הרשת החברתית הגדולה והמצליחה בעולם התחילה למעשה כאפליקציה קטנה ומשעשעת אי שם בשנת 2016, המאפשרת לקהל המשתמשים בה להעלות ולשתף קטעי מוזיקה ווידאו. כיוון שהיה מדובר על פלטפורמה ידידותית וקלה לתפעול, בנוסף לאפשרות לצילום ועריכה של סרטונים קצרים ומצחיקים, מהר מאוד היא הגיעה אל מיליוני בני נוער מכל רחבי העולם וסחפה אחריה אנשים מכל קבוצת גיל שרוצים לצלם ולשתף סרטונים ודברים מצחיקים.
כמו כל רשת חברתית מצליחה אחרת, גם לטיקטוק יש אלגוריתם מתוחכם ויעיל המאפשר להציג לכל משתמש את התכנים המתאימים לו ביותר. כיוון שמדובר על רשת חברתית שמטרתה להציג כמה שיותר תכנים רלוונטיים ומעניינים, רק סרטונים וקטעי וידאו פופולריים יקבלו חשיפה גבוהה ואפשרות להגיע אל קהל משתמשים גדול ומגוון יותר.
בשורה התחתונה ניתן לומר כי ככל שמדובר על תוכן שצבר יותר לייקים, תגובות וצפיות כך הוא יוכתר כתוכן ויראלי שיקבל חשיפה גדולה יותר, ולכן יוצג לכמות גדולה יותר של משתמשי האפליקציה. לא בכדי תכנים ויראליים שייכים למשתמשים המחזיקים בכמות עוקבים גדולה.