מה משפיע על לחץ הדם שלנו?

תוכן עניינים

כולם מכירים היטב את המונח לחץ דם, אך לא כולם יודעים מהי משמעותו וכיצד הוא משפיע עלינו. ישנם אנשים הסובלים מלחץ גבוה מדי ויש כאלה אצלם הוא נמצא ברמה נמוכה מדי. במאמר זה נלמד מהו לחץ הדם, מה קורה כאשר רמתו אינה תקינה וכיצד ניתן להתמודד עם אותם מצבים.

 

מהו לחץ דם?

הדם שבגופנו זורם כידוע בכלי הדם השונים כמו נימים, ורידים או עורקים ומגיע לכל חלקי הגוף. בזמן שהוא זורם בכלי הדם הוא מפעיל לחץ על דפנות העורקים, הורידים והנימים וזהו לחץ הדם. כאשר בודקים את רמת הלחץ נהוג להתייחס ללחץ המופעל על העורק הנמצא בזרוע, בזמן ישיבה. לחץ תקין מאפשר לדם להגיע לאברי הגוף בצורה תקינה, אך ישנם אנשים הסובלים ממצב של לחץ נמוך או גבוה מדי, הנחשבים לסיכון בריאותי.

בעת המדידה בודקים את רמת הלחץ הדיאסטולי והסיסטולי. הלחץ הדיאסטולי נמדד בעת שהלב נמצא במנוחה, כלומר הוא מצוי בין התכווצויות החדרים. הלחץ הסיסטולי נמדד בעת התכווצות של שריר הלב, אשר מניע את הדם לשאר חלקי הגוף. לכן, בתוצאות המדידה תמיד ישנם שני מספרים שונים אליהם מתייחסים.

 

מהו לחץ נמוך?

לחץ דם נמוך או תת לחץ נחשב למזיק הרבה פחות לעומת לחץ גבוה, אך עדיין יש לו השפעות בריאותיות שונות. חשוב לזכור כי הדם הוא זה אשר נושא חמצן וחומרים חיוניים אחרים לרקמות בגוף, לכן זרימתו בעורקים, בוורידים ובנימים חייבת להיות תקינה. לחץ יחשב לנמוך כאשר מופיעים ערכים של 90/60 מ"מ כספית במהלך הבדיקה.

ישנן סיבות שונות העשויות לגרום למצב זה כמו ירידה בנפח הדם, היחלשות של פעילות הלב, הפרעות של המערכת האנדוקרינית או הפרעות במערכות עצבים שונות בגוף. גם תרופות מסוימות עשויות להביא לירידה בלחץ.

התסמינים של מצב זה יהיו תחושת עייפות וחולשה, סחרחורת, כאבי ראש ובמקרים מסוימים אף עילפון. חשוב לציין כי ישנם תסמינים של לחץ נמוך הדומים למצב של אנמיה, בו ישנה ירידה בכמות כדוריות הדם האדומות. לכן, אם אתם חשים בתסמינים הללו מומלץ להיוועץ עם רופא. במצב של אנמיה ניתן לנטול תוסף ברזל כדי לסייע לגוף בייצור כדוריות דם אדומות.

 

כיצד מטפלים בלחץ נמוך?

במקרים של לחץ נמוך ישנן מספר אפשרויות טיפול. כלל, מומלץ לשתות כמות מרובה של מים וצריכת מלחים בעת של מצב זה. חשוב להימנע מקימה מהירה במצב של לחץ נמוך כדי למנוע עילפון. אפשרות נוספת היא להיעזר בגרביים אלסטיים הדוקים אשר יסייעו בהגדלת הלחץ באזור הרגליים. ישנם מקרים בהם יש לטפל בתת לחץ באמצעות טיפול תרופתי.

 

מהו לחץ גבוה?

לחץ גבוה נקרא לא פעם "הרוצח השקט". זהו מצב בו ישנו לחץ גבוה מאוד המופעל על חלקם הפנימי של כלי הדם בגוף, דבר אשר יכול להביא לקריעה של עורקים וכך גם לשבץ. במקרים מסוימים הלחץ הגבוה מכריח את הלב לעבוד שבעתיים על הזרמת הדם ושאיבתו בחזרה, דבר אשר עשוי להביא להתקף לב.

לחץ גבוה עשוי להיגרם מתזונה לקויה, עישון, תורשה וגיל. גם מחלות שונות כמו סוכרת או מחלת כליות יכולות להביא להופעה של לחץ גבוה. ישנם גם גורמים נפשיים העשויים להוביל למצב זה, כמו לחץ, חרדה וכעס.

 

כיצד ניתן לטפל בלחץ גבוה?

הטיפול בלחץ גבוה לרוב יכלול שינוי אורח חיים, לרבות שיפור התזונה, יצירת הרגלי שינה בריאים והוספה של אימונים גופניים לשגרת החיים. לצד השינוי באורח החיים יינתן גם טיפול תרופתי שמטרתו לסייע בהפחתת הלחץ. אפשרויות נוספות להורדת הלחץ הן צריכה נוספת של אשלגן, צריכה מוגברת של סידן והורדת משקל עודף.

ליצירת קשר והצעות מחיר שלא תמצאו באף מקום – 072-3940471

חברת Bestlinks
חברת Bestlinks

חברת Bestlinks שנים בענף השיווק והפרסום ומספקת שירות פרסום ויח"צ למאות חברות במשק במגוון פלטפורמות, בבעלותנו מאות אתרי אינטרנט ומגוון רחב של נכסים דיגיטליים הכוללים אתרי חדשות, מקומונים, אתרים מקצועיים במגוון תחומים, אתרים של בעלי מקצוע אינדקסים ועוד.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
מאמרים נוספים בנושא:
התקשרו עכשיו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין