ניהול מוניטין לעורכי דין

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

ניהול מוניטין לעורכי דיןניהול מוניטין הוא אחד הכלים החשובים ביותר שיקבע האם השיווק שלכם רלוונטי או לא. שיווק יכול להתפרש לשני כיוונים, שיווק רע ושיווק טוב. מי שטוען שאין דבר כזה פרסום רע בוודאי טועה. התפקיד של ניהול מוניטין הוא יצירת קשר עם קהל הלקוחות שלכם. ללא ניהול מוניטין מעולה הקהל שלכם לא יקנה את המוצרים שלכם או ישתמש בשירותים שלכם. אז נצלול לפרטים הקטנים?

 

ניהול מוניטין לעורכי דין – מה זה ולמה אני צריך את זה?

מוניטין הוא התדמית שאתם מייצרים מול קהל הלקוחות שלכם, למעשה המפגש הראשוני שלכם איתם. ניהול מוניטין לעורכי דין הוא כלי חשוב דרכו אתם מקבלים פידבק מלקוחות. המטרה שלכם בסופו של דבר היא שמי שנחפש לעסק שלכם ירצה להמשיך ולהכיר אתכם. כיום האינטרנט הוא המקום הטוב ביותר להשיג לקוחות חדשים (פייסבוק, אינסטגרם, גוגל וכן הלאה). כאשר לקוח נמצא בדף הפייסבוק או באתר שלכם הוא רשאי להגיב לכל פרסום שלכם. בוודאי נתקלתם בדף שירות של עסק כלשהו ומיד נכנסתם לתגובות כדי לראות האם הלקוחות מרוצים מהשירות שניתן. 

בדרך זו בדיוק הלקוחות שלכם פועלים. כאשר הערך הראשון שעולה מחיפוש שלכם באינטרנט הוא שלילי אתם בבעיה חמורה. ניהול מוניטין תורם לכך שהתוצאות אשר יחשפו לקהל יהיו חיוביות, אבל כמובן שגם לכם יש חלק בזה. ניהול מוניטין עם פתיחת העסק הוא דבר שמאוד יכול לבסס את העסק שלכם לטובה. כאשר מגיעים אלינו לקוחות אשר הפידבק לגבי השירותים שלהם שלילי, כאן אנו נמצאים בבעיה יותר חמורה שניתנת לפיתרון.

ניהול מוניטין לעורכי דין – איך עושים את זה?

הדרך הטובה ביותר להפוך את העסק שלכם למוצלח ואהוב בקרב הקהל כרוך בשלבים שונים. המטרה שלכם היא לבנות אמון ביניכם ובין הלקוח. הדבר הראשון שאתם צריכים להנגיש ללקוח הוא החזון שיש לכם כלפי השירותים שלכם, להעלות בעיה ופיתרון שגורמים להזדהות אצל הלקוח וכמובן תמיד להיות כנים. כמו כן, תחזוקה נכונה של האתר שלכם היא חשובה לא פחות, חשוב להיות ערניים לצרכי הלקוח, לענות על שאלות. תקשורת חיצונית טובה עם הלקוח והתמקדות בו תהפוך אתכם להרבה יותר פופולריים ורווחיים.

 

ניהול מוניטין לעורכי דין – זה קורה לכולם

מה קורה כאשר צצה ביקורת שלילית בראש הדירוגים בגוגל עליכם? נתחיל ונרגיע, זה קורה לכולם. לפעמים הביקורת השלילית לא באמת אובייקטיבית, לפעמים מדובר על ביקורות מזויפות או ביקורת מצד המתחרים שלכם. אזכור שלילי שלכם יכול בהחלט להרוס את הקריירה שלכם, אבל מה שבאמת יכולה להרוס את הקריירה הוא הדרך בה אתם מגיבים לאותו אזכור. כולם יכולים לקבל ביקורת שלילית, אבל תנו לאנשי המקצוע אשר מנהלים את המוניטין שלכם לטפל בבעיה בצורה חכמה ולא אימפולסיבית. 

במקרים של ביקורת שלילית אנחנו צריכים לדעת איך לפעול בחוכמה. הדבר הראשון שנרצה לעשות הוא לפנות באופן אישי לאותו לקוח ונברר איתו מה הפריע לו. אם הצלחנו לפתור את הבעיה נבקש ממנו להוריד את האזכור השלילי. כאשר מדובר על כתבה שלמה מאתר חיצוני על השירות שלכם הבעיה היא גדולה יותר. במקרה בו מדובר על מידע שקרי תוכלו לאיים בתביעה כנגד אותו גורם שפרסם את התוכן (לפחות אתם במקצוע הנכון). במקרה בו אותו גורם לא מעוניין לשתף פעולה תוכלו לבקש מגוגל להסיר את התוכן הפוגעני אבל אל תצפו שזה יקרה, הסיכויים לא לטובתכם.

חברה לניהול מוניטין יודעת להתמודד מול מקרים כאלה באמצעות הצפת תכנים אחרים אשר יתפסו את המקום של האזכור השלילי. אנו נרצה לדחוק את הביקורת השלילית כמה שיותר נמוך בדירוגים באמצעות אזכור חיוביים או ניטרליים שלכם. מוטב לציין שמדובר על תהליך שעלול לקחת כמה חודשים.

 

ניהול מוניטין לעורכי דין – אסטרטגיית עבודה

כבר בתחילת שיתוף הפעולה ביניכם ובין חברה לניהול מוניטין עליכם לתאם ציפיות. באמצעות תוכנית עבודה חכמה תוכלו להפוך את התדמית שלכם ללבבית יותר בקרב הקהל. יהיה עליכם לדעת ולציין מהי תדירות הפרסומים שלכם, מה התוכן אותו אתם מפרסמים לקהל, מי הם כותבי התוכן מולם אתם עובדים והאם התוכן נמצא ברמה מספיק גבוהה. כמו כן, עליכם לדעת מול אילו ערוצי שיווק אתם פועלים והאם מדובר בתוכן בלבד או סרטונים בנוסף. והדבר החשוב ביותר בעינינו הוא לדעת ולהבליט מה מייחד אתכם משאר המתחרים בשוק. יש היום המון עורכי דין, אתם חייבים לגעת בנקודה בה אתם הופכים לשונים משאר המתחרים שלכם וכך צוברים עוד לקוחות.

ניהול מוניטין לעורכי דין – כמה זה עולה לי?

התקציב של ניהול מוניטין לעורכי דין תלוי בכם ובמקום בו אתם נמצאים. המחיר נקבע מול מה שהחברה צריכה להתמודד מולה ובהתאם לתקציב שלכם. חשוב שאתם בעצמכם תדעו מה התקציב שיש לכם להשקיע בכך, ואם המצב שלכם ממש לא טוב תוכלו לפעול במקומות חינמים כדי לשווק את עצמכם נכון. חשוב לדעת, אתם משלמים עכשיו על השקעה לטווח ארוך, ולכן חשוב שלא להזניח את המוניטין שלכם גם במחיר שלא עומד בתקציב שלכם.

 

ניהול מוניטין לעורכי דין

בישראל יש עורכי דין רבים. ככל שהשנים עוברות כך מספר עורכי הדין עולה. מהסיבה הזו רמת התחרות בתחום זה הולכת ועולה ומובילה לניסיונות פגיעה בשמם הטוב של עורכי דין מובילים. לשם כך חשוב מאוד לבצע ניהול מוניטין לעורכי דין ולמנוע פגיעה בשם הטוב של עורך הדין. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין בגוגל הוא שיטה בה ניתן לעצב את המידע המתקבל עליכם ברשת. על ידי ניהול מוניטין תוכלו להיות בבקרה ולפקח על המידע המתקבל עליכם ולהיות בטוחים שהוא לא יפגע במוניטין שלכם. כיום, אנשים משתמשים באינטרנט על מנת לחפש מידע בנושאים שונים. מנועי החיפוש מסייעים בבדיקה על מועמדים לעבודה, בדיקה על מחירי מוצרים, בדיקה על אנשי מקצוע לרבות עורכי דין ועוד. לכן, על מנת להיות בטוחים שהמידע שמתקבל עליכם הוא חיובי ולא מונע מאנשים לסגור איתכם עסקה חשוב לנהל את המוניטין שלכם ברשת. 

 

החשיבות בניהול מוניטין לעורכי דין

כפי שציינו קודם, מספר עורכי הדין בישראל הוא גבוה מאוד. בכל שנה נוספים עוד ועוד עורכי דין לקבוצת עורכי הדין מה שהופך את התחום לתחרותי במיוחד. בעקבות כך הניסיונות לפגיעה בשם הטוב של עורך דין כזה או אחר עולים באופן משמעותי. עורכי דין יכולים לעמוד בפני שורות של אזכורים שליליים ברשת. לא צריך להיות מומחה בגוגל בשביל להגיע לאזכורים הללו ולמעשה מספיק חיפוש פשוט על השם של עורך הדין או על המותג שמייצג. אזכורים שליליים כאלה יכולים לפגוע במוניטין של עורך הדין ולהרתיע לקוחות מלבחור בו. לכן, על מנת להימנע מפגיעה בשמכם הטוב ולהיות בטוחים שהמידע שיתקבל עליכם יהיה חיובי חשוב מאוד לבצע ניהול מוניטין לעורכי דין. 

 

כיצד מתבצע ניהול מוניטין לעורכי דין?

ניהול מוניטין לעורכי דין הוא תהליך שכולל מספר שלבים שונים

ניטור דפי תוצאות החיפוש

השלב הראשון בתהליך של ניהול מוניטין לעורכי דין הוא להבין האם בכלל קיימת בעיה ואם כן מה רמת החומרה שלה. במידה שיש אזכורים שליליים שמגיעים רק בדף התוצאות השלישי או אפילו השני, הפגיעה יכולה להיות מינורית ולכן כל שיהיה עליכם לעשות הוא לחזק את התוצאות האיכותיות שמתקבלות בדף הראשון. אך, במידה שדף התוצאות הראשון מכיל אזכורים שליליים חשוב לטפל בכך במהירות האפשרית. 

מיפוי מקורות האזכורים השליליים

השלב הבא הוא לאתר את המקורות בהם מופיעים האזכורים השליליים. אזכורים שליליים יכולים להופיע במגוון דרכים כמו כתבות שליליות במגזינים דיגיטליים, מאמרים באתרים של קולגות, תגובות שליליות ברשתות החברתיות ועוד. על ידי מיפוי המקורות בהם מופיעים האזכורים השליליים תוכלו לבנות את אסטרטגיית ניהול מוניטין לעורכי דין. 

קביעת האסטרטגיה

השלב הבא בניהול מוניטין לעורכי דין הוא לקבוע את אסטרטגיית ההתמודדות עם האזכורים השליליים. במידה שהאזכורים השליליים נמצאים בנכס דיגיטלי שאתם מנהלים (כן זה קורה לפעמים).

תוכלו בקלות להסיר אותו בעצמכם. אך במקרה בו התוכן נמצא באתר אחר יהיה עליכם לנסות להבין כיצד להסיר אותו. האפשרות הראשונה היא לפנות לבעל האתר ולבקש ממנו להסיר את התוכן. במקרים רבים בעל האתר יסכים להסיר את התוכן. אפשרות שנייה היא לאיים בתביעה נגד מי שפרסם את האזכור השלילי ופגע בשמכם הטוב. אפשרות נוספת היא לפנות לגוגל במידה שהתוכן מפר את ההנחיות שלהם ולבקש מגוגל להסיר את התוכן הפוגעני. עוד אפשרות היא לדחוק את התוכן הפוגעני על ידי ביצוע פעולות נגדיות כמו פרסום כתבות חיוביות, חיזוק התוצאות החיוביות, פרסום באתרים חזקים, הקמת אתר חזק וכדומה. 

קביעת תקציב

כעת, לאחר שאתם יודעים מה חומרת המצב ומה האסטרטגיה הנדרשת יש לקבוע את התקציב שאתם מוכנים להשקיע בתהליך. ככל שהמצב יותר גרוע ויש צורך בביצוע פעולות רבות ונרחבות יותר, כך עליכם לקחת בחשבון שהתהליך יצריך תקציב גבוה יותר וזמן ארוך יותר. באופן ממוצע, המחיר לניהול מוניטין לעורכי דין ינוע בין 2,000 לבין 3,000 שקלים לחודש. בדרך כלל מדובר בתהליך שאורך חצי שנה או יותר. 

בניית תוכנית עבודה

השלב הבא בתהליך ניהול מוניטין לעורכי דין הוא לבנות את תוכנית העבודה. לשם כך יש להחליט כמה מאמרים תפרסמו, באיזו תדירות, מי כותבי התוכן איתם תעבדו, האם תיצרו סרטוני תדמית וכמה בחודש ועוד. תכנית העבודה שתבנו צריכה להתאים לעסק שלכם ולמשאבים שיש לכם.

ביצוע שינויים בהתאם לצורך

השלב האחרון הוא לבצע שינויים בתוכנית, בהתאם לצרכים שעולים. תהליך ניהול מוניטין לעורכי דין הוא תהליך דינמי שעלול לכלול שינויים רבים. במסגרת התהליך צריך לבחון כיצד השוק מגיב לתהליך והאם אנחנו מגיעים לתוצאות שרצינו להגיע אליהן. לכן, חשוב מאוד לבחון את התהליך ולבצע שינויים והתאמות בהתאם. 

לסיכום

כפי שהבנו, תהליך ניהול מוניטין לעורכי דין הוא תהליך לא פשוט אך הוא הכרחי ובעל חשיבות רבה לשמירה על השם הטוב של עורך הדין. במידה שהתפרסמו עליכם אזכורים שליליים חשוב לפנות למומחים של ניהול מוניטין על מנת להתמודד בצורה הטובה ביותר. 

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!