שש סיבות טובות לחכות לתאריך הלידה המשוער (ולא להתפתות לזירוז)

תוכן עניינים

ערבבנו את כל המצרכים, הפרדנו ביצים, העברנו לתבנית ומשם לתנור – האם נתפתה להוציא את העוגה המפוארת הזו לפני שהיא מוכנה? כנראה שנמתין. ובכן, המקבילה ההריונית של המטאפורה הזו לא תמיד ברורה לכל הנשים. למעשה, כ-10%-15% מכלל היולדות יענו "בטח!" כשישאלו אותן האם הן היו רוצות להקדים את הלידה, באמצעים מלאכותיים או טבעיים. אך האם זה כדאי? האמת היא שממש לא.

משך היריון תקין הוא 37-42 שבועות. זוהי מסגרת הזמן שבה לרוב תתפתח לידה טבעית וספונטנית ללא התערבות, ואם אין סיבה טובה לזרז את הלידה (מצוקה עוברית, גודל העובר, סיבות הקשורות בבריאות האם ושלל סיבות נוספות) – כדאי מאוד לחכות. מדוע? הינה כמה סיבות טובות להמתין עד להופעת פקק רירי, צירים שמתפתחים בטבעיות וכל השמח הזה – או במילים אחרות: עד להתפתחות לידה טבעית בתאריך המשוער.

  1. זה עלול להיות מסוכן לתינוק

על פי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת American Journal of Obstetrics & Gynecology, כ-25% מהתינוקות שנולדו אלקטיבית (זאת אומרת, ללא התפתחות של לידה טבעית) בין השבועות 37-39 נזקקו לאשפוז של 4.5 ימים בממוצע ביחידה לטיפול נמרץ בילודים. בהשוואה, רק 5% מהתינוקות שנולדו לאחר שבוע 39 בלידה טבעית שנזקקו לכך.

  1. הגודל כן קובע

תינוקות שנולדו בלידה מוקדמת עלולים להגיע ליחידה לטיפול נמרץ ממגוון סיבות, רובן נוגעות לחוסר הבשלות הגופנית הבסיסית שלהם להתנהל בעולם. ייתכן והם יתקשו לשמור על טמפרטורת גוף תקינה בעצמם, אחרים יתקשו להתמודד עם פעולת ההאכלה (וזה קריטי בייחוד כשמדובר בקטנטנים) ויש תינוקות שהמערכת החיסונית שלהם תהיה חלשה יותר, פשוט כי לא כל המערכות שלהם הבשילו מספיק.

  1. לתת למוח זמן להבשיל

בשבוע 35 להיריון, המוח שוקל רק כשני שלישים ממשקלו בשבוע 40. תינוקות שנולדו בשבועות 34-36 עלולים להימצא בשיעור סכנה גבוה יותר ללקות בשיתוק מוחי. משבוע 37 ואילך, לעומת זאת, הסיכון לכך יורד באופן משמעותי. כמובן שאם אין ברירה וחייבים לעשות זירוז – אסור להמתין.

  1. להמתין להבשלת הריאות (שיעירו אתכם בלילה)

הריאות האנושיות הן מהאיברים האחרונים להבשיל, ולכן בעיות נשימה שכיחות בייחוד בקרב תינוקות שנולדים לפני הזמן. למעשה, לעוברים שנולדים לפני שבוע 37 יש סיכוי גבוה יותר לחוות תסמונת מצוקה נשימתית, דלקת ריאות או להזדקק להנשמה בהשוואה לתינוקות שנולדו במועד לידתם ללא כל זירוז.

  1. הסיכוי לניתוח קיסרי עולה

התחלת לידה באופן מלאכותי מגדילה את הסיכון להגיע לניתוח קיסרי ב-50%. מדוע? משום שיש צורך לגרום לגוף להתחיל לפתח צירים. ישנן תרופות שניתן ליטול כדי לרכך את צוואר הרחם ולגרום לו להתכווץ. פיטוצין היא אחת התרופות הללו, והיא עלולה לגרום להתכווצויות עזות במיוחד. אם צוואר הרחם לא מתרחב באופן מלא או אם הצירים לא מתקדמים כצפוי, כנראה שהצוות הרפואי ימליץ לעבור לניתוח קיסרי כדי לא לסכן את העובר ואת האם.

  1. משך הלידה הפעילה עולה

על פי מחקר שפורסם ב-American Journal of Obstetrics and Gynecology, זמן הלידה הממוצע עבור אימהות בלידה ראשונה שעברו זירוז מתוכנן עמד על 14.5 שעות, זאת לעומת 10-11 שעות ללידה שהתפתחה באופן ספונטני.

להמתין בכל מחיר? ודאי שלא

הטבע התכוון שנמתין עד שיתפתחו התנאים הטבעיים ללידה, והעובר שלנו יהיה "מבושל" היטב ומוכן לצאת אל העולם. עם זאת, יש מקרים רבים שבהם הצוות הרפואי ימליץ על ביצוע זירוז – וכמובן שבמקרים כאלה יש להישמע להנחיות הרפואיות ולהימנע מסיכון שעלול להיגרם כתוצאה מהמתנה.

 

ליצירת קשר והצעות מחיר שלא תמצאו באף מקום – 072-3940471

חברת Bestlinks
חברת Bestlinks

חברת Bestlinks שנים בענף השיווק והפרסום ומספקת שירות פרסום ויח"צ למאות חברות במשק במגוון פלטפורמות, בבעלותנו מאות אתרי אינטרנט ומגוון רחב של נכסים דיגיטליים הכוללים אתרי חדשות, מקומונים, אתרים מקצועיים במגוון תחומים, אתרים של בעלי מקצוע אינדקסים ועוד.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
מאמרים נוספים בנושא:
התקשרו עכשיו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין