קופירייטנג

 

קופירייטנגעד לפני בערך עשור, כאשר היינו רוצים לשווק או לפרסם את העסק שלנו בצורה כזו או אחרת, היינו נעזרים בפלטפורמות דיגיטליות כמו פרסומות בטלוויזיה, שטחי פרסום בעיתונות או בשלטי חוצות. לשם כך היינו נעזרים בשירותי קופירייטינג. כולנו יודעים כי בעשור האחרון הדרך הטובה והיעילה ביותר לפרסם את העסק שלנו ואין זה משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול, חנות או משרד עורכי דין, היא באמצעות רשת האינטרנט. כדי לעשות אחת ולתמיד סדר, בחרנו לכתוב את המדריך הבא שמסביר על ההבדל בין קופירייטינג לבין כתיבה שיווקית או כתיבה פרסומית.

 

מה זה בכלל קופירייטינג?

בשונה מכתיבה שיווקית רגילה שבאה למכור מוצר, שירות, דרך מבצע או רעיון, קופירייטינג נוגע ברגש. אז נכון, יש קשר בין כתיבה שהיא כתיבה שיווקית לבין קופירייטינג – רעיונאות והקשר הוא שדרך הכתיבה הרעיונאית אנחנו מבססים את הכתיבה השיווקית ולא להיפך.

הכתיבה שלנו תהיה תמיד מבוססת על רעיון מקורי שנוגע ברגש של הבן אדם. זה יכול להיות רגש שלילי כמו עצב או כעס וזה יכול להיות רגש חיובי כמו שמחה או אמפתיה. הכתיבה בקופירייטינג מבוססת על מוצר חדשני או שירות חדש, משהו שהמצאנו ואין כמותו או באמצעות תהליך חדש שבא להראות מוצר שכבר קיים אבל יש בו איזושהיא פריצת דרך.

 

בקופירייטינג אנחנו לא מנסים להמציא משהו חדש אנחנו רק ממציאים את הרעיון שדרכו נציג את המשהו הזה.  היכולת הזו לקחת מוצר או שירות ולגעת דרך הרעיון בלקוח. זה קופירייטינג. קופירייטיר תפקידו הוא לאסוף נתונים, עובדות, מסרים, להפריד בין העיקר לבין התפל וליצור מסר מדויק להפליא שנוגע בלוקח בצורה מקורית, אחרת, כזו שעוד אף אחד לא נתקל בה.

 

מה ההבדל בין תוכן שיווקי לקופירייטינג?

ברוב המוחלט של המקרים, תוכן שיווקי בא למכור משהו. מוצר, שירות, מותג. לדוגמא: לאתי יש חנות צעצועים לילדים ולאחרונה היא מייבאת מותג צעצועים שהוא להיט היסטרי בצרפת. אתי מאוד יצירתית והיא מחליטה להציג בעמוד האינסטגרם שלה את המותג החדש וכך היא כותבת: היישר מצרפת המותג ההיסטרי שכבש את אירופה כאן בישראל. הכירו את פליקו. מה שבטוח הוא שהילדים שלכם לא יישארו משועממים לגמרי. ועכשיו במבצע השקה בלעדי לסופ“ש הקרוב: קונים משחק או ערכת יצירה מבית פליקו ומקבלים את השני ב-70% הנחה.

 

הטקסט הזה הוא נטו טקסט שיווקי, מכירתי.

 

בואו ניקח דוגמא נוספת דומה, רק הפעם כזו המבוססת על רעיון קופירייטינג.

לגילה יש חנות צעצועים לפעוטות וילדים מגילא 0-14. גילה הבינה מהשני סגרים האחרונים בעקבות התפרצות מגפת הקורונה כי ההורים הפכו קצת אובדי עצות והחלה לייבא ערכות ייחודיות לפי נושאים: מדע, מוזיקה, בעלי חיים, כלי תחבורה ועוד… הערכות כבשו את העולם והקפיצו את אחוזי המכירות של החנויות שמכרו אותן בחו“ל. לגילה יש בן קופירייטר בשם דן והיא ביקשה ממנו לנסח עבורה מודעת קופירייטינג יצירתית במיוחד.

 

הקץ לפאניקה! לא נותנים לסגר הבא לתפוס אותנו לא מוכנים. מזמינים עכשיו ונהנים אחר כך! הערכות שיאפשרו לכם לעבוד בשקט בזמן שהילדים עושים חיים בסלון. הכירו את BUSY KID. הילדים עסוקים בשלהם, ואתם בשלכם. מבצע בלעדי לסופ“ש הקרוב. לפרטים צרו איתנו קשר.

 

המודעה של גליה נגעה בבעיה שקיימת כרגע (מגפת הקורונה-הרבה שעות בית עם הילדים), בחרה את הרגש עליו היא ”לוחצת“ (הורים לחוציםף כעס וכדומה) ונתנה פתרון. תעסוקה מדהימה לילדים. זה קופירייטינג.

 

https://www.youtube.com/watch?v=B4jVhgiWFBY&ab_channel=AlexCattoni

 

איך אני בוחר קופירייטר?

היום יש כל כך הרבה אפשרויות משום שאנחנו חיים בעולם של ריבוי תוכן. ניתן לבחור שירותי קופירייטינג דרך המלצות, בעזרת חברות המספקות את השירות הזה או דרך פרילנסרים שהמומחיות שלהם היא קופירייטינג. חשוב לשים לב להתאמה בין סוג התוכן לאדם שכותב אותו בהיבט של התחום והרעיון, חשוב לשים לב שמדובר בקופירייטר באמת ולא רק בכותב תוכן וכמובן חשוב לשים לב גם למחיר.

 

שירותי קופירייטינג איך זה קורה בפועל?

 

קופירייטינג מבודד מטרה דוגמאות:

אחד הדברים הכי חשובים בטקסט המבוסס על קופירייטינג הוא להגדיר לטקסט מטרות. תוכלו לשאול את עצמכם שאלות כמו על איזה נושא אתם רוצים לעודד את הקורא שלכם לחשוב, איזה רגש אתם רוצים להפעיל אצלו, מה המטרה של הטקסט בהיבט של רכישה, תגובה, שיתוף או הנעה לפעולה? ברגע שמגדירים מטרות, הרבה יותר קל לכתוב טקסט מבוסס ואיכותי.

 

 

שירותי קופירייטינג איך פועלים על הרגש

קופירייטנגכאמור, קופירייטינג איכותי ולא סתם טקסט שיווקי מבוסס על רגשות. כל בני האדם מנוהלים ופועלים על ידי הרגשות שלהם. יש כאלה שיותר ויש כאלה שפחות אבל בגדול כולנו מרגישים ופועלים לפי זה. אלו יכולים להיות רגשות שליליים ואלו יכולים להיות רגשות חיוביים. לכן, שאנחנו רוצים ליצור טקסט שמבוסס על קופירייטינג אנחנו שמים את עצמו בנעליים של הגולש או הקורא ורוצים לחשוב מה אנחנו רוצים לגרום לו להרגיש. באילו נקודות של הרגש אנחנו רוצים לגעת?

 

מצבים בהם נהיה זקוקים לשירותי קופירייטינג

  • להעביר מסר – בקופירייטינג יש כוונה להעביר מסר. זה אחרת מרק למכור. אני רוצה לפתור ללקוח שלי בעיה מסוימת ולהעביר לו את המסר דרך הפתרון.
  • מכירה – בסופו של דבר כן מדובר באקט מכירתי אבל שוב, זה בא בעקיפין ולא באופן ישיר.
  • פלטפורמות שיווקיות – קופירייטינג הוא שירות שמתאים כשאנחנו רוצים לפרסם סלוגן, פרסומת שתופיע בתוך הרשת או מחוצה לה,, מידע בדף נחיתה, קמפיין פרסומי, ניוזלטר, תוכן לסרטון, תוכן לרשתות חברתיות, תוכן לעיתון ועוד. סרטוני וידיאו, הודעות לעיתונות, לוחות מודעות, תוכן ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם ועוד.

 

קופירייטינג כמה זה עולה?

מחירון קופירייטינג בהתאם לסוג התוכן וכל קופירייטר מתמחר את זה אחרת. יש כאלה שמתמחרים לפי סוג התוכן כלומר לפי התחום של התוכן משום שהם מומחים בתחומים מסוימים, יש כאלה שמתמחרים את השירו לפי שעה, לפי פוסט שיווקי או אפילו לפי מילה. לכן, לפני שבוחרים חברה לשירותי קופירייטינג, חשוב להגדיר את התקציב שלכם ואת המטרה (למחירון כתיבת תוכן). המחיר לתוכן מבוסס קופירייטינג נע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים. עוד מאפיין שיכול להניע את המחיר בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים הוא המיקום שבו התוכן מתפרסם. למשל, תכנים המתפרסמים בשטחי פרסום עם חשיפה אדירה, יעלו יותר מתכנים המתפרסמים במקומות עם חשיפה פחות גבוהה.

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

כתיבת תוכן

כתיבה שיווקית מחירון

  כתיבה שיווקית הפכה לאחד השירותים הכי חיוניים עבור בעלי עסקים, בעלי אתרים ומותגים אשר מעוניינים לפרסם את העסק, הרעיון,

כתיבת תוכן

מחירון כתיבה שיווקית

  רבים הם האנשים שזקוקים לשירות של כתיבה שיווקית ושואלים את עצמם כמה יעלה להם לשלם לכותב תוכן, קופירייטר או

כתיבת תוכן לעסקים
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן שיווקי

  יש לכם אתר תדמית? חנות אי קומרס? קבוצת וואצ‘אפ פעילה? רשימת תפוצה של הלקוחות שלכם באיימיל? עמוד עסקי בפייסבוק

כתיבת תוכן

כתיבת תוכן לאתרים מחיר

  בעלי עסקים רבים אשר מעוניינים לשווק ולקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש ובכלל לפרסם תוכן באתר שלהם ובאתרים חיצוניים

כתיבת תוכן לעסקים
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן לאתרים

  כתיבת תוכן לאתרים היא פלטפורמה גדולה ומגוונת דרכה אנו יכולים לשווק את עצמנו, לשווק את העסק שלנו, להציג רעיון

0
    0
    מוצרים שלך
    עגלה ריקהחזרה לחנות
    גלילה למעלה
    × איך נוכל לעזור לך ?