אחד ממהלכי הקידום החשובים ביותר בכל פרויקט קידום אתרים הוא פרופיל קישורים. מה זה בעצם פרופיל קישורים? מדוע נחשבים קישורים לכל כך חשובים בקידום אתרים בגוגל? מהם הפרמטרים שעלינו לבחון כאשר אנו בונים את פרופיל הקישורים שלנו? מהי התרומה של פרופיל קישורים לחנות אינטרנטית? על שאלות אלו ועוד נענה בקצרה פה בשורות הבאות.
מה זה פרופיל קישורים?
המטרה המרכזית של מנוע החיפוש של גוגל הוא להציג למשתמשים שלו את האתרים שיכולים להעניק להם את הערך הגבוה ביותר סביב ביטויי החיפוש שלהם. לשם כך בנתה גוגל אלגוריתמים שלוקחים את קונספט ההמלצות מהמרחב המציאותי אל תוך המרחב הווירטואלי. גוגל בנתה רשימה של המון אתרים המדורגים לפי רמת האמינות שלהם וההנחה שלה היא שאם ישנו קישור שיוצא מאתר כזה אל אתר כלשהו אחרי, הרי שאפשר להתייחס אל זה כאל המלצה של האתר האמין על האתר האחר. יחד עם זאת, לאחר שבעלי העסקים הבינו את הקונספט, הם החלו לייצר אינספור קישורים מכל מיני אתרים בארץ ובעולם ישירות אל האתר שלהם וקיוו שגוגל תראה בכך המלצות אותנטיות ותקדם אותם אל ראש תוצאות החיפוש. בפועל, גוגל זיהתה מהר מאוד את המגמה הזאת ולא רק שהיא מסננת קישורים שאינם רלוונטיים, אלא שהיא גם מענישה אתרים שמנסים לעשות את הדברים בצורה מלאכותית ומוגזמת. בכדי להבטיח שאתם ממנפים את המקסימום מכלי הקישורים, חשוב מאוד לבנות פרופיל קישורים ולהקפיד מאוד על יישומו.
מהם הפרמטרים שצריך לכלול פרופיל קישורים?
פרופיל קישורים מגדיר למעשה את כל ההתנהלות שלכם סביב הוספת קישורים לאתר שלכם. מאילו אתרים באיזה דירוג אתם רוצים קישורים, מהם ביטויי המפתח שישמש כעוגן (אנקור) ממנו יצא הקישור אל האתר שלכם, מאילו חלקים של הדף יצאו הקישורים (כותרת, גוף הדף, פוטר וכן הלאה), הרלוונטיות של האתרים המקשרים אל תחום העיסוק שלכם ואל התוכן המופיע באתר שלכם, מספר הקישורים ותדירות הוספתם וכן הלאה. המטרה המרכזית היא לבנות פרופיל קישורים שהוא כמה שיותר טבעי ושיהיה קשה מאוד להבחין בכך שהוא פרופיל מתוכנן שאתם מפעילים אותו. גוגל רוצה קישורים טבעיים ולכן היא למשל יהיה זה נכון מדי פעם להשתמש באנקורים שהם לאו דווקא ביטויי מפתח שאתם רוצים לקדם, אלא סתם מילות הכוונה לאתר חיצוני למשל.
פרופיל קישורים לחנות אינטרנטית
בחנות אינטרנטית התרומה של פרופיל קישורים היא לא פחות מקריטית. היכולת שלכם להופיע בראש תוצאות החיפוש סביב כל מוצר שאתם מוכרים היא יכולת שלא תסולא בפז. אם תצליחו לבנות פרופיל קישורים טבעי ואותנטי לחנות האינטרנטית שלכם, גוגל תציג את המוצרים שלכם בהצעות החיפוש שלה, היא תציג את המוצר שלכם עם תמונה ומחיר והיא תציג את כל זה בראש תוצאות החיפוש, מה שיכול להקפיץ את המכירות שלכם בצורה פנומנלית. אבל לשם כך נדרש פרופיל קישורים מעולה, שאותו כדאי לבנות בסיוע איש מקצוע שמתמחה בתחום ספציפי זה או בחברה לקישורים חיצוניים.