יתרונות של כתיבה שיווקית חשוב לזכור שהיא עוזרת לנו להגיע באופן הכי מדויק לקהל שלנו. היא עוסקת בלקוח, מייצרת עניין, סקרנות והיא פשוט גורמת למשיכה של הלקוח ישירות אליו. יחד עם זאת, כתיבה שיווקית מעניקה ערך מוסף לקורא, היא משרתת את הלקוח וזה ההבדל בין סתם כתיבה לכתיבה שיווקית שעובדת. החיסרון בכתיבה שיווקית אולי הוא בהיבט של מאיפה מתחילים, איך מביאים את הרעיונות, לאן לוקחים את זה, איך מחברים את המילים בצורה הכי נכונה? כתיבה שיווקית מחייבת ידע מקצועי, יצירתיות בשילוב עם היכולת לגעת בקורא, בגולש.

איפה אפשר לפרסם כתיבה שיווקית?

האמת היא שאפשר לפרסם כתבות ומידע שיווקי בכל מקום. בקבוצות ווטצ‘אפ הרלוונטיות לעסק שלכם, בפייסבוק בעמוד העסקי, באינסטגרם, באתר שלכם, בבלוג ייעודי, בתוך שטחי פרסום באתרים מובילים, באתרי תוכן, אתרי מאמרים, אתרי חדשות ועוד. העניין הוא שלא ממש כדאי סתם ככה להפציץ תוכן שיווקי אלא לתכנן שני דברים:

  1. אסטרטגיה שיווקית
  2. אסטרטגיית תוכן

מה זה אומר?

זה אומר שקודם כל אנחנו צריכים להכיר את קהל הגולשים שלנו, להבין מי הם, מה המאפיינים שלהם, מה מעניין אותם, מה הם רוצים לרכוש, עם איזה בעיות הם מתמודדים. זה אומר גם שקודם אנחנו צריכים להכיר את המתחרים שלנו היטב ורק אז להבין איפה הגולשים שלנו נמצאים.

לפי זה אנחנו בונים אסטרטגיה שיווקית ובוחרים את פלטפורמות השיווק שמתאימות לנו בין אם זה קידום אורגני, קידום ממומן, קידום ושיווק ברשתות חברתיות, שיווק באמצעות המייל ועוד. בשלב הבא נוכל לבנות אסטרטגיית תוכן או תמהיל תוכן שתואם את אסטרטגיית השיווק שלנו. זה יכול להיות שיווק באמצעות פוסטים, תמונות וסרטונים, זה יכול להיות שיווק באמצעות בלוג מדהים עם נושאים מרתקים, שיווק דרך קידום אורגני על בסיס מחקר מילות מפתח ועוד.

איך בוחרים מומחה לכתיבה שיווקית?

יש כמה קריטריונים חשובים שכדאי לשים אליהם דגש כאשר אנחנו בוחרים פרילנסר, מומחה או חברה המתמחים בכתיבה שיווקית. הדבר הראשון הוא החיבור. נדרש כאן חיבור אישי משום שהאדם שכותב עבורנו, חייב להכיר אותנו, הוא חייב להבין על מה מדובר ואנחנו צריכים להרגיש בנוח לספר לו, לשתף אותו. אז אתם צריכים להרגיש סוג של קליק, בנוח.

הדבר השני הוא המומחיות. זה נכון שלא כולם הולכים ללמוד כתיבה שיווקית, אבל זה משהו שכן דורש ידע, ניסיון, התמקצעות ויכולת. עוד משהו שיכול לחבר אתכם לאדם כזה או אחר שמומחה בכתיבת תוכן שיווקי הוא בהיבט של הסקרנות, היצירתיות, הרצון העז ללמוד את התחום ולהכיר את המוצר שלכם – כל אלה מעידים על כותב שיווקי ששווה לעבוד איתו. כמובן שאפשר לבקש תמיד המלצות, לראות דוגמאות לכתיבה שיווקית, להשוות בין כמה ספקים, להשוות מחירים ורק אז לקבל החלטה.

לפרטים נוספים אודות כתיבת שיווקית והצעת מחיר, אל תהססו להשאיר את הפרטים שלכם ואנחנו נשמח לחזור אליכם במהרה.

כתיבת תוכן מותאם ל-SEO

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט משפיע בצורה מאוד חזקה על תהליך הקידום האורגני של אתר בגוגל. הכותבים שלנו מומחים בכתיבת כתבות על פי הדרישות של מנועי החיפוש ובעלי ניסיון בקידום אתרים. האתר הוא הפנים של העסק והמידע שמופיע באתר הוא הרושם הראשוני שמוצג לגולשים הנכנסים. תוכן איכותי שמציע ערך לגולשים + חווית משתמש מתקדמת היא המומחיות של חברת Bestlinks. תוכן עקבי, מידע שימושי ושפה מאופיינת ובלעדית לאתר מהווה מתכון להצלחה בכל רחבי הדיגיטל. חברת Bestlinks היא מהחברות המתקדמות בישראל בבניית אסטרטגיה מותאמת אישית ממירה. כתיבה שיווקית היא אמנות בפני עצמה אשר מוכיחה את עצמה כהכרחית לאתרים המעוניינים לשפר הכנסות. אנו מתמחים בכתיבה מניעה לפעולה שמקדמת את הגולש במשפך השיווק ומגדילה המרות בעשרות אחוזים.

כאשר גולש מתעניין ברכישת מוצר/שירות מסוים, הוא רוצה להיות בטוח שהוא עושה את הבחירה הנכונה והמשתלמת. השיטה שלנו מתמקדת במתן מידע מקצועי ומקיף שמשפר את אמינות הגולשים ומשפר את ההכנסות. האינטרנט הוא המקום המוביל ביותר לצורך קבלת אינפורמציה חדשה כאשר לגולש יש שאלה. אנו יודעים בדיוק כיצד להתאים את התוכן לשפת האתר ולענות על השאלות בצורה המקיפה והמקצועית ביותר.

קופירייטינג מתייחס בעיקר למסרים קצרים וקולעים כמו ניסוח מודעות פרסומת, טקסטים קצרים לאורך האתר, הנעה לפעולה וכדומה. כתיבה שיווקית מתייחסת לטקסטים ארוכים יותר ואף למאמרים שמטרתם העיקרית היא לשווק את העסק, אם כי גם הם צריכים להיכתב בצורה חכמה שלא תהפוך אותם למודעת פרסומת אחת ארוכה.

ובכן, אתר אינטרנט ללא תוכן הוא לא אתר אינטרנט. בכל אתר, קטן ומצומצם ככל שיהיה, אפשר למצוא כמות מינימלית של תוכן. התוכן הוא הכלי האנושי להעברת מסרים, לתקשר ולשוחח. כאשר אתם רוצים לספר לקהל היעד שלכם מי אתם, מה אתם מציעים, למה כדאי לעבוד איתכם, איך אפשר ליצור איתכם קשר ולעבוד איתכם, אתם זקוקים לתוכן, למילים. אבל זוהי כמובן המטרה הראשונית והיסודית ביותר של תוכן, ובכל הקשור לתחום של תוכן לאתרים, התוכן מיועד להשיג עוד מטרות רבות נוספות, שאותן נפרט מיד. מה שחשוב להבין בשלב זה הוא, שתוכן הוא כלי שיווקי בעל חשיבות ממדרגה ראשונה ואם יש משהו שאתם רוצים להשקיע בו בקידום ושיפור האתר שלכם, זה תוכן.

מי כותב עבורכם את התוכן האם מדובר בפרילנסר? בחברה חיצונית? או אולי בחברה לבניית קישורים חיצוניים?
סוג התוכן שיווקי או אינפורמטיבי (לרוב תוכן אינפורמטיבי יהיה יקר משמעותית בהשוואה לתוכן שיווקי). התכנים הזולים הם התכנים המיועדים לצורך קידום אתרים והחלפת קישורים לעומת היקרים ביותר שנחשבים לתוכן לתוך האתר כמו למשל תוכן שנועד לעמוד אודות למשל.
אורך התוכן ככל שהטקסט ארוך יותר המחיר עולה בהתאמה.

גוגל רואה בתכנים איכותיים ערך מוסף הנותן מענה לצרכים של הגולש ברשת ולכן האלגוריתם של גוגל בנוי במטרה לאתר תכנים איכותיים. יש מגוון של קריטריונים שמאפשרים לגוגל לשים לב לתכנים איכותיים כמו למשל זמן השהייה של הגולש בתוך הדף.

מילות מפתח ”זנב ארוך“ הן למעשה ביטויים המשולבים מכמה מילים ולא ממילה מרכזית אחת. מחקר מילות המפתח הוא זה שיסייע לנו להבין ולקבל את הנתונים במטרה לאתר מילות מפתח מתאימות.

כדי לדעת איזה סוג של תוכן מתאים לאתר שלנו, עלינו קודם כל להגדיר את האתר שלנו. מה זה אומר? ישנם סוגים שונים של אתרים:

  • אתרי חדשות אותם תיארנו קודם לכם
  • אתרי מכירות (חנויות איקומרס ואתרי מסחר שנועדו למכירה בלבד)
  • אתרים מקצועיים שנועדו לצורך השוואת מחירים המסייעים לצרכן לקבל החלטה על בעל מקצוע או שירות
  • אתרי תדמית המכילים מידע על העסק עצמו
  • אתרי פלאש השמים דגש על החוויה הויזואלית של הגולש (פחות רלוונטי בהיבט של כתיבת תוכן)
  • וכמובן אתרי תוכן. אתרי תוכן הם אתרים המכילים תכנים מקצועיים רבים בתחום שבו האתר עוסק.
  1. חיפוש של מילות המפתח בגוגל פעם באנגלית ופעם בעברית ונשים לב אילו פוסטים מופיעים במקומות הראשונים.
  2. שימוש בכלי הנקרא UBERSUGGEST – כלי זה גם עוזר לנו במחקר מילות המפתח וגם יכול לתת לנו נושא לכל מילת מפתח או ביטוי שנציג לו. איך הוא עושה את זה? המערכת של הכלי יודעת לדרג את הפוסטים עם הפופולאריות הכי גדולה ברשת.

ובכן, לשאלה זו אין תשובה חד משמעית והיא תלויה במגוון רב של גורמים.

  1. שיקולי זמן – אם אתם בעלים של עסק ואחראים על עוד מגוון רב של תהליכים, יש לכם עובדים על הראש, מלאי להתעסק איתו, פגישות, לקוחות, ספקים וכדומה, כנראה שאין לכם יותר מדי זמן להשקיע גם בכתיבת התוכן עבור האתר שלכם. לכן, אם אתם רוצים לחסוך זמן מבלי לוותר על איכות הכתיבה ולקדם את העסק שלכם ברשת האינטרנט, מומלץ לפנות לגורם חיצוני שיסייע לכם.
  2. מקצועיות – בעוד יש אנשים שמבטאים את עצמם נפלא במילים, אחרים טובים בכתיבה. יש לא מעט אנשים שפשוט לא מצליחים להביע את עצמם בכתב ואין ספק שמדובר בסוג של כישרון מולד. כמובן שאם תקפידו לקרוא ולכתוב לאורך זמן, התהליך הזה הוא נרכש ועם הזמן תוכלו לשפר את יכולות הכתיבה שלכם אבל זה כבר ממש תלוי בכם ובכמה זמן אתם רוצים להשקיע.
  3. שיקולי כמות – מה הכמות של התכנים להם אתם זקוקים בחודש? לשיקול זה יש משקל מאוד גדול בהחלטה, שכן אם מדובר בכמויות מאוד גדולות כמו למשל כמויות לצורך בניית אתרים או קידום אתרים, כנראה שתצטרכו להיעזר בכותבים חיצוניים. היום גם יש חברות המעניקות שירותי תוכן בהתאם לסוגי התכנים להם אתם זקוקים, אבל שוב זה כבר תלוי בצרכים שלכם.
  4. שיקולי מחיר – כאמור, תוכן איכותי עולה כסף ולכן השקעה בשירות של כתיבת תוכן היא חלק בלתי נפרד מתקציב השיווק והפרסום של כל עסק. לכן, מומלץ להגדיר תקציב בכל חודש אותו אתם משקיעים בכתיבת תוכן ולפי זה להזמין את התכנים מספק התוכן שלכם.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט הוא בין התחומים הכי חשובים וקריטיים בכל מה שקשור לקידום, שיווק ופרסום העסק שלנו. כידוע לכל, עסק שאין לא נוכחות ברשת האינטרנט צפוי להישאר באחור ולהפסיד לקוחות רבים, מה גם שעסק ללא אתר אינטרנט משדר הרבה פחות מקצועיות בהשוואה לעסק שיש לו אתר אינטרנט ודרכו ניתן לקבל את כל המידע הרלוונטי לגבי השירותים והמוצרים שהעסק מספק.

5 סיבות חשובות לכתיבת תוכן לאתרים

לא סתם נהוג לומר את המשפט ”התוכן הוא המלך“. אנשים רבים לא מבינים מדוע כל הנושא של כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט כל כך חשוב עבור העסק שלהם. למעשה, יש עסקים כמו מקדמי אתרים, בוני אתרים, בעלים של אתרים ובעלי עסקים שמשקיעים מאות ואפילו אלפי שקלים בכתיבת תוכן איכותי. אז יש לכך כמה סיבות:

תוכן איכותי מביא אנשים איכותיים
עוזר בקידום אורגני
מייצר סמכות
מפיג חששות וחסמים
תוכן זה לנצח
תוכן איכותי מביא אנשים איכותיים

הכוונה באנשים איכותיים היא לאנשים שבעצם מביעים עניין באתר שלנו או במידע השיווקי שאנו מפרסמים. ברגע שאנחנו משקיעים בתהליך של כתיבת תוכן על כל שלביו השונים, אנו ממקדים את התנועה ומשיגים חשיפה איכותית עבור העסק שלנו, עבור המוצרים או השירותים שאנו מוכרים. כתוצר ישיר מכך, אנו מגדילים גם את המכירות שלנו וזו בעצם המטרה המרכזית שלשמה יש לנו בכלל אתר אינטרנט מלכתחילה (לפחות, ברוב המקרים).

עוזר בקידום אורגני

אחד הקריטריונים הכי חשובים עבור גוגל הוא כל נושא התוכן. ברגע שאנחנו מזרימים לתוך האתר שלנו תוכן איכותי, מקורי, כזה המניע אנשים לפעולה אבל גם כזה אשר מסקרן את הגולשים ומעניק להם ערך מוסף, נותן להם מענה על שאלות בתחום זה תורם רבות לתהליך הקידום האורגני ואנו משיגים לטווח הקצר והארוך גם יחד שיפור במיקומים בהתאם למילות המפתח אותן אנו רוצים לקדם.

מייצר סמכות

כתיבת תוכן באופן הדרגתי מייצר סמכות וכך בעצם אנו מגדילים את כמות האנשים שמביעים עניין באתר שלנו. אתר סמכותי הוא אתר שיש סיבות רבות להיכנס אליו והדוגמא הקלאסית לכך היא אתרי החדשות השונים בכל העולם. אתרים אלה משקיעים בכתיבת תוכן איכותי, מסקרן, אמין ומקורי בכל שעה ביום.

מפיג חששות וחסמים

אנשים רבים מעוניינים לרכוש את המוצר או השירות שאנחנו מציעים אבל זה מייצר אצלם איזו שהיא הרתעה. הם לא מכירים את המוצר, הם לא בטוחים בו, הם פוחדים להשתמש בו ועוד. כתיבת תוכן נועדה גם למטרה זו כלומר לענות לגולשים על שאלות חשובות ובעצם להפיג את כל אותן חששות.

תוכן זה לנצח

ברגע שאנחנו משקיעים בכתיבת תוכן איכותי עבור האתר שלנו, התוכן הזה נשאר באתר שלנו לתמיד, אלא אם כן נשנה אותו.

שירותי תוכן

כתיבת תוכן לאתרים –  יש לנו 5 טיפים עבורכם

שלב1: מה מטרת התוכן?

זו השאלה הכי חשובה שחייבת להישאל לפני שמתחילים לכתוב עמוד תוכן. האם המטרה שלו היא למכור מוצרים? האם המטרה של התוכן הוא לגרום לאנשים להכיר את האתר שלנו? (עמוד הבית, עמוד אודות), האם המטרה של התוכן היא לספק מידע לגולש, להניע אותו לפעולה או אולי בכלל לקדם את האתר שלנו? כן, יש גם כתיבת תוכן שהמטרה שלה נועדה ממש לקדם את האתר שלנו ודרך הפוסטים אנו שוזרים מילות מפתח רלוונטיות עבור העסק שלנו.

שלב 2: מה אורך התוכן?

לרוב, כשמדובר בטקסט שמטרתו היא נטו שיווקית, נבחר בתוכן קצר שנע בין 50-250 מילים. לתכנים אינפורמטיבים ועמוקים, נבחר באורך שנע בין 350-500 מילים. מדריכים מקצועיים ותוכן לקידום אתרים האורך ינוע בין 400-2000 מילים.

שלב 3: מי קהל היעד?

אחד הדברים הכי קריטיים שעלינו לחשוב עליהם ולזכור לאורך כל הכתיבה הוא למי אנחנו מייעדים את הטקסט? זה המפתח לתוכן מוצלח שנותן מענה מלא למטרות ולהשקעה שלו. ברגע שאנחנו שמים את עצמנו בנעליים של מי שהולך לקרוא את הטקסט, עשינו 70% מהעבודה. ככל שהדגש יהיה על קהל יעד ספיציפי וממוקד, כך הערך של התוכן יעלה.

שלב 4: אסתטיקה

התייחסות לדגשים במהלך הכתיבה כמו כותרות, פיסוק, חוקי כתיבה בקידום אתרים ועוד.

שלב 5: הגהה

קוראים את הטקסט כמה וכמה פעמים, בודקים שהכל מנוסח כמו שצריך ואין שגיאות.

המדריך המקיף ביותר לכתיבת תוכן לאתרים
(בהתחייבות):

אחד הנושאים הכי חמים בכל מה שקשור לשיווק, פרסום וקידום הן ברשת האינטרנט והן בפלטפורמות מידע אחרות הוא כל הנושא של כתיבת תוכן.
באמצעות המידע המוצג, תוכלו לדעת כל מה שחשוב על כתיבת תוכן לאתרים.

פרק 1: כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט – מה המטרות של הכתיבה?

 

  1. ערך עבור הגולשים – הגולשים נכנסים לאתרי אינטרנט במטרה לקבל מידע בנושאים או בתחומים מסוים. ככל שנעניק לגולשים יותר ערך מוסף דרך המידע, ככה נגדיל את הסיכוי שהגולשים ייכנסו לאתר שלנו, ישתפו את התוכן עם אנשים נוספים וזו הסיבה שחייבים להשקיע בתוכן איכותי, מעניין המעניק ערך מוסף. דנה מחפשת רעיונות לטיולים בשישי שבת עם הילדים. היא מגיעה לשני אתרים. אתר אחד מציג רעיונות למסלולים מבלי לפרט מידע מעבר לשם ומיקום המסלול, לעומת אתר שמציע בכל מסלול גם דרגות קושי, מידע על איך מגיעים למסלולים השונים, אילו אטרקציות יש באזור, האם צריך להזמין מראש, האם זה מתאים לילדים וכדומה. מן הסתם דנה תעדיף את האתר שמעניק לה יותר מידע ויסייע לה בבחירת המסלול.
  2. קידום האתר במנועי החיפוש השונים עם דגש על GOOGLE – גוגל מדרג את האתרים השונים על פי התוכן הקיים בהם ועל פי מילות מפתח ספציפיות. לכן, ככל שהאתר שלנו ידורג גבוה יותר בהתאמה למילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלנו, זאת באמצעות כתיבת תוכן איכותי, כך למעשה נגדיל את התנועה והחשיפה עבור קהלי יעד ספציפיים שמחפשים את אותן מילות מפתח. זה כזה פשוט.
  3. פתרון בעיות – יש לא מעט בעיות בעולם הזה ואנשים מחפשים להן פתרון. באמצעות כתיבת תוכן איכותי, ממוקד ופרקטי אפשר לסייע לאנשים להבין איך המוצרים או השירותים שלנו פותרים להם את הבעיה. נניח שדני גולש ברשת ומחפש פתרון לבעיית ההקרחה שלו. אתר X מציג בעיה ופתרון ללא הסבר על שלבי התהליך והיתרונות שלו לעומת אתר Y שמציג את הבעיה, מסביר ממה היא נובעת, איך מטפלים בה בעזרת המוצרים הנמכרים באתר, מדוע השיטה עובדת, מציג המלצות מלקוחות אמיתיים וכמובן אחריות על המוצר. מן הסתם האתר שהשקיע יותר בתוכן עבור הגולש, יקבל את אחוז הפניות והמכירות הגבוה יותר.
  4. הנעה לפעולה – כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט עוזרת לנו להניע אנשים לפעולה ולשכנע אותם לבצע מגוון של פעולות באתר שלנו. זה יכול להיות השארת פרטים, שיתוף, תגובה, יצירת קשר, הצטרפות לרשימת דיוור ועוד.
  5. תנועה = כסף = יותר תוכן = יותר דפים שמופיעים בגוגל = יותר תנועת גולשים. כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט מסייעת לנו לייצר טראפיק מה שמעלה את ההכנסות.

פרק 2: סוגים שונים של תוכן = מטרות שונות של תוכן

מעבר לייעוד הבסיסי של תוכן כדי לתקשר ולהעביר מסרים בין בני אדם, באינטרנט משמש התוכן לשורה של מטרות נוספות. מטרות אלה נעות בין שכנוע, הסבר ותיאור הפעילות שלכם מול קהל היעד ובין קידום, פרסום ושיווק הפעילות שלכם בערוצי אינטרנט שונים דרך האתר שלכם. כאשר אתם מחפשים גורם מקצועי שיספק לכם שירותי תוכן לאתרים, אתם רוצים לבחון את תמהיל התוכן הנדרש לכם על בסיס סוגי התוכן המרכזיים הבאים:

תוכן קידומי תוכן המיועד לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש. המדובר בתוכן פשוט שעיקרו בשילוב ביטויי מפתח על פיהם משייכים אתכם מנועי החיפוש לתחום הפעילות שלכם.
תוכן מקצועי תוכן המיועד להסביר ולהעמיק בנושאים שונים במסגרת תחום הפעילות שלכם. תוכן זה נועד לשכנע את קהל היעד, לחנך את השוק ולמצב את עצמכם כאוטוריטה מקצועית בענף.
תוכן עיתונאי תוכן המיועד להתפרסם ככתבות באתרי תוכן, אתרי חדשות, בלוגים, מגזינים מקצועיים וכדומה. תוכן זה מיועד לייצר לעצמכם חשיפה רחבה, לפרסם את פעילותכם בקרב קהל היעד, לעשות את זה בצורה מוסווית שאינה חושפת את כוונות הפרסום שלכם ובנוסף לכך גם לייצר לעצמכם קישורים נכנסים לאתר (מרכיב חשוב בתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש).
תוכן שיווקי תוכן הכולל מאמרים שיווקיים וקופירייטינג ומיועד לנהל את הקשר שלכם עם קהל היעד ולקדם את הפעילות שלכם בקרבו. תוכן זה מתאים במיוחד למודעות פרסומות, לדפים עסקיים ברשתות חברתיות ולדפי האתר המרכזיים.

פרק 3: מה ההבדל בין כתיבת תוכן אינפורמטיבית לכתיבת תוכן שיווקית?

 

ובכן, זה מאוד מאוד פשוט. בעוד תוכן אינפורמטיבי מעניק לגולש מידע יבש ופרקטי, ממש כמו סוג של כתבת חדשות אינפורמטיבית אפשר להמחיש את זה בצורה הטובה ביותר דרך דוגמא!

לצורך הדוגמא נכיר לכם את שירי. שירי היא מדריכת כושר מוסמכת, שחיינית ומדריכת שחיה, מתמודדת בתחרויות ספורט רבות בארץ ובעולם, בעלת תואר ראשון בחינוך גופני וקואצ‘רית לניהול אורח חיים בריא. לפרנסתה שירי מאמנת קבוצות ריצה ואימון גופני בשיטת ה“קרוספיט“, מלמדת ילדים שחייה, מדריכה קבוצות לאורח חיים בריא ותזונה נכונה ומחזיקה באתר אינטרנט בו נמכרים מוצרי המותג שלה, Shiri Well Being. האתר מוכר בין השאר הדרכות אינטרנטיות לניהול אורח חיים בריא, שיעורי ספורט דיגיטליים לאנשים שאין להם זמן להתאמן בבית וחשוב להם לשמור על כושר, מוצרי כושר לרכישה פרטית כמו משקולות, כדורי פילטיס, מזרני יוגה וליין של בגדי ספורט ושחיה. האתר הוא אתר משולב כלומר מצד אחד יש בו בלוג המציג תכנים מקצועיים ומצד שני תוכן המותאם למוצרים ולשירותים השונים ששירי מציעה. לכן, התוכן באתר שלה מתחלק לשני סוגים:

  1. תוכן אינפורמטיבי – בלוג – בתוך הבלוג יש מגוון של תכנים ופוסטים כמו למשל 10 טיפים לשמירה על אורח חיים בריא, דיאטות כאסח – יתרונות מול חסרונות, 5 מזונות על שאתם חייבים להכיר, 5 תרגילים לחיזוק שגם מחזקים וגם שורפים שומן ועוד.
  2. תוכן שיווקי – מטרתו של תוכן זה הוא לשווק את המוצרים והשירותים ששירי מציעה דרך האתר שלה. תוכן זה מציג את המוצרים השונים ואת היתרונות שלהם, תוכן זה מציג מידע רלוונטי על איך השיעורים שלה בנויים וגם מספר על שירי, על הידע והניסיון שלה בתחום. בדרך כלל, בתוכן שיווק נכנסים גם תכנים השייכים לרשתות החברתיות כמו פוסטים בפייסוק, תכנים לאינסטגרם וכדומה.
  3. תוכן קידומי – תוכן המיועד לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש. המדובר בתוכן פשוט שעיקרו בשילוב ביטויי מפתח על פיהם משייכים אתכם מנועי החיפוש לתחום הפעילות שלכם.
  4. תוכן מקצועי – תוכן המיועד להסביר ולהעמיק בנושאים שונים במסגרת תחום הפעילות שלכם. תוכן זה נועד לשכנע את קהל היעד, לחנך את השוק ולמצב את עצמכם כאוטוריטה מקצועית בענף.
  5. תוכן עיתונאי – תוכן המיועד להתפרסם ככתבות באתרי תוכן, אתרי חדשות, בלוגים, מגזינים מקצועיים וכדומה. תוכן זה מיועד לייצר לעצמכם חשיפה רחבה, לפרסם את פעילותכם בקרב קהל היעד, לעשות את זה בצורה מוסווית שאינה חושפת את כוונות הפרסום שלכם ובנוסף לכך גם לייצר לעצמכם קישורים נכנסים לאתר (מרכיב חשוב בתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש).
  6. תוכן שיווקי – תוכן הכולל מאמרים שיווקיים וקופירייטינג ומיועד לנהל את הקשר שלכם עם קהל היעד ולקדם את הפעילות שלכם בקרבו. תוכן זה מתאים במיוחד למודעות פרסומות, לדפים עסקיים ברשתות חברתיות ולדפי האתר המרכזיים.

פרק 4: איך בוחרים נושאים לכתיבה?

את מילות המפתח עלינו לשלב במאמרים או בפוסטים השונים אבל זה לא מספיק. עלינו לבחור גם נושאים שישמשו אותנו לצורך כתיבת תוכן לאתר אינטרנט. הכי קל להסביר את זה דרך דוגמא.

נניח שהאתר שלנו עוסק בתחום של תזונה, ספורט וכושר גופני. מילות המפתח המרכזיות שאנחנו רוצים לקדם באתר שלנו, זאת לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח מעמיק הן:

  1. תזונה וספורט בתל אביב
  2. כושר גופני באזור המרכז
  3. קבוצות ריצה במרכז
  4. קבוצות אימון בתל אביב
  5. קרוס פיט בתל אביב
  6. ירידה במשקל בעזרת תזונה וספורט

בשלב הבא יהיה עלינו גם לבחור את התחומים או הנושאים השונים שבתוכם נכניס את אותן מילות מפתח וביטויי מפתח כמו למשל 10 דרכים לרדת במשקל, אילו מזונות גורמים לעליה במשקל ומונעים תהליך ירידה הדרגתי, 5 דרכים שיסייעו לכם להתמיד בפעילות גופנית לאורך זמן ועוד. איך בחרנו את הנושאים?

לצורך הדוגמא נכיר לכם את שירי. שירי היא מדריכת כושר מוסמכת, שחיינית ומדריכת שחיה, מתמודדת בתחרויות ספורט רבות בארץ ובעולם, בעלת תואר ראשון בחינוך גופני וקואצ‘רית לניהול אורח חיים בריא. לפרנסתה שירי מאמנת קבוצות ריצה ואימון גופני בשיטת ה“קרוספיט“, מלמדת ילדים שחייה, מדריכה קבוצות לאורח חיים בריא ותזונה נכונה ומחזיקה באתר אינטרנט בו נמכרים מוצרי המותג שלה, Shiri Well Being. האתר מוכר בין השאר הדרכות אינטרנטיות לניהול אורח חיים בריא, שיעורי ספורט דיגיטליים לאנשים שאין להם זמן להתאמן בבית וחשוב להם לשמור על כושר, מוצרי כושר לרכישה פרטית כמו משקולות, כדורי פילטיס, מזרני יוגה וליין של בגדי ספורט ושחיה. האתר הוא אתר משולב כלומר מצד אחד יש בו בלוג המציג תכנים מקצועיים ומצד שני תוכן המותאם למוצרים ולשירותים השונים ששירי מציעה. לכן, התוכן באתר שלה מתחלק לשני סוגים:

  1. תוכן אינפורמטיבי – בלוג – בתוך הבלוג יש מגוון של תכנים ופוסטים כמו למשל 10 טיפים לשמירה על אורח חיים בריא, דיאטות כאסח – יתרונות מול חסרונות, 5 מזונות על שאתם חייבים להכיר, 5 תרגילים לחיזוק שגם מחזקים וגם שורפים שומן ועוד.
  2. תוכן שיווקי – מטרתו של תוכן זה הוא לשווק את המוצרים והשירותים ששירי מציעה דרך האתר שלה. תוכן זה מציג את המוצרים השונים ואת היתרונות שלהם, תוכן זה מציג מידע רלוונטי על איך השיעורים שלה בנויים וגם מספר על שירי, על הידע והניסיון שלה בתחום. בדרך כלל, בתוכן שיווק נכנסים גם תכנים השייכים לרשתות החברתיות כמו פוסטים בפייסוק, תכנים לאינסטגרם וכדומה.

פרק 5: קבלו 8 כללי זהב להתחלת כתיבת תוכן

 

  1. קהל היעד הוא המלך – לא משנה איזה פוסט אתם כותבים לאתר שלכם, תמיד תכתבו כאילו אתם קהל היעד. זו הדרך הטובה ביותר להישאר ממוקדים ולהגיע ללב ליבם של הגולשים שלנו ולא סתם לכתוב תוכן יבש ומשעמם.
  2. היו יצירתיים – חשבו מחוץ לקופסא, הכניסו לאתר שלכם תכנים שאין באף אתר אחר, אפשרו לגולשים שלכם להגיב ולשתף את התוכן ברשתות החברתיות ובקיצור צאו מחוץ לקופסא.
  3. השקיעו כסף – אם אתם לא מסוגלים או אין לכם את הזמן או הידע לכתוב, לאתר שלכם בצורה מקצועית ומרתקת שלמו לכותב, לחברה לבניית קישורים או אפילו לכמה כותבים מקצועיים שהתפקיד שלהם יהיה לכתוב עבורכם את התכנים. כמובן שחשוב לתת לכותבים את הדגשים ולבקש לראות עבודות קודמות, כמו כל ספק אחר שאתם עובדים איתו אבל אין ספק שלטווח הארוך זו השקעה מעולה שתוסיף ערך לאתר שלכם ותגדיל את ההכנסה שלו. תוכן איכותי שווה כסף.
  4. אל תעתיקו או תשכפלו – גוגל מעניש בטווח הקצר והארוך תוכן משוכפל ולכן בשום פנים ואופן אל תשכפלו או תעתיקו תוכן. כן אפשר לקחת רעיונות מאתרים בחו“ל למשל ולתרגם את התוכן בשפה חופשית אבל בשום פנים ואופן לא להעתיק טקסטים, זה יכול ממש לפגוע במיקומים שלכם. באתרי אי קומרס אנשים נוטים לשכפל מוצרים וזו טעות של ממש. עשו הכל כדי להכניס לאתר שלכם תוכן מקורי ואותנטי.
  5. שלבו תוכן גם ברשתות החברתיות – תוכן הוא משהו שאתם משקיעים בו והוא תמיד נשאר. לכן, שווה למקסם את התכנים שלכם ולשכתב אותם בצורה ממוקדת ויעילה גם לרשתות החברתיות כמו למשל לפייסבוק, לאינסטגרם, ליוטיוב וכדומה. שלבו בתוכן סרטונים ותמונות שיעניקו לו ערך מוסף נוסף.
  6. כותרות, כותרות, כותרות – למדו את כל מה שצריך לדעת על כתיבת כותרות ועל איך לשלב אותן בתוך המאמרים ובעריכה של הטקסטים. כותרות הן משהו סופר חשוב בתהליך של כתיבת תכנים לאתרי אינטרנט.
  7. בנו אטרטגיית תוכן חכמה – במידה והאתר שלכם עדיין לא הוקם ואתם ממש בשלבים הראשונים, מומלץ לבנות אסטרטגיית תוכן שתוביל את האתר שלכם למקומות טובים ואיכותיים. כאמור, קיים קשר ישיר בין כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לבין קידום אורגני ולכן חשוב למקסם את הקשר הזה ולחזק אותו כבר בהתחלה.
  8. גיוון – אנו ממליצים על גיוון בכתיבה מבחינת הנושאים, אך יחד עם זאת לשמור על סגנון כתיבה קבוע באתר שילווה אתכם לאורך כל הדרך.

פרק 6: גיבוש אסטרטגיית תוכן

לפני שאתם פונים לגורם מקצועי בתחום של כתיבת תוכן לאתרים או קניית קישורים, אתם רוצים לאמץ לעצמכם את התפיסה ההכרחית של תוכן כאיש מכירות, שאמור לא רק לפגוש את הלקוח שלכם, אלא גם ובעיקר לסגור איתו עסקה. תפיסה זו היא הבסיס לגיבוש אסטרטגיית תוכן רחבה שמייצרת מענה לשורה של ערוצי תוכן באינטרנט, סוגים שונים של תוכן וסגנונות כתיבה שונים, כל אחד מותאם למטרה הייחודית של כל שלב במשפך. כך למשל, מאמרי קידום יאפשרו לכם לפגוש את הלקוח שלכם כאשר הוא מחפש אתכם בגוגל. פרסום כתבות באתרי תוכן, מקומונים, מגזינים מקצועיים ואתרי חדשות יאפשר לכם ליזום את המפגש עם הלקוח ולהעביר לו מסרים מורכבים יותר מאשר "קנו אצלנו עכשיו". התוכן באתר שלכם יאפשר לכם "ללכוד" את המבקרים באתר שלכם, להשאיר אותם אצלכם ולהוביל אותם לקראת סגירת עסקה, לא בגלל שאתם אומרים להם אלא בגלל שאתם מוכיחים להם שזה מה שנכון להם. בסופו של דבר, כתיבת תוכן לאתרים הוא מכלול של טקסטים בעלי אופי שונה, מסרים שונים ומטרות שונות ואם המטרה שלכם היא לרכוש לקוחות חדשים, להרחיב את הפעילות העסקית שלכם ולייצר אימפקט בשורה התחתונה של העסק, אתם צריכים לתת מענה של תוכן בכל אחד משלבי המשפך ואת זה תוכלו לעשות באמצעות אסטרטגיית תוכן.

פרק 7: מתי נדרשת כתיבת SEO?

ובכן, למעשה כל תוכן שאתם מעלים לאתר או לאינטרנט חייב להיות מותאם לכללים של כתיבת תוכן seo. גם אם אתם מעלים כתבה מקצועית שצפויה להתפרסם באתר חדשות, אתם רוצים לשלב בה אלמנטים של seo כמו שילוב של ביטוי מפתח נבחר והוצאת קישור מהכתבה אל האתר שלכם (קישור נכנס). כך למשל, אם אתם רוצים לפרסם כתבה במקומון של עיר המגורים שלכם, כדאי לכתוב תוכן מקצועי, מעניין, שמתחבר לנושא אקטואלי בלב השיח הציבורי ולשלב בו ביטוי מפתח שאתם רוצים לקדם ולהוציא קישור לאתר שלכם. מהלך כזה יכול לעלות לכם בין 140 שקלים ל-500 שקלים בדרך כלל. אם תרצו לפרסם תוכן דומה באתר תוכן ארצי כמו למשל www.srugim.co.il זה יעלה לכם כ-1,500 שקלים. אז נכון שהכוונה הראשונית שלכם היא לפרסם תוכן מקצועי ואיכותי שישווק את העסק שלכם, אבל תוכן כזה הוא הזדמנות פז לשילוב אלמנטים שיקדמו את האתר שלכם ובכלל זה ביטויי מפתח והוצאת קישורים נכנסים לאתר שלכם.

בנוסף, בכדי לקדם את האתר שלכם אל ראש תוצאות החיפוש, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות לטובת העניין הוא להיכנס לראש של מנועי החיפוש. אתם בטח כבר יודעים שגוגל מפעילה שורה של פרמטרים נוקשים בתהליך דירוג האתרים שלה, אבל היא לא עושה את זה מרוע או שרירות לב. היא עושה את זה כי היא רוצה להבטיח שמשתמשי מנוע החיפוש של גוגל יוכלו לזכות לתוצאות האיכותיות ביותר בכל חיפוש שהם עושים דרכה. אחד מהפרמטרים החשובים, המרכזיים והידועים של דירוג אתרים במנועי חיפוש הוא התוכן של האתר. בניסיון לתהות על קנקנו של האתר, בוחנים מנועי החיפוש את כמות התוכן שהאתר מפרסם, את עדכניות התוכן שלו, את איכות התוכן שלו, את המידה בה התוכן הזה אכן מספק ערך לקוראים שלו וכדומה. כך למשל, אם מבקרים נכנסים לדף באתר שלכם ויוצאים ממנו בתוך שניות, זה אומר שהתוכן בדף הזה לא סייע להם. אם מבקרים נכנסים וקוראים עד הסוף ואם הם גם משתפים אחרים בתוכן הזה, זה אומר שהתוכן מעניין ואיכותי.

, אבל חשוב להבין שמדובר בצעד הכרחי אך לא מספיק. חשוב לשלב את הביטויים הנדרשים, אבל זה לא מספיק בכדי לזכות בדירוג גבוה בגוגל. לגוגל חשוב להבין מתי להציג אתכם ואת זה היא עושה באמצעות בחינת ביטויי המפתח השכיחים בתוכן שלכם, אבל לא פחות חשוב לה להבין האם בכלל להציג אתכם ואת זה היא עושה באמצעות כל הפרמטרים האחרים למדידת איכות ורמת התוכן.

פרק 8: איך תוכלו לייצר לעצמכם תוכן כבר מחר?

ובכן, את התוכן לאתר שלכם אתם לא רוצים לכתוב בעצמכם. כתיבת תוכן הוא מקצוע לכל דבר ועניין, מקצוע שמבטיח שהתוכן שלכם לא יכיל רק חיבור של מילים למשפטים ומשפטים למאמרים, אלא גם יהיה כתוב בצורה מסקרנת, מרתקת, מזמינה, מוכרת ומשכנעת. את התוכן הזה תוכלו להזמין מכותב תוכן עצמאי, מחברה המתמחה בתחום של תוכן לאתרים או מחברה העוסקת בקידום אתרים או פרסום באינטרנט, שמספקת לכם חבילת שירות הכוללת בתוכה גם את רכיב התוכן. אלא שבפועל, אם אתם רוצים אכן לייצר את הראייה האינטגרטיבית שלכם בעולם התוכן, אתם רוצים לעבוד לפחות עם שניים מהגורמים הללו. את המאמרים המקצועיים שלכם אתם רוצים להזמין מכותב תוכן עצמאי שאתם אוהבים את הכתיבה שלו, שמתמצא בתחום הפעילות שלכם ושיודע לייצר תוכן שמציג אתכם כאוטוריטה מקצועית. את תוכן הקידום תוכלו להזמין מחברת קידום אתרים שמספקת לכם חבילת קידום הכוללת עוד שורה של פעולות קידום מעבר לכתיבת תוכן, ובתוך כך דואגת לייצר לכם גם תוכן קידום על פי אסטרטגיה מסודרת. את התוכן השיווקי אתם רוצים להזמין או מכותב תוכן עצמאי או ממשרד פרסום ושיווק באינטרנט, שמנהל עבורכם את כל פעילות הפרסום.

מן הסתם, אם אתם עסק קטן, יהיה לכם קשה לבסס פעילות מסודרת סביב כל סוגי התוכן ואל מול כל סוגי ספקי שירותי תוכן לאתרים. במקרה כזה, כדאי להתחיל לעבוד עם חברת קידום ולייצר תוכן מקצועי או חצי מקצועי עם כותב תוכן עצמאי, אבל במינון נמוך שיאפשר לכם לבנות לאט לאט את האתר שלכם מבלי לפרוץ את מסגרות התקציב שלכם.

חברת BESTLINKS מספקת לכם למעשה את כל פתרונות התוכן הדרושים לכם תחת קורת גג אחת, החל ממאמרי קידום, דרך כתבות לפרסום ויצירת קישורים נכנסים מאתרי חדשות ותוכן מובילים, ניהול פעילות הפרסום שלכם באינטרנט ולבסוף כמובן סוגים נוספים של תוכן לאתרים על פי הצורך, על פי דרישה ועל פי מסגרת התקציב העומד לרשותכם. חברת BESTLINKS מציעה שירות מותאם אישית לכל סוגי העסקים, החל מהעסק הקטן ביותר עם התקציב המצומצם ביותר וכלה בארגונים גדולים עם פרישה ארצית, הפונים לקהל יעד רחב. פנייה רחבה זו באה לידי ביטוי גם בתמחור סל שלם של שירותים המותאמים לצורך של כל עסק, גם בהיבט של השגת המטרה וגם בהיבט של רמת התקציב הזמין.

פרק 9: כתיבת תוכן לאתר אינטרנט כמה זה עולה?

המחירים לכתיבת תוכן איכותי נעים בין 300-250 שקלים לעמוד תוכן. זה מאוד תלוי באורך הטקסט, התחום שבה הכתיבה עוסקת, ברמת התוכן, בסוג התוכן וכמובן במי שכותב אותו. תוכן שיווקי נחשב לתוכן יקר יותר בהשוואה לתוכן עבור קידום נטו הנחשב לזול בצורה משמעותית. בממוצע עסק משקיע בין 500-2,500 שקלים בחודש על כתיבת תוכן.
אתם יכולים לקרוא בהרחבה את ההסבר על מחירון מאמרים בתשלום לאתר

אחת הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים עסקים בתוכן לאתר היא קידום האתר במנוע החיפוש של גוגל. זוהי כמובן מטרה מצוינת וסיבה טובה להוספת תוכן לאתר, אבל חשוב להבין דבר אחד: המשימה שבאמת עומדת מולכם היא משימת מכירה, קרי מכירת המוצרים/ השירותים שלכם ואת זה אי אפשר להשיג אך ורק דרך כיבוש המקום הראשון בגוגל. כתיבת תוכן לאתרים הוא למעשה מכלול שלם של פעולות שיש לבצע על מנת להעביר את קהל היעד שלכם במשפך מכירות יעיל שמסתיים בסגירת עסקאות ועל כך מדברים איתכם בשורות הבאות, המומחים של BESTLINKS המציעה מגוון רחב של שירותי פרסום, שיווק וקידום באינטרנט ובכלל זה מספקת גם שירותי כתיבת תוכן לאתרים בכל הענפים ובכל התעשיות.

כתיבת תוכן – סיכום

לסיכום, כתיבת תוכן היא בין הנושאים הכי חשובים בתהליך השיווק והקידום של העסק שלנו. לכן, שווה לבדוק את הנושא לעומק, לבנות אסטרטגיית תוכן חכמה ונכונה שתשרת את המטרות שלכם לאורך זמן. תוכן הוא משהו שצריך להשקיע בו כל הזמן ובאופן שוטף, לערוך, לשנות, להנגיש בהתאם לשינויים ולצרכים של האתר\

התוכן הוא איש המכירות שלכם באינטרנט

כשלקוח נכנס אל העסק שלכם במהלך שעות הפתיחה, פונה אליו איש מכירות ומנסה להוביל אותו לסגירת עסקה. שעות הפתיחה של אתר האינטרנט שלכם הן 24/7 מסביב לשעון ואיש המכירות שפונה לכל לקוח שנכנס, הוא התוכן שלכם שעובד בשבילכם גם כשאתם ישנים. זה נשמע יופי, אבל זה עם הכוח באה גם האחריות וכדי שהתוכן שלכם אכן יוכל לייצר לכם עסקאות, אתם צריכים לאמץ לעצמכם גישה כוללנית לעולם הרחב של כתיבת תוכן לאתרים. את האופן בו עובד בשבילכם התוכן אפשר לפרוט לשלושת הרגליים המרכזיות הבאות:

המפגש עם הלקוח

המפגש עם הלקוח הוא הרגע שבו אתם פוגשים את הלקוח היכן שהוא ברחבי האינטרנט, בין באמצעות מודעת פרסומת בפייסבוק, בין באמצעות כתבה ממומנת שפרסמתם באתר תוכן כלשהו, בין באמצעות תוצאת חיפוש בה אתם מופיעים בגוגל ובין באמצעות כל ערוץ אחר שבו נחשף אליכם הלקוח ובפניו עומדת הבחירה האם להתעלם מכם או להמשיך הלאה.

קבלת הפנים ללקוח

קבלת הפנים ללקוח הוא הרגע בו ניגש אליו איש המכירות, מברר את הצרכים שלו ונותן לו הרגשה שהוא הגיע למקום הנכון. את התפקיד הזה ממלאים דפי האתר שלכם, שצריכים להיראות מכובדים כמו איש מכירות מעונב וצריכים להעביר מסרים ממוקדים וחכמים שגורמים ללקוח להישאר ולחפש באתר שלכם את מה שהוא צריך.

לקראת סגירת עסקה

לקראת סגירת עסקה הוא הרגע בו הלקוח מצא אצלכם את מה שהוא מחפש ורק נותר לו לבחור ולהחליט האם לסגור או לא לסגור איתכם עסקה. זהו הרגע בו אתם צריכים "לדחוף" את הלקוח לקבל את ההחלטה "הנכונה" מבחינתכם, ולעשות את זה כמו איש מכירות מקצועי. לא בכוח אבל גם לא ברכרוכיות.

שלושת הרגליים האלה הם אבני היסוד של משפך המכירות בכל עסק ובכל אחת מהרגליים האלה ממלא התוכן תפקיד אחר. כמובן שישנם רכיבים נוספים במשפך, עבורם נדרש תוכן איכותי לרבות רגע סגירת העסקה והשלב פוסט עסקה לאחר שהלקוח כבר סגר את העסקה, אבל כל זה רק מוכיח לנו ששירותי כתיבת תוכן לאתרים לא יכולים להסתכם בתוכן לקידום האתר כדי לייצר את המפגש עם הלקוח, אלא צריכים לתת מענה מלא של חשיפה, מכירה וסגירת עסקה לכל אורך המשפך.

עבודה עם גורם מקצועי

לאור כל הדברים שאמרנו עד כה, די ברור שהפעילות שלכם סביב כתיבת תוכן לאתרים לא יכולה להסתכם בכמה מאמרים ששולח לכם כותב תוכן עצמאי שאתם עובדים איתו באופן שוטף. כותב תוכן כזה הוא הכרחי, אבל הוא לא מספיק. בתוך אסטרטגיית התוכן שלכם אתם רוצים לשלב גם פרסום כתבות תוכן, קידום ממומן, פרסום, השבחת דפי האתר ובניית תוכן לאתר שלכם על פי כללים מקצועיים של משפכי מכירות המתאימים לענף הפעילות שלכם. זה אולי נשמע לכם יקר אבל זה לחלוטין לא חייב להיות. עולם התוכן יודע להציע לכם היום מגוון רחב של פתרונות בהתאמה לכל תקציב ולכל סוג וגודל של עסק.

כך למשל, אחד הכלים החשובים ביותר גם לחשיפה בפני קהל היעד, גם לשכנוע קהל היעד וגם לקידום האתר באמצעות קישורים נכנסים הוא הכלי של פרסום כתבות באתרי תוכן. שוב, מהלך כזה עלול להישמע לכם כמו מהלך יקר שאולי לא תוכלו לעמוד בו, אלא שחברות המציעות שירות של קניית קישורים ופרסום כתבות באתרי תוכן יודעות להציע לכם רשימות של מאות אתרים מהם תוכלו לבחור היכן תרצו לפרסם את הכתבה שלכם, החל מאתרים בהם זה יעלה לכם 80 שקלים, דרך מקומונים ואתרי ביניים בהם זה יעלה לכם בין 160 שקלים ועד 500 שקלים וכלה באתרי תוכן גדולים ומובילים כמו סרוגים, כלכליסט וכדומה, בהם זה מגיע כבר לרמות של 1,600 שקלים, 2,800 שקלים ויותר עבור אתרי חדשות ארציים מובילים. אם תקנו כמות של כתבות מראש, תוכלו ליהנות גם מהנחת כמות משמעותית, כך שבכמה מאות שקלים בחודש, תוכלו לסדר לעצמכם פרסום של כמה כתבות באתרים קטנים או כתבה אחת במקומון הגדול בעיר בה פועל העסק, וזה מעט כסף עבור לא מעט ערך.

אחרי שאמרנו את זה, כל פעילות הקידום או פעילות בניית קישורים , הפרסום והשיווק שלכם באינטרנט, ובכלל זה גם כתיבת תוכן לאתרים, צריכה להתבצע תוך ראיית התמונה המלאה ובמסגרת של אסטרטגיה מסודרת ממנה נגזרים המהלכים הטקטיים, מה שאומר שאת כל ההתנהלות הזאת אתם רוצים לעשות בליווי ובניהול של גורם מקצועי חיצוני שידאג לכך על בסיס קבוע. חברת BESTLINKS היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום הקידום, השיווק והפרסום באינטרנט, ומציעה מגוון רחב של פתרונות גם סביב התחום של כתיבת תוכן לאתרים. החברה עובדת עם כותבים ג'וניור וכותבים מקצועיים שידאגו לכל צרכי התוכן שלכם ויגבשו לכם חבילות של תוכן לכל שלב במשפך המכירות שלכם. התוצאה הבלתי נמנעת של התנהלות מסודרת כזאת בליווי המומחים של BESTLINKS בתחום התוכן היא הרחבת הפעילות העסקית שלכם והלוא זאת המטרה האולטימטיבית שלשמה אתם עושים את כל זה.

ישנן כל כך הרבה סיבות טובות וחשובות להוסיף תוכן לאתר אינטרנט ולעשות את זה על בסיס קבוע שישמור על עדכניות התוכן, ואם זה מה שאתם מתכוונים לעשות למען האתר שלכם, כדאי שתכירו את הסיבות האלה, שבתורן מגדירות מטרות שונות לתוכן ואשר בתורן מגדירות סוגים שונים של תוכן שאותו אתם רוצים לשלב באתר שלכם. אז למה בכלל צריך תוכן באתר? מהן המטרות שאותן אמור למלא התוכן? אילו סוגים של תוכן מתאימים לאילו מטרות? איך נכון לעבוד עם ספקי/ כותבי/ חברות תוכן? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של BESTLINKS, המציעה מגוון שירותי קידום, פרסום ושיווק באינטרנט ובכלל זה גם שירותי תוכן לאתרים.

תוכן לאתרים – ראייה אינטגרטיבית

עידן האינטרנט מכתיב תפיסות חדשות שאחת הבולטות שבהן היא התפיסה של זבנג וגמרנו. כולם רוצים למצוא את הגביע הקדוש שאם רק יגלו אותו ויישמו אותו, יהפכו לאימפריה עסקית ביום אחד. ובכן, גביע קדוש כזה לא קיים וגם קידום, פרסום ושיווק באינטרנט הוא תהליך רציף וקבוע שיש ליישם לאורך זמן. זאת ועוד, מבין כל סוגי התוכן שציינו לעיל, אין אף סוג של תוכן שיכול להשיג עבורכם את המטרה האולטימטיבית של הרחבת הפעילות העסקית, אותה תוכלו להשיג אך ורק ביישום ראייה אינטגרטיבית סביב פעילות התוכן שלכם. כך למשל, אתם יכולים להזמין ולפרסם כתבה נהדרת שתמשוך הרבה לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם, אבל אם באתר שלכם יפגשו אותם לקוחות תוכן בינוני, לא משכנע ולא מזמין, לא השגתם את המטרה. אתם יכולים לקדם את האתר שלכם בצורה מופלאה ולהקפיץ אותו אל ראש דפי תוצאות החיפוש של גוגל, אבל אם התוכן הזה יוביל אל האתר שלכם ובו לא נמצא התוכן שידע להמיר גולש באתר ללקוח משלם, לא עשיתם בזה כלום.

כמו כל תהליך שאתם מקיימים בעסק שלכם, תוכן לאתרים הוא תהליך עסקי לכל דבר ועניין, תהליך שיש לתקצב אותו ולנהל אותו מחודש לחודש, חודש אחרי חודש, ממש כפי שאתם מנהלים את החשבונות שלכם, את המלאי שלכם ואת השירות שלכם. איך בונים את הראייה האינטגרטיבית הזאת ואיך מתאימים אותה לפעילות הספציפית שלכם? לשם כך אתם זקוקים לאנשי מקצוע המתמחים בשיווק ופרסום באינטרנט, ובתוך כך מספקים גם שירותי תוכן לאתרים.

כתיבת תוכן לקידום אתרים, מי לא מכיר את זה? כתיבת תוכן seo מלווה אותנו כבר יותר מעשור ועדיין זה נראה שרבים מהעוסקים במלאכה לא מצליחים לייצר את התוצאות שלשמה נועדה הכתיבה הזאת. אז מה הם הכללים החשובים ביותר בתחום של כתיבת תוכן לקידום אתרים? עד כמה חשובה איכות התוכן? עד כמה חשובה הבחירה של הביטויים אותם רוצים לקדם? עד כמה חשוב מספר החזרות של ביטוי המפתח בתוך התוכן? היכן נכון להפיץ את התוכן הזה? מהו האנקור שממנו צריך להוציא קישורים בתוך התוכן והאם כתיבת תוכן seo יכולה לכשעצמה להביא אתכם אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל? כל התשובות לכל השאלות, ממש כאן בשורות הבאות.

אז מה נכון ומה לא נכון בכתיבת תוכן?

ובכן, הדבר הראשון שחשוב הוא לוודא שהתוכן שלכם מעניין, מסקרן ומוסיף ערך ולכל הפחות קריא ומכובד. במילים אחרות, התוכן שאתם מעלים לאתר שלכם צריך להיות מבוסס על תמהיל של תכנים מקצועיים, כתובים היטב בצורה מסקרנת ומעניינת ועם תרומת ערך משמעותית לקורא ושל תכנים שהם פשוט קריאים ומכובדים. התכנים המקצועיים יאפשרו לכם לבסס מספיק כתיבה של תוכן איכותי ובעל ערך והתכנים הקריאים והמכובדים יאפשרו לכם לייצר מסה קריטית של חזרה על ביטויי מפתח. מהו בדיוק התמהיל הנכון? זה כבר סוד מסחרי שכל מקדם אתרי מקצועי שומר לעצמו.

הדבר השני שאתם רוצים להקפיד עליו הוא אותנטיות. כמעט בכל פרמטר שהם בוחנים, אחד הדברים החשובים ביותר למנועי החיפוש הוא האותנטיות של פעילות הקידום. כך למשל, חזרה מוגזמת על ביטוי מפתח בתוך הטקסט עלולה לפגום באותנטיות של התוכן כולו. תוכן קצר מדי או ארוך מדי עלול גם הוא לשקף חוסר אותנטיות. חזרה על תוכן ועל ניסוחים קבועים יכולה גם היא להעיד על חוסר אותנטיות. פרסום כמויות גדולות מדי של תוכן או פרסום בתדירות גבוהה מדי או בלתי מסודרת (למשל יום אחד מפרסמים 20 תכנים ולאחר מכן לא מפרסמים כלום למשך חודש), כל אלה יכולים לשקף חוסר אותנטיות בעיני מנועי החיפוש. את כל זה בודקים מנועי החיפוש בתהליך הדירוג שלהם את האתרים השונים ובכל הקשור לנושא של כתיבת תוכן seo חשוב שהכתיבה תייצר תכנים כמה שיותר אותנטיים, כאילו נועדו לקריאה בלבד ולא לקידום האתר במנועי החיפוש.

 

הדבר השלישי שאתם רוצים להקפיד עליו הוא התמקדות בביטויי מפתח אפקטיביים ובאפקטיביים הכוונה היא לביטויי בהם אתם יכולים לייצר אימפקט. תחום קידום האתרים הוא תחום תחרותי מאוד וישנם ביטויים מרכזיים שסביבם יש תחרות עזה מאוד. כך למשל, מורה פרטי בתל אביב הוא ביטוי שכל מורה פרטי שמספק שירות בתל אביב היה רוצה לקדם, אבל כשיש כל כך הרבה מורים פרטיים שמנסים לקדם את עצמם סביב הביטוי הזה, הסיכוי שלכם לייצר שם אימפקט הוא נמוך מאוד. איך בוחרים את הביטויים המתאימים ובאיזה מינון? גם זה הוא סוד מסחרי שמחזיק בידיו כל מקדם אתרים מקצועי ואין שום סיכוי שתוכלו להיחשף לסוד כזה ברחבי האינטרנט.

אל תעשו את זה לבד

בכל מקרה, כתיבת תוכן seo היא לא פעולה שיכולה לעמוד בפני עצמה. קידום אתרים הוא תהליך שמבוסס על מספר רגליים שרק אחת מהן היא כתיבת התוכן. בנוסף, עליכם להשקיע גם ביצירת קישורים נכנסים לאתר שלכם, בפעילות פרסום, קידום ממומן, הוספת מולטימדיה, פעילות ענפה ברשתות החברתיות וכדומה. כל אלה יחד יכולים ליצור עבורכם את הפלטפורמה שבאמת תסייע לכם לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש ובהיעדרם זה פשוט לא יעבוד. לשם כך אתם זקוקים לסיוע וליווי של גורם מקצועי כדוגמת חברת BESTLINKS המציעה סל של שירותי שיווק, פרסום וקידום אתרים באינטרנט. החברה מציעה שירותי רכישת קישורים נכנסים ומסייעת לכם בהכנת הכתבה על בסיס כל העקרונות של כתיבת תוכן seo, מספקת לכם שירותי כתיבה שוטפים, מייצרת עבורכם תמונות, סרטונים ומולטימדיה ודואגת כמובן לכל יתר מרכיבי הקידום בכל הערוצים, כפי שפירטנו אותם בשורות לעיל.

אחד הדברים החשובים ביותר בכל אתר אינטרנט, הוא התוכן שלו. העיצוב חשוב מאוד, חוויית המשתמש חשובה עוד יותר אבל יותר מכל אלה, התוכן הוא המלך, התוכן הוא הכלי שמביא מבקרים לאתר, שמשאיר אותם באתר ובסופו של דבר גם ממיר אותם ללקוחות משלמים. העניין הוא שאת התוכן לאתר שלכם אתם צריכים לייצר על בסיס קבוע, כי אם התוכן הוא המלך, אז העדכניות היא המלכה – התוכן שלכם חייב להתעדכן כל הזמן, לחדש ולהתחבר אל מה שהציבור מחפש ומתעניין בו בכל עת. בחיפוש אחר גורם מקצועי שיספק לכם שירותי כתיבת תוכן לאתרים מחיר הוא בהחלט פרמטר שיכול להכריע את ההחלטה שלכם ולכן חשוב שתבינו את כל מערך התמחור של עולם כתיבת התוכן, ועל כך מסבירים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת BESTLINKS.

תוכן לכל מטרה

כאמור, תוכן הוא הכלי החשוב ביותר בכל אתר אינטרנט, בהיותו הפלטפורמה שעליה מועברים המסרים לציבור קהל היעד. בכל אתר אינטרנט, מהקטן ביותר ועד הגדול ביותר, ישנם סוגים רבים של מסרים וסוגים רבים של מטרות אותן אמור התוכן למלא ובהתאם לכך גם נקבע סוג התוכן הנדרש והמאפיינים שלו. כך למשל, דפי אתר הם הדפים בהם אתם מספקים מידע על העסק, על השירותים והמוצרים שלו, על הדרך ליצור עמו קשר ועל כל הסיבות הטובות לעבוד איתו. דפים אלה צריכים להכיל תוכן אינפורמטיבי על העסק אבל גם להיות עטוף בתדר שיווקי שמוכר אתכם לקורא. מאמרים יכולים לשמש אתכם למספר מטרות, החל מקידום האתר שלכם במנועי החיפוש, דרך מתן מידע בסיסי וגנרי בתחומים שונים הקשורים לפעילותכם העסקית וכלה במתן מידע מקצועי, מעמיק ומפורט על נושא הקשור לפעילותכם העסקית ובאופן שמעניק לכם סמכות מקצועית. כל אחד מסוגי התוכן הללו, ועוד רבים אחרים, דורש יכולות כתיבה שונות, היקף מאמץ שונה בכתיבת התוכן ובהתאם לכך גם מתומחר בצורה שונה.

סוגים מרכזיים של תוכן

ככלל, בכל הקשור לתוכן האתר שלכם, אתם רוצים לאמץ לעצמכם גישה ולפיה התוכן הוא תהליך עסקי קבוע כמו כל תהליך עסקי אחר שאתם מנהלים בעסק, כמו למשל ניהול חשבונות, שירות לקוחות, הזמנת מלאי וכדומה. בניית אתר עם תוכן ראשוני ומאותו הרגע הזנחת האתר מבלי לחדש בו דבר, היא פרקטיקה שגוזרת את גורלו של האתר להפיכתו לאבן שאין לה הופכין בתוך המארג האינסופי של אתרים באינטרנט. ישנם מספר סוגים של תוכן שאותם אתם צריכים להכיר ובהזמנת שירותי כתיבת תוכן לאתרים מחיר השירות יהיה תלוי בסוגים אלה של תוכן.

תוכן קידום הוא תוכן המיועד לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש. הדגש בתוכן זה הוא השימוש בביטויי מפתח שעליהם מחפשים אתכם המשתמשים במנועי החיפוש. תוכן זה צריך להיות קריא, מנוסח בצורה מכובדת וכתוב על פי כל כללי ה-SEO, אך הוא לחלוטין לא אמור להיות מעמיק ומקצועי. מאמרי קידום הם מאמרים שמספקים ערך גנרי בלבד והם מיועדים בעיקר לעיניהם של מנועי החיפוש. יחד עם זאת, מצד שני אתם לא רוצים שהלקוחות שלכם יפגשו במאמרי ג'יבריש באתר שלכם, ולכן חשוב להקפיד גם על איכות מאמרי הקידום שלכם. בכל הקשור לקידום ולשירותי כתיבת תוכן לאתרים מחיר כתיבת תוכן קידום הוא אולי הנמוך ביותר מבין שירותי התוכן, אם כי לרוב מסופק התוכן במסגרת חבילת שירות לקידום האתר, שכן קידום אתרים אינו מבוסס רק על תוכן.

תוכן דפי האתר

תוכן דפי האתר הוא בעיקרו תוכן תדמיתי, שאמור לפגוש את קהל היעד שלכם ולתת להם את הרושם הראשוני עליכם. הוא לא אמור לשכנע, להסביר לעומק או לשווק אתכם בצורה אגרסיבית. הוא פשוט צריך ליצור אווירה של "המקום הנכון להיות בו" וליצירת האווירה הזאת נדרשת רמה מקצועית גבוהה יותר של הכותב כמו גם מאמץ רב יותר בתהליך הכתיבה ולכן מחיר כתיבת דפי אתר יהיה גבוה יותר, לעיתים משמעותית מכתיבת תוכן קידום.

מאמרים מקצועיים

מאמרים מקצועיים הם מאמרים שבהם אתם רוצים לצלול אל תוך נושא מסוים ולספק לקוראים שלכם ערך מוסף משמעותי, הבנה נרחבת בתחום ואגב כך גם לשלב אלמנט של שכנוע ושיווק עצמי. מאמרים מקצועיים הם ללא ספק הטופ של עולם כתיבת התוכן האינפורמטיבי ובכל הקשור למאמרים אלה ולשירותי כתיבת תוכן מחיר מאמר מקצועי כזה יכול להגיע למאות שקלים ואף ליותר מאלף שקלים בענפים מסוימים. גם מאמרים מקצועיים יכולים להיכתב ברמות איכות שונות, אם כי הם כולם אמורים לעמוד בסטנדרט מינימלי של עניין, אינפורמטיביות והתנסחות ומתאימים במיוחד לניהול בלוג שוטף.

קופירייטינג וכתיבה שיווקית

בתוך העולם הרחב של כתיבת תוכן, קופירייטינג וכתיבה שיווקית הם למעשה הטופ של הטופ. המדובר בכתיבה שיודעת להעביר מסרים חזקים בכמה שיותר פחות מילים, שיודעת לשכנע דרך המילים אבל לא באמצעותן, בעיקר באמצעות מסרים המועברים בין השורות.

כתיבה עיתונאית

כתיבה מקצועית המשמשת בעיקר לכתיבת כתבות המיועדות לפרסום באתרי תוכן, אתרי חדשות, בלוגים, מגזינים מקצועיים וכדומה. כתבות אלה משמשות גם לחשיפה גבוהה, גם להעברת מסרים מורכבים לקהל היעד וגם ליצירת קישורים נכנסים לאתר שלכם לצרכי קידום האתר. עלות כתיבה זו יכולה לנוע בין 13 אג' למילה ועד שקל ויותר למילה בהתאם לרמת התוכן הנדרש. הפרסום עצמו עולה בין 80 שקלים לכל הפחות, דרך 200-500 שקלים במקומונים ואתרים בגודל בינוני ועד אלפי שקלים לפרסום באתרי החדשות המובילים.

עולם מקצועי ומורכב שדורש התמחות, וגם עולה כסף

בסופו של דבר, אם אתם רוצים לתחזק אתר אטרקטיבי שמושך אליו מבקרים, שעובר מפה לאוזן ושמייצר לכם ביזנס, אתם חייבים לייצר תוכן איכותי מכל הסוגים שמנינו לעיל ואת זה תוכלו לעשות באמצעות עבודה עם כותב תוכן עצמאי, עם חברת כתיבת תוכן, עם חברת קידום אתרים ורצוי עם שלושתם יחד. כך למשל, את המאמרים המקצועיים שלכם אתם רוצים להוציא לכתיבה על ידי כותב עצמאי שבחנתם את היכולות שלו ואתם סומכים על הכתיבה שלו. את מאמרי הקידום שלכם תוכלו לקבל מחברת הקידום שדואגת לכל מה שקשור לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש ובכלל זה גם לתוכן. קופירייטינג וכתיבה שיווקית יכולים להיות גם הם מטופלים על ידי הכותב איתו אתם עובדים ואם אתם זקוקים להם לצורך פעילות הפרסום שלכם, תוכלו לקבל את השירות בדרך כלל ממשרד הפרסום איתו אתם עובדים.

18 טיפים לכתיבת תוכן איכותי שמייצר חשיפה

אנו חיים במציאות דינמית, מהירה, עולם שכולו דיגיטל, מסכים ורשתות חברתיות. אנחנו צורכים תוכן כל הזמן, לפעמים אפילו בלי שאנחנו בכלל שמים לזה לב. יחד עם זאת, כולנו שואפים לקבל את מה שאנחנו צריכים כאן ועכשיו. אין לנו סבלנות. כולנו רוצים תוצאות. היום כמעט כל בעל עסק מבין את החשיבות של בניית אתר, את המשמעות של הקמת עמוד פייסבוק ועד כמה תורם דף אינסטגרם שפשוט אי אפשר לעמוד בפניו. כזה שסוחף אחריו עוד ועוד עוקבים. אנחנו לא רוצים להישאר מאחור ואנחנו רוצים להשיג כמה שיותר חשיפה.

אבל יש דבר אחד שעושה את הכל להרבה יותר יעיל, מהיר ומקצועי. קוראים לזה כתיבת תוכן. אבל לא סתם תוכן. תוכן איכותי. תוכן שנותן ערך מוסף לגולש וגורם לו להישאר שם או יותר מזה, גורם לו לחפשאתכם! לא סתם זכה התוכן לכינוי – המלך! בשורות הבאות נציג בפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על כתיבת תוכן ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות. בין אם יש לכם אתר או שהוא נמצא בתהליכי בניה, בין אם אתם מקימים עמוד פייסבוק עסקי או פשוט מנסים להבין למה הוא לא מייצר חשיפה ובין אם אתם פשוט רוצים יותר להבין כל כתיבת תוכן באינטרנט – המדריך הבא נכתב בדיוק בשבילכם. אז קדימה, אפשר לצאת לדרך!

1. כולם רוצים היום תוכן – הבינו את החשיבות

אם תסתכלו שניה על עצמכם ותנסו להבין כמה תוכן אתם צורכים תגלו את המידע הבא:

  1. אתם מחפשים מוצרים אותם אתם צריכים בבית שלכם למגוון של מטרות כמו גידול הילדים, שמירה על ניקיון, מזון, רהיטים, אוכל לכלב ועוד….
  2. אתם קוראים חדשות ונחשפים למאות כתבות בחודש דרך רשת האינטרנט.
  3. מחפשים מתכונים כדי להעשיר ולשנות את התפריט שלכם.
  4. מזמינים חופשות וכרטיסי טיסה דרך האינטרנט.
  5. מחפשים הטבות והנחות לכל מיני דברים שאתם עושים עם הילדים ועם המשפחה שלכם.
  6. שואלים את גוגל שאלות על דברים שאין לכם את התשובה עליהם.

תוכן הוא אחד הדברים הכי מרכזיים שיש ברשת האינטרנט. הוא מופיע בשלל דרכים ואפשר לעשות ממנו סוכריות מתוקות. תוכן אינטרנטי יכול להיות אינפורמטיבי או שיווקי, קצר או ארוך, מקיף או ממוקד. הוא יכול לבוא בתור מאמר מקצועי על בסיס תחום אחד ספציפי, סרטון, תמונה או אפילו פוסט שכולם פשוט לא יכולים להפסיק לקרוא. תוכן יכול להיות ניוזלטר שנשלח במייל ויגרום לנו לבצע קניה או להצטרף לשירות מסוים, GIF ויראלי שמריצים בכל הרשת, פוסט באינטסרגרם ולמעשה כל אחד בוחר ליצור את התוכן שלו איך שנכון לו ואיך שנכון לקהל היעד שלו.

תוכן הוא חשוב והוא יגרום לעוד ועוד גולשים לרצות ולהכיר אתכם. אבל יש לו חוקים. כדי שהוא יעבוד אבל באמת יעבוד הוא צריך להיות מרתק, מעניין, מגניב ושונה. למה? כי יש עוד כמוכם. יש תחרות. בשורות הבאות תקבלו את כל הטיפים הכי שווים שיאפשרו לכם לייצר תוכן איכותי ולקדם אותו בצורה יעילה, טובה שתייצר חשיפה כי הרי זו המטרה בתוכן אינטרנטי.

2. סוגי תוכן – הבינו את ההבדים

חשוב להבין שכאשר אנחנו עוסקים בכתיבת תוכן ברשת, זה הרבה יותר מהעלאת פוסט בפייסבוק אחת לשבוע. אנו חיים כאמור במציאות שבה תוכן איכותי הוא אחת מאבני היסוד הכי חשובות כמעט בכל בלוג או אתר אינטרנט. אנחנו צריכים לחשוב על דבר אחד חשוב שאנחנו כותבים תוכן! על הקהל שקורא אותו.

אנחנו צריכים לאפיין את הקהל הזה בצורה הכי מדוייקת וספיציפית שיש. אנחנו צריכים להבין מה מעניין את הקהל שלנו, מה מעסיק אותו, איזה שאלות הוא שואל, ממה הוא פוחד, מה משמח אותו, מי המתחרים שלנו, במה אנחנו טובים יותר מהאחרים, למה שהקוראים ישארו דווקא אצלנו – כל השאלות הללו הן שאלות שהמענה עליהן יעזור לנו למשוך עוד ועוד גולשים לאתר שלנו, לבלוג שלנו, לחנות שלנו. הנה כמה דוגמאות לקבוצות של קהלי יעד:

  • נשים המנסות להיכנס להריון,  נשים בהריון, נשים אחרי לידה…
  • הורים צעירים, הורים המתמודדים עם בעיות קשב וריכוז, הורים המחפשים לילדים שלהם מסגרת חינוכית מתאימה ועוד…
  • גברים שמחפשים לימודים, גברים שמחפשים עבודה,  גברים הסובלים מנשירה, גברים שמעוניינים להיכנס לכושר, להוריד במשקל ובאחוזי השומן ולהעלות מסת שריר.
  • נערות שאוהבות מוזיקה, נערות שאוהבות אומנות, נערות שאוהבות שופינג…

אלו הן רק דוגמאות על קצה המזלג. ככל שנצליח למקד את קהל היעד שלנו בצורה יותר ספיציפית, ככה התוכן שלנו יהיה יותר ממוקד ויותר מעניין. יותר רלוונטי.

לתוכן ברשת האינטרנט תפקיד חשוב. הוא אחראי על מגנוט גולשים. אז הנה כמה מסוגי התוכן האינטרנטיים ששווה להכיר:

  • מדריכים מפורטים – ממש כמו המדריך הזה, יש היום מדריכים כמעט בכל תחום שהוא. המדריך לפעילות גופנית, המדריך לאושר וחיים בריאים, המדריך שיגרום לכם לקרוא ספרים ולהנות מזה, המדריך להכרת מנוע החיפוש גוגל, המדריך לכתיבת תוכן… שורה תחתונה גולשים אוהבים מדריכים מאוד מפורטים ואפילו לאלה שיש בהם צילומי מסך ומסבירים מה לעשות שלב אחר שלב יש יתרון ברור על המדריכים האחרים.

אז נכון, לא לכל בעל עסק יש את הזמן, היכולת והסבלנות להשקיע בזה ואז זה גם יכול לעלות לנו לא מעט כסף אבל, עסקים שמשקיעים בבניית מדריכים מדויקים, מקצועיים ומפורטים אותם הם משלבים כחלק בלתי נפרד מהתכנים של האתר, מרוויחים מאוד בטווח הרחוק.

את חלק מהמדריכים או את כולם, תלוי במטרה שלהם, שווה להציג בתור מדריכים חינמיים הזמינים להורדה בקבצי PDF. מה שאתם תקבלו בתמורה זה את המייל של הלקוח וזה כמובן שווה מאוד. מדריכים מפורטים מקבלים נקודות זכות בהיבט של קידום אורגני והם מייצרים חשיפה גם דרך מנועי החיפוש וגם דרך הרשתות החברתיות.

  • סרטונים – אמנם אנחנו מדברים פהעל תוכן קצת שונה, אבל זה תוכן שבכל יום הדרישה אליו עולה ועולה ועולה. יש הרבה עסקים וחברות שחוששים מכל הנושא הזה של הוספת והעלאת סרטונים כחלק בלתי נפרד מיצירת אסטרטגיית תוכן חכמה, משום זה דורש ומחייב לא מעט משאבים, אבל מדובר בתוכן חשוב משום שלגולשים קל מאוד להבין אותו, הוא זורם להם והוא מביא איתו חשיפה מאוד גדולה. שווה להשקיע בהפקת סרטונים אותם מצלמים בוויבנר.
  • אינפוגרפיקות – מדובר בתוכן ויזאולי שמעביר מידע. אבל לא סתם מידע. מידע לימודי. יש היום לא מעט רשתות חברתיות ייעודיות למידע כזה כמו אינסטגרם, יוטיוב ופינטרסט. ממש כמו הסרטונים, גם באינפוגרפיקות, הרבה יותר קל לקבל את המידע ולעכל אותו. אינפוגרפיקות מקבלות המון שיטופים ויש להם ערך ויראלי חזק מאוד. כמובן שנדרשת כאן לא מעט השקעה והעלויות די גבוהות.
  • ראיונות – זוהיא דרך מעולה ליצור חשיפה ולמגנט גולשים. העלאת ריאיונות מקצועיים מיוצגת בתור תוכן איכותי ועם ערך מוסף. כדאי לראיין כל מיני דמויות מוכרות בהתאם לתחום שאתם עוסקים וזה יכול לחזק מיצוב, מיתוג וסמכותיות. ניתן לשלב בין ריאיון מצולם לכתוב.
  • השוואות וסקירות בין מוצרים או שירותים – ברגע שהגולש שלנו צריך לקבל החלטה ויש לו מול העיניים מאמר שעושה לו את העבודה, זה פשוט עוזר לו. גם מאמרים כאלה מעלים את רמת הסמכויות של האתר ומושכים לא מעט גולשים אליו.

קימים סוגים נוספים של מאמרי תוכן אותם ניתן להעלות לרשת כמו מאמרי דעה, מאמרי רשימות, מאמרי קייסט סטדי ומאמרי קישורים.

3. זו לא רק כותרת – זה טייטל

כדי שהגולשים יקראו את התוכן שלכם הוא חייב להיות מעניין. את זה כבר הבנו. המטרה שלכם היא למשוך את תשומת הלב של הקוראים. איך עושים את זה? קודם כל עם כותרת טובה! זה כמו שזמר או שחקן מנסים להשיג את תשומת הלב של הקהל שהגיע לצפות בו. הוא כבר שם ועכשיו כל מה שהוא צריך לעשות זה להיות מעניין, אחר, מגניב או מצחיק. בדיוק זה מה שאנחנו צריכים לעשות בתוכן שאנחנו כותבים לאתר שלנו, לעמוד הפייסבוק שלנו או בניוזלטר.

אנחנו רוצים להיות אחרים ובעיקר למגנט אלינו את הקוראים. ברשת יש תנועה אדירה. קוראים לזה טראפיק. יש מליוני גולשים שמחפשים את התוכן הכי איכותי והכי רלוונטי וגם הכי עדכני. הנושאים הכי פופולארים קשורים תמיד לנישה שבה אתם גולשים ולכן כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לעורר את תשומת הלב של הקוראים שלכם. הכותרת צריכה להיות WOW.

היא צריכה למשוך, למגנט, להיות המפתח לנתיב חדש ואחר שיוביל כמה שיותר גולשים לאתר שלכם. ככל שהכותרות של התכנים שלכם יהיו מעניינות יותר, ככה יותר גולשים ירצו לקרוא את התוכן הזה ולהגיע לאתר. בנוסף, ככל שיותר אנשים יקראו את התכנים זה יהפוך את האתר שלכם לפופולארי יותר וגם סמכותי יותר.

לכן, בפעם הבאה לפני שאתם לוחצים אישור על פרסום המאמר או מעלים אותו לאתר, תזכרו שיצירתיות היא שם המפתח. אתם צריכים להעביר את המסר שלכם כמה שיותר ברור אבל בעזרת כותרת מאוד מעניינת. זה הזמן לחשוב מחוץ לקופסא, להפעיל את חייישני הדמיון וליצור כותרת שבולטת.

4. תיאור זה MUST

דבר נוסף שמאוד חשוב לשים אליו לב בכתיבת תוכן הוא הטייטל. התיאור צריך להיות מאוד איכותי. סוג של המשך לכותרת. התיאור מכונה גם תגית מטא והמטרה שלו היא בעצם ליצור הרחבה לכותרת עצמה. דרך התיאור אתם בעצם אמורים לספר לגולש מה הוא יקבל אם יבחר בכם, מה היתרונות שלכם על פני האחרים, כיצד החיבור ביניכם יתרום לו וכדומה. כתיבת תוכן איכותי תמיד תשלב תיאור רלוונטי המכיל בתוכו מילות מפתח. נסו גם להניע את הגולש שלכם לפעולה. התיאור צריךלכלול 160 תווים. אפשר לעשות שימוש בכלי לספירה של תווים כדי ליצור תיאור מעולה בזמן שאתם כותבים תוכן לאתר או לבלוג שלכם.

5. התמקדו בקהל היעד ולא בוגל

שמסתכלים ומנסים לנתח את המערכת האלגוריתמית של גוגל מבינים שזה לא משהו שנעשה באופן ידני. יחד עם זאת, בכל אתר או בלוג מגיע מה שנקרא ”זחלן“. אותו זחלן מכיל בינה מלאכותית והתפקיד שלו הוא בעצם לסרוק את כל התוכן שיש לנו באתר. הזחלן הזה יודע להבין את התוכן שלנו, הוא יודע לבדוק האם עשינו שימוש בביטויים, משפטים ומונחים העוסקים בתחום ובנישה של האתר, הוא יודע לעשות קשרים סמנטיים ולזהות האם אנחנו דוחפים שלא לצורך מילות מפתח או כותבים את התוכן באופן טבעי.

הכל התחיל כאשר גוגל שחררה עדכון המכונה ”יונק הדבש“. העדכון הזה מאפשר לזחלן לסרוק את הטקסטים ולהבין על סמך הקישורים שיש בו במה הם עוסקים ועד כמה הם רלוונטיים, תוך התייחסות לעוד מגוון רחב של קריטריונים הקשורים לתחום הזה של SEO – קידום אורגני.

המערכת הזו בעצם קוראת לנו לכתוב עבור הגולשים שלנו ולא עבור גוגל או כל מנוע חיפוש אחר. פעם, מקדמי אתרים וכותבי תוכן היו פשוט מפוצצים שלא לצורך מילות מפתח שהם היו רוצים לקדם בדפים הנמצאים בתוך האתר, אבל היום, הכל הפך להיות הרבה יותר מתוחכם מצד אחד, אבל גם הרבה יותר הגיוני. אנחנו צריכים לכתוב עבור הגולשים שלנו. זו המטרה. ככל שתשפרו ותתאמנו על כישורי הכתיבה האינטרנטיים שלכם, ככה התוכן שלכם יהיה הרבה יותר ברור, הרבה יותר חד והרבה יותר מקצועי. לא תצטרכו להתאמץ כדי לעשות שימוש בביטויים ומילים הקשורים לתחום שבו האתר עוסק. זה יקרה פשוט לבד ואז התוכן יהיה יותר איכותי, יותר מקצועי ויתן מענה מלא ומקיף לצרכים ולחיפושים של הגולשים.

6. כתבו על מה שהכי מעניין אותם

אחד הדברים הכי חשובים ומהותיים בכתיבת תוכן ברשת האינטרנט היא מקוריות ויצירת עניין. אם למשל אתם מומחים בתחום מסוים, זה רק טבעי שתרצו להציג את העולם הזה מכל מיני זוויות שמציגות את המומחיות שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לקחת דף נייר לבן חלק ולהעלות עליו את כל הרעיונות שאתם חושבים שיעניינו את הגולשים שלכם. אתם רוצים להביא להם את מה שמעניין אותם ולא פחות חשוב – את מה שהם באמת מחפשים. תוכלו לעשות את זה למשל על ידי חיפוש באתרים דומים ולקיחת השראה, צפייה בעמודי שאלות ותשובות, צפייה בסרטונים ביוטיוב העוסקים בנישה שלכם ועוד. כדאי גם לשאול שאלות כמו מה מעניין את הגולשים שלנו, מה יושב להם על הלב ומטריד אותם, במה הם מתעסקים, האם יש נושאים שעדיין לא כתבתם עליהם ועוד.

7. השראה היא איננה מילה גסה

את זה שיש תחרות כולנו יודעים. זה נכון היום לגבי כמעט כל תחום. גם אם התחרות בתחום מסוים לא גבוהה, מספיק שיצוץ לו אתר או עמוד פייסבוק העוסקים בנישה מסוימת וכבר אחרי מספר שבועות נראה בדיוק עוד כמה כאלה. אבל מה אם ניקח את התחרות למקום חיובי? מקום של יצירה, של השראה, של דמיון?.

אחד המקורות הכי יעילים ליצור רעיונות חדשים אלו הן הרשתות החברתיות. מספיק שתגלשו ותתבוננו בכמה עמודים החופפים לתחום שלכם וכבר זה יכול ליצור עבורכם מקור מעולה לרעיונות חדשים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעשות חיפוש ברשת החברתית פייסבוק, באנסטגרם וגם בגוגל ומשם לשאוב רעיונות לתמונות, לסרטונים, לפוסטים ומאמרים. לשאוב השראה זה ממש לא אומר להעתיק או לגנוב.

יש אפילו אתרים שבאמצעותם ניתן לקבל מידע על רמת הוויראליות של תוכן מסוים, לחקור כל מיני סוגים של מילות מפתח בתחום שבו האתר שלכם עוסק ולשאוב מידע על כל מה שרלוונטי לנישה שלכם. האתר באז למשל, הוא מצוין בשביל לקבל רעיונות שעוזרים בתהליך כתיבת התוכן ואפשר גם לנסות את הפינטרסט. אמנם מדובר ברשת חברתית שמציגה רק תמונות ויזואליות אבל זו דרך נפלאה להתרשם מטרנדים ולקבל רעיונות חדשים.

8. שלבו עמודי שאלות ותשובות

אם יש לכם אתר אינטרנט, בלוג או חנות וירטואלית, תוכלו לשלב בהםעמודי שאלות ותשובות כלליים לעיבוי התוכן באתר שלכם. זה כלי מעולה שיכול לתת מענה וערך מוסף לגולשים שלכם, לחבר בין עמודים פנימיים בתוך האתר וגם לקדם אתכם בגוגל. אם מסתכלים על רשת האינטרנט בהיבט הבינלאומי, מגלים כי יש המון אתרים שמבוססים אך ורק על שאלות ותשובות. באותם אתרים יש תוכן המבוסס על שאלות שאנשים באמת שואלים ומחפשים אותו ברשת כל הזמן. אנשים בעצם רוצים לקרוא תוכן רלוונטי, אותנטי וכמה שיותר אמיתי בתחום שמעניין אותם.

9. עוד כמה כלים ששווה להכיר

אם עדיין לא יצא לכם להכיר את מתכנן מילות מפתח של גוגל, זה בדיוק הזמן. אי אפשר ליצור אסטרטגיית תוכן טובה, נכונה ואיכותית לאתר שלכם, בלי לעשות שימוש בכלי ייעודי למחקר מילות מפתח. כתיבת תוכן איכותי מבוססת על הבנה של ביטויי זנב ארוכים במטרה להפיק תוכן מגוון ועשיר.

כדי לעשות שימוש במתכנן מילות המפתח של גוגל, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא חשבון פעיל של גוגל אדס. בשלבים הבאים עליכם יהיה לשלב את הביטויים שאתם רוצים לחקור ולבצע סריקה בכלי ייעודי המתכנן מילות מפתח. לאחר מכן התוכנה תציג בפניכם מילות מפתח זהות או כאלה הקשורות לנישה הספציפית שבה האתר שלכם עוסק וגם בנוסף, כל מיני קטגוריות שבעזרתן תוכלו לעשות פילוח נוסף של ביטויי המפתח לפי נושאים.

כעת אתם צריכים לבחור ולסמן את כל ביטויי המפתח שבהם אתם מעוניינים לעשות שימוש וגם יכולים ליצור עבורכם כמה שיותר חשיפה. המטרה היא לבחור ביטויים שמתאימים לתחום שהאתר עוסק, אבל מסודרים לפי סדר נושאים עתידי. ככל שתהיה לכם רשימה גדולה יותר של מילות מפתח, כך תוכלו לשפר את הדירוגים שלכם בעתיד הקרוב וגם ברחוק. בנוסף, צירוף מגוון של ביטויי מפתח בתוך הטקסטים, מסייע להגדיר קישורים טבעיים של כל מיני מילים שמופיעות בתוך הטקסט עצמו.

10. כלי השלמות וחיפושים רלוונטים

יש כלי ממש מועיל ומעולה שמאפשר להבין מה הגולשים מחפשים, בהתאם לנישה או לתחום שבו האתר שלכם עוסק. כמובן, שמדובר בכלי של גוגל שעוזר לגולשים לפי חיפושים שהם כבר עשו באותם נושאים או נושאים דומים. הכלי אמנם מבוסס על נתונים סטטיסטיים, אבל הוא לא מספק מדדים או נתונים כמו הנפחים של ביטויי החיפוש. מה שכן, הוא עוזר להבין את מאפיינים התנהגות הגולשים ואיך הם חושבים. למשל, שכותבים מילה וגוגל מבצעת השלמה שלה, זו יכולה להיות תוספת עבור מחקר מילות מפתח שכבר עשינו בעבר.

11. כלי עזר – הכירו את Neil Patel

זהו כלי צד שלילי למציאת מילות מפתח שלא תמיד קשורות למנוע החיפוש גוגל עצמו. הוא עושה עבודה ממש דומה למה שגוגל אדס עושה, אבל כן צריך לדעת שמה שמחפשים זה גם מה שמקבלים. אם יש לכם רעיונות אחרים שלא קשורים לכלי, תצטרכו להוסיף אותם באופן ידני. מדובר למעשה באחד הכלים היחידים שנגישים בשפה העברית וזה גם היתרון שלו והוא יכול להיות כלי חלופי או משלים למתכנן מילות המפתח של מנוע החיפוש גוגל. הכלי כבר לא חינמי כמו שהיה בעבר.

12. פחות ספאם יותר איכות

שאנחנו כותבים תוכן לאינטרנט, המטרה שלנו היא לספק ערך מוסף לגולש. נושאים שגרתיים שכולם כותבים עליהם, לא מעניינים אף אחד ולכן אם אתם רוצים להיות בולטים, מעניינים ושונים בהשוואה לאחרים, אתם צריכים להשקיע בתוכן כזה. המטרה שלכם היא תמיד לתת לגולשים שלכם מידע שיפתור להם בעיה, יתן להם פתרון ויגרום להם לחשוב, רגע איך לא חשבתי על זה קודם?!. לרוב תכנים קצרים לא מעבירים את המסרים כמו שצריך.

אתם לא חייבים לשלם עבור מישהו שיכתוב לכם את התכנים, לפחות לא את הארוכים, כי הרי אתם מומחים בנישה שלכם יותר מכל אחד אחר. הרי כל מילה עולה כסף. יחד עם זאת, אם אין לכם את הזמן, את כישורי הכתיבה או את היכולת מכל סיבה שהיא, כן מומלץ להשקיע בתוכן אחד ארוך פעם בחודש.

תוכן בעל ערך מוסף שנכתב על ידי אנשי מקצוע נשמע ונראה לגמרי אחרת. זה מאוד בולט בתחומים מורכבים כמו מיסים וראיית חשבון, משפטים ועריכת דין, כלכלה ושוק ההון, קבלנות ואדריכלות, מדע ועוד. תוכן ארוך ומפורט הוא כזה שכולל בתוכו דוגמאות, יש לו סדר מסוים והיררכיה, שיש היגיון בין פסקה לפסקה, רצף ומשלב גם טיפים, כלים עם המלצות, תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקות שכאמור כל אלה עוזרים לגולש.

13. הקפידו על תוכן איכותי באמת

משום שתוכן לא איכותי או לא מעניין, פשוט יגרום לגולשים לנטוש את הדף מאוד מהר, כמות ההקלקות באתר יירדו, יהיו אליו פחות כניסות וגוגל יסיק מזה שהתוכן שלכם פשוט לא מספיק מקצועי ואיכותי כדי שימשיך לדרג אתכם גבוה בהתאם לתוצאות החיפוש שרלוונטיות לנישה שלכם.

14. סרטונים מעניקים ערך מוסף וגם מקדמים את התוכן בגוגל

דרך חשובה ששווה להשקיע בה ליצירת תוכן שנחשב גם לאיכותי וגם למעניין היא באמצעות סרטונים או תוכן שהוא אינטרקטיבי. לכולנו יש סמרטפון ביד וליצור סרטון זו משימה ממש פשוטה שכל אחד יכול לעשות בכמה דקות בלבד. ככל שהסרטונים שלכם יהיו יותר מעניינים, יותר מקוריים ויותר ממוקדים, ככה תגיעו ישירות ללב של קהל היעד שלכם. ניתן גם להכין מצגות ולהטמיע אותן בתוך התוכן. זה בדיוק מה שיכול לספק את הערך המוסף שדיברנו עליו לפני כן ולבדל אתכם בהשוואה למתחרים.

15. סיפוריישן זו פשוט אמנות

אחד הטרנדים היותר פופולארים בתחום התוכן לרשת האינטרנט נקרא ”סטורי טלינג“. הרעיון הוא לדעת איך להביא לקהל הגולשים את הסיפורה אישי של כל אחד ואחת מכם. מדוע זה חשוב? משום שזה מאפשר לגולש ליצור אתכם חיבור טוב, להזדהות אתכם ועם המסר שיש לכם להעביר, לרתק אותו. תחשבו על עצמכם צופים בחדשות בכתבה שמבוססת על אדם עם סיפור מרגש ויוצא דופן. כאשר אתם מספרים באותנטיות ובכנות את הסיפור שלכם האישי, מדברים על איך הגעתם לעסוק במה שאתם עושים, מה גרם לכם לעשות שינוי, מה עברתם במהלך הדרך, מספרים גם על הכשלונות שהיו בדרך –כל אלה יוצרים חיבור ביניכם לבין הגולש. רגש גורם לאנשים להיות יותר מחוברים. למי אנשים מתחברים? למי שמראה רגשות ולא מפחד להראות גם את הצדדים החלשים שלו. אחד הדברים שאנשים יותר מתחברים אליו זה כאשר קיים סיפור שמציג כיצד כישלון הביא אותנו להצלחה. מדובר בתהליך מרכזי ושוב בהתפתחות של האדם המספר את הסיפור, כלומר אתם.

16. חברו בין אנשים לבין קהילה

אנשים נוטים להתחבר לאנשים. פחות למותגים וגם לא ממש לעסקים. לכן, אם יש לכם את היכולת להיחשף, לכתוב על חוויות ועל דברים שיגרמו לאנשים להתחבר אליכם, זו הדרך הכי טובה ליצור חשיפה. כאמור, סיפור טוב שמעניק לקוראים ערך מוסף, יחבר אותם אליכם ואף יגרום להם לספר עליכם לעוד אנשים. תזכרו, קוראים לזה אומנות הסיפור.

17. הקשר בין תוכן לבין אמנות

העלאת תמונות הפכה להיות חלק בלתי נפרד מכתיבת תוכן. הרבה בעלי עסקים שמפרסמים תמונות כחלק מהתוכן שלהם מתבלבלים ולא מבינים עד הסוף את התפקיד של התמונות. אז בואו נעשה סדר. תמונות באות לייצר תחושת מעורבות או לעודד את הגולש להמשיך ולהישאר בעמוד. תמונה מטרתה למגנט את הגולש, למשוך אותו ולפרק את הפסקאות שקשה יותר לעכל כאשר קוראים אותן. כל תמונה נותנת סוג של מרווח נשימה בתוך טקסט. אין לזלזל בערך של התמונות וחשוב להקפיד שהן יסייעו להעביר לגולש את המסרים שכתובים בטקסט. תחשבו על ספר ילדים בלי ציורים, בלי תמונות. זה בדיוק זה. תמונה היא אחד הגורמים שיובילו את הקורא להישאר בדף או להיפך, לחזור אחורה ולחפש עמוד אחר.

18. תמונות הן אלמנט ויזואלי המספר את הסיפור

תחשבו על עצמכם. שאתם קוראים עמודים של תוכן בלי תמונות, בלי סרטונים, זה מאוד מעייף ויכול לשעמם. העיניים שלנו מתקשות לקרוא כל כך הרבה מלל בלי מרווחים. זה בדיוק מה שהתמונות עושות בתוך התוכן. אם למשל יש טקסט המתאר מתכון מורכב. תמונה של איך המתכון יוצא בסוף תעודד את הגולש להתמיד בטקסט, לקרוא אותו וגם להכין את המתכון.

יש גם מקרים בהם התמונה מעבירה מסרים ורגשות, יוצרת סוג של משיכה, משמחת, מצחיקה וזו בדיוק המטרה שלנו שאנחנו רוצים שהגולש ימשיך לקרוא. השילוב בין התוכן לבין התמונה שמייצרת רגש, גורמים לגולש לזכור מה שהוא קרא. פעמים רבות תמונות עוזרות לנו בתהליך של קידום אורגני בגוגל. למעשה, לכל תמונה אנחנו יכולים לשים טקסטים חלופיים שעוזרים לקדם את המאמר בתהליך ה– SEO.

ליצירת קשר והצעות מחיר שלא תמצאו באף מקום – 072-3940471

חברת Bestlinks
חברת Bestlinks

חברת Bestlinks שנים בענף השיווק והפרסום ומספקת שירות פרסום ויח"צ למאות חברות במשק במגוון פלטפורמות, בבעלותנו מאות אתרי אינטרנט ומגוון רחב של נכסים דיגיטליים הכוללים אתרי חדשות, מקומונים, אתרים מקצועיים במגוון תחומים, אתרים של בעלי מקצוע אינדקסים ועוד.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין