האם לרשום את הילד לקורס הכנה לכיתה א'?

תוכן עניינים

הורים אשר מעלים בפעם הראשונה ילד לכיתה א' יכולים לחוש התרגשות גדולה – בכל זאת, הילד שלהם גדל והוא עובר מהגן לבית הספר – כאשר, רק המחשבה על זה לבדה, יכולה להעלות זיכרונות ותמונות מרגשות מטקס העלייה לכיתה א' משירי שלום כיתה א' ומהמפגש הראשוני עם בית הספר,  המחנך והמורים..
יחד עם זאת, המעבר הזה יכול לטמון בחובו גם לא מעט חששות בעבור ההורים – אם עד עכשיו הילד רק השתעשע ושיחק במשחקים, הרי שעכשיו הוא יידרש לעמוד במטלות ובמחויבויות – אשר אולי יכולות להיראות כקשות ומורכבות.
כמובן, שאין גבול לדאגות של הורים והם יכולים להגיע גם מכיוונים נוספים: האם המורה תצליח לראות את הילד בכיתה גדולה של כ-30 ילדים, האם הילד יסתדר חברתית והאם יהיה לא כיף בהפסקות..
במקום הזה גם יכולה לעלות השאלה אם כדאי להכין את הילד לקראת התהליך ולרשום אותו לקורס הכנה לכיתה א'.

האם אתם חושבים שיש בזה צורך?

נסו רגע לנתק את עצמכם מרעשים חיצוניים או מהעובדה שקורסי הכנה לכיתה א' מקבלים הרבה באז בשנים האחרונות. נסו להבין עם עצמכם אם אתם חושבים באמת שיש בזה צורך ואם אתם מרגישים שהילד שלכם אכן זקוק למסגרת הזאת.
יש לקחת בחשבון שלמעשה התפקיד של גן החובה ושל הגננת זה להכין את הילדים לכיתה א' – ובמקרים רבים ההכנה הזאת אכן מספיקה.
מעבר לכך, יש גם לקחת בחשבון את העובדה שהרוב המוחלט של הילדים בסוף מסתגלים לכיתה א' ולמסגרת בית הספר – אומנם יש כאלו שמסתגלים מהר יותר וכאלו שלוקח להם יותר זמן אבל השורה התחתונה היא אותה שורה תחתונה.

האם יש לכם את התקציב?

ובכן, ברגע שתתחילו לבדוק את האפשרויות לגבי מסגרות ואפשרויות שונות להכנה לכיתה א', אתם עתידים לגלות שרבות מהאפשרויות כרוכות בעלות כספית כזאת או אחרת.
במקום הזה יכולה לעלות השאלה אם אתם חושבים שיש לכם את התקציב למטרה – או את הנכונות להוציא סכום כסף מסוים לשם כך.
כמובן, שחיפוש מקיף יעלה גם אפשרויות חינמיות או כאלו אשר כרוכות בתשלום סמלי בלבד – אבל לא בטוח שהאפשרות הללו הינן באיכות דומה לזאת של המסגרות בתשלום – יחד עם זאת, תמיד תוכלו לערוך את כל הבירורים המקדימים על מנת לקבל את התמונה המלאה על אותה המסגרת.

אין באמת מה להפסיד – רק ניתן להרוויח

בסופו של דבר, אין שום דבר שאתם או הילד יכולים להפסיד מעצם ההרשמה למסגרת הכנה לכיתה א' – למעשה הילד יכול להרוויח כלים חשובים אשר יוכלו לו להסתגל לכיתה א' בצורה טובה ומהירה יותר. אתם ההורים תוכלו להרוויח את השקט הנפשי בידיעה שהילד שלכם יגיע לכיתה א' עם רמת מוכנות גבוהה יותר – וכידוע, כהורים עצם הידיעה הזאת יכולה לטמון בחובה לא מעט שעות שינה.. (אשר היו אולי נחסכים ממכם במידה והייתם מרגישים שהילד לא מוכן לקראת כיתה א).

לבחור נכון

אם הגעתם למסקנה שאתם אכן מעוניינים לשלוח את הילד שלכם למסגרת הכנה לכיתה א' בשלב הבא, חשוב מאוד לבחור את המסגרת בצורה קפדנית ונכונה.
יש לבדוק את כל הפרטים הרלוונטיים על התוכנית: מה לומדים, אלו כלים ניתנים במסגרת התוכנית, מי מעביר את התוכנית וכיוצא בזה..
ככל שתבדקו יותר מידע ופרטים כל יעלו הסיכויים שתבחרו בסופו של דבר בתוכנית המקיפה, המתאימה והאיכותית ביותר בנמצא –  ובדומה לבחירת שירותים אחרים, גם במקרה הזה המטרה תהיה לשאוף לבחירה הטובה ביותר.

ליצירת קשר והצעות מחיר שלא תמצאו באף מקום – 072-3940471

חברת Bestlinks
חברת Bestlinks

חברת Bestlinks שנים בענף השיווק והפרסום ומספקת שירות פרסום ויח"צ למאות חברות במשק במגוון פלטפורמות, בבעלותנו מאות אתרי אינטרנט ומגוון רחב של נכסים דיגיטליים הכוללים אתרי חדשות, מקומונים, אתרים מקצועיים במגוון תחומים, אתרים של בעלי מקצוע אינדקסים ועוד.

אהבתם? שתפו מאמר זה!
מאמרים נוספים בנושא:
התקשרו עכשיו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין