כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט

תוכן עניינים

כתיבה שיווקית לאינטרנט

כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט הפכה בעשור האחרון לאחד השירותים הכי חשובים בתחום האונליין. בעידן בו אנו חיים כמעט כל עסק מבין את ההזדמנות העסקית האדירה שקיימת בתחזוקה של אתר קיים ולכן עסקים רבים משקיעים בבניית אתרים ופרסום תכנים באתר עצמו. לא משנה אם מדובר באתר של מנעולן הפועל באזור תל אביב והסביבה, חנות אונליין בתחום האופנה או חברה לעיצוב גינות, עסק שיש לו אתר חזק, יפה, אינטואטיבי ונגיש לגולש מייצר לעצמו חשיפה גבוהה, ממתג את העסק שלו בצורה טוב והופך למכשול עבור המתחרים. יש כמה סיבות שחשוב להשקיע בכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט:

  1. קידום אורגני – תכנים איכותיים חשובים למנוע החיפוש גוגל וגוגל מעדיף אתרים עם תוכן איכותי, מקורי ומעניין
  2. מושך קהל – כתיבה שיווקית מטרתה בין השאר להניע לפעולה ולכן היא מזרימה עוד ועוד גולשים היוצרים קשר עם העסק, מבצעים רכישה וממלאים פרטים
  3. כולם נמצאים אונליין- שם הלקוחות של כל העסקים ולכן כדאי להשקיע בכתיבה שיווקית בכל מיני דרכים.

כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט

כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט מה זה בעצם אומר?

למעשה אנו נתקלים בכתיבה שיווקית כמעט בכל מקום אליו אנו גולשים אונליין. זה מתחיל בסמרטפון שלנו כשאנו נכנסים רשתות החברתיות השונות כמו פייסבוק או אינסטגרם, זה ממשיך בשלטי חוצות תוך כדי נהיגה ועובר כמובן לאתרי האינטרנט. עמודי אודות, עמודי הבית, עמודים בתוך הבלוג, כתיבה שיווקית לצד המוצרים או השירותים זה חי, זה נושם וזה קיים בכל מקום.

איך כותבים נכון כשמדובר בכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט

  1. הלקוח הוא הקינג – לא משנה מה אתם מוכרים או איזה שירותים אתם מספקים, הלקוח הוא תמיד מרכז העניינים. כשאתם כותבים כתיבה שיווקית לאתר שלכם, אתם תמיד אבל תמיד מתרכזים בגולש, בלקוח. אחת השיטות הטובות לכתוב בצורה שיווקית לאתר שלכם היא להתמקד בבעיה או מצב מסוים שהשירות או המוצר שלכם בא לתת מענה ושם לגעת. הלקוח רוצה להרגיש שמבינים אותו, שמזדהים איתו וזה בעצם המפתח להצלחה בכתיבה שיווקית.
  2. כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט או מה שנקרא גם קופירייטינג עוסקת ברגשות – כתיבה שיווקית עוסקת ברגשות. אנחנו כותבים במטרה לגעת בגולש. ברגע שהגולש מרגיש משהו תוך כדי הכתיבה, הסיכוי שהוא יונע לפעולה עולה פלאים. פשוט תגעו ברגשות שלו וזה יכול להיות רגש חיובי או שלילי.
  3. סקרנות, עניין מקוריות – כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט חייבת לסקרן את הלקוח כבר מהרגע הראשון. בואו לא נשכח שאנחנו חיים בעידן של ריבוי ערוצים, ריבוי עסקים, ריבוי תכנים. ככל שנהיה יותר מעניינים, יותר מסקרנים וניצור אצל הלקוח שלנו אפקט של ווא, אני חייב לדעת על מה מדובר פה, עשינו את שלנו. יש כל מיני דרכים יצירתיות ומקוריות לשלב כתיבה שיווקית באתר שלכם כמו למשל דרך סיפור, להוסיף סרטון, תמונה מעניינת, לתת דוגמאות מחיי היום יום ועוד
  4. כתיבה שיווקית מציירת תמונה ברורה – כשהלקוח או קהל היעד שלכם קורא את מה שכתבתם או מה שמישהו כתב עבורכם לאתר שלכם הוא אמור להגיד לעצמו זה בדיוק מה שהייתי צריך. זה בדיוק מה שהיה חסר לי. כזה אני רוצה. כזו מסיכה לשיער כי יש לי נשירה מטורפת, כזה מנעול כי לפני שבוע פרצו לי הביתה, כזו מתנה כי בדיוק החברה הכי טובה שלי ילדה. איך עושים את זה? דרך הזדהות
  5. תחושת הזדהות – כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט עוסקת בהזדהות. כשאתם גורמים לגולש להזדהות עם המוצר או השירות שלכם, שוב עשיתם את שלכם.

מה היתרונות של כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט?

חשוב להבין קודם כל את התפקידים של כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט ודרך התפקידים הללו להבין גם את היתרונות שלה. למעשה, כתיבה שיווקית באה להציג בפני הגולש את הערכים של העסק, מה מניע את העסק, מה עומד מאחורי הרעיון המרכזי של העסק בצורה הכי פשוטה מצד אחד אבל מעניינת מצד שני. זה שילוב של מילים בצורה מתומצתת, ברורה שפשוט עושה את ההבדל בין עוד טקסט לטקסט שעושה את העבודה. הנה כמה מהיתרונות המרכזיים של כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט:

  1. מענה על שאלות של צרכנים לפני שהם רוכשים את המוצר או השירות- לגולשים רבים יש שאלות בקשר למוצר או שירות כזה או אחר. הם לא בטוחים לגבי כל מיני דברים כמו איך המוצר עובד, איך מתבצעת הרכישה, מה קורה אם אני לא מרוצה מהמוצר ועוד. כתיבה שיווקית בין השאר מאפשרת להסביר ללקוח ולתת לו מענה מלא על השאלות שלו.
  2. תנועה איכותית וטובה לאתר – כתיבת שיווקית בעצם מניעה את התנועה לאתר שלנו. מה זה אומר? זה אומר שברגע שאנחנו משקיעים בכתיבה איכותית, יש בבלוג שלנו מאמרים איכותיים ומעניינים, יותר ויותר גולשים רוצים להגיע לאתר שלנו וגם להישאר בו.
  3. מסייע להגדיל את כמות הפניות והלידים- כמו שאמרנו כבר, כתיבה שיווקית מניעה לפעולה.
  4. יצירת עניין – כתיבה שיווקית יוצר באז, מעודדת גולשים לשית,, לעשות לייקים, יוצרת תגובות.

כתיבה שיווקית וקופירייטינג

 בדוק וחדד בדוק ושכלל את תוכן העניינים באופן מתמיד כדי לזהות מה עובד הכי טוב עבור קהל היעד שלך. נתח את התנהגות המשתמש, מדדי מעורבות ומשוב כדי לקבל החלטות מונחות נתונים ולבצע אופטימיזציה של תוכן העניינים שלך ליעילות מירבית.
עדכן באופן קבוע

ככל שהאתר שלך מתפתח, הקפד לעדכן את תוכן העניינים בהתאם. הסר קטעים מיושנים או לא רלוונטיים, הוסף תוכן חדש והבטח שהמבנה הכללי יישאר ידידותי למשתמש ומתאים ליעדי השיווק שלך. על ידי שליטה באמנות של יצירת תוכן עניינים מרתק, אתה יכול לשפר את חווית המשתמש, להגביר את SEO, ובסופו של דבר להביא המרות באתר שלך. השקיעו זמן ומאמץ ביצירת תוכן עניינים משכנע שמושך את הקהל שלך, ותראה את ההשפעה החיובית שיש לו על הנוכחות המקוונת שלך

כתיבה שיווקית – כמה זה עולה?

 

ובכן נהוג לתמחר כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט על פי סוג הכתיבה והמאפיינים שלה. יש כל מיני אנשים וחברות שמספקים שירותי כתיבה שיווקית כמו למשל פרילנסרים המגדירים את עצמם כותבי תוכן, חברות לכתיבת תוכן, חברות לכתיבה שיווקית, חברות. העוסקות בקופירייטינג ועוד.

כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט מאיפה מתחילים?

בשלב הראשון עליכם להגדיר את סוג הכתיבה שאתם זקוקים לה. האם מדובר במאמרים המשלבים כתיבה שיווקית לצורך קידום אורגני, האם מדובר בניוזלטרים, בפוסטים לעמוד הפייסבוק שלכם או בכתיבה לקטגוריות השונות בתוך האתר שלכפ? בשלב השני עליכם להבין מי כותב לכם את התוכן. אתם או מישהו חיצוני. לפעמים כשמדובר בתחומים מורכבים, בעל המקצוע שכותב את התוכן מוציא את הטוב ביותר.

לאחר מכן יש להגדיר את קהל היעד, לבחור את הנושאים של הכתיבה, להחליט האם מבססים את הכתיבה על מחקר מילות מפתח במטרה ליצור גם תהליכים למטרות של קידום אורגני להחליט לגבי הכמות של התכנים והאורך שלהם. זהו. אפשר לצאת לדרך ולהפוך את האתר שלכם לשיווקי, מעניין וכזה שממגנט אליו גולשים רבים.

המחיר לכתיבה שיווקית נגזר בחלק גדול מכמות המסרים השיווקיים שאנו מעבירים בעמוד. יש הבדל גדול בין מאמר שיווקי שנועד לקדם אתר כלומר קידום אורגני SEO שבסוף העמוד יש משפט כמו ”ליצירת קשר ופרטים נוספים השאירו את השם והטלפון שלכם ונשמח לעזור“ לעומת תוכן שכולו תוכן שיווקי.  ניוזלטר למשל אמור לשלב בין כתיבה אינפורמטיבית לתוכן שיווקי מהפנט שפשוט אי אפשר לעמוד בפניו.

 

תוכן שיווקי לאתרים ניוזלטר דף נחיתה פוסט לאתר פוסט לפייסבוק כתיבה לבלוג בתוך האתר
דף הבית140-300 שקלים לעמוד 450 שקלים לניוזלטר 600-800 שקלים לדף נחיתה 60-300 שקלים 30-100 שקלים לפוסט 40-200 שקלים לעמוד
עמוד אודות- 140-300 שקלים לעמוד
דפי מוצרים 50150 שקלים למוצר
דפי שירותים/קטגוריות שיווקיות בתוך האתר 50-250 שקלים לשירות/קטגוריה

 

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין