כתיבת תוכן לאתרים

תוכן עניינים

כתיבת תוכן לאתרים היא פלטפורמה גדולה ומגוונת דרכה אנו יכולים לשווק את עצמנו, לשווק את העסק שלנו, להציג רעיון או מוצר חדש, לעודד אנשים לפעולה מסוימת או כמובן להציג בפני הגולשים שלנו תוכן מכל סוג שהוא. למעשה, בעלי עסקים רבים הבינו את הפוטנציאל האדיר הקיים בכתיבת תוכן לאתרים ולכן החליטו להשקיע בכך משאבים רבים. יש כל מיני סוגים של תכנים לאתרים ובמדריך הבא נציג בפניכם מידע כמו מה זה בכלל כתיבת תוכן לאתרים, איך עושים את זה, למה זה עוזר לקדם את עצמנו וכמה זה אמור לעלות. כתיבת תוכן לאתרים מתחילים.

כתיבת תוכן לאתרים

כולנו צרכני תוכן

אם נחשוב לרגע נבין כי כולנו צרכני תוכן. אנחנו נכנסים לסמרטפון שלנו בכל רגע פנוי, נכנסים לאפליקציות מכל מיני סוגים, מבצעים את הקניות שלנו אונליין, בודקים על בעלי מקצוע, משווים מחירים, גולשים בתוך בלוגים שמעניינים אותנו ומעבירים את הזמן באתרי חדשות וברשתות החברתיות. מנתונים עולה כי ישראלי גולש ברשת במשך 2-4 שעות ביממה בממוצע. זו הסיבה שכדאי להשקיע בכתיבת תוכן לאתרים משום שבאותם אתרים נמצאים הגולשים שלנו, הקהל שלנו הצרכנים שלנו.  בעבר היינו צורכים את התוכן שלנו בעיתונות, בטלויזיה, בפרסומות בחוץ וזה כמובן עדיין קיים אבל רוב התוכן היום נצטרך אונליין.

כתיבת תוכן לאתרים מה זה נותן?

כמעט כל בעל עסק מבין הרי שכדאי לו להשקיע באתר אינטרנט איכותי. זה כרטיס הביקור שלנו. הדרך שלנו להגיע לגולשים שבעצם נמצאים אונליין כל הזמן. יחד עם זאת, זה לא מספיק שרק יהיה לנו אתר איכותי, מקצועי ויפה. האתר צריך גם להיות מלא בתכנים.

ברגע שבאתר שלנו יש תוכן איכותי, מעניין, מרגש, שמספק מענה למטרות של הגולשים זה נותן המון. לא רק שתוכן עוזר לנו לייצר חשיפה אדירה ותורם רבות להגדלת כמות הגולשים שמגיעים לתוך האתר אלא גם מסייע לנו לשמור על ערכי המותג ולחזק אותו. הכתיבה מאפשרת לנו ליצור קשר עם הגולשים שלנו, לקדם את האתר באופן אורגני בגוגל, לחזק תהליכי פרסום ושיווק, להעניק לגולשים שלנו ערך מוסף, לענות להם על שאלות ועוד.באמצעות הכתיבה אנו יכולים להציג את העסק שלנו, את המהות שלו, לגרום לגולשים להביע באתר שלנו עוד ועוד עניין וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט איך עושים את זה?

  1. אתה מכיר את העסק שלך הכי טוב מכולם – כל בעל עסק יודע ומכיר את העסק שלו בצורה הטובה ביותר. אם כבר יש לך אתר באוויר כנראה שאתה יודע בדיוק איזה ערכים מובילים את העסק שלך ואיך הם מוצגים באתר, אתה יודע על איזה אסטרטגיה שיווקית האתר שלך פועל ואתה יודע מהם היתרונות של המוצרים והשירותים שאתה מוכר או מציע על פני האחרים. לכן, כשאתה כותב את התוכן עבור האתר שלך זה כנראה יהיה סופר מדויק ומקצועי, השאלה היא רק האם יש לך את הזמן לעשות את זה והאם יש לך יכולות כתיבה.
  2. פחות כסף – כמות התוכן שאתר צריך היא מאוד גדולה. זה מתחיל בתיאור המוצרים והשירותים במקרה של חנות, תכנים לתוך הבלוג של האתר, עמוד הבית, עמוד אודות, הקטגוריות בתוך האתר, תוכן שיווקי ביום יום בין אם זה לרשתות חברתיות או לניוזלטרים כלומר זה משהו שכל הזמן צריך להזין אותו ולהתעסק איתו. אז אם יש לך את הזמן ואת היכולת, אין ספק בכלל שאתה צפוי לחסוך המון כסף במידה ותכתוב את התוכן בעצמך.

העניין הוא שלכתוב את התוכן לעצמנו מביא אתו לא רק יתרונות אלא גם כמה חסרונות. למשל, לא לכולנו יש את הכישרון, היצירתיות והיכולת לכתוב. יש הקוראים לזה מחסום הכתיבה, יש שקוראים לזה כישרון. כן כתיבה היא גם סוג של אמנות, אך יש אתרים שלא צריכים את האמנות הזו משום שמדובר גם הרבה פעמים בכתיבה שהיא טכנית. בכל אופן, אם אתם מרגישים שכתיבה היא לא הצד החזק שלכם, כדאי לפנות לאיש מקצוע או חברה המתמחה בכתיבת תוכן. חיסרון נוסף בכתיבה בשיטת עשה זאת בעצמך היא בהיבט של ידע. כמו שכבר תיארנו בפסקאות בתחילת המדריך, כתיבת תוכן לאתרים נעשית גם למטרה של קידום אורגני ולכן אנחנו חייבים להכיר את החוקים השונים בין אם זה כותרות, כתיבה לפי מילות מפתח ועוד.

 

מי בכל זאת יכול לבצע עבורי כתיבת תוכן לאתרים?

ניתן לחלק את ספקי התוכן הקיימים ל – 3  קבוצות עיקריות:

  1. כותבי תוכן – ניתן לפנות באופן ישיר לכותבי תוכן פרילנסים שזה בדיוק מה שהם עושים.
  2. חברות תוכן – חברות אלה מעסיקות עשרות ולפעמים גם מאות כותבים שמבצעים עבורכם את העבודה.
  3. קופירייטרים – מתאימים לכתיבת תוכן שיווקי.
  4. בוני ומקדמי אתרים – מספקים שירותי כתיבה בנוסף לשירותים נוספים כמו בניית אתרים, קידום אורגני, בניית קישורים וכדומה.

כתיבת תוכן לאתרים בעזרת שירותים חיצוניים

כתיבת תוכן לאתרים? כמה זה עולה

סוג התוכן סוג הכתבה מחיר לעמוד מחיר ליחידה בהזמנת 10 תכנים (חברות תוכן מספקות הנחה מסוימת על כמות של תכנים)
כתיבת תוכן מקצועי לאתרי אינטרנט תוכן המיועד לקידום אורגני – SE0 50 40
תוכן שיווקי מותאם SEO 60 50
עמוד אודות

עמוד הבית

150-1300
תוכן אינפורמטיבי/תוכן מקצועי מדריכים מפורטים 1000-3000 מילים 150-400 120-350
עד 500 מילים קופירייטינג מותאם SEO 100-300 90-250
עד 1000 מילים פוסטים לבלוגים 30-100 25-90
עד 200 מילים כתיבה טכנית 70-100 60-90
עריכה/הגהה/שכתובים

עד 300 מילים לעמוד

 

עריכה, הגהה, שכתובים לתוכן קיים

50-200 40-190
כתיבת תוכן שיווקי עד 1,000 מילים מאמרים לשיווק אתר אינטרנט/ניוזלטרים/דפי נחיתה, כתבות ממומנות באתרים מובילים ועוד 300-1,000 290-900
כתיבת תוכן לרשתות חברתיות: פוסטים לפייסבוק, אינסטגרם, לינקדין ועוד… תוכן לרשתות חברתיות 100 90

לסיכום, אין ספק כי כתיבת תוכן לאתרים היא בין הפלטפורמות הכי חשובות בתהליך של שיווק ופרסום אתר בכל תחום ומכל סוג. כדאי להשקיע בנושא הזמן זמן, מחשבה ואפילו לפנות לחברה מקצועית המתמחה בכתיבת תוכן שתסייע לנו במחקר מילות מפתח הרלוונטי לעסק שלנו.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין