ניהול מוניטין מקוון

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין מקווןניהול מוניטין מקוון

היום הכל קורה באינטרנט, עסק שלא נמצא באינטרנט הוא עסק לא קיים. אתם לא חייבים למכור את המוצרים שלכם אונליין, אבל אתם חייבים להיות נוכחים. יש היום עשרות אלפי עסקים פזורים ברחבי הארץ, ועסק כמו שלכם בוודאי שיש אפילו באזורים שלכם. עם זאת, צריך משהו שימשוך את הקהל דווקא לעסק שלכם וכאן ניהול מוניטין מקוון נכנס.

 

מהו ניהול מוניטין מקוון?

ניהול מוניטין מקוון מכונה גם Online Reputation Management. יש חברות רבות אשר תחום ההתמחות שלהם הוא לנהל את המוניטין של העסק שלכם. ניהול מוניטין יכול להיות דרך ערוצי התקשרות כאלה ואחרים. למעשה ניהול מוניטין הוא לראות איך אתם נמצאים באתרים מבחינת דירוג, דעת קהל ומבנה. לדוגמא, אם יש לכם קמפיין שיווק על בעל מקצוע לנהל אותו. כאשר יש תגובות רעות אשר יופיעו בראש עמוד החיפוש צריך לדעת איך להתנהל מול זה. לא כל בעל עסק יכול לנהל את המוניטין שלו, צריך הכשרה מקצועית בשביל להגיע לתוצאות רצויות. בפשטות, המוניטין שלכם בעסק הוא הפרצוף שלכם או מעין קידום אורגני.

מי צריך את זה?

בעידן של היום כל עסק חייב ניהול מוניטין מקוון, בין אם מדובר על עצמאי ובין אם מדובר על עסק גדול. כמו כן, יש גם אושיות שצריכות לנהל את עצמן באינטרנט. עסק אשר בודק בגוגל את מיקום האתר שלו או אדם אשר בודק בגוגל את השם שלו ומגלה תוצאות שאינן מעודדות מכירה או אהדה חייב לפנות לניהול מוניטין. צאו מנקודת הנחה שתמיד יש מה לעשות כדי לשפר את המעמד שלכם מול הקהל.

 

שיפור ניהול מוניטין מקוון

קמתם בבוקר, נכנסתם לגוגל וכתבתם את שם העסק שלכם, מיד לאחר מכן חשכו עיניכם. מול העיניים שלכם בראש העמוד עומדת ביקורת שלילית. הבעיה היא שכל מי שמחפש אתכם ישר יראה את התוצאה הזאת ולאו דווקא את היתרונות שיש בעסק שלכם. ביקורת שלילית יכולה לנבוע מכך שהלקוח אינו מרוצה, מתחרות ומהכפשה. הדבר הראשון שיהיה עלינו לעשות הוא לקדם תוצאות אחרות על חשבון התוצאות השליליות. יש דרך בה נוכל לקדם ביקורת חיוביות וניטרליות על חשבון השליליות, אבל יש לדעת איך לעשות זאת בחוכמה.

במקרים רבים המצב לא יהיה נורא כמו שאתם חושבים. הדבר הכי חשוב הוא לא לנהל מאבק מול הלקוח אשר כתב עליכם ביקורת קשה בעמוד העיסקי שלכם. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לענות לו בצורה נעימה, בצורה מה שאר הלקוחות יראו שבאמת אכפת לכם מה הלקוח מרגיש ואפילו תנסו לשפר אותו. אם אתם מעדיפים שלא לענות ללקוח או שיש תוצאה חמורה שאתם רוצים שתעלם מהעמוד שלכם אתם צריכים להתאזר סבלנות. לא תמיד פשוט להוריד או להעלים ביקורות רעות ממנוע החיפוש. מדובר על תהליך שבמקרים קיצוניים יכול לקחת כמה חודשים.

 

מהם כלי השיווק שעומדים לרשותי?

כחלק מקמפיין שיווקי אנו נרצה להכיר את כל הפלטפורמות הנכונות לעסק שלכם. יש היום ערוצי שיווק שונים ומגוונים כמו: פייסבוק, גוגל, יוטיוב, אינסטגרם, טוויטר ועוד. לכל גוף יש את סוג ההתנהלות השיווקית הנכונה לו, לכן תמיד מומלץ להיעזר בבעל מקצוע. אם אתם חושבים שהמטלה של ניהול מוניטין היא קלה עליכם לדעת כי אותם גורמים עוקבים אחרי ההתנהלות שלכם. לדוגמא, תוכן לא איכותי בגוגל לא יתרום לקידום אורגני של האתר. להפך, הוא עלול לפגוע בכם. שימוש חוזר של מילות מפתח באופן קיצוני לא יקדם אתכם, הוא יגרום לתוכן להיות לא קריא וכן הלאה… ניהול מוניטין מקוון נוגע לכל הערוצים, יש חברות אשר תחום ההתמחות שלהן יותר מצומצם ועליכן להכיר זאת לפני שאתם מבקשים סיוע.

מה מבדיל אתכם מעסקים אחרים?

ניהול מוניטין באינטרנט חייב להיות על ידי איש מקצוע והסיבה לכך ברורה. עליכם לדעת במה אתם שונים מאחרים, ככה תשווקו באופן חכם יותר, ואפילו פחות אינטנסיבי. בתור מנהלי מוניטין אנו נרצה לדרג גבוה את מה שהופך אתכם לשונים משאר המתחרים כי זה מה שיביא את הלקוחות אליכם דווקא. בגלל זה עליכם לבחור בחברה מקצועית אשר תצלול אל תוך לב העסק ותכיר אותו בדיוק כמו הבעלים. חברה לניהול מוניטין חייבת להיות חלק מכל עסק איתו היא עובדת.

זכרו, מה שקורה באינטרנט הוא מה שיכתיב את ההכנסה שלכם בסוף כל חודש. מי שחושב שאין דבר כזה פרסום רע כנראה מעולם לא נפגע באינטרנט. פעמים רבות שמענו על עסקים אשר לא ניהלו את עצמם נכון ברשת, זה הוביל למפלה של בית העסק כי מה שקורה באינטרנט זה כמו אש בשדה קוצים. חברות מקצועית תדע למנוע את המקרים האלה באמצעות הסרת קישורים שליליים, דחיית תוכן פוגעני באתר, דחיקת כתבות מגוגל וכן הלאה. נדגיש, קשה מאוד או על גבות הבלתי אפשרי להסיר כתבות לא מחמיאות לעסק, לכן מה שנרצה לעשות הוא לדחוק את הכתבה ולא למחוק אותה.

ניהול מוניטין מקוון מאפשר לבצע שיווק לעסקים ולאנשים באופן יעיל תוך יצירת מוניטין חיובי, חזק ויציב. על ידי ניהול מוניטין מקוון בכלל וניהול מוניטין בגוגל בכלל תוכלו למנוע יצירה של מוניטין שלילי ולהצליח לבנות מוניטין חיובי. על ניהול מוניטין מקוון בדגש על גוגל נרחיב במאמר הבא.

 

ניהול מוניטין מקוון: מה זה?

ניהול מוניטין מקוון, הוא ניהול מוניטין שמתבצע באמצעי האינטרנט השונים על מנת לייצר מוניטין חיובי לעסקים ולאנשים. ניתן לבצע ניהול מוניטין מקוון לכל מי שרוצה לבנות לעצמו מוניטין חזק. השירות מתאים במיוחד לאנשי עסקים, אנשי ציבור, פוליטיקאים, בעלי מקצוע ועוד. אך גם אנשים פרטיים יוכלו לבצע ניהול מוניטין. הסיבה לכך היא שלכולנו יש מוניטין, גם אם נרצה וגם אם לא. לכן, על מנת להצליח לשלוט עליו ולהשפיע עליו חשוב לבצע ניהול מוניטין. כך למעשה אתם אחראים על המוניטין שלכם ולא נותנים לגולשים להשפיע עליו.

ניהול מוניטין מקוון מתבצע באמצעים שונים באינטרנט בהם רשתות חברתיות, אתרי שיווק מובילים וכמובן גוגל, מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם.

 

ניהול מוניטין מקוון: מתי נבצע?

רבים מהאנשים חושבים שיש לבצע ניהול מוניטין לאחר שהתפרסמו עלינו כתבות שליליות וכאשר יש צורך בתיקון מוניטין שלילי. עם זאת, ההתנהלות הנכונה ביותר תהיה לבצע ניהול מוניטין לפני שיש עליכם אפילו פרסום שלילי אחד. הסיבה לכך היא שקל יותר למנוע מאשר לתקן. כאשר נוצר מוניטין שלילי יכול להיות קשה מאוד לתקן אותו ולכן על מנת להימנע מכך חשוב לבצע ניהול מוניטין מבעוד מועד. כך אתם יכולים להיות עם היד על ההדק וברגע שיש פרסומים שליליים, תוכלו למנוע מהם לצבור תאוצה ולקבל חשיפה גבוהה.

מוניטין מקוון

כיצד נוצר מוניטין שלילי?

מוניטין שלילי הוא אחד הדברים המסוכנים ביותר הן לעסקים והן לאנשים. כאשר נוצר לאדם או לעסק מוניטין שלילי יכול לקחת זמן רב עד שהוא יצליח לתקן אותו ולהחזיר את השם הטוב שלו.

מוניטין שלילי יכול להיווצר בשלוש דרכים מרכזיות. הראשונה היא פרסום כתבה שלילית. כאשר מתפרסמת כתבה שלילית באמצעי התקשורת ובאתרים מובילים באינטרנט, היא עלולה לקבל חשיפה גבוהה מגולשים רבים. בעקבות כך, עלול להיווצר לעסק או לאדם מוניטין שלילי במהירות. הדרך השנייה היא כאשר גולשים משאירים תגובות שליליות. כיום קיימות פלטפורמות רבות בהן ניתן להשאיר תגובות שליליות, לדוגמא- ברשתות החברתיות, פורומים, באתר העסק ועוד. ישנם מקרים בהם תגובה שלילית ברשת חברתית, בעקבות שירות לא נעים שקיבל הלקוח, יכולה לקבל חשיפה רבה ורק היא תספיק ליצור לעסק מוניטין שלילי. הדרך האחרונה שמובילה ליצירת מוניטין שלילי היא הופעה באתרי פסקי דין. אתרים אלה כוללים מאגרים של פסקי דין וכל מי שנתבע או תבע יופיע במאגרים הללו. הופעה באתרים אלה עלולה לגרום ליצירת מוניטין שלילי. לדוגמא, לקוחות או קולגות שיראו בעל עסק שמופיע במאגר פסקי דין עלולים להירתע מהעסק ומביצוע עסקים איתו.

 

תיקון מוניטין שלילי

כאשר נוצר מוניטין שלילי, חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע לניהול מוניטין מקוון ולהתייעץ איתם על דרך הפעולה הנכונה ביותר. אל תפעלו מהרגש וקבלו קודם כל עצה מאנשי מקצוע שיודעים להתמודד עם פרסומים שליליים. בדרך כלל יהיו 3 אפשרויות להסרת הפרסום השלילי-

  • פנייה לבעלי האתר- כאשר פורסמה כתבה שלילית עליכם באתר מסוים, תוכלו לנסות לפנות לבעלי האתר ולבקש מהם להסיר את הפרסום השלילי. ישנם מקרים בהם הפרסום יכיל הוצאת דיבה ובעלי האתר יהיו חשופים לתביעה לכן יעדיפו להסיר את הפרסום ולא להיפגע.
  • פנייה לגוגל- במצב שבעלי האתר לא יסכימו להסיר את הפרסום השלילי תוכלו לנסות לפנות לגוגל ולבקש מהם להסיר את הפרסום השלילי. ישנם מצבים בהם הפרסום יכיל פרטים מזהים וגוגל תפעל להסרת הפרסום השלילי.
  • פנייה לאתרי פסקי דין- האפשרות השלישית, במצב בו אתם מופיעים באתר פסקי דין הוא לבקש מבעלי האתר להסיר את פסק הדין שנוגע אליכם. בדרך כלל הסרת פסק הדין תהיה כרוכה בתשלום לאתר.

 

יצירת מוניטין חיובי

מלבד להסרת הפרסומים השליליים, עומדת לפניכם האופציה ליצור מוניטין חיובי. כך תוכלו לפרסם כתבות חיוביות, להגביר פרסום חיובי על העסק, לבצע פעולות שונות וכך לאט לאט לתקן את המוניטין השלילי וליצור במקומו מוניטין חיובי, חזק ויציב. על מנת ליצור מוניטין חיובי עומדות לפניכם מספר אפשרויות-

  • הקמת אתרים- חיפוש במנוע החיפוש גוגל מוביל לקבלת תוצאות שונות, בהתאם למילות החיפוש שהזנתם. על ידי הקמת אתר לעסק אתם מאפשרים לו להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים בהקמת אתרים- חוויית משתמש טובה, התאמת גלישה לטלפונים ניידים, גלישה נוחה ומהירה.
  • יצירת תוכן- מלבד הקמה של אתר, על מנת לשווק אותו ולקדם אותו בתוצאות החיפוש של גוגל חשוב מאוד ליצור תוכן ולהעלות אותו לאתר. על ידי יצירת תוכן אתם מאפשרים קידום אורגני לאתר. חשוב להעלות לאתר תכנים איכותיים ורלוונטיים לעסק שלכם. כמו כן תוכלו להעלות המלצות של לקוחות קודמים, עבודות קודמות שביצעתם וכדומה.
  • פרסום באתרים מובילים- כמו שיכולות להתפרסם כתבות שליליות באתרים מובילים שונים, כך יכולות להתפרסם גם כתבות חיוביות. לשם כך תוכלו לבצע שיתופי פעולה עם אתרים שונים, לפרסם בהם כתבות חיוביות ולקבל חשיפה גבוהה של גולשים. בנוסף, לפרסום תוכלו להוסיף קישור שיוביל לאתר העסק שלכם. כך תוכלו להגדיל את התנועה של האתר ולקדם אותו באופן יעיל יותר. על ידי פרסום חיובי באתרים מובילים תוכלו לדחוק את הפרסומים השליליים ולגבור עליהם עם פרסומים חיובים וטובים.
יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!