האם קישורים תורמים לקידום אורגני?
לגוגל יש אלגוריתם הנקרא trustRANK. האלגוריתם הזה יודע להבדיל בין אתרים איכותיים לאתרים שלא איכותיים. יש כל מיני מאפיינים על פיהם גוגל קובע את מדד הtrust. ככל שהאחוזים יותר גבוהים, ככה זה מעיד על כך שהאתר איכותי יותר. כמו שכבר הזכרנו, יש את כל הנושא של הרלוונטיות. ברגע שיש התאמה בין התחום של האתר המקשר לבין התחום של האתר המקושר, ככה הקישור נחשב לאיכותי יותר. עוד משהו שמאוד חשוב לשים אליו לב הוא כל הנושא של הדומיין. מומלץ כי קניית קישורים איכותיים תיעשה מקישורים שונים ומגוונים ולא מאותו דומיין. ככל שפרופיל הקישורים יהיה יותר מגוון ומכל מיני סוגים של אתרים, ככה זה ישפיע לחיוב על תהליך הקידום האורגני.
איך עובד קישורים לקידום אתרים?
יש מאות דרכים לייצר קישורים. מה שאנחנו רוצים הוא לייצר קישורים איכותיים שבאמת יובילו את האתר שלנו למקומות טובים יותר בגוגל. בגדול, מה שאנחנו צריכים לעשות זה לדאוג שאתרים אחרים יקשרו לאתר שלנו. גוגל מצפה שהקישורים שמגיעים לאתר שלנו יגיעו אליו בצורה טבעית ולא על ידי רכישת קישורי SEO. בפועל, זה לא באמת קורה.
קישורים לקידום אתרים דרך אתרים עם סמכות ורלוונטיות
בעיקרון, זה מה שגוגל אוהב. קישורים מאתרים איכותיים. מה גוגל לא אוהב? קישורים שמגיעים מאתרי ספאם או אתרים פקטיביים. גוגל מחפש לראות שאתרים מפנים לאתר שלנו אבל בצורה שאיננה נסתרת מהעין, אלא בצורה גלויה רק משום שאנחנו יודעים שזה קריטריון אצל גוגל. מה הופך אתר לסמכותי ורלוונטי? הרבה דברים. התוכן שיש בו, המוניטין של האתר, הותק שלו ברשת, המידע שמופיע בו, ההמלצות של הגולשים על האתר ועוד ועוד.
מאיפה אני משיג קישורים לקידום אתרים?
יש המון דרכים לעשות את זה אבל בחרנו להציג בפניכם כמה דרכים מרכזיות.
- קבוצות בפייסבוק – כידוע פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בעולם. בתוכה יש המון קבוצות שדרכן בעצם אפשר לבצע החלפות קישורים או קניה של קישורים. בקבוצות האלה אנחנו בעצם מגלים מה אנחנו יכולים לתת למישהו ומה בתמורה הוא נותן לי. חשוב לבחור בקבוצות אמינות, דרך המלצות של אנשים שאתם מכירים או בקבוצות שיש בהן מסה מאוד גדולה של אנשים.
- יחסי ציבור – עוד דרך מעולה להשיג קישורים היא בעזרת כתבות. זה נקרא כתבות של מומחים. כלומר דרך הכתבה שאתם מפרסמים באתר X אתם מקבלים קישור שמוביל לאתר שלכם.
- רשתות חברתיות – אפשר לעשות שימוש כמעט בכל הפלטפורמות בין אם זה פייסבוק, בין אם זה אינסטגרם ובין אם זה יוטיוב כדי להוציא קישורים לאתר. לא רק שזה מוסיף קישורים זה גם ללא ספק מקדם את האתר שלנו למקומות טובים יותר בגוגל.
- מאמרים – הדרך המסורתית אבל עדיין, אחת הדרכים הטובות ביותר להוציא קישורים לאתר שלנו. זה יכול להיות מאמרים אשר מתפרסמים באתרי מאמרים כלליים, זה יכול להיות מאמרים שמופיעים בתור פוסט אורח או מאמרים שמופיעים בתשתית של אתרי אינטרנט שנבנתה כדי לתמוך באתר שלנו. על חלק מהמאמרים תצטרכו לשלם ועל חלקם תוכלו פשוט להרוויח קישור בתמורה לתוכן איכותי. זה מאוד משתנה בין האתרים השונים.
כלל חשוב בבניית קישורים לקידום אתרים
הדבר הכי חשוב בתהליך של בניית קישורים לקידום אתרים הוא כל הנושא של אסטרטגיה. לפני שאתם מתחילים לפזר קישורים בכל מיני מקומות, אתם צריכים לחשוב איך לעשות את זה נכון. חשוב להבין כי המטרה שלנו היא לשלב קישורים איכותיים. מה זה אומר? זה אומר קישורים שהם חד כיווניים לדף מסוים באתר ספציפי. מה שמעניין את גוגל זה קישורים עם המלצות אמיתיות לאתר, כלומר קישורים שמראים כי הדף המקושר מביאים לגולש סוג של ערך מוסף. כשמחליפים קישורים או אפילו קונים קישורים, יש כמה דברים שצריך לבדוק כמו למשל:
- האם הדף שאתם מעוניינים לקדם בתוצאות החיפוש של גוגל מעניק ערך מוסף לגולש בהתאמה לביטויי החיפוש?
- האם הדף שאנו רוצים לקדם על פי ביטוי מפתח ספציפי מספק לגולש פתרון לבעיה או נותן מענה לצורך?
- האם הדף שאותו אתם רוצים לקדם מתאים לכמה סוגי של פניות או הנעה לפעולה?
מה עוד מעיד על קישורים איכותיים בקידום אתרים?
- קישורים ברורים שבולטים בדף המקשר
- קישורים חד כיווניים
- קישורים טבעיים המבוססים על טקסט קישור משתנה, קישורי תמונה או קישורים ללא טקסט בכלל.
האם כדאי לי לקנות קישורים לצורך קידום האתר שלי?
זו שאלה שאין לה תשובה חד משמעית אבל בגדול, אם מדובר באתרים איכותיים, אתרים מקצועיים וסמכותיים, אין כל סיבה שלא. חשוב לרכוש את הקישורים דרך מקור אמין ומקצועי שמתמחה בשרותי בניית קישורים ולא דרך מישהו שאין לכם עליו המלצות.