את עולם קידום האתרים אפשר לחלק בגדול לשני סוגים: קידום בלתי יעיל בחינם וקידום יעיל בתשלום. קידום בחינם מבוסס למשל על הפצת מאמרים באתרי מאמרים חינמיים לחלוטין. זה כאמור לגמרי חינם אבל זה כמעט ולא יעיל כלל. מן הצד השני, קיים קידום בתשלום המבוסס על פרסום מאמרים באתרי תוכן בתשלום. זה כאמור עולה כסף, אבל זה גם מייצר תוצאות שיכולות להביא הרבה יותר כסף. תפיסת "בחינם" מול תפיסת "בתשלום" הן שתי תפיסות שמשפיעות על שורה ארוכה של פעילויות בתחום הקידום ובגדול אפשר לומר שהאתרים שבסופו של דבר כן מצליחים להתברג בראש תוצאות החיפוש, הצליחו לעשות זאת גם בזכות פעילות ממומנת בתשלום. על נושא זה ובמיוחד על הנושא של פרסום מאמרים באתרי תוכן, מסבירים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת BEST LINKS, אחת ממובילות שוק קידום האתרים בישראל.
מדוע לשלם על פרסום מאמרים כשאפשר גם בחינם?
ובכן, בכדי להבין את המשמעות של קידום אתרים בחינם אל מול קידום בתשלום, צריך לבחון את עולם הקידום דווקא מזווית הראייה של גוגל. גוגל הוא מנוע חיפוש שהאינטרס העליון שלו הוא להציג למשתמשים שלו את תוצאות החיפוש הטובות ביותר סביב כל ביטוי מפתח שבו הם ישתמשו. לשם כך, סורקת גוגל את כל האתרים באינטרנט ומדרגת אותם על פי שורה של קריטריונים. לכל אתר מוצמד דירוג גוגל ועוד מוצמדים אליו ביטויי המפתח הרלוונטיים לו. אתרים שזוכים לדירוג גבוה, יזכו להופיע בראש דפי תוצאות החיפוש בחיפושים סביב ביטויי מפתח שרלוונטיים להם ולהיפך עבור אתרים בדירוגים נמוכים יותר.
אם נחזור אל נקודת המבט שלנו, בעלי האתרים, הרי שאנחנו רוצים להגיע למצב בו גוגל יודעת לשייך אלינו את כל הביטויים הרלוונטיים לנו ושגוגל גם תדרג אותנו גבוה ככל שניתן. לשם כך, אנחנו צריכים לעמוד בקריטריונים שהגדירה גוגל ואחד החשובים שבהם הוא תוכן. בהתאם לכך, כל בעלי האתרים מקפידים מאוד לייצר המון תוכן, מאמרים מקצועיים, מאמרי קידום, מאמרים שיווקיים וכן הלאה, להוסיף מדיה, לשפר את קוד האתר ופשוט להפיץ כמה שיותר תוכן. אלא שגוגל, שאת האינטרס שלה אנחנו כבר מכירים בשלב זה, מבינה היטב את הפרקטיקה הזאת ולכן נוטה להתעלם מתכנים שאין בהם ערך אמיתי, תכנים שכל אחד יכול לפרסם ואין להם שום משמעות מבחינת דירוג האתר, גם אם התכנים טובים ומעניינים מאוד. במקום זאת, את עיניה נושאת גוגל לתכנים שמפורסמים באתרים נחשבים ושנראים עד כמה שיותר אותנטיים ואם אתם רוצים להשתלב בנישה הזאת של התכנים, אז כבר אי אפשר בחינם וצריך להבין שזה עולה כסף, כמו כל שירות עסקי אחר.
ראו גם: איך להשיג קישורים לאתר?
במה עוזר פרסום מאמרים באתרי תוכן?
ובכן, פרסום מאמרים באתרי תוכן מסייע לכם בשני מישורים מרכזיים. פעם אחת, אתם זוכים להיעזר בערוץ פרסום שחושף את העסק שלכם בפני קוראי תוכן רבים, להופיע בפניהם כתוכן אובייקטיבי ואינפורמטיבי ולא כמודעת פרסומת מציקה ולהציג בפניהם מסרים וטיעונים שמיועדים להסביר ולשכנע אותם מדוע טוב להם לעשות איתכם עסקים. פעם שניה, מאמרים אלה יכולים לשמש אתכם גם לייצור קישורים נכנסים לאתר שלכם, קריטריון חשוב נוסף שבו משתמשת גוגל בדירוג האתרים שלה. כך למשל, אם אתם מפרסמים מאמר באתר חדשות, תוכלו לשלב בכתבה שלכם קישור שמפנה אל האתר שלכם. מבחינת גוגל מדובר בהמלצה שנותן אותו אתר תוכן לקוראים שלו, על האתר שלכם, מה שבתורו מעלה את הדירוג שלכם בעיני גוגל.
מן הסתם, גם בתחום הרכישת קישורים הנכנסים, נוטה גוגל להתעלם מקישורי ג'אנק שכל אחד יכול לייצר (קישורים מטוקבקים, מרשתות חברתיות, מפורומים וכן הלאה) ולתת משקל רב יותר לקישורים שמגיעים מאתרים נחשבים, ולכן גם זה עניין שיכול להסביר מדוע כדאי וחשוב לשנות את התפיסה לגבי קידום האתר שלכם מתפיסה של אפשר גם בחינם לתפיסה של כדאי לשלם כדי להרוויח.
איך מפרסמים מאמרים באתרי תוכן?
ובכן, פרסום מאמרים באתרי תוכן הוא תחום נרחב שבו קיימות המון אפשרויות. את המאמרים שלכם תוכלו לפרסם במאמרים מסוגים שונים ובעלי תפוצה שונה, מה שכמובן משפיע על עלות הפרסום. באתרים קטנים ומקומיים זה יכול לעלות לכם 80-120 שקלים לכתבה. במקומונים זה יכול לעלות לכם 140-600 שקלים. באתרי חדשות ארציים זה יכול לעלות לכם בין 1,500 שקלים ועד 3,500 שקלים ובדפי הבית של אתרי החדשות המובילים בישראל זה כבר יכול לעבור את ה-5,000 שקלים לכתבה.
אם מה שבא לכם עכשיו לעשות זה להתחיל לפרסם עשרות כתבות של 100 שקל, תעצרו. גוגל גם תבדוק את האותנטיות של הפעילות שלכם בתחום של פרסום מאמרים באתרי תוכן ואם היא תבחין בכך שפתאום אתם מקבלים יותר מדי קישורים נכנסים ופתאום השם שלכם מופיע בכל מיני אתרים, מעל ומעבר לרמה הסבירה, לא רק שהיא לא תקדם אתכם במנוע החיפוש אלא אף תעניש אתכם ותדחק אתכם לדפי תוצאות החיפוש האחוריים. את כל התנהלות התוכן, הקישורים הנכנסים והקידום בכלל, אתם רוצים לבצע בסיוע גורם מקצועי שיודע לעשות את זה בצורה יעילה, גם מבחינת גובה התקציב מחד וגם מבחינת איכות התוצאות שתקבלו מאידך.
חברת BEST LINKS היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום הקידום האורגני והממומן לאתרים ומציעה לכם מאגר של מאות אתרים מכל הסוגים ובכל הגדלים, בהם תוכלו לפרסם את המאמרים שלכם לצורך בניית קישורים לקידום. החברה תסייע לכם גם בכתיבת המאמרים עצמם בסיוע כותבים מקצועיים, תבנה עבורכם פרופיל קישורים שיסייע לכם לעשות את הכל בצורה אותנטית לחלוטין וגם תנהל עבורכם את כל הפעילות לאורך זמן בכדי שתוכלו ליהנות מהתוצאות של הופעה בראש דפי תוצאות החיפוש של גוגל.