קניית קישורים איכותיים: מדריך למקדם המתחיל

SEO

קניית קישורים איכותיים הוא שירות שתופס תאוצה בשנים האחרונות. למעשה, כל בעל אתר בין אם מדובר באתר תדמית ובין אם בחנות אי קומרס יודע כי כדי להשיג תנועה אורגנית ואיכותית לאתר שלו עליו להשקיע בבניית לינקים או קניית קישורים איכותיים. לפני שנסביר לכם קצת יותר לעומק על קניית קישורים איכותיים, חשוב קודם כל להבין מה זה קישורים טבעיים ואיך הם משפיעים על קידום SEO.

מה ההבדל בין קישורים טבעיים לקישורים אחרים?

קישורים טבעיים הם למעשה קישורים שהאתר או האתרים שלנו מקבלים באופן טבעי.

זה ההפך בעצם מקניית קישורים איכותיים, ההפך מקישורים יזומים. אתר יכול לקבל אל האתר שלך קישורים טבעיים כאשר התוכן שנכתב בו הוא סופר איכותי ומעניק לגולש ערך מוסף. באתרים כאלה, כמות האנשים שנחשפים לתוכן היא מאוד מאוד גדולה. מנתונים עולה כי כדי לקבל קישור טבעי אנחנו צריכים משהו כמו 10,000 גולשים מינימום שייחשפו לאתר שלנו וזה כשמדובר על מספרים אופטימיים.

קישורים לקידום אתרים

מכיון ורוב האתרים הם ממש לא בסדר גודל כזה כמו למשל YNET או אתרי חדשות אחרים, אנחנו יכולים להסיק מזה שאי אפשר כמעט אף פעם להסתמך על קישורים טבעיים וכאן בעצם נכנס לתמונה כל הנושא של קניית קישורים איכותיים. בלי קישורים שנזמין אותם, האתר שלנו לא יתקדם לשום מקום בתוצאות החיפוש האורגניות. גם היום, נכון לשנת 2020 גוגל מסתמכים במידה רבה על קישורים בתהליך הקידום האורגני. זה נכון באופן כללי אבל בעיקר בתחומים שיש להם רמת תחרות מאוד גבוהה.

קניית קישורים איכותיים – מאיפה אני בכלל מתחיל?

אז קודם כל, בואו נעשה סדר. לפני שאתם משלמים עשרות, מאות או אלפי שקלים על קניית קישורים איכותיים, עליכם לוודא שבאמת מדובר בקישורים איכותיים. בשלב הראשון, עליכם להכיר היטב היטב את האתר שלכם ולזהות את הנכסים הדיגיטליים הקיימים בו. מה זה אומר? זה אומר שאתם רוצים להבין לאן אתם רוצים שהקישורים שאתם משלמים עליהם מקשרים ועל בסיס אילו מילות וביטויי מפתח. איך תדעו? בדרך כלל עמודים הנחשבים לנכסים דיגיטליים הם עמוד כמו עמוד הבית, עמוד אודות, פוסטים מרתקים שהשקעתם בהם הרבה, מוצרים או שירותים שאתם רוצים לקדם ועוד.

במקביל לחיפוש הנכסים הדיגיטליים הקיימים באתר אתם כמובן חייבים שיהיה לכם מחקר מילות מפתח. אחרי שהבנתם איזה עמודים אתם רוצים לדחוף קדימה, כלומר אותם עמודים שאליהם הקישורים יקדמו ועל בסיס איזה מילות מפתח, אתם צריכים לחפש מישהו לקנות ממנו את הקישורים. בישראל יש אלפי מקדמים וחברות קידום המספקים את השירות הזה. אז איך יודעים במי לבחור?

  1. ניסיון, ניסיון ועוד פעם ניסיוןבניית קישורים הוא משהו שלוקח המון זמן ללמוד אותו וגם לא מעט זמן לעשות את זה. זו עבודה די סיזיפית וכדי שזה יעשה כמו שצריך חיביים לדעת איך לעשות את זה.
  2. המלצות – ממש כמו שאתם מבקשים המלצות על שירותים אחרים, בעלי מקצוע, מקום ללמוד בו או חנות לרכישת מוצר כזה או אחר, גם כאן שווה לבקש המלצות מאנשים שאתם מכירים, בעיקר משום שהדרך שבה הקישורים ייבנו ויעבירו את הגולשים לאתר שלכם משפיעה על התנועה מצד אחד ומצד שני על כל מערך הקידום האורגני של העסק שלכם. בדקו עם מכרים, קולגות, חברים או קרובי משפחה לגבי מישהו שהם מכירים ושווה לסמוך עליו בקניית קישורים איכותיים או חברת קישורים חיצוניים, נסו להשוות בין 2-4 כאלה ורק אז לקבל החלטה. בכל אופן, שווה שלא לשים את כל הביצים בסל אחד ולפזר את הקישורים בין כמה מקדמים או חברות קידום מומלצות. ניתן גם להיכנס לקבוצות בפייסבוק העוסקות בקניית קישורים איכותיים ולבצע את התהליך דרכן.
  3. אתרים התומכים בתחום שלכם – כדי שהקישורים שלכם ייחשוב לאיכותיים הם חייבים להופיע באתרים התומכים בתחום שלכם או חופפים לתחום שלכם. לצורך הדוגמא נניח שהאתר שלכם עוסק במתן פתרונות גבס לעסקים ופרטיים כמו הנמכות תקרה, קירות גבס דקורטיביים, נישות גבס, פתרונות תאורה בגבס ועוד. אתם רוצים שהטקסטים שיובילו לאתר שלכם יופיעו באתרים מהתחום הזה או מתחומים דומים כמו עולם השיפוצים למשל.
  4. כמה האתר חזק – בדקו את האתרים בהם אתם ”מניחים“ את הקישורים מבחינת מיקומים בגוגל. לצורך הדוגמא אם מצאתם אתר לקשר ממנו בעלות X לקישור, וודאו כי בביטויים מרכזיים האתר אכן נחשב חזק בעיני גוגל.
  5. מגוון של אתרים בתחום – לא מספיק שלמקדם או לחברת הקידום יש רק אתר אחד שמתאים לקשר לאתר שלכם. אתם צריכים כמה אתרים איכותיים וחזקים כדי לפזר את הקישורים שמובילים לאתר שלכם אל כמה דפים פנימיים.
  6. מה זה כולל? – לפני שאתם רוכשים קישורים איכותיים תבדקו מה השירות כולל, האם הקישורים כוללים טקסט או לא כוללים טקסט, איזה סוג של קישור זה, מה חוזק הדף שממנו הקישור יוצא ועוד.
  7. מחיר – בדקו האם המחיר שאתם משלמים הוא מחיר חד פעמי או שמדובר בחבילה אותה אתם רוכשים חודש בחודשו. לכל מי שמספק את השירות יש את שיטת התשלום והתמחור שלו ולכן זה משהו ששווה לבדוק ולעקוב אחריו.
    ראו גם: כמה עולה לקנות קישורים?
  8. זמן אוויר – בדקו כמה זמן הקישור אותו אתם רוכשים נשאר באוויר? לצערנו יש חברות שמוכרות קישור ואז אחרי תקופה מסוימת מורידות אותו ולכן זה עוד משהו שאתם צריכים לבדוק אותו.
  9. זמני הטמעה – וודאו תוך כמה זמן מהרגע שאתם משלמים, הקישורים עולים לאוויר.

קניית קישורים איכותיים – איך יודעים שהקישורים איכותיים?

לגוגל יש אלגוריתם הנקרא trustRANK. האלגוריתם הזה יודע להבדיל בין אתרים איכותיים לאתרים שלא איכותיים. יש כל מיני מאפיינים על פיהם גוגל קובע את מדד הtrust. ככל שהאחוזים יותר גבוהים, ככה זה מעיד על כך שהאתר איכותי יותר. כמו שכבר הזכרנו, יש את כל הנושא של הרלוונטיות. ברגע שיש התאמה בין התחום של האתר המקשר לבין התחום של האתר המקושר, ככה הקישור נחשב לאיכותי יותר. עוד משהו שמאוד חשוב לשים אליו לב הוא כל הנושא של הדומיין. מומלץ כי קניית קישורים איכותיים תיעשה מקישורים שונים ומגוונים ולא מאותו דומיין. ככל שפרופיל הקישורים יהיה יותר מגוון ומכל מיני סוגים של אתרים, ככה זה ישפיע לחיוב על תהליך הקידום האורגני.

קניית קישורים איכותיים – כמה זה עולה?

לסיכום, שווה להשקיע בקניית קישורים איכותיים המייצרים טראפיק איכותי לאתר, מסייעים בתהליך הקידום האורגני ותורמים לשדרוג המיקומים של ביטויי המפתח בתחום שבו האתר שלנו עוסק.

ראו גם: מחירון באתר

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

מדידת תנועה לאתר עם קישורים חיצוניים
בלוג

קניית קישורים בנישת פיננסים

יש לכם אתר אינטרנט בנישת הפיננסים? קניית קישורים בנישת פיננסים זה משהו ששווה לכם לבדוק אותו. מדוע? משום שבניית קישורים

כתיבת תוכן ומאמרים לאתרים
בלוג

חברות כתיבת תוכן

אנו חיים בעידן שבו פרסום, שיווק וקידום לוקחים חלק עיקרי ומהותי בכל צמיחה של עסק, חברה או ארגון. בין אם

כתיבת תוכן לאתרים

  אחת הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים עסקים בתוכן לאתר היא קידום האתר במנוע החיפוש של גוגל. זוהי כמובן מטרה מצוינת

בלוג

רכישת כתבות

  כתבות עיתונאיות שעוסקות בפעילות העסקית של חברה עסקית, היו לאורך זמן פריבילגיה של ארגוני ענק בעלי פעילות יחסי ציבור

מחירון פרסום כתבות

  פרסום כתבות באתרי תוכן הפך בשנים האחרונות לאחד מכלי הקידום והפרסום החשובים ביותר בעולם הפרסום באינטרנט ולא בכדי. כתבות

כתבות תוכן שיווקי

  אם ביקרתם לאחרונה באתר חדשות, ארצי או מקומי, ייתכן ששמתם לב לאזור מסוים באתר שבו אפשר למצוא כתבות תוכן