כתיבת תוכן שיווקי לעסק שלך

תוכן עניינים

כל בעל עסק יודע שכתיבת תוכן שיווקי היא אחד מהכלים החיוניים והרלוונטיים בתהליך השיווק והפרסום של העסק שלנו. בכל מקום אנו צריכים להיעזר בכתיבת תוכן שיווקי כדי למנף את העסק שלנו ולדייק את הפעילות בו. למעשה לכתיבת תוכן שיווקי יש מגוון רחב של יתרונות עליהם נדבר בהמשך כמובן.

מה זה בכלל כתיבת תוכן שיווקי?

תוכן שיווקי הוא תוכן שבא ללכוד את תשומת הלב של קהל יעד מסוים למוצר או שירות ספציפיים. אחת הדרכים היעילות להבין את המהות של כתיבת תוכן שיווקי היא על ידי דוגמא ועל ידי ההבדלים הקיימים בין תוכן רגיל או תוכן אינפורמטיבי לבין תוכן שיווקי.

מנורה

דוגמא לכתיבת תוכן שיווקי מעולם השיפוצים:

ניקח את חברת ”שיפוץ-לי“. החברה מספקת לקהל לקוחותיה את כל שירותי הבניה והשיפוצים תחת קורת גג אחת. בעקבות משבר הקורונה החברה חוותה ירידה ניכרת בהכנסות, הוציאה עובדים רבים לחל“ת וכעת לקראת החגים היא מעוניינת לחדש את הפעילות ולמנף את העסק עם פניה ללקוחות חדשים. החברה החליטה לצאת בקמפיין פרסומי המופץ בכל רחבי הארץ ברשתות החברתיות, באתר החברה, באפליקציית וואצ‘אפ וערוצים דיגיטליים נוספים. מנכ“ל חברת ”שיפוץ לי“ פונה לקופירייטר שינסח עבורו קמפיין הכולל כתיבת תוכן שיווקי ובו החברה מציעה סוג של מבצע שאי אפשר לסרב לו! הנה התוצאה:
החגים כבר בפתח וזה בדיוק הזמן הנכון להתחדש ולעצב את הבית! ”שיפוץ לי“ מפנקת אתכם במתנה שאי אפשר לסרב לה!

משפצים שני חללים או יותר והתיקונים, הצבע והשליכט עלינו. תוכלו לצבוע את הקירות באיזו שיטה ובאיזה צבע שתבחרו ולהנות מייעוץ מקצועי לאורך כל הדרך!

  • מחירים הוגנים
  • שימוש בחומרי העבודה האיכותיים ביותר בשוק
  • אחריות על השיפוץ
  • כל בעלי המקצוע תחת קורת גג אחת
  • לסוגרים בשבועיים הקרובים, התחייבות לסיום השיפוץ לפני החגים
  • המבצע בתוקף ל-30 המצטרפים הראשונים

לפרטים נוספים, צלצלו….

זו דוגמא קלאסית לכתיבת תוכן שיווקי. התוכן עונה על כמה קריטריונים חשובים שמאפיינים תוכן שיווקים:

  1. תוכן קצר ולא ארוך, ממוקד וקולע למטרה
  2. פניה לקהל יעד ספציפי – אנשים המעוניינים לשפץ את ביתם
  3. מבצע או שירות מיוחד

איפה אפשר לפרסם תוכן שיווק?

כמעט בכל מקום. אם בעבר היה נהוג לפרסם תוכן שיווקי בעיתונות ובטלוויזיה, היום נהוג יותר לכתוב תוכן שיווק למדיות הדיגיטליות השונות.

  • מיילים – שליחת ניוזלטר לרשימת התפוצה שלנו, התוכן שמופיע הוא תוכן שיווקי.
  • פוסטים בפייסבוק – העלאת פוסטים קצרים או ארוכים בפייסבוק ואפילו סרטונים משלבים כתיבת תוכן שיווקי.
  • אינסטגרם, סטורי ומה שביניהם – בין אם אנחנו מעלים תמונה או סרטון בפיד ובין אם בסטורי, כנראה שנשלב תוכן שיווק קצר וקולע.
  • פוסטים, מאמרים ומדריכים – כחלק בלתי נפרד מתהליך קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל, כולנו משקיעים במאמרים, מדריכים, מידע מקצועי, פוסטים המופיעים בבלוג שלנו וגם בתור מאמרי אורח.

כתיבת תוכן ומאמרים לאתרים

עקרונות ברזל בכתיבת תוכן שיווקי

בעוד יש אנשים שכתיבת תוכן שיווקי היא המקצוע שלהם כמו למשל קופירייטרים או אנשי תוכן, בעלי מקצוע בנישות ספציפיות כותבים את התוכן בעצמם. זה מאוד תלוי באיזה תחום העסק שלכם עוסק ועד כמה התוכן צריך להיות מקצועי ומדויק. אם ניקח לדוגמא אתר אינטרנט של רופא אונקולוג שרוצה לספר לגולשים שלו על תהליך כירורגי חדשני שעדיין כמעט אף אחד לא מכיר, סביר להניח שאם הרופא עצמו יכתוב את התוכן, הוא יהיה הרבה יותר מדויק, מקצועי וממוקד. לעומת זאת, אם מדובר במוצר או שירות שאנחנו מנסים למכור או לייצר סביבו באז, זה משהו שכותב תוכן, קופירייטר או אפילו האדם שרוצה למכור את המוצר יכול לעשות רק אם יקפיד לשמור על כמה עקרונות בסיסיים של כתיבת תוכן שיווקי.

עיקרון מספר 1 בכתיבת תוכן שיווקי – רגש

בכתיבת תוכן שיווקי, העיקרון הכי חשוב הוא הרגש. ברגע שהרגש לא עובר, אנחנו לא מצליחים לגרום לחיבור הזה לקהל היעד שלנו. בדרך כלל, תוכן שיווקי בא לתת מענה לבעיה מסוימת. יש לי שירות, יש לי מוצר שאמור לפתור בעיה מסוימת ולכן רגש בכתיבת תוכן שיווקי הוא MUST. נכון, זו לא משימה פשוטה אבל זה אפשרי.

רגש יכול להיות כעס, עצבים, שמחה, עצב, עייפות או כל דבר אחר שקשור לרגשות. הסיבה שאנחנו רוצים ”ללחוץ על כפתור הרגש“ היא משום שאנחנו רוצים להתחבר לקהל היעד שלנו. אנחנו רוצים לעורר את הרגש אצל הלקוחות שלנו. אם ניקח לדוגמא מוצר שהמטרה שלו למנוע התקרחות גברית, התוכן השיווקי יושב על המקום של תסכול. אני רוצה להתחבר לתסכול של הגבר שנוצר כאשר השיער שלו נושר והוא לא מוצא שום פתרון לבעיה הזו ומשם לכתוב את התוכן. אם נצליח ליצור את הרגש בתהליך הכתיבה, נוצר חיבור לטוב, או לרע.

עיקרון מספר 2 בכתיבת תוכן שיווקי – פרסונליות

כשאנחנו כותבים תוכן שיווקי אנחנו רוצים לדבר ללקוח שלנו באופן ספציפי. כמו שעשינו בדוגמא עם השיפוצים. אנחנו פונים לקהל יעד ולזמן ספיציפי. הקהל“ אנשים שחולמים לשפץ את הבית, מתי: עכשיו, ממש לפני החגים.

הנה דוגמא נוספת בכתיבת תוכן שיווקי מעולם אחר לגמרי, עולם ההורות:
לנלי יש בית ספר להדרכת הורים בשיטה ייחודית הנקראית ”הורה מגדל אור“. לקראת שנת הלימודים הקרובה, נלי עבדה בשבועות האחרונות על הדרכה אונליין עבור הורים לילדים שעולים לכתה א‘ בה היא מדריכה שלב אחר שלב איך ללוות את הילדים בתהליך ואיך להתמודד עם קשיים. נלי החליטה לפרסם את ההדרכה בעמוד הפייסבוק שלה ובאתר. ככה זה נראה:

הורים יקרים! החופש הסתיים מהר משחשבנו והנה בעוד שבועיים הבייבי שלכם יצעד לכתה א‘. זהו צעד מרגש המלווה בחששות ושאלות רבות, בעיקר עבור ההורים שזו הפעם הראשונה שהם חווים את החוויה.

קידום אורגני SEO

אני מזמינה אתכם לסדרת הדרכות מדהימה שבחרתי לקרוא לה: ”עולים לא‘ עם שכל“.
מה בתכנית?

  • 5הדרכות קצרות באורך של 15 דקות כל אחת
  • מענה על שאלות של הורים מהשנים האחרונות שלקחו חלק פעיל בתהליך
  • איך להכין את הילדים מבלי להלחיץ?
  • איך מתמודדים עם קשיים?
  • איך ללוות את הילדים ולא לעלות כיתה במקומם? ועוד הפתעות…
  • הדרכה חינם אונליין עם מקום לשאלות
  • מחיר חד פעמי לשבוע הקרוב
  • עולים לכתה א‘ חכמים מתמיד!

נלי פונה לקהל יעד ספציפי: ההורים ובזמן ספיציפי, החופש נגמר, ובעוד שבועיים…

יותר פרסונלי מזה, אין!.

עיקרון מספר 3 בכתיבת תוכן שיווקי – תוקף

בכתיבת תוכן שיווקי חשוב לתת תוקף לדברים. למשל, בדוגמא הראשונה המבצע בתוקף ל-30 המצטרפים הראשונים. כלומר חברת ”שיפוץ לי“ הגבילה את המבצע שלה ל-30 הלקוחות הראשונים שיצטרפו ואחר כך היא ”סוגרת“ את המבצע. בדוגמא השניה, נלי הציעה לקהל הלקוחות שלה מחיר חד פעמי לשבוע הקרוב. כלומר היא התחייבה שאחרי השבוע הקרוב, המחיר יעלה. תוקף יכול לבוא לידי ביטוי בעוד מגוון של דרכים בין אם זה ”100 מוצרים בלבד“, ”המלאי מוגבל“, ”רק עד מחר בערב“… התוקף הזה יוצר לחץ. הלחץ מעורר את האנשים ומניע לפעולה. עוד משהו חיובי שהלחץ הזה עושה הוא לגרום לאנשים להביע יותר עניין בפוסט או בתוכן השיווקי.

ניתוח נתונים קידום אתרים

מהם היתרונות של כתיבת תוכן שיווקי?

ובכן, לכתיבת תוכן שיווקי יש כמה יתרונות מרכזיים.

  • תוכן שיווקי מעיד על מקצועיות – כשאתם מפרסמים תוכן שיווקי איכותי זה מעיד על כך שאתם מבינים את התחום שלכם לעומק. זה לא משנה אם התוכן קצר או ארוך, ממוקד או כללי. קחו לדוגמא את תחום הכושר והתזונה. מדריכת כושר מקצועית שמחזיקה בלוג וכותבת מדריכים קצרים ושיווקיים על איך אפשר להתאמן בבית עם כסא, עם גומיה, עם שתי משקולות ולבנות סביב זה מערך אימונים שלם, מעידה על עצמה כדמות סמכותית ומקצועית בתחום.
  • תשומת לב, מגנוט טבעי – כשאתם בוחרים להשקיע בכתיבת תוכן שיווקי אתם מגיעים לאנשים שבכלל לא חלמתם לעצמכם שאתם יכולים להגיע אליהם. תוכן איכותי מושך אנשים.
  • יצירת קהילה – כתיבת תוכן שיווקי מייצרת קהילה סביב אותו תחום.
  • מותג ומכירות – כתיבת תוכן שיווקי מחזקת את המותג ומגדילה את אחוז המכירות בטווח הרחוק.

כתיבת תוכן שיווקי – כמה זה עולה?

המחירים של כתיבת תוכן שיווקי משתנים ותלויים במגוון של גורמים:

  1. מי כותב את התוכן ? לרוב המחיר שקופירייטר מקצועי שזה המקצוע שלו יהיה גבוה יותר בהשוואה לכותב תוכן או אפילו סתם מישהו שמתפרנס מכתיבת תוכן כהשלמת הכנסה. שימו לב שאתם שמים את התכנים השיווקיים שלכם בידיים סופר מקצועיות, מדוייקות ואצל אנשים שחיים ונושמים תוכן שיווקי.
  2. כמה התוכן ארוך ? יש מצבים בהם המחירים לתוכן שיווקי קצת יותר ארוך יהיו גבוהים בהשוואה לתוכן שהוא קצר.
  3. סוג התוכן – יש הבדל בין כתיבת תוכן שיווקי לניוזלטר או עמוד נחיתה בהשוואה לתוכן שיווקי המיועד לפייסבוק. (תוכן לפייסבוק נחשב ברובו לזול יותר).
  4. מה אני משווק בתוכן שלי? – גם כאן לפעמים יש הבדלים במחירים משום שיש מוצרים או שירותים הדורשים מהכותב גם לבצע מחקר שוק כמו למשל מוצרים מתחומים נישתיים מעולם הרפואה למשל.

המחירים לתוכן שיווקי נעים בין 100-500 שקלים לעמוד. עבור פוסט שיווק בפייסבוק המחירים נעים בין 35-70 שקלים לפוסט. כשמדובר בג‘ינגלים או טקסטים קצת יותר מורכבים המחיר נע בין 500-1500 שקלים לטקסט שיווקי.

כמובן, שגם אתם יכולים לכתוב את התוכן השיווקי של העסק שלכם. יש לא מעט הדרכות לאיך לעשות את זה נכון ביוטיוב וגם בפייסבוק, רק חשוב להשקיע בזה את הזמן כדי שהתוכן באמת יהיה מקצועי.
מדידת תנועה לאתר עם קישורים חיצוניים

תוכן שיווקי – איך עושים את זה?

בשלב הראשון, אתם צריכים להבין איפה אתם רוצים לפרסם את התוכן הזה. האם בפייסבוק? האם באינסטגרם? האם באתר שלכם? במיילים? בווטצ‘אפ או במקומות אחרים? לכל ערוץ דיגיטלי יש את מאפייני התוכן הרלוונטיים לו וחשוב לשים לב לזה. בשלב הבא וזה נכון לגבי כל כתיבת תוכן שיווקי, גם אם זו הפעם ה-100 שאתם כותבים עבור העסק שלכם ונושמים את התחום, אתם חייבים לשאול את עצמכם מיהו קהל היעד שלכם? ככל שתהיו יותר ממוקדים, ככה התוכן יהיה איכותי וטוב יותר. אם בדוגמא של ההדרכת הורים, קהל היעד שלנו היה הורים לילדים, ההדרכה הספציפית שפרסמנו הייתה עבור הורים לילדים שעולים לכתה א‘. ממוקד!. בשלב הבא כדאי לשאול את עצמנו שאלות כמו מה מיוחד בתוכן שלי? למה שיפנו דווקא אליי? מה שונה ביני לבין המתחרים? מענה על שאלות אלה יסייע לכם לכתוב תוכן איכותי יותר, בולט יותר, שיווקי יותר ומעניין יותר ובדיוק לשם אנחנו מכוונים בתוכן שיווקי.

כתיבת תוכן לעסקיםכיום, בעידן בו האינטרנט תפס חלק נכבד מאוד בחיינו כל חברה ועסק חייבים, אבל חייבים לחשוב על השיווק הדיגיטלי ולבנות אסטרטגיה כיצד אותו עסק הולך לפעול ברחבי הרשת. ישנם מגוון רב של אמצעים העומדים לרשותם של העסקים באמצעות מקדמי האתרים ואנשי השיווק הדיגיטלי כאשר בין היתר אנו רואים פעילות ענפה ברשתות החברתיות, קידום אתרים ממומן, קידום אתרים אורגני וגם בתוכו מספר רבדים כמו אופטימיזציה של האתר, החלפת קישורים אך מעל לכל בולט אלמנט אחד חשוב שהוא אחד האחראים הבלעדיים להשאיר את הגולש באתר שלכם והאלמנט הזה הוא התוכן.

כתיבת תוכן לעסקים היא בהחלט סוג של אומנות היות וכותבי התוכן חייבים הבנה במספר רב של גורמים כמו למשל הבנה שיווקית, הבנה באלגוריתם של גוגל, אך בעיקר עליהם לכתוב בצורה מעניינת, בצורה טובה שתייצר תוכן איכותי במטרה להשאיר את הגולש באתר כמה שיותר זמן ובשביל לעשות את זה חייבים כותבי התוכן גם הבנה בסיסית במוצר או בשירות עליו הם כותבים אך מעל לכל הם חייבים לייצר תוכן יצירתי ומעניין, תוכן רלוונטי ומועיל שייתן ערך מוסך לגולש שחיפש אותו. במאמר הבא נסביר לכם את האומנות מאחורי כתיבת תוכן לעסקים, איך זה מתבצע, מה היתרונות של זה ועל סוגים שונים של כתיבת תוכן.

 

איך מתבצעת כתיבת תוכן לעסקים?

לרוב נוצר קשר בין מקדם האתרים לבין כותב התוכן שלו לאחר מחקר בגוגל שעוזר בעצם להבין מהן מילות המפתח הרלוונטיות שעל הכותב לשזור בתוך המאמר, אך האתגר האמיתי הוא לא רק לשזור את מילות המפתח במאמר בכדי שיהיו קשורות לתוכן המאמר אלא גם לכתוב מאמר איכותי שגם יעזור לגולש וגם יתאר את המוצר, השירות או העסק.

על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר כותבי תוכן איכותיים יקחו את הטלפון ויסגרו מעגל מול הלקוח של האתר שלו הם כותבים את התוכן. חשוב לעיתים להבין מי האדם שעבורו אנו כותבים את התוכן, מהו השירות המדוייק שאותו הוא ניתן או מהם המאפיינים והתכונות של המוצר שלו. לאחר מכן, מחקר שוק קצר ברחבי הרשת יעזור לכותבים לקבל מספיק ידע על מנת שיוכלו לכתוב על המוצר בצורה שתעורר סקרנות אצל הלקוחות או שתספר להם כל מה שהם צריכים לדעת על המוצר. לאחר מכן התוכן מגיע חזרה אל מקדם האתרים והוא מצידו צריך לבחון שהתוכן אכן עומד בכל הקריטריונים של האלגוריתם של גוגל, בעיקר בהיבט של מילות מפתח וחזרתיות שלהן לאורך הטקסט, בדיקה שהכותרות מתאימות ולאחר מכן הוא מעלה את התוכן אל האתר שעבורו נכתב המאמר.

כאן מדובר כמובן בתוכן למטרות של קידום אורגני אבל יש כל מיני סוגים אחרים של תכנים לעסקים ברשת כמו תוכן שיווקי, תוכן לפוסטים בפייסבוק, תוכן לניוזלטרים שעוברים בתפוצות מייל, כתבות שיווקיות שמופיעות באתרי חדשות ועוד.

מהם היתרונות של תוכן איכותי

לתוכן איכותי מגוון רב של יתרונות אך הבולט מביניהם הוא כמובן העובדה שהוא עוזר לקדם את האתר שלנו בגוגל. אחד הפרמטרים החשובים ביותר באלגוריתם של גוגל לקידום אתרים אורגני ולהופעה בעמודי החיפוש הראשונים במנוע החיפוש של גוגל תלוי בזמן שהגולש נשאר בעמוד מסויים באתר. במידה ואנו מגישים לגולשים שלנו תוכן איכותי הם נשארים זמן רב לקרוא אותו ובכך אנו זוכים לציון גבוה יותר מגוגל. אלמנט נוסף הוא אינטראקציה עם הגולש שמגיב למאמר שנכתב באתר, שכן גם פעולה כזו תזכה את האתר בנקודות זכות אצל גוגל. מאמר איכותי יכול לעורר תגובות רבות ושאלות רבות מצד הגולשים ולכן הוא יכול להביא לאתר שלנו הרבה מאוד נקודות זכות אצל גוגל. מעבר לכך כפי שכבר ציינו אחד האלמנטים החשובים הוא מילות מפתח שכן כמות הפעמים שמילות המפתח חוזרות על עצמן בטקסט או באתר הם דבר חשוב מאוד באלגוריתם של גוגל.

 

איך תוכן לעסקים עוזר לקידום העסק?

אז עד עכשיו הסברנו לכם מהו התוכן, מהם היתרונות אבל איך הוא בשורה התחתונה הוא עוזר לקידום העסק שלנו? פשוט מאוד, ברגע שכל אותם פרמטרים שהזכרנו בפסקה הקודמת מתקיימים האתר שלנו יקבל מגוגל ציון גבוה יותר. הציון הגבוה יקפיץ את האתר שלנו במעלה הסולם אפילו עד הגעה לתוצאות החיפוש של העמוד הראשון כאשר הגולשים מחפשים את במילות מפתח הרלוונטיות אלינו. הופעה בעמוד הראשון של גוגל שווה לעסק שלכם הרבה מאוד כסף. גולשים שמחפשים דבר מה בגוגל בדרך כלל יתרכזו בשני העמודים הראשונים ושם ישאירו ליד עם פרטים ליצירת קשר או אפילו יצרו בעצמם קשר עם בית העסק שלכם ומכאן נובעת הקריטיות להגעה לעמוד התוצאות הראשון. מעבר לכך, כאשר התוכן שלנו באמת איכותי ועזר לגולשים לצורך העניין לבנות בית, לקבל מידע על תוכנת מחשב או כל נושא אחר, הם ימליצו על האתר לעוד גולשים וכך הטראפיק שלנו יעלה ויעלה.

 

סוגים של כתיבת תוכן

ישנם סוגים רבים של כתיבת תוכן לעסקים וכתיבת מאמרים כאשר המקדם אתרים הוא זה במוביל את הנושא ומחליט איזה סוג של תוכן בדיוק צריך לכתוב עבור האתר. לעיתים המקדם ירצה לעלות לאתר תכנים רק בשביל לקדם את האתר בהיבט של מילות מפתח כמו בלוג למשל, אך במקרים אחרים ייתכן והמקדם ירצה מאמרים לתוך האתר, אשר עליהם להיות אותם מאמרים איכותיים עם ערך מוסף עבור הגולש.

מאמרים אלה בדרך כלל יהיה ארוכים יותר, מפורטים יותר וכאלה שגם ניתן ללמוד מהם לא מעט בעוד המאמרים האחרים בדרך כלל יהיו קצרים יותר ויתמקדו מעט במילות המפתח שהאתר מנסה לקדם ואולי מעט גם בתוכן שיווקי שכותבי התוכן ישזרו בתוך המאמר. במקרים כאלה על המקדם אתרים להעביר את הדגשים המדוייקים ביותר אל כותבי התוכן מבחינת איזה תוכן בדיוק מדובר, מה צריך להופיע בתוכן ועוד.

 

מה המחירים של כתיבת תוכן לעסקים?

כיתבת תוכן לעסקיםהמחירים של כתיבת תוכן לעסקים משתנים מאוד בין חברה אחת לשניה ובין סוגי המאמרים השונים אותם ציינו. קודם כל נציין שחברות גדולות ששומרות את נושא הקידום אתרים אצלם בתוך החברה גם יעסיקו ככל הנראה כותב תוכן במשרה מלאה או חלקית ולכן כל הנושא של עלות התוכן לא רלוונטית במקרה הזה כי הכותב מקבל שכר שעתי או חודשי. במקרים אחרים מקדמי האתרים יהיו אלו שישלמו עבור התוכן כחלק מחבילת הקידום של העסק שלכם ברשת אותה הם סגרו אתכם מראש.

ישנם בעלי אתרים שיעדיפו לעבוד עם כותבי תוכן באופן ישיר ולשלוח את המאמרים למקדם או לעלות אותם לאתר בעצמם. מקדם האתרים או בעל האתר ישלם ברוב המקרים מחיר של בין 8 אגורות למילה לבין 15 אגורות למילה כאשר תוכן לבלוג בדרך כלל יעלה סביב 8 אגורות בעוד תוכן איכותי יותר יגיע למחיר של 12 אגורות למילה ותוכן בשפה זרה כמו אנגלית למשל יגיע למחיר של 15 אגורות למילה. מאמרים שמופיעים בפורטלים ואתרים חדשותיים הרבה יותר יקרים ונעים בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים לכתבה אחת.

יש לכם אתר תדמית? חנות אי קומרס? קבוצת וואצ‘אפ פעילה? רשימת תפוצה של הלקוחות שלכם באיימיל? עמוד עסקי בפייסבוק או פרופיל באינסטגרם? יש לכם את כולם? כנראה שאתם חייבים ונושמים תוכן שיווקי או שאולי אתם ממש בתחילת הדרך ורוצים להבין מדוע צריך כתיבת תוכן שיווקי כדי לקדם את העסק שלכם ואיך בעצם עושים את זה? אז למעשה כתיבת תוכן שיווקי הוא משהו שיכול להתאים לכולם: פרילנסרים, שכירים שמתפתחים את עצמכם במקביל לעבודתם הקבועה למקומות נוספים, חברות ,ארגונים, עסקים קטנים או גדולים, בעלי מקצוע, עסקים בתחום ההייטק, האופנה, העיצוב, הרפואה או החקלאות – לכולם.

 

כתיבת תוכן שיווקי – מדוע?

אנו נמצאים בעידן משולב בו מצד אחד יש ריבוי עסקים וריבוי תחרות בתחומים רבים ומגוונים, מצד שני מי שלא נכנס באופן כזה או אחר לעולם השיווק הדיגיטלי מוצא את עצמו מאחור בהשוואה למתחרים שלו. כתיבת תוכן שיווקי היא בין הדרכים היותר עוצמתיות שמאפשרת לנו להגיע לגולשים שלנו או ללקוחות שלנו בצורה היעילה, המהירה והאפקטיבית ביותר. העניין הוא שיש כל כך הרבה ערוצים, כל כך הרבה פלטפורמות שבהם אנחנו יכולים לשווק את העסק שלנו באמצעות תוכן, אז איך אני בכלל יודע מאיפה להתחיל? הנה מדריך קצר לכתיבת תוכן שיווקי שיכול לעזור לכם.

 

כתיבת תוכן שיווקי – שלב ראשון מטרה!

בלי מטרה אי אפשר להגיע לשום מקום? חשוב קודם כל להגיד מה המטרה שלכם או מה המטרות שלכם דרך כתיבת התוכן השיווקי ? מה זה אומר מטרה? שימו לב איך לאותו עסק יכולות להיות 5 מטרות שונות. ניקח בתור דוגמא את הילה. הילה פתחה לאחרונה עסק חדש  העוסק בטיפולים אסתטיים רפואיים ברמה הכי גבוהה שיש. הזרקות בוטוקס, מילוי באמצעות חומצה הילארונית, טיפול ביוטי ועוד. להילה יש כמה מטרות עיקריות:

  1. לפרסם את העסק שלה באזור שבו היא פועלת ולהגדיל את החשיפה השיווקית שלה לכמה שיותר קליינטים פוטנציאליים
  2. להביא 50 לקוחות חדשים תוך חודש וחצי לטיפול ראשון
  3. לעודד התעניינות על ידי 200 גולשים וגולשות רק על ידי השארת פרטים בעמוד הצור קשר
  4. לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק ולגרום ל-3,000 גולשות לעשות לעמוד לייק ולעקוב אחריו תוך חודשיים.
  5. לפתוח פרופיל באינסטגרם ולגרום ל-4,000 גולשות וגולשים לעקוב אחרי הפרופיל, להגיב, לשתף וליצור עניין.

 

כתיבת תוכן שיווקי – שלב שני! מי כותב לי?

כדי לממש את המטרות הללו הילה מבינה כי היא חייבת להשקיע בכתיבת תוכן שיווקי. היא פונה לכותב תוכן או כותבת תוכן המתמחה בכתיבת תוכן שיווקי לעסקים בפלטפורמות המדיה השונות.כמובן שיש כל מיני עסקים וחברות שיכולים לסייע לנו בתהליך של כתיבת תוכן וכאן נכנס לתמונה מחקר שוק שאתם חייבים לעשות תוך בחירת איש מקצוע שמתאים לסוג הכתיבה שמאפיינת את העסק שלכם.

שלב שלישי בכתיבת תוכן שיווקי – למי אני כותבת?

כתיבת תוכן שיווקי

הכותבת עוזרת להילה לאפיין את קהל היעד שלה שהוא נשים וגברים סביב גיל 35 ואילך שרוצים לשפר את מראה העור ולהפחית כתמים, קמטוטים וקמטים. לכל מטרה הכותבת בונה אסטרטגיית תוכן.

  1. אמרנו שהמטרה הראשונה היא פרסום העסק באזור שבו העסק פועל, במקרה שלנו תל אביב והגדלת החשיפה- איך עושים את זה באמצעות כתיבת תוכן שיווקי? יש כל מיני דרכים לעשות זאת. אחת הדרכים הטובות, המהירות והיעילות לעשות זאת היא באמצעות כתבה ממומנת. דרך הכתבה אנחנו מציגים פריצת דרך בתחום האסתטיקה וטיפול חדשני שיש במכון של הילה ומציגים את היתרונות של השיטה. כתבה כזו אשר מפורסמת בעיתון דיגיטלי או אתר תוכן מוביל יכול לעודד תנועה אדירה ולגרום להרבה מאוד אנשים להביע עניין בטיפול הזה. אנחנו דרך הכתבה מזהים חולשה או רגש אצל הגולשים שזה המהות של תוכן שיווקי ושם בדיוק אנחנו ”לוחצים“. על המראה העייף של העור, על המראה של העור אחרי הקיץ שנחשפנו בו לשמש, הלחץ, העייפות – הכל משפיע על העור שלנו וזה בדיוק הזמן לטפל בכתמים, בקמטים ובכל מה שמפריע!
  2. אמרנו שהמטרה השנייה שלנו היא להביא 50 לקוחות חדשים תוך חודש וחצי לטיפול ראשון. איך עושים את זה? עם מבצע! כתיבת תוכן שיווקי הוא יתרון אדיר במבצעים וחידושים. איפה מפרסמים את זה? אפשר בפייסבוק, אפשר באינסטגרם, אפשר בתפוצת דיור אלקטרונית או אפילו בשטח פרסום של אתר מוביל. ככה זה יכול להיראות! העור עייף? מרגישה שהגיע הזמן לטפל בקמטים?! רק לסופ“ש הקרוב ורק לחג החנוכה את יכולה להעניק לעור שלך נס אמיתי ולהאיר אותו מחדש! קבלי הנחה של 35% על כל מזרק בוטוקס! לפרטים נוספים צרי איתנו קשר ונשמח לחזור אליך בקרוב!
  3. אמרנו שהמטרה השלישית של הילה היא ליצור התעניינות . היא רוצה ש-200 גולשים וגולשות רק ישאירו את הפרטים שלהם בעמוד צור קשר. איך עושים את זה? שוב בעזרת כתיבת תוכן שיווקי. אז מבצע כבר עשינו. דרך נפלאה לעשות זאת היא באמצעות סרטון או תמונה של לפני או אחרי. אפשר לפרסם את הסרטון באתר או בעמוד נחיתה מיוחד, אפשר לשלוח את הסרטון של לפני ואחרי בקבוצות ייעודיות ועוד מגוון של דרכים.
  4. המטרה הרביעי של הילה הוא לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק ולגרום ל-3,000 גולשות לעשות לעמוד לייק ולעקוב אחריו תוך חודשיים. הילה פותחת עמוד עסקי ונעזרת בכותבת שלה לכתוב פוסטים שיווקיים. פייסבוק הוא פלטפורמה מדהימה לצורך כתיבת תוכן שיווקי. הילה מבינה שזה לא מספיק כי היא משיגהה רק 700 עוקבות ולכן מחליטה לקדם את העמוד שלה בקידום ממומן בפייסבוק. תוך חודש וחצי היא מגיעה ל-3,200 עוקבים ועוקבות שעושים לעמוד לייק.
  5. המטרה החמישי והאחרונה של הילה היא לפתוח פרופיל באינסטגרם ולגרום ל-4,000 גולשות וגולשים לעקוב אחרי הפרופיל, להגיב, לשתף וליצור עניין. הילה משקיעה מאוד ומבינה שהכותבת שלה כבר לא מספיקה ולכן היא פונה לחברה מקצועית המתמחה בניהול מדיות חברתיות. החברה עוזרת לה בפתיחת פרופיל באינסטגרם שמתסנכרן גם עם עמוד הפייסבוק שלו. ביחד הם מעלים סרטונים, פוסטים מדליקים לשיקום העור בבית, טיפים יצירתיים ותמונות מהמכון. הילה מצליחה לגרום ל-5,000 עוקבים ועוקבות לעקוב אחריה ותוך זמן קצר כמות הלקוחות שלה עולה.

זה המהות של תוכן שיווקי בעידן הדיגיטלי ורק אחרי שמבינים את השוק שבו העסק שלנו פועל, עושים מחקר, מבינים אילו ערוצים רלוונטים אלינו מבחינה שיווקית, פונים לקהל יעד מסוים וקובעים מטרות, התוכן השיווקי שלנו באמת עובד!

 

כתיבת תוכן שיווקי כמה זה עולה?

זה מאוד תלוי בספק שלכם ומי כותב עבורכם את התוכן. זה יכול להיות כותבת תוכן, חברה המתמחה בכתיבת תוכן, חברה העוסקת בקידום אורגני ובניית אתרים וגם מספקת תוכן ללקוחות שלה ועוד. ניתן לתמחר את העלות לפי פוסט, לפי עמוד, לפי שעה, לפי תחום הכתיבה ועוד מגוון של פרמטרים. לכן, קשה מאוד לתמחר תוכן שיווקי אבל הממוצע נע בין 100-150 ש“ח לשעת עבודה או לפי מילה – בין 15-50 אג למילת תוכן.

תוכן שיווקי הוא תוכן שמפרסם מוצר, חברה או שירות באופן לא ישיר. כלומר- הפרסום לא נעשה בצורה של פרסומת, המצהירה על מטרתה (סרטון או מודעה) אלא באמצעות תוכן נייטרלי לכאורה, שרק בעקיפין מקדם את המוצר.

דוגמא לתוכן שיווקי בטלוויזיה: כאשר שותלים מאכל מסוים בתכנית כלשהי- המותג נראה בבירור, המסר עובר באמצעות התסריט, אבל לרוב הקהל לא מייחס לכך חשיבות ולא מבין את ההשפעה התודעתית שנעשתה עליו.

באופן דומה, גם כתיבה שיווקית באינטרנט לא מכילה לרוב מסרים פרסומיים ישירים ובוטים, אלא פרסום עקיף באמצעות תוכן מקצועי, מעניין, כתוב בגובה העיניים ובשפה קולחת.

כאשר מדובר על תוכן שיווקי באינטרנט, מדובר על טקסטים שמשרתים את קהל הגולשים. למשל מי שגולש לאתר של חברת כלי- בית מסוימת, מצפה למצוא כתבות על המוצרים שנמכרים, אולי על עיצוב הבית או אפילו על בישול. אבל אין הרבה סיכויים שהוא ירצה לקרוא באותה הזדמנות כתבה על גילויים אחרונים בתחום האסטרונומיה.

צריך לזכור שכתיבה לאינטרנט נבדלת מכתיבה עיתונאית, בטח ובטח שמכתיבה ספרותית.

הרשת מכילה בעצמה כמויות בלתי נדלות של אינפורמציה, ודפוס הגלישה הוא צריכה של ידע ממוקד, בזמן קצר ובצורה תכליתית. הגולשים מצפים לצריכת תוכן מעניין הקשור לנושא המרכזי של האתר. אם הם יחושו משועממים, או לחילופין יחושו שהתוכן דל, שטחי או מכירתי מדי, הם ימהרו לעבור לאתר אחר בלחיצת עכבר פשוטה.

לכן כתיבה שיווקית באינטרנט משלבת פרסום עם תוכן מקצועי, ויש לה כללים משלה.

מה ההבדל בין תוכן שיווקי לתוכן רגיל?

תוכן שיווקי הוא תוכן שמניע לפעולה, כלומר לרכישת מוצר או שירות, או לפחות להרשמה לניוזלטר, יצירת קשר, התחברות לרשת חברתית וכו'.

כשגולשים מגיעים לאתר מסוים הם רוצים שהוא יהיה נוח לגלישה, שהתוכן שהוא מכיל יהיה מסודר לפי נושאים, ושהאתר יהיה בנוי כך שתתאפשר בכל שלב חזרה לדף הבית או לדף ביצוע הרכישה. אבל נוסף על הדרישות המבניות הללו, הגולשים יקדישו מזמנם לאתר אך ורק אם ייתקלו בתוכן מעניין, שנוגע לתחומי הענין שלהם וכתוב בצורה בהירה ותקשורתית.

כמובן שבעלי האתרים מצדם לא רק מספקים ללקוח מידע אלא גם יוצרים איתו קשר אינטימי באמצעות התוכן שהם מספקים לו. אתר המתהדר בכתבות ענייניות ובתוכן עשיר, מעודכן ומרתק, ממתג בצורה זו את העסק כארגון עדכני, מתחדש, עם תודעת שירות מפותחת ואכפתיות כלפי הלקוחות.

התוכן השיווקי מסייע למיתוג של העסק או המוצר.

מהו תוכן שיווקי יעיל?

  • תוכן מעודכן- הרשת היא מאוד דינמית ובהתאם התוכן שאתם מעלים אליה צריך להתחדש כל הזמן.
  • תוכן מתומצת- באינטרנט כמו באינטרנט, הקוראים חסרי סבלנות ואתם צריכים להעביר מסרים לגולשים באמצעות מעט מלל. לכן הכתיבה השיווקית משלבת קופירייטינג עם כתיבה עיתונאית.
  • תוכן ענייני- התוכן באתר צריך להיות מקושר לתחום בו עוסק האתר או להעשיר את הגולשים בתחומי תוכן קרובים.
  • תוכן עצמאי- כל דף באתר מופיע על המסך בפני עצמו, ולכן התוכן בו צריך להיות בלתי תלוי בשאר חלקי האתר. כל דף צריך לספק לבדו את הרושם הדרוש כדי להשפיע על הגולשים.
  • תוכן תדמיתי- גם אם אתם משלבים באתר תוכן שאינו קשור ישירות לתחום הפעולה שלכם, חשוב להזכיר ולו במושג או שניים את המוצר או השירות העיקרי. בנוסף, חשוב לזכור שכל התוכן משרת את התדמית של העסק ולכן הוא צריך לפנות לקהל היעד הפוטנציאלי, להיות כתוב בשפה מתאימה ולשדר את המסר המתאים לעסק שלכם.

 

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין