כל מה שחשוב על תנאי הקבלה לתואר שני

תוכן עניינים

תנאי הקבלה לתואר שני משתנים בהתאם למסלול וכמובן, גם למוסד הלימודים אליו אתם מבקשים להתקבל. עם זאת, ישנם מספר אלמנטים נפוצים חשובים אשר ישפיעו על סיכויים הקבלה לאותה תוכנית לימודים ובין היתר:

פרמטרים שונים הקשורים למסלול הלימודים

תואר ראשון שהושלם ממוסד מוסמך הוא בדרך כלל דרישה בסיסית לקבלה ללימודי תואר שני. תוכניות מסוימות עשויות לדרוש תואר ראשון או קורסים קשורים לצורך קבלה. כלומר, אם למדתם תואר ראשון במסלול לימודים מסוים, לא בטוח שתוכלו להתקבל ללימודים תואר שני בכל מסלול שתבחרו אלא רק במסלול דומה או במסלול כללי יותר.
כך שאם אתם מבקשים לדוגמא להירשם ללימוד תואר שני במנהל עסקים, כדאי שתבדקו לבוגרי אלו תארים ראשונים יש את האפשרות להתקבל.

דרישות הקשורות לממוצע הציונים  

אוניברסיטאות רבות מציבות דרישות לממוצע ציונים מינימלי כתנאי לקבלה. לחלק מהתוכניות התחרותיות עשויות להיות דרישות גבוהות יותר לגבי הממוצע, במיוחד עבור תחומי לימוד ספציפיים. לכן, כדאי לשים דגש גם על הנושא הזה שעה שאתם מנסים להתקבל ללימודי תואר שני.

מבחנים סטנדרטיים

תוכניות מסוימות דורשות ציוני מבחן סטנדרטיים כמו GMAT (מבחן קבלה לניהול בוגר) או בחינות מיוחדות אחרות. כדאי לבדוק גם את הנושא הזה מראש, מכיוון שבחלק מהמקרים יעלה הצורך להתכונן למבחנים, מה שאמור לקחת זמן שיש לקחת בחשבון, שעה שאתם מתכננים את לוחות הזמנים ומתכווננים לסמסטר בו אתם מבקשים להתחיל את הלימודים.

מכתבי המלצה

המועמדים ללימודי תואר שני נדרשים בדרך כלל להגיש מכתבי המלצה מפרופסורים, מעסיקים או אנשי מקצוע אחרים שיכולים להעיד על היכולות האקדמיות שלהם, מוסר העבודה ופוטנציאל ההצלחה שלהם בתוכנית לתואר שני. אם יש דרישה שכזאת או שהצגת מכתבים שכאלה יכולים להעלות את הסיכויים שלכם להתקבל לתואר שני, ההמלצה היא כמובן לאסוף ולהכין את כל המכתבים הללו מראש.

הצהרה אישית בכתב

לעתים קרובות נדרשת הצהרה בכתב המתארת ​​את המוטיבציה של המועמד להמשיך לתואר השני, יעדי הקריירה ומדוע הוא מועמד מתאים לתכנית.

פורטפוליו או דוגמאות כתיבה (אם רלוונטי)

תוכניות לתואר שני בתחומי האמנויות, כתיבה או דיסציפלינות עתירות מחקר עשויות לבקש תיק עבודות או כתיבת דוגמאות כדי להעריך את כישוריו של המבקש ולכן, אם אתם מעוניינים להתקבל לתואר באמנות, כדאי לשים דגש גם על הנושא הזה ובמידת הצורך, להשקיע בהכנת תיק עבודות מקצועי ואיכותי.

ראיונות קבלה

תוכניות מסוימות עשויות לדרוש ראיון כחלק מתהליך הקבלה על מנת להעריך את התאמתו הפוטנציאלית של המועמד לאותה תכנית לימודים. במקרה כזה, כדאי לבדוק אלו שאלות נשאלות באותם ראיונות וכמובן, גם להתכונן לראיון מבעוד מועד, על ידי סימולציות והכנת תשובות לשאלות נפוצות.

היכרות עם התוכנית

מומלץ לערוך היכרות מקדימה עם תוכנית הלימודים, עם המחויבויות בהן תצטרכו לעמוד ועם כל פרט אחר אשר יאפשר לכם להכין את עצמכם לקראת הלימודים.

חשוב לעיין בקפידה בדרישות הקבלה ובמועדי הקבלה הספציפיים לתוכנית ללימודי תואר שני בה אתם מעוניינים. עמידה בדרישות אלה מגדילה משמעותית את סיכויי הקבלה שלכם לתוכנית – אבל בשביל שתוכלו לעמוד באותם תנאי הקבלה, יש להעמיק בהם ולהעכיר אותם תחילה.
פנייה ישירה למשרד הקבלה של המוסד האקדמי או לרכז התכנית יכולה גם לספק מידע מפורט על דרישות ספציפיות וכל מסמך או קריטריונים נוספים לקבלה.
כמובן, שברגע שיהיה לכם את כל הידע, תוכלו להכין את כל המסמכים הרלוונטיים ובצורה כזאת, לייעל ולקצר את התהליכים ולהגיע למצב, בו תתחילו את לימודי התואר השני בזמן המבוקש על ידכם.

ליצירת קשר והצעות מחיר שלא תמצאו באף מקום – 072-3940471

חברת Bestlinks
חברת Bestlinks

חברת Bestlinks שנים בענף השיווק והפרסום ומספקת שירות פרסום ויח"צ למאות חברות במשק במגוון פלטפורמות, בבעלותנו מאות אתרי אינטרנט ומגוון רחב של נכסים דיגיטליים הכוללים אתרי חדשות, מקומונים, אתרים מקצועיים במגוון תחומים, אתרים של בעלי מקצוע אינדקסים ועוד.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
מאמרים נוספים בנושא:
התקשרו עכשיו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין