ניהול מוניטין בגוגל

נראות מושלמת ומקצועית בתוצאות בגוגל

אל תבזבזו זמן! קבלו הצעת מחיר לדחיקת תוצאות שליליות בגולל במהירות ובדחיפות!

ניהול מוניטין

לכל עסק, איש עסקים ואיש ציבור יש מוניטין, בין אם ירצה בכך ובין אם לא. התפתחות הטכנולוגיה גרמה לניהול המוניטין להיות קשה יותר, הרי שכל פרסום שלילי יכול לצבור תאוצה ולהתפשט. אך עם זאת גם קל יותר, שכן, בעזרת שיטות שונות, ניתן לנהל את המוניטין שלנו ולקדם אותו. אז מה זה ניהול מוניטין ואיך זה עובד?

מה זה ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין, הוא למעשה שיטה בה מיחצנים את שם העסק וגורמים

ניהול מוניטין

 ללקוחות רבים להגיע אלינו. ניהול מוניטין מתבצע ברחבי האינטרנט על ידי אמצעים שונים, כשהמרכזי ביניהם הוא מנוע החיפוש של גוגל. במנוע החיפוש של גוגל מחפשים על עסקים, אנשים, שירותים, מוצרים ועוד. על מנת שהמידע המתקבל על החברה שלנו יהיה חיובי ושנופיע ראשונים במנוע החיפוש של גוגל, יש לנהל את המוניטין שלנו. ניהול מוניטין מתבצע בעיקר על ידי הקמת אתרים ופרסום תוכן רב. 

למי ניהול מוניטין מיועד?

למעשה, ניהול מוניטין הוא שירות המיועד לחברות, עסקים, בעלי מקצוע, אנשי ציבור ואנשים פרטיים. ניהול מוניטין לעסקים או לאנשים מתבצע באותן שיטות ופועל עבור אותה מטרה- שמירה של מוניטין חיובי לאותו אדם או עסק והקפצת האתר שלו במנוע החיפוש של גוגל. 

ניהול מוניטין- מה זה מוניטין שלילי?

מוניטין שלילי הוא אחד הדברים הרעים ביותר שיכולים לקרות לעסק באינטרנט. מספיקה כתבה שלילית אחת שתתפרסם עליכם או על העסק שלכם ויהיה לכם קשה מאוד לתקן את המוניטין השלילי שנוצר בעקבותיה. קיימות דרכים שונות ליצירת מוניטין שלילי ברשת. אחת הדרכים המרכזיות היא פרסום כתבה שלילית באתר חדשותי או שיווקי מוביל. לאתרים אלה יש השפעה רבה על מוניטין של עסקים רבים, כיוון שהם בדרך כלל מופיעים ראשונים במנוע החיפוש. דרך נוספת היא השארת תגובות שליליות של גולשים באתרים מרכזיים כמו פייסבוק, או פורומים אינטרנטיים שונים. כל אתר המאפשר השארת תגובות למעשה מהווה סכנה בהשארת תגובות שליליות בעקבות מוצר לא תקין, מחיר גבוה או שירות בעייתי. דרך נוספת ליצירת מוניטין שלילי היא פסקי דין. קיימים אתרי פסקי דין ומאגרים שונים של פסקי דין ברחבי האינטרנט. במידה ותבעו אתכם או את העסק שלכם, אתם כנראה מופיעים באתרי פסקי דין. הופעת שמכם במאגר התביעות, עלול להרתיע לקוחות רבים שכן זה עלול להעיד על כך שהעסק שלכם בעייתי.  

חשוב להבין, כי בדרך כלל הלקוחות מחפשים חוות דעות וביניהן פרסומים שליליים על העסק, כיוון שהם רוצים לבחון אותו ואת שירותיו. לכן, עשו ככל האפשר למנוע את המוניטין השלילי. במידה והוא נוצר, עשו ככל האפשר בשביל לתקן אותו ולהפוך אותו למוניטין חיובי.  

ניהול מוניטין- כיצד מתקנים מוניטין שלילי?

כאשר מוצאים כתבה שלילית או תגובות שליליות עלינו או על העסק שלנו זה גורם לנו לתחושה רעה באופן אוטומטי. אף אחד לא אוהב לשמוע ביקורת ובמיוחד לא באינטרנט שכל אחד יכול להגיע לביקורת הזו. לכן, קודם כל חשוב מאוד לא לפעול מהרגש, כי לעתים אתם יכולים לעשות יותר נזק מתועלת. בדרך כלל הטיפ הטוב ביותר שניתן לקבל בכל הנוגע לניהול מוניטין הוא להתייעץ וליצור קשר עם אנשי מקצוע היודעים לנהל מוניטין באינטרנט. אנשי המקצוע יודעים לנהל מוניטין באינטרנט ויודעים לעשות זאת באופן חכם. הם בדרך כלל יודעים מה תהיה ההשפעה של הפרסום השלילי עליכם והאם הוא חמור. לדוגמא תגובה שלילית אחת בפורום אינטרנטי לא שווה בהשפעתה לפרסום של כתבה שלילית באתר חדשותי מוכר. לכן, אנשי המקצוע יודעים את ההשפעה של פרסומים שליליים כאלה ואחרים ואת דרכי הפעולה הספציפיות נגדן. 

שיטות לניהול מוניטין שלילי באינטרנט

כאשר נוצר לכם מוניטין שלילי באינטרנט יש שיטות שונות לטפל בו-

  • בעלי האתר

    אחת השיטות הראשונות והמהירות היא לפנות לבעלי האתר ולבקש מהם להסיר את הפרסום השלילי מהאתר שלהם. כמובן שזו לא תמיד שיטה יעילה, שכן, לעתים בעלי האתר שותפים לפרסום השלילי. אך יש מקרים בהם בעלי האתר מעדיפים להסיר את הפרסומים השליליים שכן, לעתים פרסום שלילי יכול לפגוע גם בגורם המפרסם ולא רק בגורם המפורסם. לדוגמא, כאשר מדובר בהוצאת דיבה, בעל האתר מסתכן בתביעה גם אם אינו פרסם את התוכן בעצמו. לכן, יהיו מקרים בהם תפנו לבעל האתר והוא ישמח לשתף פעולה עם בקשתכם. כמו כן, אתרים של פסקי דין שונים, בדרך כלל מציעים את הסרת הפרסום השלילי בתמורה לתשלום כספי. למעשה, זו אחת הסיבות המרכזיות שאתרים אלה מפרסמים את פסקי הדין, אך לעתים מומלץ לשלם את הסכום הנדרש ולא להסתכן במוניטין שלילי שיופץ ברחבי האינטרנט. 

  • גוגל

    במידה ובעל האתר לא הסכים להסיר את הפרסום השלילי תוכלו לבקש מגוגל לעשות זאת. חשוב להבין שגוגל בדרך כלל לא זמינים ולא עונים במהירות, אך תמיד מומלץ לנסות. במקרים רבים בהם הפרסום השלילי מכיל פרטים מזהים של אדם, גוגל יעדיפו להסיר את הפרסום השלילי.

שיטות לניהול מוניטין באינטרנט

למעשה, ניהול מוניטין שלילי וניהול מוניטין חיובי הם אותו דבר, שכן ניהול מוניטין חיובי דוחק את המוניטין השלילי לשולי מנוע החיפוש. אך יש דרכים שתוכלו לנהל מוניטין באינטרנט בלי קשר לניהול מוניטין שלילי. 

  • פרסום כתבות חיוביות

    לעתים הדרך הטובה ביותר לניהול מוניטין באינטרנט היא לפרסם כתבות חיוביות. הדבר יכול להתבטא במגוון דרכים. אחת הדרכים לדחיקת הפרסום השלילי על ידי פרסום כתבות חיוביות, תהיה פרסום הכתבה החיובית באותו אתר שפרסם כתבה שלילית. כך תוכלו לדחוק את הכתבה השלילית מתחת לכתבה החיובית. דרך נוספת היא לפרסם כתבה חיובית באתר מוביל אחר או מתחרה לאתר שפרסם את הכתבה השלילית. פרסום של כתבה חיובית בגוגל עליכם או על העסק שלכם תמיד עוזר ליצירת מוניטין חיובי וטוב, כך שמי שיחפש אתכם בגוגל יוכל לראות את הכתבה ולהתרשם ממנה. 

  • ויקיפדיה

    אחד מהאתרים הנפוצים ביותר כיום בגוגל, הוא ויקיפדיה. כמעט לכל אדם או עסק המתפרסמים יש ערך בויקיפדיה. במידה ויש ערך בויקיפדיה, אנשים רבים יעדיפו לקרוא אותו כמעט לפני כל אתר אחר. מי שיש לו ערך בויקיפדיה מדורג גבוה כמעט באופן אוטומטי. כמו כן, בויקיפדיה יש אפשרות להכניס קישורים חיצוניים וכך תוכלו לקשר את ויקיפדיה לאתר שלכם, שזו דרך מצוינת לקידום האתר. חשוב להבין שלא קל לפתוח ערך בויקיפדיה, שכן ויקיפדיה קפדנית ביחס לערכים שלה ולמי שמנסה לפתוח אותם. אך עדיף לנסות, שכן מי שיש לו ערך בויקיפדיה מתקדם רבות מכך. 

  • סרטונים

    שיטה מצוינת לניהול מוניטין אינטרנטי היא סרטוני תדמית. בעולם של היום הדברים שתופסים הם פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק. אתרים אלה מספקים פלטפורמה של סרטונים ותמונות בעיקר. אנשים רבים אוהבים לראות סרטונים שעשויים באופן מעניין ומושכים אותם לצפייה. לכן, אם אין לכם סרטון תדמית כדאי לכם לשקול יצירת אחד כזה. בסרטון התדמית אתם יכולים להציג את העסק שלכם, מה אתם מציעים, את היתרונות של העסק שלכם, למי הוא מיועד, היכן ולמה. תוכלו להפיק סרטוני אנימציה או סרטונים מלוהקים, העיקר שהסרטון יציג את העסק שלכם על הצד הטוב ביותר וימשוך את הלקוחות לצפות בו. 

  • בלוגים

    לבלוגים יש כוח רב, במיוחד בעולם של היום. שיטת הבלוגים למעשה מתחלקת לשתי שיטות שונות. השיטה הראשונה היא לפתוח לעסק שלכם בלוג ולקשר אותו לאתר שלכם. בבלוג של העסק תוכלו לפרסם תכנים שונים, מאמרים ועוד כך שאלה ידחקו את הפרסום השלילי לתחתית מנוע החיפוש. השיטה השנייה היא לקשר לבלוגים. הבלוגים שתקשרו אליהם יסייעו לכם לפרסום שם העסק באופן חיובי. בלוג לדוגמא הוא הבלוג של תפוז. מדובר בבלוג חינמי שתוכלו לפרסם בו באופן חופשי את העסק שלכם באופן חיובי. 

  • רשתות חברתיות

    תחזוקת הרשתות החברתיות עוזר, לכם לניהול המוניטין הן ברשתות החברתיות והן במנוע החיפוש של גוגל. שכן, מנוע החיפוש של גוגל מתעדף את הרשתות החברתיות ומעלה אותן באופציות הראשונות של החיפוש. לכן, פתחו דף בפייסבוק או באינסטגרם והעלו את העסק שלכם למודעות. 

לסיכום

ניהול מוניטין באינטרנט הוא אחד הכלים החשובים ביותר לעסק שלכם. בזכות ניהול מוניטין תפרסמו את העסק שלכם ותעלו אותו לראשית מנוע החיפוש של גוגל, וכך תגרמו לאנשים רבים להכיר אתכם ואת העסק שלכם. כאשר יש פרסום שלילי עליכם או על העסק שלכם באינטרנט חשוב מאוד לפעול להסרתו או להדחקתו לשולי מנוע החיפוש. יש שיטות שונות לניהול מוניטין באינטרנט. קחו בחשבון כי ניהול מוניטין עלול לקחת זמן רב. אך אין לכם מה לחשוש, במידה ואין לכם את הזמן להשקיע בניהול מוניטין, תוכלו להיעזר באנשי מקצוע ובחברות קידום שונות המתמחות בניהול מוניטין באינטרנט. 

ניהול מוניטין באינטרנטניהול מוניטין באינטרנט

התפתחות הטכנולוגיה הביאה איתה דברים טובים יותר ודברים טובים פחות. אחד הדברים השנויים במחלוקת בנוגע לכך, הוא מוניטין עסקי. מצד אחד, האינטרנט מאפשר פרסום מהיר ופשוט שיכול להגיע לכל אדם באינטרנט. מצד שני, קל מאוד לקבל מוניטין שלילי באינטרנט, שכן, כל אחד יכול לפרסם מה שהוא בוחר ברחבי האינטרנט. אז איך מנהלים מוניטין באינטרנט ואיך מתנהלים מול מוניטין שלילי?

 

מהו ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין באינטרנט הוא שיטה בה מיחצנים עסק או אדם מסוים. ניהול מוניטין באינטרנט מיועד לעסקים ואנשים כאחד. בין אם אתם רשת גדולה, חברת עורכי דין מצליחה, קבלן מפורסם, רופא פרטי, איש ציבור או כל דבר אחר, אתם צריכים לנהל את המוניטין שלכם ברחבי האינטרנט. למעשה, לכל אדם בעולם יכול להיות מוניטין באינטרנט בין אם הוא ירצה בכך ובין אם לא. לכן חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון ולדעת לבצע ניהול מוניטין באינטרנט. 

ניהול מוניטין מתנהל באמצעים שונים ברחבי האינטרנט, כאשר המרכזי הוא מנוע החיפוש של גוגל. מנוע החיפוש של גוגל הוא כלי משמעותי בקרב מרבית אנשי העולם לחיפוש מוצר, שירות, עסק או אדם מסוים. לכן, על מנת שהמידע המתקבל יהיה מידע חיובי ושגוגל יציע את העסק שלנו בראשית מנוע החיפוש, יש לדעת לבצע ניהול מוניטין באינטרנט. ניהול מוניטין באינטרנט מתבצע בעיקר על ידי הקמת אתרים ופרסום תכנים שונים. ניהול מוניטין עבור עסקים או אנשים מתבצע באותן שיטות ופועל לאותה מטרה- שמירת המוניטין החיובי והקפצת העסק לראשית מנוע החיפוש. 

 

ניהול מוניטין באינטרנט- מהו מוניטין שלילי?

אז הבנו כי ניהול מוניטין באינטרנט הוא דרך לפרסם עסק או אדם מסוים. אך מה קורה אם אותו עסק או אדם מתפרסם באופן שלילי? כך נוצר מוניטין שלילי. בשונה ממוניטין חיובי שקל מאוד להרוס, מוניטין שלילי קשה מאוד לתקן, וכאשר מתפרסמת כתבה שלילית על אדם או עסק יכול לקחת זמן רב לתקן את המוניטין השלילי. מספיק פרסום שלילי אחד שיהרוס לעסק עם מוניטין של שנים. לכן, קודם כל עשו כל שביכולתכם למנוע פרסומים שליליים באינטרנט. קחו בחשבון כי לעתים הלקוחות  מחפשים את הפרסומים השליליים על מנת לבחון את העסק ולדעת הכל עליו. לכן, עשו ככל שביכולתכם להמנע ממוניטין שלילי ובמקרה שהוא נוצר, עשו הכל לתקן אותו.

 

ניהול מוניטין באינטרנט- כיצד נוצר מוניטין שלילי?

כפי שציינו, מספיק פרסום שלילי קטן שגורם למוניטין שלילי לעסק או אדם להתפשט ברחבי האינטרנט. אך יש שלוש דרכים מרכזיות להיווצרות מוניטין שלילי באינטרנט-

    • פרסום כתבה שלילית

      הדרך המהירה והמרכזית להיווצרות מוניטין שלילי באינטרנט היא פרסום כתבה שלילית באתר חדשותי או שיווקי מוביל. אתרים חדשותיים או שיווקיים מובילים בדרך כלל מופיעים ראשונים במנועה החיפוש ולכן, לאתרים אלה יש השפעה רבה על המוניטין של עסקים רבים. 

    • תגובות שליליות

      באינטרנט קיימים פורמטים רבים שבהם ניתן להשאיר תגובות שליליות. ביניהם תוכלו למצוא את פייסבוק או פורומים אינטרנטיים אחרים. כל אתר המאפשר השארת תגובות יכול לגרום לטוקבקיסטים כועסים שקיבלו מוצר לא תקין או שירות לא נעים להשאיר תגובה זועמת ושלילית עליכם או על העסק שלכם. 

    • פסקי דין

      הדרך השלישית לגרימת מוניטין שלילי היא אתרי פסקי דין ומאגרים של פסקי דין הנמצאים באינטרנט. במידה ואתם או העסק שלכם עבר תביעה הוא מופיע באתרים אלה והדבר עלול להרתיע לקוחות רבים. 

 

ניהול מוניטין באינטרנט- כיצד פועלים לתיקון מוניטין שלילי?

במידה ונוצר לכם או לעסק שלכם מוניטין שלילי באינטרנט עליכם לפעול מהר כדי לתקן אותו. אם יצא לכם לראות פרסום שלילי עליכם כנראה זה גרם לכם לתחושה רעה. אחד הדברים הקשים זה לקבל ביקורת ובמיוחד באינטרנט כשהביקורת מתפשטת ויכולה להגיע לכל מי שמכיר אתכם וגם למי שלא. לכן, הטיפ הראשון שלנו הוא לא לפעול מהרגש. אנשים רבים רואים ביקורת שלילית על העסק שלהם ופועלים מהרגש, חלק יכולים להגיב לאותו גורם מפרסם, חלק שולחים לכל הלקוחות שלהם הודעה שהפרסום הזה לא קשור אליהם. אך פעולות אלה רק גורמות לפרסום השלילי להתעצם ולהתרחב מהר יותר. לכן, אל תפעלו מהרגש שמא לא תעשו נזק גדול יותר מתועלת. הטיפ השני שנתן לכם הוא לפנות לסיוע מקצועי של ניהול מוניטין באינטרנט. קיימים אנשי מקצוע רבים וחברות קידום שונות שמבצעות ניהול מוניטין באינטרנט. חברות אלה יודעות בדרך כלל מה ההשפעה של אותו פרסום שלילי ומה רמת החומרה שלו. יש פרסומים שליליים שלא צריכים לקבל יחס בכלל, ויש כאלה שצריכים לקבל יחס מידי ודרכי פעולה חזקות. 

 

ניהול מוניטין באינטרנט- שיטות לניהול מוניטין שלילי

אז איך פועלים כאשר נוצר לנו מוניטין שלילי באינטרנט? יש שיטות שונות- 

  • בעלי האתר

    כאשר מתפרסם עליכם פרסום שלילי באתר מסוים, תוכלו לפנות לבעלי האתר בבקשה להסרת הפרסום השלילי. לא תמיד הבקשה תענה בחיוביות שכן, לעתים בעל האתר עצמו פרסם את הפרסום השלילי או שהוא עומד מאחוריו. אך, קיימים מקרים בהם בעל האתר יכול להסתכן בכך שיש באתר שלו פרסום שלילי ולכן הוא יעדיף להסירו. מתי בעל האתר מסתכן? כאשר מדובר בהוצאת דיבה או שיימינג, בעל האתר חשוף לתביעות גם אם לא הוא בעצמו פרסם את הפרסום השלילי, שכן, הפרסום התבצע באתר שלו. לכן, יהיו מקרים בהם אם תבקשו מבעל האתר להסיר את התוכן השלילי שפורסם עליכם הוא ישמח לשתף פעולה. 

  • פסקי דין

    אתרים של פסקי דין למעשה מפרסמים את פסקי הדין על מנת לדרוש תשלום עבורם. כך, אם תבקשו מאתרים אלה להסיר את פסק הדין שלכם הם ידרשו סכום כספי לשם כך. קחו בחשבון כי בדרך מומלץ לשלם את הסכום הכספי מאשר להתמודד עם מוניטין שלילי שמופץ ברחבי האינטרנט. 

  • גוגל

    במידה ובעלי האתרים השונים לא מסכימים להסיר את הפרסומים השליליים עליכם או על העסק שלכם, יש לפניכם אפשרות והיא לפנות לגוגל ולבקש מהם לעשות זאת. כמובן, שגוגל לא זמינים וכנראה לא יגיבו במהירות, אך תמיד מומלץ לנסות. לעתים כאשר הפרסום השלילי מכיל פרטים מזהים של אדם, גוגל יסירו את הפרסום במהירות. 

ניהול מוניטין באינטרנט- שיטות לניהול מוניטין חיובי

שיטות לניהול מוניטין שלילי ושיטות לניהול מוניטין חיובי הן למעשה דבר זהה, שכן ניהול מוניטין חיובי דוחק את המוניטין השלילי לתחתית מנוע החיפוש. אך, שיטות אלה הן שיטות לניהול מוניטין באינטרנט ללא קשר ישיר למוניטין שלילי. 

  • פרסום כתבות חיוביות

    גם אם יש לכם מוניטין שלילי וגם אם לא, הדרך הטובה ביותר לניהול מוניטין באינטרנט היא פרסום כתבות חיוביות. לעתים תוכלו לפרסם כתבה חיובית באותו אתר שפרסם עליכם כתבה שלילית ולעתים תוכלו לפרסם באתר מוביל אחר כתבה חיובית שתדחק את הכתבה השלילית. פרסום כתבות חיוביות בגוגל עליכם או על העסק שלכם עוזר ליצירת מוניטין חיובי. כך כל אדם שיחפש אתכם או את העסק שלכם בגוגל ימצא כתבות חיוביות עליכם ויתרשם מהן. 

  • ויקיפדיה

    מי לא מכיר את ויקיפדיה? כנראה שאין אדם כזה כיוון שויקיפדיה הוא אחד האתרים המוכרים והנפוצים ביותר כיום בגוגל. ויקיפדיה בדרך כלל מופיעה בראשית מנוע החיפוש. כך, כל מי שיש לו ערך בויקיפדיה מקפיץ את עצמו לראשית מנוע החיפוש בגוגל. כמעט לכל אדם או עסק מפורסם יש ערך בויקיפדיה. אנשים רבים יעדיפו לבדוק ערך בויקיפדיה לפני שיבדקו אתרים אחרים. לכן, נסו לפתוח ערך בויקיפדיה. אמנם הדבר לא פשוט ובמקרים רבים ויקיפדיה סוגרת ערכים שונים שנפתחים בה, אך תמיד שווה לנסות. במידה ויהיה לכם ערך בויקיפדיה תוכלו לקדם את העסק משמעותית. כמו כן, בויקיפדיה יש אפשרות להכניס קישור חיצוני וכך תוכלו לקשר את אתר העסק שלכם ולקדם אותו. 

  • סרטונים

    בעולם של היום הדברים שתופסים את מלוא תשומת הלב הם הדברים הוויזואליים. תמונות מיוחדות או סרטונים מגניבים אוטומטית תופסים את תשומת לבנו. לכן, אם אין לכם סרטון תדמית מומלץ לחשוב על יצירת סרטון כזה. סרטון תדמית יכול להיות כל סרטון שימשוך את עיני הלקוחות שלכם. חשבו מי קהל היעד, מה המוצר הנמכר, מה היתרונות של העסק שלכם ועוד. אפשר להפסיק סרטוני אנימציה מצחיקים, סרטונים מלוהקים או כל דבר שלבכם חפץ בו ויתאים לקהל היעד שלכם. 

  • בלוגים ורשתות חברתיות

    לבלוגים ולרשתות החברתיות יש כוח רב. על מנת לנהל מוניטין בעזרת אלה תוכלו לפתוח בלוג או עמוד ברשת החברתית ולפרסם את העסק שלכם. הדרך השניה היא לקשר את העסק שלכם לבלוג מסוים או רשת חברתית. לדוגמא, הבלוג של תפוז, הוא בלוג מוכר וחינמי. תוכלו לפרסם בו בחופשיות תכנים הקשורים לעסק שלכם וכך להקפיץ את העסק לראשית מנוע החיפוש של גוגל.

ניהול מוניטין בגוגלבעשור האחרון גוגל הפך להיות סוג של שם ודבר בעידן הדיגיטלי. כל דבר שאנחנו רוצים למצוא, אנחנו מחפשים בגוגל במטרה לקבל עליו מידע כמעט בכל תחום שהוא. שאנחנו רוצים לקבל מידע על אירוע מסוים, אנחנו מחפשים אותו בגוגל, שאנחנו רוצים לרכוש מוצר מסוים, אנחנו מחפשים אותו בגוגל וגם שאנחנו רוצים להגיע למידע על איש ספציפי או מותג ספציפי, אנחנו מחפשים אותם באמצעות מנוע החיפוש המוביל, המהימן והמוביל ביותר בעולם – אותו מנוע בו עושים שימוש מליוני אנשים ברחבי העולם – גוגל. 

משמעות של מידע ברשת האינטרנט

בעידן הרשתות החברתיות והשימוש הנרחב באינטרנט הנוכחות שלנו במרחב הדיגיטלי היא משמעותית לאופן בו תופסים אותנו, בין אם אנחנו אנשים פרטיים, מפורסמים או בעלי עסקים. כשמשהו מופיע באינטרנט אנשים נוטים להאמין למידע, ולכן ביקורת חיובית יכולה להרים מותג וביקורת שלילית יכולה לרסק אותו. כיום מבינים יותר ויותר את החשיבות של ניהול מוניטין בגוגל. כולנו מכירים את הסיטואציה בה אנחנו בודקים בגוגל לפני שאנחנו סוגרים עם בעל מקצוע, יוצאים למסעדה או פוגשים מישהו לדייט. תוצאות החיפוש בגוגל וברשתות החברתיות יכולות להעלות ביקושים או להוריד אותם. 

לכן, במצבים בהם מותג או אדם מסוים מקבל ביקורת שלילית, יש עליו כתבות או מידע שלילי בכל מיני כתבות או פרסומים, הדבר בא לרעתו ואז נכנס לתמונה ניהול מוניטין בגוגל. תהליך שלם וארוך שמטרתו לדחוף את התוצאות השליליות אחורה ולקדם את התוצאות החדשות, החיוביות והטובות עליהן אנחנו עובדים. בדרך כלל מי שמומחה בניהול מוניטין אלו הם מקדמים אתרים שיודעים אילו פרמטרים חשובים במטרה ”לדחוף“ ביטוי קדימה ובאילו פרמטרים עדיף לא להתמקד עד שהתוצאות יהיו טובות יותר. יש גם מומחים לניהול מוניטין בגוגל שזה בדיוק מה שהם עושים. כדי לעשות את התהליך חשוב ללמוד אותו. 

 

איך נראה מוניטין שלילי בגוגל לעומת מוניטין חיובי?


מוניטין שלילי בגוגל מתקיים כאשר תוצאות שליליות לגבי המותג שלכם מופיעות ראשונות בתוצאות של מנוע החיפוש לעומת תוצאות חיוביות. מדובר בכל אזכור שלילי המקושר לשם שלכם און של המותג שלכם שמופיע באתרי תוכן, כתבות, פוסטים שהועלו בעבר, סרטונים, פסקי דין ששמכם מוזכר בהם, תמונות שאינן מחמיאות, ביקורות ודירוגים. המוניטין השלילי יכול להופיע ברמות שונות והטיפול בו יכול להיות מאתגר. ישנם מקרים בהם מומחים לניהול מוניטין בגוגל יצטרכו לעבוד קשה ובאופן אסטרטגי כדי לדחוק את המידע השלילי עליכם ולקדם את המידע החיובי. 

במה עוסק ניהול מוניטין בגוגל?


ניהול מוניטין בגוגל עוזר לבעלי עסקים, מותגים ואנשים פרטיים להגדיל את הכוח שלהם מול המתחרים שלהם, לחזק את התדמית החיובית שלהם, למשוך לקוחות חדשים, ולייצר חיבור חיובי למותג. אם תבחרו בבעל מקצוע שיעזור לכם בניהול מוניטין בגוגל, הוא יכול לדאוג למחוק אזכורים או קישורים שליליים שלכם או של העסק שלכם, להסיר כתבות כך שלא יעלו בחיפוש, לטפל בביקורות שליליות ובאופן כללי למנוע את הופעתו של תוכן שפוגע במיתוג שלכם בין אם מדובר במנועי חיפוש, כתבות, או אתרים משפטיים. באמצעות ניהול מוניטין בגוגל תוכלו לקדם תוכן חיובי על המותג שלכם באופן אורגני וממומן. תוכלו גם להתחרות על ביטויים שחשובים לעסק שלכם. שיטת העבודה של ניהול מוניטין בגוגל פועלת לרוב באמצעות תהליכים שונים של אופטימיזציה וקידום אתרים באופן שמעלה מעלה תוכן חיובי ודוחק אחורה אזכורים יותר שליליים. ניהול מוניטין בגוגל באופן נכון יכול לאפשר למותג, לעסק או לדמות ציבורית לשמור על תדמית נקייה וחיובית. 

 

שלבים בניהול מוניטין בגוגל


כמו בכל תהליך אסטרטגי, גם במקרה של ניהול מוניטין בגוגל כדי לפעול באופן מתוכנן ומחושב.

  • אבחנו את המצב – התחילו במחקר קטן, נסו להבין את היקף הנזק וסוג האזכורים השליליים. כמה אזכורים שליליים מופיעים בעמודים הראשונים על השם שלכם ועל ביטויים דומים. זהו תהליך שכדאי לעשות בשוטף וכדאי תמיד להיות עם היד על הדופק.
  • הסירו תוכן שלילי שאתם יכולים להסיר עצמאית – ישנם מקרים בהם אתם יכולים להתחיל בתהליך לבד, אם יש תגובות שליליות בעמוד הפייסבוק שלכם, בסרטון שהעליתם וכדומה, יתכן וכדאי לכם להסיר את התגובות. אם לא מדובר בנכס דיגיטלי שלכם, צרו קשר עם האתר בו התוכן מופיע ונסו לבקש מהם להסיר את התוכן, מקסימום תצליחו. ישנם מקרים בהם אתם יכולים לדווח לגוגל במטרה להסיר תוכן שנתפס כפוגעני וישנם מקרים בהם תנאים משפטיים יאפשרו לכם להסיר את התוכן.
  • חשבו איזה תוצאות חיוביות יש לכם שאתם יכולים לקדם – לא תמיד קל כל כך לדחוק תוצאות שליליות למטה, אבל לפעמים אפשר לקדם בקידום אורגני או ממומן תוצאות חיוביות שלכם. 
  • פנו לבעל מקצוע בתחום – יש גבול למה שתוכלו להשיג לבד, אם המצב קשה כדאי לפנות למומחה שיעזור לכם בתהליך.

 

מה חשוב לדעת לגבי מוניטין בגוגל?


מוניטין על פי הגדרתו נבנה לאורך זמן, הוא יכול להיות חיובי או שלילי. גם עסק או מותג בעלי מוניטין חיובי צריכים לתחזק אותו משום שהוא יכול להשתנות בכל רגע נתון. ניהול מוניטין בגוגל רלוונטי לבעלי עסקים, אנשי ציבור, חברות, מותגים, אנשים פרטיים ובעצם לכולם. ניהול מוניטין בגוגל לא מתבצע באופן חד פעמי, זה תהליך ארוך טווח שיש לשמר ולטפל בו כדי להשאיר את המוניטין חיובי.

 

טיפים לניהול מוניטין בגוגל


ניהול מוניטין בגוגל יכול להיות מורכב ומסובך אבל יש כמה דברים קטנים שתוכלו לעשות לבד בתור התחלה במטרה לשפר את המוניטין הקיים.

  • צרו עמוד יוטיוב – גם יוטיוב הוא כמובן מוצר שמקודם היטב בגוגל, ולכן סרטוני יוטיוב יכולים לעלות יפה בתוצאות ולקדם אתכם עם תוכן שאתם שולטים בו. גם כאן כדי לדאוג שהשם שלכם יופיע באופן עקבי בעמוד, בתיאור העמוד, בתיאור הסרטונים וכדומה.
  • קדמו סרטוני יוטיוב שלכם – במידה ויש לכם סרטונים ביוטיוב השקיעו מאמצים לקדם אותם כי שוב גם הם כנראה יופיע יחסית בקלות במעלה תוצאות החיפוש. השתדלו לשלב את השם שלכם או של המותג באופן טבעי בטקסטים העוטפים את הסרטון. 
  • פתחו עמוד פייסבוק – אם שמכם או שם החברה שלכם עולה בגוגל ואין לכם כרגע עמוד פייסבוק זה הזמן לפתוח אחד. פייסבוק הוא אתר מבוסס וסמכותי ברשת כך שלעיתים תוצאה של עמוד פייסבוק יכולה לעלות מאד גבוהה בתוצאות החיפוש על השם שלכם. תוכלו גם יחסית בקלות לקדם את עמוד הפייסבוק שלכם בגוגל. חשוב כמובן לנהל עמוד פייסבוק איכותי וחיובי כך שאם יעלה בתוצאה תרוויחו גם מזה. יש מגוון שיטות כדאי לעזור ולקדם את עמוד הפייסבוק שלכם, במינימום כדאי לדאוג השם של המותג או שלכם יופיע בשם העמוד, בתיאור של העמוד, ובסרטונים בעמוד. 
  • צרו עוד נכסים דיגיטליים – בכל נכס דיגיטילי שאתם מקימים יש לכם הזדמנות לשלוט בתוכן. תוכלו לעשות זאת ברשתות החברתיות השונות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר אבל לא רק. גם אתר תדמית קטן, כתבה או פורום יכולים לעזור. 
  • צרו פרופילים באתרים אחרים – חפשו אתרים, רצוי כאלו שאתם מתחברים לתוכן שלהם, וצרו לכם פרופיל, לדוגמה באתרי טיולים, מוסיקה, ועוד.
  • הקימו בלוג חינמי – גם בבלוג יש לכם שליטה בתוכן שעולה ואתם יכולים לשלב את השם שלכם, המסרים שחשובים לכם ועוד. אם כבר פתחתם בלוג חשוב שתתחזקו אותן בשגרה, תייצרו תוכן איכותי ועוד.
  • צרו ערך שלכם באתר ויקפידה – גם ויקיפדיה הוא אתר בעל סמכות ויכולת קידום ברשת. אם תצליחו להקים ערך עם השם שלכם או של המותג שלכם, או לשלב אותו בערכים קיימים, הדבר יעזור לקידום שלכם. 
  • בקשו להוריד אזכורים שליליים שלכם – זה לא תמיד עובד, אבל שווה לנסות לפנות לאתרים שמאזכרים אתכם באופן שלילי ולבקש מהם להסיר את האזכור. אם מדובר באתרים קטנים יש סיכוי יותר גדול שתצליחו

למי כדאי לפנות לגבי ניהול מוניטין בגוגל?


כמו בכל תחום כדאי לפנות לבעל מקצוע שמומחה בתחום ניהול מוניטין בגוגל, רצו שמי שיטפל בכם יתמחה בתחום הספציפי ולא יהיה רק בעלי ניסיון בקידום אתרים בכלליות משום שיש נושאים כמו למשל הסרת שמות מפסקי דין שדורשים היכרות עם התחום.

 

כמה יעלה לי ניהול מוניטין בגוגל?


מבחינת המחיר קשה לתת הערכה כללית מבלי להבין את גודל המקרה. יש מקרים בהם מדובר בפרויקט רחב היקף כאשר המוניטין השלילי מצטבר במספר נכסים דיגיטליים, ויש מקרים שהפתרון הוא יחסית מהיר ומספיקות מספר פעולות קטנות. תוכלו ליצור קשר באופן דיסקרטי עם מספר מומחים בתחום, לבקש הצעת מחיר ולפעול בהתאם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

איך למחוק מגוגל
בלוג

איך למחוק מגוגל?

איך למחוק מגוגל? בעידן של היום, מרבית המידע הקיים ברשת נשלט כמעט באופן אבסולוטי על ידי גוגל. יתרה מכך, אנחנו

דחיקת תוצאות מגוגל
בלוג

דחיקת תוצאות מגוגל

דחיקת תוצאות מגוגל אם גם אתם נתקלתם בסיטואציה בה חיפשתם את עצמכם בגוגל וחשכו עינכם אתם במקום הנכון. בעידן של

ניהול מוניטין ברשת
בלוג

ניהול מוניטין ברשת

אחד הכלים החשובים ביותר לקידום עסקים הוא ניהול מוניטין ברשת. בין אם אתם רוצים בכך ובין אם לא, יש לעסק

הסרת מידע מגוגל
בלוג

הסרת מידע מגוגל

הסרת מידע מגוגל זה לא סוד שבימינו לפני כל סגירת עסקה עם ספק או עבודה עם איש מקצוע אנחנו קודם

הסתרת תוכן מגוגל
בלוג

הסתרת תוכן מגוגל

הסתרת תוכן מגוגל אם יצא לכם לחפש את השם שלכם או של בית העסק בגוגל והתוצאות איכזבו אתכם, בטח תשמחו

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו
0
    0
    מוצרים שלך
    עגלה ריקהחזרה לחנות
    גלילה למעלה
    ×