יש לכם ביטוח אחריות מקצועית? יתכן ועדיין תשלמו

תוכן עניינים

גם אם יש לכם ביטוח אחריות מקצועית, חשוב לדעת שבמקרים מסוימים אם חלילה תקבלו תביעה רשלנות אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים סכומים אסטרונומיים. למה זה עלול לקרות, באילו מצבים ואיך ניתן להימנע מכך?

 

הרופא שיצא קירח מכאן ומכאן

מטופלת החליטה לתבוע את רופא השיניים ולדרוש ממנו פיצויים בגין נזקי גוף שהסב לה בעקבות הטיפול שקיבלה בשנת 2008. בית המשפט קבע שהרופא ישלם לתובעת סכום של כ- 250,000 ₪ ועוד שכר טרחה לעורך הדין שעמד על כ- 60,000 ₪.

במהלך קרות האירוע שבגינו הוגשה התביעה הנתבע עבר מחברת ביטוח מסוימת למתחרה שלה. הרופא פנה לחברה שממנה רכב ביטוח אחריות מקצועית, אלא שזו התנערה ממנו בטענה שהוא מבוטח בפוליסת אחריות מקצועית על בסיס יום התביעה. לכן הוא החליט לגשת לבית המשפט העליון כדי לערער ולתבוע את חברת הביטוח שסירבה לבקשתו.

בית המשפט העליון קבע כי חברת הביטוח צריכה לפצות את הרופא כאילו היה לו פוליסת ביטוח שמבוססת על מועד האירוע, אך באותה הנשימה קבע שהרופא לא בדק לעומק את ההבדלים בין הפוליסות בזמן שעבר מחברת ביטוח אחת לאחרת, ולכן עדיין חלה עליו עלות הטיפול עצמו – 93,000 ₪.

 

"נדרשת הבנה מעמיקה בביטוח אחריות מקצועית"

השופט החליט לתת דגש בפסק הדין על העלאת המודעות לנושא הרצף הביטוחי לכל בעלי המקצוע באשר הם, ולבעלי מקצועות חופשיים בפרט. הוא הסביר שמדובר בנושא מורכב ומסובך, שלא כל אחד מבין אותו לעומקו, ושלא כל אחד אפילו יודע לשאול עליו ועל ההשלכות שיש. השופט הדגיש מצד אחד שמוטלת חובה על חברות הביטוח וסוכנים מטעמם להסביר את ההבדל בין פוליסה שמבוססת על מועד האירוע לעומת פוליסה שמבוססת על מועד התביעה, ומצד שני גם ישנה אחריות אישית כדי לבחון את הנושא.

במקרה שתיארנו בתחילת המאמר מסתבר שהרופא ידע בזמן שעבר מחברה א' לחברה ב' שיש איזו בעיה בכיסוי הביטוחי שרכש, מאחר וכבר הוגשה נגדו בעבר תביעה. לכן השופט דרש ממנו בכל זאת לשלם את עלות הטיפול לתובעת.

 

אז מה צריך לעשות כדי באמת ליהנות משקט נפשי?

קיימת חשיבות רבה לנושא הרצף הביטוחי בעת רכישת פוליסת אחריות מקצועית. חשוב להתייעץ אך ורק עם סוכן ביטוח שמבין את הנושא, מכיר אותו לעומקו וצבר בו ניסיון של עשרות שנים בתחום. לכן הכתובת בשבילכם בנושא ביטוח אחריות מקצועית היא סוכנות פתרונות עדיפים. צוות המומחים שלנו מייצג בעלי עסקים מכל התחומים מול חברות הביטוח המובילות בישראל כבר למעלה מ- 20 שנים. נשמח לעמוד לשירותכם כדי לאפיין את הצרכים של העסק שלכם והסיכונים אשר אליהם אתם חשופים, נתאים לכם הגנות מתאימות, נסביר לכם לעומק על האפשרויות העומדות לבחירותכם וכל זה תוך דגש על שירות מקצועי, נעים וסבלני והתאמת פוליסה במחיר משתלם.

ליצירת קשר והצעות מחיר שלא תמצאו באף מקום – 072-3940471

חברת Bestlinks
חברת Bestlinks

חברת Bestlinks שנים בענף השיווק והפרסום ומספקת שירות פרסום ויח"צ למאות חברות במשק במגוון פלטפורמות, בבעלותנו מאות אתרי אינטרנט ומגוון רחב של נכסים דיגיטליים הכוללים אתרי חדשות, מקומונים, אתרים מקצועיים במגוון תחומים, אתרים של בעלי מקצוע אינדקסים ועוד.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
התקשרו עכשיו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין