כתיבת תוכן לאתרי מסחר

תוכן עניינים

כתיבת תוכן לאתרי מסחראנו חיים בעידן הדיגיטלי, עידן שבו למעלה מ-70% מהצרכנים מבצעים את הרכישות או לפחות חלק מהן, איך לא אונליין. ריבוי של חנויות ואתרי קומרס בכל תחום הופך את החיים שלנו להרבה יותר קלים, נוחים ופשוטים. הכל נגיש, מכל מקום ובכל זמן.

כתיבת תוכן לאתרי מסחר שונה במהות שלה מכתיבת תוכן לאתרי תדמית, אתרי תוכן וחדשות או כתיבת תוכן לבלוגים.
המטרות של אתרי מסחר מתחלקות לכמה סוגים:

  1. תוכן למטרה של השארת פרטים ויצירת קשר- נרחיב על זה בהמשך.
  2. תוכן שמטרתו למכור- תוכן שמפרט את היתרונות של המוצר. תוכן שיווקי.
  3. תוכן שמטרתו להעניק לגולש ערך מוסף – התוכן בתוך החנות עוזר לגולשים להבין ולקבל מידע על המוצרים או השירותים השונים הנמכרים בחנות כמו גם לשלב כתבות מרתקות ומדריכים המשלבים את אותם מוצרים. לצורך הדוגמא, אתר שמוכר מוצרי מזון משלב בתוך האתר בלוג עם מתכונים המבוססים על אותם מוצרי מזון. גם שיווקי וגם מספק ערך מוסף לגולש. אם בעל החנות ירצה לשדרג עוד יותר הוא יוכל לכתוב את הרכיבים הבריאותיים של כל מוצר והיתרונות שלו.
  4. תוכן שנותן מענה לבעיה או צורך – נניח שהחנות שלנו מוכרת מוצרים להתמודדות עם בעיית הנשירה הן אצל גברים והן אצל נשים. האתר מוכר תוספי תזונה בפיתוח בלעדי, שמפו, קונדישינר, מסיכת הזנה ומכשיר לייזר מיוחד איתו ניתן לטפל בקרקפת מהבית. התוכן שבתוך האתר בה לתת פתרון לבעיה מסוימת שקהל יעד במקרה שלנו אנשים הסובלים מנשירה.

 

נתחיל בכתיבת תוכן לאתרי מסחר ליצירת קשר

כאשר גולש נכנס לאתר מסחר או חנות אי קומרס שמעניינת אותו, לא תמיד הוא ניגש ישר למוצרים ולאזור הקניות בכדי לבצע רכישה. לפעמים הוא גולש בין הקטגוריות, בודק את המוצרים השונים, מתרשם,  עובר בין תמונות אפילו צופה בסרטונים המשבחים ומסבירים על המוצר ובקיצור נהנה מחווית הגלישה בתוך החנות. ממש כמו שאנחנו נכנסים לחנות רגילה ברחוב. בדרך כלל אנחנו לא ישר ניכנסים לחנות וניגשים לקופה עם המוצר או המוצרים שאנחנו רוצים לרכוש ומשלמים למוכר, אלא אם כן המוצר ממש אבל ממש מצא חן בעינינו וקלע בול לצורך שלנו. בדרך כלל אנחנו מסתכלים, ממששים, בודקים, שואלים את המוכר או המוכרת שאלות. בדיוק לשם כך נועד האזור של השארת פרטים או יצירת קשר. כדי שהקונה יוכל לקבל עוד מידע לפני שהוא מבצע את הרכישה. כל גולש מתעניין במידע אחר בין אם זה מה קורה אם אני לא מרוצה מהמוצר או רוצה להחזירו, איך אני בוחר את המידות הנכונות עבורי ועוד כל מיני פרטים שלא תמיד כתובים באתר. התוכן באזורים האלה נקרא תוכן שיווקי והמטרה שלו הוא להניע את הגולש לפעולה של השארת פרטים או יצירת קשר. תוכן קצר, ממוקד שמספק מענה לצורך.

כתיבת תוכן לאתרי מסחר למוצרים עצמם

כל חנות מסחר מן הסתם מוכרת מוצרים. זו יכולה להיות חנות קוסמטיקה, חנות לתוספי תזונה ומוצרי בריאות, חנות למוצרי ספורט ואביזרים, חנות אופנה ונעליים, חנות למוצרים לשיפוץ הבית בשיטת עשה זאת בעצמך, חנות למשחקי ילדים, חנות המוכרת רהיטים ואביזרים לעיצוב הבית ועוד. כמעט כל חנות ברשת מחולקת לפי קטגוריות.

בכל קטגוריה מופיעים המוצרים השונים שבעל החנות מעוניין למכור. לצורך הדוגמא, אם מדובר בחנות אופנה הקטגוריות הן: בגדי תינוקות, בגדי ילדים, בגדי נשים, בגדי גברים וכן הלאה. בכל קטגוריה חשוב שיהיה פירוט לגבי אותה קטגוריה. זה יכול להיות תיאור לגבי איך מייצרים את המוצרים בקטגוריה או מידע לגבי עם איזה פריטים נוספים הקטגוריה הזו יכולה להשתלב עם קטגוריה אחרת. יחד עם זאת, בתוך הקטגוריות יש תתי קטגוריות של פרטי הלבוש השונים כמו חולצות טישריט, מכנסיים, שמלות, חצאיות ועוד. ליד כל מוצר יהיה תיאור תוכן.

במקרה של הדוגמא שלנו מומלץ לתאר את הפריט, את הצבע שלו, את המידות שניתן להשיגו, את הרכב הבד, לאיזה סגנון לבוש הפריט מתאים ועוד… כמובן שכל חנות תשקיע בכתיבה שונה בהתאם לסוג הפריט אבל גם כאן, מדובר ללא כל ספק בתוכן שיווקי מותאם פריט או מוצר שהמטה של התוכן היא אחת. למכור את המוצר.

 

כתיבת תוכן לאתרי מסחר לבלוג בתוך החנות

בתוך כל חנות, מאוד מומלץ לשלב גם בלוג כתיבה. אם נבחר הפעם בדוגמא אחרת, זו תהיה חנות המוכרת פריטים לעיצוב הבית ולשיפור הסגנון העיצובי. הבלוג ישלב מגוון רחב של כתבות ונושאים שמעניקים ערך מוסף לגולש. למשל: המדריך השלם לעיצוב המטבח בלי לשבור קירות ובלי להרוס, איך לשדרג את הסלון בחמישה צעדים, ארבעה פריטים קבועים שמתאימים לכל חדר ילדים בכל גיל ועוד. התכנים האלה מצד אחד משפרים את איכות החנות ונותנים ערך מוסף לגולש, מצד שני משווקים את המוצרים שנמכרים בתוכה שהם כמובן חלק מהכתבות וגם תורמים לתהליך הקידום האורגני בגוגל.

 

כתיבת תוכן לאתרי מסחר מה הקשר לקידום אורגני

יש קשר הדוק מאוד בין כתיבת תוכן לאתרי מסחר לבין קידום אורגני SEO. גוגל רואה באתרים שיש בהם תכנים איכותיים, אתרים מובילים ששווה לקדם אותם בתחומם. ככל שנשקיע ביותר תוכן איכותי לחנות שלנו, ככל שנשלב יותר תכנים התואמים את מה שיש בחנות ,ככה הסיכוי שהחנות שלנו תקודם בגוגל עולה. כמובן שעלינו גם לבסס את התכנים למילות מפתח רלוונטיות למה שאנשים מחפשים כמו למש אם נחזור לדוגמא הקודמת ”אביזרים משלימים לעיצוב הבית בתל אביב“. לפי אותן מילות מפתח שווה להשקיע גם בכתיבת התכנים לצורך קידום אורגני והטמעת קישורים חיצוניים ופנימיים התורמים רבות גם כן לתהליך הקידום.

סוג נוסף של כתיבה התורמת לקידום של חנויות מסחר היא כתבות לתוך אתרי תוכן או אתרי חדשות גדולים. למשל, אפשר לשלם על כתבה ממומנת בנושא מסוים ואז דרך הכתבה יותר אנשים יכירו אותנו, תיווצר חשיפה, ישתפו את הכתבה הזו וגם הכתבה תעודד תנועה לאתר שלנו. ניתן גם דרך אותן כתבות להוציא קישורים שכמובן תורמים לקידום האתר.

כתיבת תוכן לאתרי מסחר

כתיבת תוכן לאתרי מסחר כמה זה עולה ?

הכל תלוי מי כותב לכם את התוכן וכמה התוכן איכותי. יש בעלי חנויות שיעדיפו לכתוב את התוכן בעצמם. היתרון של זה הוא בהיבט של איכות הכתיבה, שכן יש נושאים שרק בעל החנות מבין בהם הכי טוב והוא מכיר את המוצרים שלו בצורה הטובה ביותר. החיסרון הוא בהיבט של זמן, אנרגיה, מחשבה ויצירתיות. לפעמים, בעל החנות יעדיף להעביר את הכתיבה למקור חיצוני כמו קופירייטר, כותב תוכן או אפילו חברה מקצועית לכתיבת תוכן.

לסיכום היתרונות של כתיבת תוכן לאתרי מסחר

  • מאפשר לגולש להבין בדיוק מה נמכר בחנות ולקבל מענה לשאלות
  • מעודד חשיפה
  • תורם לקידום אורגני
  • ממקד את הגולש
  • יוצר עניין, סקרנות, תגובות

המחירים לכתיבת תוכן לאתרי מסחר נעים בין 50-100 ש“ח לכתיבה עבור מוצר בתוך החנות ובין 50-250 ש“ח לכתיבה עבור הבלוג של החנות. כשמדובר בכתבות ממומנות לחנות זה כבר סיפור אחר לגמרי והמחירים נעים בין 300-2,000 ש“ח, תלוי באתר שבו הכתבה מתפרסמת.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין