כתיבת ועריכת תוכן

תוכן עניינים

כתיבת ועריכת תוכן נחשבים היום לשירותים סופר פופולאריים. אנו חיים בעידן דיגיטלי בו קשת רחבה מהפעולות שאנו מבצעים מתבצעות אונליין, בזמן אמת, מכל מקום שנוח לנו. כתיבת ועריכת תוכן הוא שירות שניתן למגוון רחב של עסקים ושירותים המעוניינים לשווק את העסק שלהם או את המוצרים והשירותים שהם מציעים אונליין.כתיבת ועריכת תוכן

כתיבת ועריכת תוכן למי זה מתאים?

  1. לעסקים שמשווקים את עצמם ומעוניינים לבנות אתר אינטרנט
  2. לבוני ומקדמי אתרים שדואגים ללקוחות שלהם לתוכן איכותי
  3. לבעלי אתרי תוכן מכל סוג שהוא
  4. לעסקים שמפרסמים עצמם באמצעות קופירייטינג כמו בניוזלטרים למשל
  5. לעסקים המוכרים מוצרים אונליין

 5 דרכים לכתיבת ועריכת תוכן מצליח

  1. רשתות חברתיות– יש המון דרכים לכתוב ולערוך תוכן ברשתות החברתיות. שם למעשה רוב הקהל שלנו נמצא ולכן זה כמעט ”פשע“ שלא לנצל את הפלטפורמות הללו לטובתנו גם בדרכים חינמיות וגם בדרכים בתשלום למי שזה כמובן מתאפשר. הרשת החברתית העשירה בתוכן היא כמובן הפייסבוק. דרך פייסבוק כל בעל עסק, פרילנסר, חברה או ארגון יכולים לפתוח ולהקים דף עסקי. במהלך הזמן, ניתן להעלות תכנים, פוסטים ולהעביר דרכם מסרים שיווקיים לקהל הגולשים שלנו, לגרום לגולשים להפוך אקטיביים, להגיב לפוסטים שלנו, לשתף אותם, לפרסם מבצעים מכל מיני סוגים ועוד. לכתיבת ועריכת תוכן באמצעות שימוש ברשתות החברתיות לא רק דרך פייסבוק, אלא גם דרך האינסטגרם, היוטיוב, הטוויטר וגוגל פלוס פוטנציאל חשיפה אדיר וממוקד קהל יעד וזה בעצם היתרון המרכזי. יחד עם זאת, הכתיבה חייבת להיות קצרה, ממוקדת ולהעביר את המסר הכי ברור והכי יעיל שאפשר.
  2. בלוגים– יש בלוגים במגוון רחב של נושאים החל מרפואה, תזונה ואורח חיים בריא ופעילות גופנית, דרך בלוגים העוסקים באופנה, אדריכלות ועיצוב הבית, בלוגים בתחום של בעלי מקצוע ושיפוצים כמו קבלנים, חשמלאים, אינסטלטורים ומנעולנים, בלוגים העוסקים בטיולים ותיירות, בלוגים לילדים בשלל נושאים שמעניינים אותם ומאפשרים להם להעשיר את הידע שלהם, בלוגים למבוגרים בתחומים שונים כמו גיאוגרפיה, היסטוריה, צילום או אמנות, בלוגים לנשים בהריון ועוד. בכל בלוג הגולשים יכולים לאתר תכנים וכתבות הרלוונטיים לצרכים שלהם ולמידע שאותו הם מחפשים. את הבלוגים עצמם יש כל מיני דרכים לקדם כמו למשל דרך קידום אורגני, דרך סדנאות שאנו מפרסמים כחלק מהפעילות של הבלוג ועוד.
  3. אתרי תוכן ואתרי חדשות– כתיבת ועריכת תוכן באתרי תוכן ואתרי חדשות הינה פופולארית ונעשית על בסיס יומי קבוע. כולנו גולשים באתרים הללו וצורכים תוכן כל הזמן כמו YNET, וואללה, אתרי ספורט, מאקו, N12 ועוד. ניתן למצוא תוכן בכל התחומים ובכל הנושאים המסודרים תמיד לפי קטגוריות. דרך אותם אתרים בעלי עסקים יכולים גם לפרסם כתבות ממומנות שתפקידן להציג שירות, מוצר או רעיון וכך בעצם להגדיל את התנועה ואת החשיפה של הגולשים אל תוך האתר שלנו.
  4. אתרי תדמית – תוכן באתרי תדמית הוא תוכן שיווקי או אינפורמטיבי. באתרים אלה אנו מציגים את העסק שלנו ואת הערכים שמובילים אותו. באתרי תדמית יש עמודים קבועים בדרך כלל כמו עמוד אודות, עמוד הבית, קטגוריות בתוך האתר וגם לעתים בלוג שהמטרות שלו מתחלקות לשניים: האחת, קידום אורגני. כלומר דרך הנושאים שבבלוג אנו משלבים מילות מפתח מבוססות מחקר תוכן וכך דוחפים את האתר במנועי החיפוש עם דגש על גוגל. למעשה, קיים קשר ישיר בין כתיבת ועריכת תוכן לבין קידום אורגני הנחשבת לאחד הקריטריונים הכי חשובים בתהליך הקידום כולו. המטרה השניה היא לספק לגולשים מידע וערך מוסף בהתאם לאתר עצמו. למשל, אם מדובר באתר תדמית של עורכי דין, בתוך הבלוג יכולים להיות כל מיני נושאים בשלל תחומים כמו מדוע צריך עורך דין כשרוכשים דירה, איך מסיימים יחסי נישואין בטוב בעזרת עורך דין שהוא גם מגשר, מתי אני חייב לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ועוד.
  5. חנויות מסחר – גם כאן התוכן הוא תוכן משולב. מצד אחד יש את התוכן השיווקי שמציג את המוצרים שהחנות מוכרת בין אם זה ביגוד, מוצרי פנאי, מוצרים לעיצוב הבית או מוצרי ספורט. המטרה של התוכן הזה היא מן הסתם למכור את המוצר בצורה הכי יעילה שיש ולשקף ללקוח איך המוצר נראה, ממה הוא עשוי וכמה הוא עולה. המענה הזה לשאלות בעצם עוזר לנו לגרום לגולש למה המוצרים והשירותים שלנו הם הטובים ביותר עבורו, איך הם פותרים עבורו את הבעיה או הסיאטוציה שהוא צריך לפתור וזה בעצם משרת אותנו לאורך כל אסטרטגיית השיווק של האתר שלנו. התוכן השני הוא תוכן אינפורמטיבי לגולש המציג מענה לשאלות בכל מיני נושאים שמעסיקים את הגולש כמו למשל מה מדיניות החזרת המוצרים של האתר, תוך כמה זמן המשלוח יגיע אלי הביתה וכדומה. בחלק מחנויות המסחר יש גם בלוג ששוב המטרה שלו היא לשפר את המיקומים של הדפים הפנימיים באתר בהתאם לחיפושים של הגולשים.

כתיבת ועריכת תוכן איך זה מתבצע?

יש כל מיני סוגים של עסקים שדרכם אנו יכולים לאתר את השירות הזה של כתיבת תוכן ועריכתו. לפני שאנחנו מחפשים ספק מתאים חשוב קודם כל לעשות סדר ולהגדיר את המטרות של התוכן שלנו ממש כמו לפי הסעיף הקודם. כלומר, עלינו להבין איזה תוכן אנחנו צריכים, מה הכמויות של התוכן, לאיזו מטרה, איפה התוכן הזה יופיע, מה סגנון הכתיבה שאנחנו מחפשים ועוד. לאחר מכן נוכל לאתר את האדם או הספק שיבצע עבורנו את השירות. זה יכול להיות אנחנו, אם יש לנו את הזמן, הידע והיכולת לבצע את הכתיבה עבור עצמנו, זה יכול להיות כותב או כותבת תוכן פרילנסרים, חברת תוכן המספקת שירותי תוכן מסוגים שונים כמו תוכן שיווקי, תוכן חדשותי ועוד.

כתיבת ועריכת תוכן כמה זה עולה?

העלות לכתיבת ועריכת תוכן משתנה בהתאם למגוון קריטריונים כמו למשל אורך התוכן, סגנון הכתיבה, הנושא וכמובן היכן התוכן מפורסם. המחירים נעים בין 35-1,000 ש“ח לעמוד תוכן שלעתים הפרסום גם כולל הוצאת קישורים, הופעה של הכתבה במקום אטרקטיבי ועוד.

לפני שבוחרים ספק לכתיבת ועריכת תוכן כדאי:

  1. ליישר קו ולוודא שהכותב אכן מבין ומתמחה בסגנון הכתיבה ובתחום שעליו התוכן מבוסס
  2. לעשות השוואת מחירים בין כמה כותבים
  3. לברר זמינות ולהבין תוך כמה זמן תקבלו את התוכן
  4. לבדוק מה שירות הכתיבה כולל, האם זה רק כתיבה נטו, האם גם פרסום, הוצאת קישורים ועוד.
התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין