קופירייטר

תוכן עניינים

בעלי עסקים רבים המחפשים שירותי קופירייטינג או מחפשים אחר קופירייטר נוטים להתבלבל בין קופירייטר לבין כותב תוכן. במדריך הבא נציג בפניכם מיהו קופירייטר, מה התפקידים שלו, מה הוא נותן לעסק שלנו, כמה השירות אמור לעלות ואיך גם אתם יכולים להתחיל ולהיות הקופירייטרים של עצמם. בקיצור, כל מה שצריך וכדאי לדעת על קופירייטינג במדריך הבא, מתחילים.

קופירייטר

קופירייטר מקצוע לכל הדעות

בואו נעשה סדר ונבין קודם כל שקופירייטר הוא מקצוע לכל דבר ולא משהו שכל אחד יכול לעשות אותו כדי להשלים הכנסה או מה שנקרא בסלנג העברי ”על הדרך“. זה אדם שהלך, השקיע זמן, שילם כסף ולמד מקצוע באחת מהמכללות או בתי ספר לקופירייטינג וכתיבה יוצרת. התפקיד העיקרי שלו הוא להציע רעיונות פרסומיים ייחודיים לחברות, עסקים ומותגים. זו הסיבה שקופירייטר מכונה גם רעיונאי. הקופירייטר מוליד את הרעיונות שלו לא סתם, אלא לאחר שקיבל בריף או תקציב של האסטרטגיה השיווקית של אותה חברה או עסק. זה נכון שיש לא מעט אנשים שמחשיבים עצמם קופירייטרים למרות שלא למדו אבל יש להם את היכולת, את התכונות והכישרון הטבעי להוליד רעיונות ולא סתם רעיונות, רעיונות מיוחדים.

איך מתנהלת העבודה מול קופירייטר?

קופירייטר עובד מול לקוח או מול אנשי קריאטיב/מנהלי קריאטיב. הוא יכול להיות פרילנסר, מועסק במשרד פרסום או עובד בחברה שיש בה מחלקה שלמה העוסקת בפרסום ושיווק. הוא זה שמגבש רעיונות מעולים לפרסומות מדהימות, עלוניות, עיתונים, ג‘ינגלים לרדיו, ניוזלטרים, פרסומות אונליין ועוד. הוא אחראי לתת שמות, מותגים וסלוגנים לעסקים שונים. ככל שלקופירייטר יהיה יותר מידע לגבי העסק שלכם, ככה הפרויקט יהיה יותר איכותי, יותר מקצועי ויותר קולע למטרות.

מה ההבדל בין קופירייטר לכותב תוכן?

בעוד כותב תוכן יוצר תוכן עבור אתרי אינטרנט כמו כתבות חדשות, כתבות לבלוגים ואתרי תוכן, כתבות לקידום אורגני וכדומה, הקופירייטר אחראי להעביר מסרים באמצעות משפט אחד או שניים. יש גם מה שנקרא סטורי בורד, סוג של סיפור קומיקס הממחיש את הפרסומת. אז נכון, בעידן הדיגיטלי של היום יש גם לא מעט כותבי תוכן שהם קופירייטרים במקצוע שלהם אבל כאן בדיוק נכנס לתמונה הצרכן בבחירת איש התוכן המתאים לצרכים שלו.

 

6 טיפים מעולים לקופירייטר המתחיל

כתבו המון המון המון כותרות הכותרות הן הדבר הכי חשוב במודעה שלכם, בפרסומת שלכם או ברעיון השיווקי שלכם. בסופו של דבר המטרה של קופירייטינג היא לתפוס את תשומת הלב של הקוראים, הגולשים או קהל היעד שלנו. אם הכותרות שלנו לא יהיו מרתקות, מסקרנות ומעניינות, הם לא ימשיכו לקרוא את שאר הקמפיין או המודעה. לכן, מומלץ מאוד לכתוב כמה שיותר כותרות עד שאחת מהן פתאום תבלוט לכם הרבה יותר מהאחרות ותעניין אפילו אתכם. זו תהיה הכותרת שתבחרו. תבנית מצוינת לכתיבת כותרת היא: איך ל (יתרון) גם אם/בלי (מכשול/בעיה). כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא פשוט להכניס בתוך הסוגריים את היתרון, כלומר מה המוצר שלכם מביא ואת המכשול או הבעיה שהמוצר שלכם או השירות שלכם אמור לפתור. למשל: איך לרכוש בית בלי לקחת הלוואה?
הבינו היטב וחקרו את הקוראים שלכם והכי חשוב את קהל היעד שלכם אתם לא יכולים לשבת ולכתוב תסריט קופירייטינג בלי שאתם ממש אבל ממש מבינים את הקוראים שלכם. אתם רוצים לדעת דברים כמו מה משאיר אותם ערים בלילה, מה הבעיות שלהם, מה הם ממש אבל ממש רוצים ולא מקבלים והכי חשוב – איך אתם יכולים לעזור להם. זה בדיוק הזמן שלכם לעשות מחקר על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, על אלה שבאמת צריכים את הקופירייטינג שלכם, הבינו אותם לעומק ורק כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מכסים את כל מה שצריך בתהליך הכתיבה.
טיעונים מדויקים וספיציפיים קופירייטינג הוא תהליך ממוקד ולא תהליך מופשט. זה לא מאמר, זה לא מדריך מפורט זה מסר שיווקי שקולע בול למטרה. אחת הטעויות הנפוצות בקופירייטינג היא שאנשים טוענים טיעונים גדולים וחשובים אבל הם לא מספיק ממוקדים. ההתמקדות הזו היא זו שתגרום לאנשים להאמין בטענה שלכם. איך עושים את זה? איך עוברים טענה לממוקדת וספציפית? על ידי הוספת מספרים, שימוש בסטטיסטיקות… למשל, במקום לספק טענה כמו איך לרדת במשקל בעזרת התכנית החדשה הזו, ניתן להציג טענה כמו מרזים 6 קילוגרמים תוך 6 שבועות עם התכנית החדשה.
השתמשו בהוכחות ועובדות בקופי שלכם אנחנו מוצפים במידע, בפרסומות, בידע שאנשים אחרים מעבירים לנו ולכן הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא להוליך את הקוראים שלנו שולל. הרי על עצמנו אנחנו יודעים שלא תמיד אנחנו מאמינים לכל מה שאנחנו קוראים. לכן, מה שאתם רוצים לעשות כשאתם יוצאים עם רעיון חדש או קופי חדש הוא לתמוך את הרעיון שלכם עם עובדות והוכחות. יש המון דרכים לשלב עובדות כמו למשל מקרי בוחן, תמונות שמציגות את הקופי שלכם ממש בפעולה, מחקרים, מידע מהימן שהשגתם ממומחים, סטטיסטיקות ועוד. ככה למעשה אתם מוסיפים הוכחה שהמידע שלכם אכן אמין.
ספרו לקוראים שלכם לאן הם צריכים ללכת מה זה אומר? זה אומר שאתם צריכים לכוון את הקוראים שלכם לאן הם צריכים ללכת כלומר מה הם צריכים לעשות אחרי שהם קוראים את הקופי שלכם. יותר מדי אופציות לא יתאימו כאן ולכן גם פה חשוב דיוק, חשוב להיות ספציפיים. הכוונה היא לפעולה בזמן רכישה, השארת פרטים או כל דבר אחר
הניעו אותם לפעולה תסבירו להם איך החיים שלהם יישארו אותו דבר ואיך הם בעצם יפסיקו אם הם לא יבחרו במוצר או השירות שלכם ומה בעצם ישתנה בחייהם שלהם אם הם כן יעשו זאת.

קופירייטר יתרונות

אנחנו חיים בעידן של ריבוי מידע, ריבוי פרסומות, ריבוי ערוצים ולכן אנחנו רוצים להיות שונים, רוצים להיות מיוחדים ומקוריים בהשוואה למתחרים שלנו. קופירייטינג איכותי הוא אחד הדברים לעשות זאת.

יש מגון של יתרונות כאשר אנחנו מחליטים לשלב קופירייטר או שירותי קופירייטינג בעסק שלנו. זה טוב לתדמית שלנו, זה טוב לחשיפה שלנו, לשיווק, למיתוג ובעצם מייצר סוג של הזדהות עם הלקוחות שלנו. את הפרויקט שלכם תוכלו לעשות אונליין באתרים שונים, ביוטיוב, בפייסבוק, בעיתונות או בכל מקום אחר שאתם חושבים ששם הגולשים שלכם נמצאים.

עלויות קופירייטר

המחירים לשירותי קופירייטינג משתנים ותלויים במגוון קריטריונים כמו למשל מי מספק את השירות: חברת קופירייטינג או פרילנסר, מה סוג הרעיון או המסר השיווקי שאנחנו רוצים להעביר, האם מדובר בפרויקט אחד או בתהליך שלם, ועוד. המחירים נעים בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים עבור פרויקט קופירייטינג מקצועי על כל שלביו. לפרטים נוספים אודות שירותי קופירייטינג ובחירת קופירייטר מקצועי מתוך מאגר הרעיונאים שלנו, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם.

התקשרו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין