עולם התוכן עבר שינוי של ממש בשנים האחרונות כאשר אם עד לפני 10 שנים בעלי עסקים, ארגונים וחברות היו מפרסמים את העסק שלהם בעיתונות הכתובה, ברדיו, בטלוויזיה ובשלטי חוצות, אנו רואים יותר ויותר עסקים עוברים לפרסום דיגיטלי באתרי אינטרנט.
הרעיון הוא ליצור כתבות תוכן איכותיות המבוססות על האלגוריתם של גוגל שרואה חשיבות רבה בהענקת ערך מוסף לגולש. כלומר, ברגע שגולש מחפש מידע מסוים, תוצאות החיפוש חייבות להציע לו את האתרים הרלוונטיים ביותר בהם מפורסמות הכתבות שמתאימות למה שהוא חיפש. לצורך הדוגמא, נניח ואנחנו מחפשים מידע על ”איך לצבוע את הדירה בעצמנו“, התוצאות שיופיעו בעמוד הראשון בגוגל (תוצאות אורגניות) יהיו הרלוונטיות ביותר למה שאנחנו מחפשים ואנו צפויים לקבל מידע לגבי איך לעשות זאת לפי שלבים מפורטים.
פרסום כתבות לעסקים – מה זה נותן?
- קידום אורגני – ברגע שאנחנו מפרסמים כתבות לעסק שלנו באתרים רלוונטיים העוסקים בתחום חופף לתחום של האתר המייצג את העסק שלנו ואותו תוכן מכיל בתוכו קישורים המעבירים את הגולש מאותו אתר לאתר שלנו, התהליך הזה מחזק את האתר שלנו בקידום אורגני ולאט לאט האתר שלנו יעבור לעמוד הראשון ולתוצאות החיפוש הראשונות. ככל שיהיה לנו יותר תוכן איכותי הנפרס על פני תקופה ממושכת ומפורסם בכמה שיותר אתרים חזקים, סמכותיים וותיקים, ככה האתר שלנו צפוי להתקדם למקומות טובים יותר בגוגל. כמובן שאין כאן הבטחות משום שאף אחד מאיתנו גם לא המקדם הכי תותח בארץ לא שולט על מה שגוגל עושים בפועל, ובמקביל יש עוד המון תהליכים שהאתר שלנו חייב לעבור בהיבט של קידום אורגני, אבל זה בהחלט תורם לתהליך.
- האתר ”נתפס“ בעיני הגולש לאיכותי – ברגע שגולשים מחפשים מידע והם רואים שהעסק שלנו מפרסם כתבות איכותיות, רציניות, מקיפות ומעמיקות הם תופסים את האתר שלנו כאתר איכותי ומקצועי. אפשר לקחת כדוגמא אתרי חדשות או אתרים העוסקים בתחום מסוים ומשקיעים בבלוג מאוד איכותי בו יש תוכן מקצועי. ככל שהאתר שלנו יותר איכותי, ככל שהתוכן בו יותר טוב, ככה הפוטנציאל לחשיפה גבוה יותר ויותר גולשים יגיעו לאתר שלנו בטווח הארוך.
- משקיעים בנכס – שאנחנו בוחרים לפרסם כתבות לעסק שלנו, בין אם זה כתבות בתוך האתר עצמו ובין אם באתרים חיצוניים, בטווח הארוך האתר שלנו יהפוך להיות סוג של נכס והוא יהיה שווה לא מעט כסף, בעיקר בתחומים מאוד תחרותיים. עם הזמן אנשים אחרים ירצו לשלם לנו עבור קישורים וכתבות איכותיות לאתר שלהם, אנשים ירצו לפרסם באתר שלנו ועוד.
סוגי כתבות שאפשר לפרסם לעסקים
ובכן, יש כמה סוגים של כתבות לעסקים. הסוג הראשון הוא כתבה למגזין חדשותי. ממש כמו הכתבות שמופיעות באתרים גדולים כמו YNET או MAKO. פרסום כתבה באתרים כאלה עולה המון כסף ואף דורש יצירת קשרים. לכתבות מהסוג הזה יש יתרונות וחסרונות:
היתרונות:
חשיפה אדירה | מליוני גולשים מגיעים לאתרים האלה וסביר להניח שיתקלו בכתבה שלכם ואף יקראו אותה. כמובן שזה מאוד תלוי איפה ממקמים אותה בתוך האתר. |
נתפסת ככתבה איכותית | מדובר באתרים מאוד אמינים ולכן הכתבה תתפס כאיכותית ומקצועית. |
פרסום | מדובר בפרסום מעולה לעסק שלכם. |
חסרונות:
מחיר יקר | עלות פרסום לכתבה כזו לרוב יעלה כמה אלפי שקלים. שוב זה מאוד תלוי באתר וכמה הוא פופולארי. |
זמני | תוך יום או יומיים הכתבה יורדת מהאתר. היא אמנם נשארת במערכת אבל לא יוכלו לצפות בה יותר בלייב דרך האתר שפרסמתם. |
הסוג השני של הכתבות הן מדריכים מקצועיים המפורסמים בכל מיני אתרים גדולים. למשל, יש מדריכים בתחום של בחירת בעלי מקצוע, מדריכי ”עשה זאת בעצמך“, מדריכים להשוואת מחירים, מדריכים לעיצוב הבית ועוד. הסוג השלישי אלו הן כתבות בנושא או בתחום מסוים. הסוג הרביעי הן כתבות עם תוכן שיווקי שמטרתו להניע לפעולה את הגולש.
פרסום כתבות לעסקים – איך זה עובד?
בשלב הראשון אתם חייבים לבצע מחקר מילות מפתח, זאת בהנחה והכתבות שאתם מפרסמים או לפחות חלק מהן, משמשות לקידום אורגני נטו ולצורך הטמעת קישורים שיובילו לאתר שלכם. אתם יכולים לבצע את מחקר המילות מפתח בעצמכם, או לחילופין להיעזר במקדם או חברת קידום מקצועית שיסייעו לכם לבצע מחקר מילות מפתח. את המילים האלה יש לשתול בצורה טבעית ככל הניתן בתוך הכתבות ולהוציא מהן את הקישורים. לעומת זאת, במידה ומדובר בכתבות תוכן שלא למטרת קידום או שהקידום הוא מטרה משנית, יש לוודא שמדובר בתוכן מקצועי, מקורי, מעניין ואיכותי. בשלב הבא יהיה עליכם ליצור קשר עם אתרים בהם תוכלו לפרסם את הכתבות שלכם. לעתים התהליך הוא בתשלום ולעתים ניתן לבצע החלפה של מאמרים שלאט לאט השיטה הזו הופכת לפחות נפוצה.
למעשה, מומלץ לבנות סוג של אסטרטגיית תוכן לתקופה מסוימת שתכלול את הנושאים של הכתבות ואת האנשים שדרכם אתם מפרסמים. היום יש גם לא מעט חברות אשר מציעות ללקוחות שלהם תשתית אתרים מקצועית דרכה הם יכולים לפרסם את הכתבות שלהם בתשלום.
פרסום כתבות לעסקים – כמה זה עולה?
המחיר לכתבה משתנה ותלוי בכמה גורמים ביניהם:
- אורך הכתבה
- סגנון הכתיבה של הכתבה – שיווקי, שיווקי עם הנעה לפעולה או אינפורמטיבי
- האתר שבה הכתבה מתפרסמת
- כמות הכתבות שמזמינים מראש
הנה ממוצע המחירים לפרסום כתבות לעסקים:
לסיכום, אנו חיים בעידן שבו ”התוכן הוא המלך“. עסקים שלא משקיעים בתוכן איכותי ומקצועי עבור הגולשים שלהם נשארים מאחור. תוכן איכותי מסייע לקדם את האתר במנועי החיפוש ומעניק לגולשים את הערך המוסף שהם מחפשים. כמובן שמומלץ להוסיף לתוכן תמונות, סרטונים וכל דבר אחר שמשדרג אותו.
רוצים לקבל מידע נוסף לגבי פרסום כתבות לעסקים, להבין איך זה עובד בפועל ומה היתרונות של השירות הזה? חברת BESTLINKS היא הסוכנות המרכזית בישראל לפרסום כתבות באתרי האינטרנט המובילים בישראל. לחברה רשת של למעלה מ-900 אתרים חזקים וותיקים עם מגוון כתובות IP שיעיפו את האתר שלכם לגובה. אנו דואגים לכל התהליך מא‘ ועד ת‘ כך שהתוכן עבור האתר שלכם ועבור אתרים חיצוניים. למטרת קישורים מועלה על ידי הצוות שלנו. אנו מעניקים שירות למאות עסקים בישראל המפרסמים דרכנו את העסק שלהם. כל מה שנותר לכם הוא ליצור איתנו קשר ונשמח לתת לכם מענה מלא לכל שאלה או בקשה. הצטרפו למעגל הלקוחות שלנו.