כתיבת מאמר

תוכן עניינים

כתיבת מאמרכתיבת מאמר לאתרי אינטרנט נחשב היום לבין התהליכים הכי חשובים בכל מה שקשור לשיווק ופרסום העסק שלנו. בין אם האתר שלכם הוא בלוג, אתר המבוסס רק על תוכן, אתר תדמית או חנות אינטרנטית, כתיבת מאמרים המבוססת על מחקר מילות מפתח מעמיק תוך בדיקה של כמות הגולשים שמחפשים את אותן מילות מפתח תסייע לכם לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש עם דגש על GOOGLE.

אין מה לומר למילים יש כוח . כולנו צורכים תוכן כל הזמן. תוכן חדשותי, תוכן פרסומי, תוכן כחלק ממידע שאנחנו מחפשים ולכן לתוכן יש משמעות חזקה ולא סתם אומרים שהתוכן הוא המלך.  אז מה חשוב לדעת כאשר כותבים מאמר לאתר אינטרנט או מאמר שהוא כתבה ממומנת שתופיע באתר חדשותי כזה או אחר? , איך מוצאים את מילות המפתח ובוחרים נושאים לכתיבה, מה עובד ומה פחות וכמה זה בכלל יעלה לי לכתוב מאמר? לכתוב בעצמי או שאחרים יכתבו לי? הכל במדריך הבא!

 

אפשר לחלק את התכנים המפורסמים ברשת האינטרנט לשניים:

  1. תכנים פרופר SEO – מבוססים על מחקר מילות מפתח
  2. תכנים שיווקיים מעניינים – נבחר נושאים שירתקו את הגולש ואולי ”על הדרך“ גם נשלב מילות מפתח שבעצם דרכן נוציא קישורים שיובילו לאתר שלנו אבל זה לא

הקשר בין כתיבת מאמר לקידום אורגני

כאמור, כתיבת מאמרים משפיעה מאוד ל תהליך הקידום האורגני של האתר שלנו בגוגל. מדוע? משום שגוגל רואה בתכנים ערך מוסף עבור הגולש וברגע שגולש נמצא זמן מה בתוך תוכן מסוים זה מעיד על כך שהתוכן הזה עשה את העבודה. בנוסף, כשגולש עובר מעמוד אחד לשני בעקבות קישור עליו לחץ, יש לזה ערך מוסף מאוד גדול, בעיקר שמדובר באתר חשוב עם ותק ונוכחות ברשת. עסקים רבים לא יודעים איך לבחור את התוכן, איך לבחור את הנושאים, כמה מאמרים להעלות בחודש והאם לבסס את התכנים אך ורק על מילות המפתח או שאולי גם לשלב נושאים שלא קשורים? אז יש לכל השאלות האלה תשובה אחת קוראים לזה אסטרטגיית תוכן. לרוב, מומלץ לשלב בין מאמרים קצרים באורך של 250 מילים המשלבים את מילות המפתח הרלוונטיות, מאמרים קצת יותר ארוכים, מדריכי תוכן באורך של 1000-2000 מילים ואם התקציב מאפשר כתבות חדשותיות ממומנות שיופיעו בכל מיני פורטלים ואתרים מובילים. ברגע שאנחנו משלבים את הכל, אנחנו סוג של ”יורים לכל הכיוונים“ וכמובן שזה חייב להיות ממונן, מתוזמן נכון, לפי תקציב שיש לנו יכולת להשקיע בנושא ומבוסס תנועת גולשים.

 

כתיבת מאמר מה זה נותן לעסק שלי?

  1. ערך מוסך עבור הגולשים שמעוניינים לקרוא- יש לא מעט גולשים שמשוטטים בכוונה תחילה במטרה לקבל מידע. תוכן. ממש כמו שיש כאלה שהולכים באופן מכוון לרכוש עיתון. אותם גולשים רוצים לשאוב מידע בנושאים או בתחומים מסוים. ככל שנעניק לגולשים יותר ערך מוסף דרך התוכן שנכתב במאמרים, ככה נגדיל את הסיכוי שהגולשים ייכנסו לאתר שלנו. בואו לא נשכח שאנחנו חיים בעולם דיגיטלי שיתופי ואז אם התוכן טוב יש סיכוי גם די גבוה שאותם גולשים שקראו את התוכן ישתפו אותו.
  2. קידום אורגני – כאמור, יש קשר ישיר בין כתיבת מאמר לבין קידום אורגני של האתר שלנו בגוגל. למעשה, גוגל מדרג את כל האתרים ברשת האינטרנט בהתאם לתוכן הקיים ובהתאם למילות מפתח ספציפיות. כלומר, ככל שהאתר שלנו ידורג גבוה יותר בהתאמה למילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלנו, זאת כך למעשה נגדיל את התנועה והחשיפה בו. בנוסף, ככל שהתוכן שלנו יהיה יותר מעניין, ככה הסיכוי שהגולשים יישארו בעמוד עולה וגוגל ”דוחף“ עמודים ואתרים שבהם הגולשים נשארים זמן ארוך יותר.
  3. מדריכים עם מידע פרקטי – יש כל מיני סוגים של בעיות איתם אנשים מתמודדים. אחד רוצה להבין איך לבנות פרגולה בעצמו מא‘ ועד ת‘, השני מחפש בעיה לנשירת השיער שלו והשלישי חייב לרדת במשקל כמה שיותר מהר. באמצעות כתיבת תוכן איכותי, ממוקד ופרקטי אפשר לסייע לסוגים שונים של אנשים וקהלי יעד לפתור את הבעיות שלהם.
  4. הנעה לפעולה וחשיפה – כתיבת מאמר או מאמרים לאתרי אינטרנט מסוגים שונים מאפשרים לנו להניע אנשים לפעולה, לחשוף אותם למידע מגון ובדרך עקיפה ניתן גם לגרום להם להשאיר פרטים, לשתף את התוכן, להגיב, לרכוש מוצר ועוד.

 

איך לבחור נושאים בכתיבת מאמר?

בעלי אתרים רבים שואלים איך ניתן לבחור את הנושאים שיופיעו במאמרים השונים. יש כאלה שדוגלים בשיטה שרק מילת המפתח שאנחנו רוצים לקדם היא זו שתהיה גם נושא המאמר. למשל, נניח שאנחנו רוצים לקדם חברה העוסקת בתחום האיטום. אחד מביטויי המפתח שאנחנו רוצים לקדם הוא ”איטום גגות“. האם לכתוב מאמרים רק באותו נושא עם אותה כותרת כאשא מילת המפתח תחזור בכותרות ובגוף המאמר או שמא עלינו לבחור נושאים מעניינים כמו ”איטום גגות בשיטת עשה זאת בעצמך“, ”איך יודעים באיזו שיטת איטום גגות לבחור“ ועוד?.. אז זה מאוד תלוי במטרה של התכנים. אם מדובר בתכנים שהמטרה שלהם היא אך ורק קידום אורגני, הדרך הראשונה מומלץ יותר אך אם אנחנו גם רוצים שהמאמר יהיה מעניין, שאנשים יקראו אותו ושהוא יעניק ערך מוסף לבלוג שלנו וגם לגולשים, אז כמובן שאנחנו רוצים לשלב נושאים מעניינים בתוך הטקסטים.

כתיבת מאמרים לאתרים

ככלי הברזל בכתיבת מאמר לרשת האינטרנט

  1. למי אתם כותבים- ממש כמו שאנחנו נותנים מענה לבעיה ואנחנו פונים אך ורק לקהל היעד שלנו, גם בכתיבת מאמר עלינו תמיד לחשוב מי הולך לקרוא את המאמר הזה.
  2. יצירתיות ומחשבה מחוץ לקופסא – הכניסו לאתר שלכם תכנים שאין באף אתר אחר, הקפידו שהתוכן יהיה מעניין, שלבו את התכנים גם ברשתות חברתיות, שלבו תמונות וסרטונים, בקיצור וכל הזמן תחדשו, תשנו..
  3. לא טובים בכתיבה, אין לכם זמן? חפשו מישהו שכן יודע – אם אתם לא מצליחים להביא את עצמכם לכתב, אם אין לכם את הידע הנדרש בכתיבה שיווקית או או בקידום אורגני, מומלץ להיעזר בחברה מקצועית, באיש תוכן, בחברת קידום או מישהו אחר שיכתוב עבורכם את המאמרים לתוך האתר.
  4. גוגל מעניש אתרים עם תוכן משוכפל – לכן, אל תעתיקו או תשכפלו תוכן בשום מצב. ניתן לקבל השראה או רעיונות וזה כמובן מומלץ, אבל שהתוכן עצמו לא יהיה מועתק.
  5. שלבו תוכן גם ברשתות החברתיות – גוגל אוהב מאוד אתרים שמשלבים את האתר שלהם עם רשתות חברתיות ומוציאים מהאתר קישורים לערוצים חברתיים ולהיפך. למשל, ניתן לכתוב מדריך מפורט על נושא מסוים שמעסיק הרבה אנשים ומתוך התוכן להוציא סרטון לערוץ שלכם ביוטיוב.
  6. כותרות, כותרות, כותרות – מומלץ מאוד להשקיע בכותרות מעניינות, מרתקות, שונות ממה שיש לאחרים, מושכות תשומת לב. זה בעצם מה שיביא תנועה לתוך האתר.

 

כמה יעלה לי לכתוב מאמר?

זה מאוד תלוי באורך המאמר, האם מדובר במאמר אינפורמטיבי או שיווקי, האם אתם משלמים על מאמר אחד או על כמה מאמרים מה שנקרא גם חבילת תוכן, האם התוכן הוא חלק מהקידום שלכם ויוצאים מתוך המאמרים קישורים לאתרים אחרים. המחירים לכתיבת מאמר אחד נעים בין 25-700 שקלים. מאמר לקידום אורגני מכותב תוכן באורך של 250 מילים יעלה 25 שקלים בממוצע, לעומת זאת מאמר לאתר חדשות עם עשרות אלפי גולשים ביום שיופיע בעמוד הראשון יכול לעלות גם כמה אלפי שקלים.

התקשרו: 072-3940741
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין