תוכן לאתרים

תוכן עניינים

מה זה כתיבת תוכן

כתיבת תוכן היא מיומנות חיונית הנדרשת ליצירת תוכן אתר מרתק ואינפורמטיבי. זה כרוך ביצירת חומר כתוב שמושך את הקוראים ומעביר ביעילות מסר רצוי. בין אם אתה כותב תוכן שואף או בעל אתר המבקש לשפר את התוכן שלך, מדריך מקיף זה יספק לך תובנות חשובות כיצד לכתוב תוכן לאתרים. תוכן נחשב היום לאחת השיטות היעילות והטובות לשיווק ופרסום העסק שלנו. דרך התוכן אותו אנו מפרסמים באתר שלנו אנו יכולים להציג את העסק שלנו, את השירותים והמוצרים שהעסק מציע ללקוחות, לפנות לקהלי היעד שלנו בצורה ממוקדת, להציג בפני הגולשים מענה על שאלות לגבי העסק או השירותים השונים שהוא מציע ולהניע את הגולשים לפעולה. תוכן לאתרים מתאים לכל סוגי העסקים בכל גודל שהוא ולכל אתר. באמצעותו אנו יכולים לכתוב את עמוד האודות שלנו, עמוד הבית, לתחם את הקטגוריות בתוך האתר, להכניס בלוג מעניין עם שלל נושאים ועוד.

תוכן לאתרים

כתיבת תכנים לאתרים

בנוסף, תוכן לאתרים עוזר לנו לשמור על ערכי המותג ולחזק אותם, להבליט את הלוגו, הצבעים ומה שעומד מאחורי הברנד שלנו וגם לשמור קשר עם הלקוחות שלנו.  למעשה, תוכן לאתרים מביא איתו קשת רחבה של יתרונות ביניהם שיווק ופרסום יעיל וממוקד, קידום אורגני בעזרת מילות חיפוש רלוונטיות לתחום שבו העסק פועל, הגדלת החשיפה והתנועה לתוך האתר, מענה על שאלות ועוד. אין ספק כי תוכן לאתרים הוא בין הפלטפורמות הכי חשובות בהיבט של שיווק ופרסום העסק שלנו והטמעתו ברשת.

איך לכתוב תוכן לאתר?

יש כמה דרכים לכתוב תוכן לאתרים כאשר השיטה הראשונה היא לכתוב את התוכן בעצמנו, זאת אחרי שהאתר שלנו עלה לאוויר. לשיטת עשה זאת בעצמך בהיבט של כתיבת תוכן לאתרים יש כמה יתרונות וכמה חסרונות.

  1. יתרון הידע והדיוק – כנראה שמי שמכיר את העסק שלך הכי טוב זה אתה. אתה מכיר את הערכים שמובילים את העסק בין אם זה אמינות, מקצועיות ובין אם אחריות, אתה מכיר את האסטרטגיה השיווקית בין אם זה פייסבוק, קידום אורגני או קידום ממומן, אתה יודע בדיוק מי קהל היעד שלך בצורה הטובה ביותר בין אם אלה נשים אחרי לידה, גברים שמחפשים מתנה או נערות הסובלות מאקנה. לכן, כשאתה כותב את התוכן אתה מביא את העסק שלך לכתב בצורה הכי מדוייקת כי אין מה לעשות ידע זה כוח. העסק שלך גם כל כך יקר לך ודרך הרגשות הללו אפשר לכתוב הכי טוב, הכי מדויק, הכי אפקטיבי.
  2. יתרון החיסכון – כשאתה בוחר לכתוב לעצמך את התוכן לאתר שלך, אתה חוסך המון כסף. עסקים רבים משקיעים מאות ואפילו אלפי שקלים בחודש בתוכן לאתרים משום שמדובר בקריטריון סופר חשוב ובולט עבור תהליך הקידום בגוגל. בתור דוגמא אפשר לקחת עמוד בית מקצועי שיכול להיות מתומחר בעלות של בין 120-600 ש“ח, תלוי באדם שכותב עבורך את התוכן.
  3. יתרון הכרת השוק – כשאתה בוחר לכתוב עבור האתר שלך את התוכן, אתה חייב להכיר קצת את המתחרים, לבדוק מה הגולשים מחפשים וזה כמובן נותן לך יתרון גם בהיבט העסקי ולא רק בהיבט השיווקי. בהקשר הזה מאוד חשוב לבסס את אסטרטגיית כתיבת התוכן על מחקר מילות מפתח, בעיקר שאנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו קידום אורגני.

תוכן לאתרים בשיטת עשה זאת בעצמך חסרונות

  1. חיסרון מחסום הכתיבה – לא מעט בעלי עסים טוענים שבגלל שהם מכירים את העסק שלהם כל כך טוב, הם חיים אותו, נושמים אותו ומתעסקים בו כל היום, קשה להם להביא את עצמם לידי ביטוי בהקשר של העסק בכתב. סוג של מחסום כתיבה כי מה לעשות, כתיבה היא גם סוג של אמנות והיא דורשת יצירתיות, סקרנות, דינמיות, מחשבה מחוץ לקופסא, תכונות שלא כולנו יתברכנו בהן. לכן, אם אתה מרגיש שאתה לא מצליח לכתוב את מה שאתה רוצה באופן הכי מדויק וייחודי, שווה לפנות לאיש מקצוע.
  2. חיסרון הידע – לא תמיד לכולם יש ידע בקידום אתרים אורגני וזה משהו שהוא פשוט MUST כשכותבים תוכן לאתרים. זה נכון שבין השאר אנחנו רוצים שהתוכן באתר שלנו יהיה פשוט מדויק ומושלם אבל חוץ מזה, אנחנו גם רוצים שהתוכן יהיה ממוקד SEO למנועי החיפוש כדי שמי שמחפש אותנו, ימצא אותנו.
  3. חיסרון כספי – אין ספק כי כשאתה בוחר להוציא את שירותי כתיבת תוכן לאתרים החוצה, אתה משקיע המון כסף ותקציב בזה. בהמשך המדריך נציג בפניכם טבלה מפורטת של עלויות ומחירים לכתיבת תוכן לאתרים.

לכן, כל אחד צריך לעשות את השיקולים שלו, לבחון את היתרונות אל מול החסרונות ולקבל החלטה.

תוכן לאתרים בעזרת שירותים חיצוניים

יש היום כל מיני פרילנסרים, מומחים לכתיבת תוכן ואפילו חברות שלמות העוסקות אך ורק בתוכן לאתרים. אם יש לכם חברת קידום המקדמת את האתר שלכם, אתם בהחלט יכולים להתייעץ איתה לגבי הכתיבה, לעתים גם חבילת הקידום כוללת חלק או את כל הכתיבה לאתר שלכם ולפעמים פשוט ניתן להיעזר בספקים חיצוניים נוספים במידה והתקציב מאפשר. ניתן גם לשלב כתבות ממומנות לאתרים חזקים עם תנועה וחשיפה גדולה כמו אתרי חדשות למשל, לשלב מאמרים לקישורים חיצוניים שיובילו ישירות לאתר שלנו ועוד כל מיני שיטות שעוזרות לנו לבנות אסטרטגיית תוכן חכמה וכזו התואמת את העסק שלנו.

תוכן לאתרים עלויות

המחירים לתוכן לאתרים משתנים ותלויים בסוג התוכן ובאורך שלו. למשל, יש הבדלים בין כתיבת תוכן אינפורמטיבי, תוכן לקידום אורגני מבוסס מילות מפתח לתוכן שיווקי או תוכן ממומן לאתרי תוכן. יש גם הבדל בין תוכן ארוך לקצר, תוכן מבוסס קופירייטינג לעומת תוכן יבש ועוד כל מיני קריטריונים המשפיעים על המחיר. לדוגמא, אם תפנו לכותב תוכן שהוא פרילנסר, כנראה שתשלמו פחות בהשוואה לחברת תוכן שמעסיקה כותבים רבים, אבל הבחירה גם תלויה בכמות התכנים להם אתם זקוקים חודש בחודשו. הנה טבלה המרכזת את ממוצע המחירים לכתיבת תוכן לאתרים.

סוג התוכן סוג הכתבה מחיר לעמוד מחיר ליחידה בהזמנת 10 תכנים (חברות תוכן מספקות הנחה מסוימת על כמות של תכנים)
תוכן מקצועי לאתרי אינטרנט תוכן המיועד לקידום אורגני – SE0 40 35
תוכן שיווקי מותאם SEO 60 55
עמוד אודות

עמוד הבית

300
תוכן אינפורמטיבי/תוכן מקצועי מדריכים מפורטים (1000-2000 מילים) 350 290
קופירייטינג מותאם SEO 200 170
פוסטים לבלוגים 70 60
כתיבה טכנית 170 140
עריכה/הגהה/שכתובים  

עריכה, הגהה, שכתובים לתוכן קיים

90 80
כתיבת תוכן שיווקי מאמרים לשיווק אתר אינטרנט/ניוזלטרים/דפי נחיתה ועוד 180 170
כתיבת תוכן לרשתות חברתיות: פוסטים לפייסבוק, אינסטגרם, לינקדין ועוד… תוכן לרשתות חברתיות 100 90

 

לסיכום, תוכן לאתרים חיוני וחשוב, לכן שווה לעשות סקר שוק, להכיר היטב את קהל היעד, לבצע מחקר מילות מפתח עם תוכנות ייעודיות ולא פחות חשוב לבסס אסטרטגיית תוכן מובנית בהתאם למטרות שלכם בעתיד הקרוב. כל כמה חודשים, ניתן לבחון את האסטרטגיה, לראות אם היא אכן עובדת ולפי זה לשנות, להוסיף או להוריד תוכן.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין