עסקים רבים הבינו כי פרסום בגוגל מבטיח יתרונות רבים, אך כדי לנהל קמפיין מצליח המביא לתוצאות הרצויות חשוב להקפיד על מספר כללים כדי להפיק את המיטב מהקמפיין. חשוב לציין כי פרסום ממומן בגוגל נחשב לאחד מכלי השיווק היעילים והאפקטיביים ביותר בדיגיטל, מאחר וגוגל הוא מנוע החיפוש פופולרי ביותר ומודעות הפרסום זוכות לחשיפה רחבה והמפרסמים נהנים מלידים איכותיים, מתנועה גבוהה לאתר או לדף נחיתה, מאפשרויות פרסום ממוקדות לקהלי מטרה שונים ומעלויות יחסית נמוכות.
הכללים המנחים שכול מפרסם בגוגל חייב להכיר הם הגדרה נכונה של מטרות הפרסום, אפיון מדויק ונכון של קהלי היעד, הגדרת תקציב פרסום, הגדרה נכונה של מילות המפתח וניסוח מודעת פרסום בצורה מקצועית ונכונה.
הגדרת מטרות הפרסום בגוגל
כדי להפיק פרסום מנצח בגוגל יש לתכנן את הקמפיין היטב ולהגדיר מטרות. שלב הגדרת המטרות הוא קריטי בפרסום ממומן בגוגל, בדרך כלל יש שתי מטרות עיקריות – ייצור לידים איכותיים או מכירת מוצרים והמרה מיידית.
בהתאם למטרות הקמפיין קל יותר להגדיר תקציב, לבחור קהל יעד, לנסח את מודעת הפרסום שתוצג בפני הלקוחות הפוטנציאליים ולקבוע היכן תוצג המודעה.
1. אפיון קהל היעד
בשלב בניית הקמפיין במערכת גוגל אדס עליכם לאפיין את קהל היעד בהתאם למטרת הפרסום ומאפייני המוצר או השירות. ניתן להגדיר קהלי מטרה שונים לפי פרמטרים כמו שפה, גיל, מגדר, תחומי עניין, אזור גיאוגרפי ועוד.
אחד הכללים המנחים החשובים ביותר שכל מפרסם חייב לדעת הוא שרוב הגולשים המקליקים על מודעות הפרסום מגיעים מהסמארטפון או מהטאבלט שלהם, לכן בגוגל אדס ניתן להגדיר מכשירים בהם תוצג מודעת הפרסום, ומומלץ להתאים מודעות פרסום ספציפיות לקהל היעד המשתמש בטלפון הנייד. לקמפיין המוצג בטלפונים ניידים בלבד כדאי להעלות את הצעת המחיר לפחות ב-10%.
2. הגדרת תקציב
מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לכם לקבוע תקציב יומי. מומלץ לקבוע תקציב כללי לפרסום בסכום של לפחות 2,000 ₪ מאחר ויש עקומת למידה ולרוב צריך לעדכן ולשנות את מודעת הפרסום כדי להתאים את הקמפיין למאפייני הגולשים ולקבל את התוצאות הרצויות בהתאם למטרות שנקבעו. יש לנתח את תוצאות הקמפיין בזמן אמת כדי לבדוק מהי עלות גיוס הלקוח ומהו החזר ההשקעה בקמפיין, ניתוח המדדים מאפשר לכם לשדרג את הקמפיין ולהשיג את התוצאות הרצויות כמו גם לשפר את יחס ההמרה.
3. מחקר נכון של מילות מפתח
אחד הכללים החשובים והנחוצים להצלחת הקמפיין הוא מחקר נכון של מילות המפתח. מחקר מקצועי של מילות מפתח מאפשר לכם להשיג את המקסימום מהקמפיין ומהתקציב שהגדרתם, יש ביטויי מפתח עם כוונת רכישה גבוהה המאפשרים לכם למקסם את המכירות, עם זאת אלו ביטויים פופולריים גם אצל המתחרים ומחיר הקליק עליהם גבוה יותר.
4. ניסוח נכון של מודעת הפרסום
ניסוח נכון ומדויק של מודעת פרסום בגוגל משפיע באופן ישיר על מספר ההקלקות על המודעה ועל כמות הגולשים המגיעים לאתר או לדף הנחיתה. הכלל שחייב להנחות אתכם בניסוח המודעה הוא שגולשים מחפשים מידע או מוצר מסוים ועליכם לספק את המידע הנחוץ עבורם מאחר וזהו המפתח להצלחת הקמפיין שלכם בגוגל.