בעלי אתרים רבים שואלים את עצמם איפה הכי נכון והכי כדאי לפרסם את העסק שלהם. כלומר באיזה מקום ברשת האינטרנט הם יקבלו את התמורה הכי טובה לזמן ולכסף שהם משקיעים באפיקי פרסום שונים. האם הכי משתלם לפרסם את העסק שלנו ביוטיוב על ידי הקמת ערוץ מדהים עם סרטונים מעניינים? אולי שווה לנו להתמקד בפתיחת עמוד עסקי בפייסבוק, להציג פוסטים, לבנות קמפיינים ממומנים ודווקא שם לשים את הדגש? אולי מה שיגדיל את ההכנסות שלנו בעשרות אחוזים הוא בכלל רשימת תפוצה במייל? אז לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית. לכל עסק מתאימים אפיקי פרסום דיגיטליים שונים.
כשאנו עושים תכנית שיווקית ניתן יהיה גם לבחור את ערוצי השיווק בהתאם לקהלי היעד שלנו וכמובן גם לתקציב העומד ברשותנו. אבל יש אפיק אחד שכן מתאים לכל סוגי העסקים, לכל קהלי היעד ולכל תקציב והוא פרסום מאמרים באינטרנט. לפרסום מאמרים באינטרנט יש קשת רחבה של יתרונות עליהם נדבר במדריך הקצר הבא.
פרסום מאמרים באינטרנט – לפזר את הביצים בכמה סלים
אחת הטעויות היותר נפוצות שבעלי עסקים ובעלי אתרים רבים עושים הוא להתמקד באפיק שיווקי אחד. אז העניין הוא שכן מומלץ לשלב בין ערוצי השיווק השונים ובכל מקרה, להשקיע בפרסום מאמרים באינטרנט. כידוע, יש שני סוגים של אתרים ברשת לפרסום מאמרים. הסוג הראשון הוא מאמרים חינמיים. סוג של בלוגים או פורומים בהם ניתן לפרסם מאמרים ללא עלות. הסוג השני הוא פרסום מאמרים באינטרנט בתשלום וזה גם הסוג שהפעם בחרנו להתמקד בו משום שהוא הופך יותר ויותר פופולארי ועם הזמן אנו רואים איך בעלי עסקים פונים לאתרים כאלה הרבה יותר מאשר אתרים חינמיים. גם כאן סוגי האתרים מתחלקים לשניים: פרסום מאמרים באינטרנט באתרים קטנים ופרסום מאמרים באינטרנט באתרים גדולים. אז לפני הכל חשוב להבין משהו שהוא מקדים לפרסום המאמרים באינטרנט וזה הקישורים שבתוך המאמרים.
מה הקשר בין פרסום מאמרים באינטרנט לבין קישורים
הרבה אנשים חושבים שהסיבה שהם מפרסמים מאמרים באתר ומכניסים בתוך המאמר קישור היא כדי ליצור חשיפה גדולה יותר עבור האתר שלהם. אז זה נכון, אבל זו סיבה משנית. מעבר לזה יש לקישורים חשיבות הרבה יותר גבוהה.
ברגע שגוגל סורקת את הקישורים שמעבירים מעמוד א‘ לעמוד ב‘ היא דוחפת את האתר הזה לדירוגים גבוהים יותר משום שהיא רואה בקישור כסוג של המלצה, סוג של אינדיקציה שהאתר אליו הקישור מגיע הוא איכותי. כמובן שזה בתנאי שהאתר שבו שמנו את הקישור גם הוא איכותי, גם הוא חזק ויש קשר כלשהוא מבחינת התחום שבו שני האתרים עוסקים.
מה זה אומר אתרים גדולים?
כעת אחרי שהבנו מה עומד מאחורי אסטרטגיית הקישורים, נחזור לאתרים הגדולים ולמה שווה לפרסם בהם מאמרים. כשאנחנו אומרים אתרים גדולים, הכוונה היא לאתרים שתנועת הגולשים היומית בהם היא מאוד מאוד גדולה וחזקה. מדובר באתרי תוכן מובילים כמו מאקו, YNET, וואללה, כלכליסט, N12 ועוד… אז האם ברגע שאני משקיע בפרסום מאמרים באינטרנט, אתרים כאלה שכל כתבה בהם יכולה לעלות מאות עד אלפי שקלים האתר שלי מקודם וזוכה לחשיפה טובה יותר? אז גם כאן. אין שחור או לבן. זו לא תשובה שהיא חד משמעית, אבל וזה אבל גדול ברגע שהאתר שלנו הוא אתר טוב, בנוי כמו שצריך ובצורה מקצועית והקישור שיוצא אליו הוא מאתר תוכן חזק, עם דומיין ותיק ותנועת גולשים גבוהה, הסיכוי שהכתבה הזו תשפיע הוא מאוד מאוד גבוה.
פרסום מאמרים באינטרנט מאיפה אני בכלל מתחיל?
הבסיס להתחלה בפרסום מאמרים באינטרנט הוא כמובן באתר טוב. אם כבר יש לכם אתר בנוי, אתר מקודם, אתר שיש בו תוכן, תמונות, סרטונים וכל מה שקשור לנישה שבה האתר שלכם מתעסק, אתם כבר בנקודת התחלה מאוד טובה. השלב הבא הוא לבנות אסטרטגיית קידום ולהבין איפה אתם רוצים לפרסם את המאמרים שלכם, באיזו כמות וכמובן כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בזה.
למשל, אם עד לפני שנה או שנתיים, רוב בעלי האתרים היו משלמים למקדם אתרים או חברת קידום שתנהל עבורם את כל מה שקשור לקידום אורגני ו/או ממומן, היום פני הדברים מעט השתנו ואנו רואים איך עוד ועוד בעלי אתרים בוחרים לפנות דווקא לאתרי תוכן גדולים או חברות שיש בבעלותן מאות של אתרים כאלה ודווקא לקנות את התוכן דרך הקישורים מה שהופך את האתר שלנו להרבה יותר רלוונטי, חזק ומוקדם. אז לאחר שיש לכם אתר אינטרנט, אתם צריכים להבין למי אתם פונים כדי לפרסם את המאמרים הללו. האם לכותב תוכן? האם אתם הם אלה שכותבים את התוכן בעצמכם? האם ישירות לאתרים הגדולים הללו, למקדמי האתרים וכדומה… לאחר מכן מומלץ מאוד לבנות אסטרטגיית תוכן לטווח הארוך על ידי בחירת נושאים, בחירת אתרים בהם תפרסמו את הכתבות, התמקדות בנושאים שאתם רוצים לקדם וכך בעצם לשווק את האתר שלכם לאורך זמן ולראות תוך כדי תנועה מה עובד יותר ומה פחות.
פרסום מאמרים באינטרנט מה היתרונות?
- יתרון האובייקטיביות – ברגע שאתם בוחרים לפרסם מאמרים או כתבות, האנשים שקוראים אותן קוראים אותן כי הנושא שבו הכתבה עוסקת מעניין אותם ולא משום שהם רוצים לרכוש מוצר או שירות. באותו רגע אתם נהנים מאמינות כי הרי לא מדובר בטקסט שיווקי קלאסי. אדם שקורא כתבה שמעניינת אותו באתר חדשותי למשל הוא 100% אובייקטיבי משום שהוא נכנס לתוכן הזה מרצונו החופשי ולא כי כפו עליו לקרוא את הכתבה.
- יתרון החשיפה – כתבות שמפורסמות באתרי תוכן מובילים יוצרות חשיפה גבוהה יותר עבור העסק, השירות או המוצר שאותם אתם מציגים בכתבה באופן כזה או אחר. החשיפה נוצרת דרך הקישור שמשובץ בכתבה ואז כל מי שרוצה יכול להיכנס לאתר שלכם דרך הקישור.
- יתרון הקידום – אותן כתבות בטווח הקצר וגם בטווח הארוך תורמות בין השאר לתהליך הקידום האורגני של האתר. כאמור, קישורים חזקים מדומיינים חזקים תורמים רבות לתהליך הקידום האורגני.
- השקעה לטווח הארוך – הכתבות הללו בדרך כלל נשארות באתרי התוכן שבהן הן מתפרסמות והן תמיד יהיו שם.
פרסום מאמרים באינטרנט כמה זה אמור לעלות?
זה מאוד תלוי בסוג המאמר ואיפה אתם מפרסמים. העלות של מאמר גם תלויה בהאם מדובר בכתבה אחת בלבד למשל באתר כמו YNET שממוקמת בעמוד הראשון ויכולה לעלות גם 5,000 שקלים לבין חבילת מאמרים שמתפרסמים בכל מיני אתרים דרך חברה שיש בבעלותה אתרים איכותיים ואז המחיר נקבע לפי כמות המאמרים שאתם רוצים לפרסם פר תקופה מסוימת. בעסקאות כאלה, בדרך כלל, ככל שתרכשו יותר מאמרים מיותר אתרים, ככה המחיר לכתבה ירד.
לסיכום, אם עדיין לא התחלתם במסע פרסום מאמרים באינטרנט, שווה לכם לשקול זאת בחיוב, לברר באילו אתרים הכי שווה לכם לפרסם, מי יכתוב לכם את התוכן בצורה הכי מקצועית ותראו איך תוך כמה שבועות עד חודשים, אתם עולים בתוצאות החיפוש מצד אחד ומצד שני מקבלים הרבה יותר פניות מלקוחות רלוונטייפ.