כתבות קידום

תוכן עניינים

אם יש לכם אתר קיים או שלחילופין אתם מתכננים לבנות אתר במטרה לחשוף את העסק שלכם לכמה שיותר אנשים ולשווק אותו אונליין, כנראה שנתקלתם ולא סתם באחד המושגים הבאים: כתבות קידום, כתבות לקידום, כתיבת תוכן לאתרים או תוכן לקידום אורגני. לכתבות לקידום ערך מוסף אדיר בתהליך השיווק ואם עדיין לא השקעתם באופן כזה או אחר בכתבות כאלה, זה הזמן להתחיל לעשות את זה. במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על כתבות קידום: למה כל כך חשוב להשקיע בזה, איך זה עובד, כמה זה אמור לעלות לכם, כמה כתבות אתם צריכים ועל מה חשוב לשים לב בתהליך. המדריך לכתבות קידום מתחילים.

כתבות קידום על מה ולמה?

כשאתם או מישהו שאתם מכירים מבצע חיפוש במנוע החיפוש, אתם מגיעים לעמודי תוצאות. בעמודים הללו מופיעות התוצאות עצמן שמחולקות לשני סוגים, אם מדובר במנוע החיפוש גוגל בו נתמקד כמובן. הסוג הראשון נקרא תוצאות ממומנות – כלומר בעל העסק שילם כסף למנוע החיפוש גוגל כדי שהמודעה שלו תופיע שם ועל כל קליק שגולש לוחץ ונכנס לאתר הוא משלם כסף. הסוג השני של התוצאות הן תוצאות אורגניות. כלומר, בעזרת פעולות ’טבעיות‘ שאתם או מישהו אחר עושה, האתר שלכם זוכה להופיע במיקומים הללו. למעלה מ-90% מהגולשים בוחרים להקליק דווקא על תוצאות החיפוש הטבעיות ולא על הממומנות בשל היותן נתפסות כאמינות יותר.

כדי שאתר יופיע בעמוד הראשון של גוגל צריך לעבוד לא מעט ולעשות לא מעט פעולות. אחת הפעולות הללו נקרא כתיבת כתבות לקידום. חשוב לציין שלעתים האתר שלכם יופיע בביטויים מסויימים בתוצאות האורגניות מבלי שתעשו יותר מדי, אך אם מדובר באתר עם רמת תחרות גבוהה כמו אתר בתחום שיפוצים ובעלי מקצוע, אתר בתחום ההדברה או הרכב, כנראה שתצטרכו להשקיע לא מעט זמן וכסף כדי שתוכלו לראות את הביטויים הקשורים לאתר שלכם מקודמים בעמוד הראשון. עוד משהו שאתם צריכים לדעת לפני שאתם נכנסים לעולם התוכן ולעולם הקידום האורגני הוא שלא סתם מופיעים ביטויים מסוימים בעמוד הראשון. אלו הם ביטויים שבחרנו לקדם רק אחרי שביצענו עבודת מחקר שנקראת מחקר מילות מפתח.

מדוע חשוב לגוגל שיופיעו כתבות לקידום באתרים?

על פיהם היא קובעת את תוצאות הדירוג של האתרים השונים ברשת. לגוגל יש מטרה אחת. לספק לגולשים את התוצאות הטובות והאמינים ביותר בהתאם למה שהם מחפשים. כלומר, שגולש מחפש ביטוי או שואל את גוגל שאלה, גוגל אמורה לספק לאותו גולש תוצאה איכותית, מקצועית ואמינה שתתן לו את מה שהוא חיפש.
ברגע שאותו גולש נכנס לאתר שלכם, אם הוא נשאר שם זמן רב, גוגל תצ‘פר אתכם, אם הוא ינטוש את האתר מהר, כנראה שהוא לא מצא את מה שהוא חיפש או שהיה לו קשה מאוד למצוא את זה ולכן יש לכם עוד הרבה מאוד עבודה.

למעשה, גוגל רוצה לתת לגולשים שלה את התוצאות הכי רלוונטיות בהתאם למה שהם מחפשים. לצורך הדוגמא: נניח שאתם מחפשים את הביטוי שיפוצניק בתל אביב. המטרה של גוגל היא לספק לכם מידע רלוונטי כלומר רשימה של שיפוצניקים עם המלצות אמיתיות של גולשים אמיתיים כדי שאתם איך לא, תוכלו למצוא שיפוצניק מקצועי, אמין שיספק לכם עבודה איכותית, שירות מעולה ברמת גימור מושלמת וכמובן במחיר הוגן. איך גוגל יודעת לעשות את זה? לפי אותם קריטריונים.

  1. קישורים חיצוניים ופנימיים – ככל שיש לאתר מסוים יותר קישורים פנימיים וחיצוניים איכותיים מאתרים אמינים, ככה אותו אתר מקודם בתוצאות החיפוש בצורה טובה יותר. קיים קשר ישיר בין כתבות לקידום לבין קישורים משום שדרך אותם קישורים אנחנו מקשרים את הגולשים לאתר שלנו. גוגל תופסת את הקישורים הללו בתור המלצות ולכן כתבות לקידום וקישורים הם בין הקריטריונים הכי חשובים לקידום.
  2. כתבות לקידום – ברגע שלאתר מסוים יש תוכן איכותי המספק ערך מוסף לגולש, ככה הסיכוי שאותו אתר יקודם וגם יוצאו מאותו אתר תוכן קישורים עולה. למשל, באתר שנמצא במקום הראשון בביטוי שהזכרנו שיפוצניק בתל אביב, סביר להניח שיש כתבות איכותיות על עולם השיפוצים.
  3. מובייל – גוגל קבעה כי אתרים המותאמים למובייל מגיע להם להיות מקודמים בצורה טובה יותר משום שרוב הגולשים היום מחפשים את המידע שלהם דרך הסמרטפון. אתרים שיש להם אחוזי נטישה גבוהים במובייל לא מספקים תמורה טובה לגולש ולכן הם כביכול ”נענשים“.
  4. המלצות – עוד דרך של גוגל לדעת שאתר מסוים מספק לגולש את מה שהוא מחפש היא דרך המלצות של גולשים אמיתיים.
  5. אתרים מונגשים – גוגל קבעה כי אתרים מונגשים לאנשים עם מוגבלות מקבלים יותר נקודות בתהליך הקידום ולכן מדובר באחד הקריטריונים הכי חשובים לקידום.

יש עוד עשרות אולי מאות קטגוריות שגוגל קבעה לקידום כמו למשל טעינה מהירה של הדפים, תוכן איכותי, תנועה מרשתות חברתיות ועוד.

כתבות לקידום איך זה עובד?

יש כל מיני סוגים של כתבות לקידום. סוג אחד הוא כתבות המופיעות בבלוגים מסוגים שונים ודרכם כאמור אנו מוציאים קישורים לאתר שלנו. יש כתבות שהמטרה שלהן להופיע בתוך האתר שלנו, כלומר בבלוג של האתר במטרה להביא כמה שיותר גולשים לקרוא את הבלוג שלנו. יש גם כתבות ממומנות, כלומר כתבות שמופיעות באתרי חדשות ואתרי תוכן גדולים כמו וואללה, כלכליסט, N12, YNET ועוד… כתבה שמקושרת לאתר שלנו דרך אתר תוכן חזק שכזה בעלת חשיבות סופר גבוהה בתהליך הקידום.

רק כתבות או אסטרטגיית תוכן?

לפני שאתם מתחילים לרכוש כתבות עבור האתר שלכם, אנחנו ממליצים לכם לבנות אסטרטגיית תוכן או לפנות למקדם מקצועי/חברת קידום/ חברת שיווק או מישהו אחר שמבין בעולם השיווק הדיגיטלי. גוגל משתכללת ומקדמת את הקריטריונים שלה כל הזמן ואם בעבר היה מספיק לשתול סתם כתבות בלי לחשוב יותר מדי בהתאם לתוצאות מחקר מילות המפתח שלנו, הרי היום מדובר בעבודה הרבה יותר מורכבת משום שהתחרות בתחומים מסוימים מאוד מאוד גבוהה. לכן, חשוב לבחור כתבות מעניינות, להחליט על כותרות מושכות, לשים דגש על אילו ביטויים אנחנו רוצים לקדם באיזו כתבה, באילו אתרים אנחנו רוצים לפרסם בכל חודש את הכתבות שלנו ורק כך נוכל לקדם את האתר שלנו בתהליך הקידום האורגני לאורך זמן.

כתבות לקידום – מי בכלל כותב את זה?

  1. כתיבה עצמית – אם יש לכם זמן והיצירתיות שלכם פורצת את גבולותיה בכל יום מחדש, אתם יכולים לכתוב את הכתבות לעצמכם, שוב אחרי שביצעתם מחקר מילות מפתח. אם אין לכם זמן, נסו את האופציות הבאות.
  2. כותב תוכן – יש אלפי כותבי תוכן גם בישראל וגם בעולם שישמחו לכתוב עבורכם את הכתבות. חפשו כותב מקצועי, אמין, עם ניסיון שיכול לעמוד בלוח הזמנים שלכם.
  3. חברת קידום- יש חברות קידום או חברות העוסקות בשיווק דיגיטלי שמספקות את השירות הזה.

כתבות לקידום כמה זה עולה?

המחיר לכתיבת תוכן משתנה ותלוי בקריטריונים רבים כמו כמות הכתבות להן אתם זקוקים בכל חודש, הנושאים, האורך של כל כתבה, סגנון הכתיבה ועוד. בגדול המחיר הממוצע לכתיבת תכנים לאתר נעים בין 500-5,000 ש“ח בחודש, תלוי בתקציב שלכם.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין