שירותי קופירייטנג

תוכן עניינים

שירותי קופירייטינגחל שינוי מהותי בשירותי הקופירייטינג בשנים האחרונות. אם עד לפני כמה שנים כשהיינו רוצים לפרסם את העסק או המוצר שאנו מוכרים באמצעי המדיה כמו בטלוויזיה, בעיתונות או בשלטי חוצות היינו פונים לקופירייטר, היום הדברים פועלים קצת אחרת. היום רוב העסקים מבינים את החשיבות הרבה שבפרסום ושיווק ברשת האינטרנט אבל גם יש לא מעט עסקים שמתבלבלים בין שירותי קופירייטינג לכתיבת מאמרים וכתיבה שיווקית. אז המדריך הבא נועד לעשות סדר בבלאגן ולהבין אחת ולתמיד מה זה בכלל שירותי קופירייטינג, מתי צריך אותם וכמה זה אמור לעלות לכם.

 

מה זה שירותי קופירייטינג?

בואו נדייק את זה ונבין דרך כמה הגדרות קצרות מה זה קופירייטינג. קופירייטינג הוא לא סתם כתיבה שיווקית.

אנשים רבים מאוד מתבלבלים ולא מצליחים עד הסוף להבין מה ההבדל בין כתיבה שיווקית לקופירייטינג. אז למעשה, קיים קשר ישיר בין תוכן שיווקי לבין קופירייטינג. פירוש המילה קופירייטינג הוא רעיונאות. מסרים שיווקיים מבוססים על רעיון מקורי וייחודי או תובנה מעניינת.למשל:

  • מוצר חדשני, משהו שהמצאנו
  • דרך חדשה להציג מוצר ישן או סיפור מעניין

בניגוד למה שרוב האנשים חושבים, קופירייטינג הוא לא היכולת להמציא משהו. מדובר במקצוע לכל דבר המאופיין במיומנות הכוללת איסוף והרכבה. כלומר קופירייטר המציע לקהל לקוחותיו שירותי תוכן, מיומן באיסוף של נתונים ועובדות, הרכבת מסרים מדויקים המפרידים בין העיקר לתפל.  הנה עוד כמה הגדרות אשר מאפשרות לנו לדייק את ההגדרה הזו של קופירייטר ולהבדיל בין רעיון לבין כתיבה שיווקית.

  1. קופירייטינג הוא תוכן שמגיע קודם כל מרעיון מסוים.
  2. קופירייטינג הוא רעיון שבא לתת מענה לבעיה או צורך.
  3. קופירייטינג הוא טקסטק שפונה לרגש.
  4. קופירייטינג הוא רעיון יצירתי המאפשר לנו להציג את הדברים בצורה שונה, מחוץ לקופסא

מה ההבדל בין תוכן שיווקי לקופירייטינג?

טקסטים שיווקיים המטרה שלהם היא ב-99% מהמקרים למכור משהו. מוצר, שירות, רעיון, מותג. לעומת זאת, קופירייטינג לא בא למכור לנו משהו. כמו שאמרנו מדובר ברעיון. רעיון שאמור לפעמים ליצור אצל הקורא או הצופה מחשבה על נושא מסוים. להגביר את המודעות בהקשר של נושא מסוים. אפשר לקחת דוגמאות מכל מיני נושאים שעשו להם קופירייטינג וקמפיינים בטלוזיה, בשלטי חוצות ובאינטרנט כמו נושא המים בישראל, איכות הסביבה, עישון, היגיינה ועוד.

הנה דוגמא:

רוני היא תזונאית ומדריכת כושר. במשך שנים רבות היא פיתחה מוצר שמאפשר לאנשים שרוצים להיות במעקב לגבי הבריאות שלהם ומספק להם נתונים בלי ללכת למרפאה, תזונאית או רופא המתמחה בסוכרת. המכשיר מאפשר תוך שניות לקבל מדדים כמו רמות סוכר בגוף, אחוזי שומן, משקל גוף, ועוד. לאחר שהמכשיר מאתר את הנתונים, האדם נכנס לאפליקציה ייעודית המסנכרנת את הנתונים מהבדיקה. האפליקציה מציגה איזה מזונות עליו להוריד מהתפריט ומה רמת הפעילות הגופנית שעליו לעשות כדי לאזן את גופו. לאחר מכן, האדם כותב את סגנון החיים שלו והמאכלים עליהם קשה לו לוותר והאפליקציה בונה לו תפריט מותאם אישי. רוני חיפשה דרך יצירתית לשווק את המוצר שלה. לאחר מחקר היא הבינה שהיא צריכה גם לבחור בתוכן שיווקי אותו היא תפרסם באתרים מובילים העוסקים בתזונה, בריאות וספורט לצד תוכן המבוסס קופירייטינג. היא פנתה לחברה מקצועית לכתיבת תוכן שיווקית שכתבה עבורה מאמר מקיף המסביר על המוצר, על השירות ועל כל היתרונות שלו. שם הכתבה: המאזן הפרטי של גופכם – מהיום אתם בשליטה מלאה לכל מה שקורה בתוך הגוף שלכם מבלי לצאת מהבית.

 

בנוסף, היא פנתה לחברה העוסקת בשירותי קופירייטינג שעזרה לה לחשוב על שם מקורי למוצר ובנתה לו סלוגן.

שם המוצר: HELTHY FOR HOME

מהיום! נתונים פיזיים בשקיפות מלאה המציגים בפניכם בזמן אמת את רמות הסוכרים והשומנים בדם תוך בניית תפריט מותאם וספציפי לאורח ושגרת החיים שלכם.

 

שירותי קופירייטינג איך זה קורה בפועל?

רעיון מתגבש בשלבים. לכן, שאנו מחפשים שירותי קופירייטינג חשוב לשים דגש על ההבדל בין תוכן רגיל, תוכן שיווקי לבין תוכן המבוסס על אותו רעיון. בשלב הראשון עלינו לשאול את עצמנו מה המטרה של המודעה הפרסומית או הטקסט שאנחנו רוצים לכתוב?

דוגמאות למטרות:

  • לעודד את הקורא לחשוב על נושא מסוים
  • לעורר רגש מסוימים
  • לחבר את הקהל לנושא מסוים כזו או אחרת
  • לעודד רכישה
  • להניע לפעולה

לאחר שהבנו את המטרה ולא פחות חשוב מזה את קהל היעד שלנו, הרבה יותר קל להמשיך הלאה.

שירותי קופירייטינג מדוע הרגש עובד?

קופירייטינג מבוסס כאמור על דבר מאוד בסיסי שיש לכל אחד ואחת מאיתנו. רגשות. כולנו מנוהלים דרך רגשות. אלו יכולים להיות רגשות שליליים ואלו יכולים להיות רגשות חיוביים. לכן, שאנחנו בונים טקסט שמבוסס על קופירייטינג אנחנו רוצים לשים את עצמנו במקומו של הקורא ולגרום לו להבין מה הוא ירוויח מהמוצר, השירות או הרעיון שלנו.

קופירייטינג

מתי צריך שירותי בקופירייטינג?

יש כמה מקרים שבהם כדאי לעשות שימוש בשירותי קופירייטינג:

  1. כשיש לי כוונה מסוימת- זה הרבה מעבר לרק למכור מוצר כזה או אחר. בקופירייטינג יש כוונה מאחורי המסר השיווקי.
  2. כשאני רוצה למכור – בסופו של דבר כן מדובר במטרה של מכירה ולכן היום כמעט כל חברה, עסק או ארגון עם תקציב מסוים עושה שימוש בשירותי קופירייטינג.
  3. מסר ארוך או קצר – בקופירייטינג המסר הוא קצר ולכן גם הטקסט הוא קצר.
  4. פלטפורמות שיווקיות – לרוב תפקידיו של קופירייטינג יבואו לידי ביטוי במחשבה על סלוגנים, פרסומות אונליין או אופליין, תוכן המיועד להופיע בדפי נחיתה, קמפיינים פרסומיים בדואר האלקטרוני- ניוזלטרים, תוכן לסרטוני וידיאו, הודעות לעיתונות, לוחות מודעות, תוכן ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם ועוד. לעומת זאת, הפלטפורמות המיועדות לכותבי תוכן הם מאמרי תוכן המתפרסמים באינטרנט, ספרים אלקטרוניים, אתרי חדשות, בלוגים, קידום אורגני וכדומה.

 

שירותי קופירייטינג כמה זה יעלה לי?

מחירון קופירייטינג בהתאם לסוג התוכן. כל חברה או כל קופירייטר מתמחר את השירות שלו בצורה שונה. יש כאלה שמתמחרים לפי סוג התוכן, אחרים לפי שעה, לפי פוסט שיווקי או אפילו לפי מילה. לכן, לפני שבוחרים חברה לשירותי קופירייטינג, מומלץ לבדוק את הנושא התמחור לצד המקצועיות כמובן. המחירים לשירותי קופירייטינג נעים בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים. דבר נוסף שמאוד משפיע על המחיר הוא המיקום שבו התוכן מתפרסם. אם ניקח לצורך דוגמא תוכן שיווקי שמתפרסם באתרים כמו YNET, מאקו או וואללה, נגלה שהמחיר הן לכתיבה והן לפרסום של התוכן יקר יותר בהשוואה לאתרים עם פחות גולשים ביום, כלומר ככל שהחשיפה גדולה יותר, מחיר הפרסום עולה. חשוב לעשות הפרדה ולהבין שלא כל האתרים שמפרסמים את התוכן, גם אחראים לכתוב אותו.

כמו שבטח הבנתם, עולם התוכן הוא עולם גדול ומגוון המורכב מאינספור תחומים. המחיר הסופי שתשלמו על רעין או על תוכן שיווקי תלוי בסוג התוכן, במורכבות שלו, בניתוח שצריך לעשות לפני הכתיבה, באדם שכותב את התוכן (האם הוא מומחה בתחום מסוים) ובמשתנים נוספים.

בעולם הדיגיטלי נהוג לתמחר שירותי תוכן לפי עמוד או לפי מילה כך שהמחירים נעים בין 35 שקלים לטקסט קצר של 350 מילים ל-2,000 שקלים עבור טקסט שיווקי.

קופירייטנגעד לפני בערך עשור, כאשר היינו רוצים לשווק או לפרסם את העסק שלנו בצורה כזו או אחרת, היינו נעזרים בפלטפורמות דיגיטליות כמו פרסומות בטלוויזיה, שטחי פרסום בעיתונות או בשלטי חוצות. לשם כך היינו נעזרים בשירותי קופירייטינג. כולנו יודעים כי בעשור האחרון הדרך הטובה והיעילה ביותר לפרסם את העסק שלנו ואין זה משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול, חנות או משרד עורכי דין, היא באמצעות רשת האינטרנט. כדי לעשות אחת ולתמיד סדר, בחרנו לכתוב את המדריך הבא שמסביר על ההבדל בין קופירייטינג לבין כתיבה שיווקית או כתיבה פרסומית.

 

מה זה בכלל קופירייטינג?

בשונה מכתיבה שיווקית רגילה שבאה למכור מוצר, שירות, דרך מבצע או רעיון, קופירייטינג נוגע ברגש. אז נכון, יש קשר בין כתיבה שהיא כתיבה שיווקית לבין קופירייטינג – רעיונאות והקשר הוא שדרך הכתיבה הרעיונאית אנחנו מבססים את הכתיבה השיווקית ולא להיפך.

הכתיבה שלנו תהיה תמיד מבוססת על רעיון מקורי שנוגע ברגש של הבן אדם. זה יכול להיות רגש שלילי כמו עצב או כעס וזה יכול להיות רגש חיובי כמו שמחה או אמפתיה. הכתיבה בקופירייטינג מבוססת על מוצר חדשני או שירות חדש, משהו שהמצאנו ואין כמותו או באמצעות תהליך חדש שבא להראות מוצר שכבר קיים אבל יש בו איזושהיא פריצת דרך.

בקופירייטינג אנחנו לא מנסים להמציא משהו חדש אנחנו רק ממציאים את הרעיון שדרכו נציג את המשהו הזה.  היכולת הזו לקחת מוצר או שירות ולגעת דרך הרעיון בלקוח. זה קופירייטינג. קופירייטיר תפקידו הוא לאסוף נתונים, עובדות, מסרים, להפריד בין העיקר לבין התפל וליצור מסר מדויק להפליא שנוגע בלוקח בצורה מקורית, אחרת, כזו שעוד אף אחד לא נתקל בה.

 

מה ההבדל בין תוכן שיווקי לקופירייטינג?

ברוב המוחלט של המקרים, תוכן שיווקי בא למכור משהו. מוצר, שירות, מותג. לדוגמא: לאתי יש חנות צעצועים לילדים ולאחרונה היא מייבאת מותג צעצועים שהוא להיט היסטרי בצרפת. אתי מאוד יצירתית והיא מחליטה להציג בעמוד האינסטגרם שלה את המותג החדש וכך היא כותבת: היישר מצרפת המותג ההיסטרי שכבש את אירופה כאן בישראל. הכירו את פליקו. מה שבטוח הוא שהילדים שלכם לא יישארו משועממים לגמרי. ועכשיו במבצע השקה בלעדי לסופ“ש הקרוב: קונים משחק או ערכת יצירה מבית פליקו ומקבלים את השני ב-70% הנחה.

הטקסט הזה הוא נטו טקסט שיווקי, מכירתי. בואו ניקח דוגמא נוספת דומה, רק הפעם כזו המבוססת על רעיון קופירייטינג.

לגילה יש חנות צעצועים לפעוטות וילדים מגילא 0-14. גילה הבינה מהשני סגרים האחרונים בעקבות התפרצות מגפת הקורונה כי ההורים הפכו קצת אובדי עצות והחלה לייבא ערכות ייחודיות לפי נושאים: מדע, מוזיקה, בעלי חיים, כלי תחבורה ועוד… הערכות כבשו את העולם והקפיצו את אחוזי המכירות של החנויות שמכרו אותן בחו“ל. לגילה יש בן קופירייטר בשם דן והיא ביקשה ממנו לנסח עבורה מודעת קופירייטינג יצירתית במיוחד.

הקץ לפאניקה! לא נותנים לסגר הבא לתפוס אותנו לא מוכנים. מזמינים עכשיו ונהנים אחר כך! הערכות שיאפשרו לכם לעבוד בשקט בזמן שהילדים עושים חיים בסלון. הכירו את BUSY KID. הילדים עסוקים בשלהם, ואתם בשלכם. מבצע בלעדי לסופ“ש הקרוב. לפרטים צרו איתנו קשר.

המודעה של גליה נגעה בבעיה שקיימת כרגע (מגפת הקורונה-הרבה שעות בית עם הילדים), בחרה את הרגש עליו היא ”לוחצת“ (הורים לחוציםף כעס וכדומה) ונתנה פתרון. תעסוקה מדהימה לילדים. זה קופירייטינג.

 

 

איך אני בוחר קופירייטר?

היום יש כל כך הרבה אפשרויות משום שאנחנו חיים בעולם של ריבוי תוכן. ניתן לבחור שירותי קופירייטינג דרך המלצות, בעזרת חברות המספקות את השירות הזה או דרך פרילנסרים שהמומחיות שלהם היא קופירייטינג. חשוב לשים לב להתאמה בין סוג התוכן לאדם שכותב אותו בהיבט של התחום והרעיון, חשוב לשים לב שמדובר בקופירייטר באמת ולא רק בכותב תוכן וכמובן חשוב לשים לב גם למחיר.

 

שירותי קופירייטינג איך זה קורה בפועל?

קופירייטינג מבודד מטרה דוגמאות:

אחד הדברים הכי חשובים בטקסט המבוסס על קופירייטינג הוא להגדיר לטקסט מטרות. תוכלו לשאול את עצמכם שאלות כמו על איזה נושא אתם רוצים לעודד את הקורא שלכם לחשוב, איזה רגש אתם רוצים להפעיל אצלו, מה המטרה של הטקסט בהיבט של רכישה, תגובה, שיתוף או הנעה לפעולה? ברגע שמגדירים מטרות, הרבה יותר קל לכתוב טקסט מבוסס ואיכותי.

שירותי קופירייטינג איך פועלים על הרגש

קופירייטנגכאמור, קופירייטינג איכותי ולא סתם טקסט שיווקי מבוסס על רגשות. כל בני האדם מנוהלים ופועלים על ידי הרגשות שלהם. יש כאלה שיותר ויש כאלה שפחות אבל בגדול כולנו מרגישים ופועלים לפי זה. אלו יכולים להיות רגשות שליליים ואלו יכולים להיות רגשות חיוביים. לכן, שאנחנו רוצים ליצור טקסט שמבוסס על קופירייטינג אנחנו שמים את עצמו בנעליים של הגולש או הקורא ורוצים לחשוב מה אנחנו רוצים לגרום לו להרגיש. באילו נקודות של הרגש אנחנו רוצים לגעת?

מצבים בהם נהיה זקוקים לשירותי קופירייטינג

  • להעביר מסר – בקופירייטינג יש כוונה להעביר מסר. זה אחרת מרק למכור. אני רוצה לפתור ללקוח שלי בעיה מסוימת ולהעביר לו את המסר דרך הפתרון.
  • מכירה – בסופו של דבר כן מדובר באקט מכירתי אבל שוב, זה בא בעקיפין ולא באופן ישיר.
  • פלטפורמות שיווקיות – קופירייטינג הוא שירות שמתאים כשאנחנו רוצים לפרסם סלוגן, פרסומת שתופיע בתוך הרשת או מחוצה לה,, מידע בדף נחיתה, קמפיין פרסומי, ניוזלטר, תוכן לסרטון, תוכן לרשתות חברתיות, תוכן לעיתון ועוד. סרטוני וידיאו, הודעות לעיתונות, לוחות מודעות, תוכן ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם ועוד.

 

קופירייטינג כמה זה עולה?

מחירון קופירייטינג בהתאם לסוג התוכן וכל קופירייטר מתמחר את זה אחרת. יש כאלה שמתמחרים לפי סוג התוכן כלומר לפי התחום של התוכן משום שהם מומחים בתחומים מסוימים, יש כאלה שמתמחרים את השירו לפי שעה, לפי פוסט שיווקי או אפילו לפי מילה. לכן, לפני שבוחרים חברה לשירותי קופירייטינג, חשוב להגדיר את התקציב שלכם ואת המטרה. המחיר לתוכן מבוסס קופירייטינג נע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים. עוד מאפיין שיכול להניע את המחיר בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים הוא המיקום שבו התוכן מתפרסם. למשל, תכנים המתפרסמים בשטחי פרסום עם חשיפה אדירה, יעלו יותר מתכנים המתפרסמים במקומות עם חשיפה פחות גבוהה.

התקשרו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין