אם יש לכם מסר מורכב להעביר לקהל היעד שלכם, אם אתם מעוניינים לבסס איתו קשר עמוק יותר, אם אתם רוצים להסביר ולשכנע את קהל היעד שלכם שהמוצר שלכם יכול לעשות לו המון טוב, פרסום כתבות לעסקים הוא הערוץ בו אתם רוצים לפעול. יש דברים שמודעת פרסומת פשוט לא יכולה לעשות. היא יכולה לסייע לכם במיתוג העסק, בהעברת מסרים קצרים על מבצעים וסיבות מיוחדות לבקר אצלכם, אבל היא לא יכולה לשכנע, לשנות עמדות ולהסביר. אז מה זה בדיוק אומר פרסום כתבות לעסקים? היכן מתפרסמות הכתבות האלה? כמה זה עולה? האם אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם? על שאלות אלו ועוד, עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של חברת BESTLINKS המתמחה בשיווק, פרסום ויחסי ציבור באינטרנט.
מה זאת אומרת פרסום כתבות לעסקים?
אולי אתם לא יודעים את זה, אבל כשאתם פותחים עיתון או אתר חדשות ומעיינים בו, חלק ניכר מהכתבות שאתם קוראים הן כתבות מוכנות שנמסרו לעיתון לפרסום על ידי תאגידים גדולים המפעילים משרדי יחסי ציבור. חברת תרופות זו וזו רשמה פטנט על תרופה חדשה, סטרט אפ חדש הצליח לפצח את הבעיה הזו והזו והמפעל הבטחוני הזה והזה ערך ניסוי בהצלחה – כל אלה הן הודעות לעיתונות שנמסרו לפרסום בעיתון על ידי התאגידים עצמם. כתבות אלה הן פרסום לכל דבר ועניין, הן מאזכרות ואפילו מהללות את התאגיד שהגה וכתב אותן, אבל מאחר והן נכתבו בידי מומחים שהפכו את האינטרס העסקי של התאגיד לעניין ציבורי, הצליחו הכתבות להתברג ככתבות לכל דבר ועניין בעיתון או באתר חדשות.
פרסום כתבות לעסקים בעידן האינטרנט היא פרקטיקה חדשה יחסית, שמאפשרת את הלוקסוס הזה גם לעסקים קטנים ובינוניים, גם אם לא ממש באותה תצורה. באתרים רבים, לרבות אתרי חדשות ארציים, מקומונים, אתרי תוכן, בלוגים, מגזינים מקצועיים וכן הלאה, ישנו שטח פרסום המיועד לתוכן שיווקי. בשטח זה מוצגות כתבות שנהגו, נכתבו ופורסמו על ידי עסקים שונים המעוניינים לקדם את עצמם ולפרסם את עצמם מול מבקרי האתרים הללו. התנאי הוא שהכתבות אכן תהיינה כתבות, שהן יביאו איתן מסר אינפורמטיבי לחלוטין שיכול להיחשב לכתבה עיתונאית. אזכור שם העסק הוא מותר כמובן ואפילו ציון היתרונות שלו סביב הנושא הנדון בכתבה, אבל בסך הכל, הטקסט צריך להיות כתוב ברמה, בסגנון ובאופי עיתונאי. כתבות אלה מפורסמות באתרים בציון העובדה שמדובר בתוכן שיווקי, אך פרט לכך, הן נראות כמו כתבות רגילות לכל דבר ועניין ומרבית הקוראים כלל אינם מבחינים בהבדל בינן ובין כתבות שכתבו העיתונאים והכתבים של האתר עצמו.
למה זה טוב?
ובכן, מודעות פרסומת הן מודעות שמאפשרות לכם להעביר מסר קצר מאוד, חזק מאוד ובצורה ממוקדת מאוד, אבל לא מעבר לכך. אתם יכולים למתג את עצמכם באמצעות מודעות פרסומות, אתם יכולים להודיע לציבור על מבצע מיוחד או על סיבה מיוחדת שבגינה כדאי לציבור להגיע אליכם, אבל מודעת פרסומת לא מאפשרת לכם לשכנע את הציבור, להסביר לו מסרים מורכבים או לחנך אותו סביב המוצרים או השירותים שאתם מספקים. לשם כך, אתם זקוקים למרחב בו תוכלו להציג תזה, לנמק ולהסביר ולעשות את זה בצורה של ידיעה חדשותית ואקטואלית, איתה יכול כל קורא להתחבר ללא חסמים. פרסום כתבות לעסקים היא נישה שמאפשרת לכם לחשוף את עצמכם בפני קהל היעד שלכם, להציג את עצמכם כמומחים בתחום, להסביר, לנמק ולשכנע ובסך הכל ליצור חיבור רגשי ושכלי בינכם ובין קהל היעד שלכם. תאגידי ענק מבינים היטב את הערך של כל אלה ומשקיעים משאבים עצומים בפעילות יחסי הציבור שלהם. כעת, כל עסק יכול לעשות את זה באמצעות האינטרנט.
כמה זה עולה?
העלות של פרסום כתבות לעסקים יכולה להשתנות ממקרה למקרה, בהתאם לאתר הספציפי בו מפרסמים, תדירות הפרסום, אורך הכתבה, המיקום שלה בדף וכן הלאה. ככלל, הפרמטר החשוב ביותר הוא מספר המבקרים/ החשיפה של האתר בו אתם מפרסמים את הכתבה. כך למשל, פרסום כתבה באתר חדשות ארצי עם מאות אלפי ואף מיליוני מבקרים ביום, יעלה לכם הרבה יותר מאשר פרסום כתבה באתר תוכן קטן עם עשרות או מאות מבקרים ביום. רק לשם דוגמא, פרסום כתבות לעסקים באתר תוכן מוכר עם עשרות אלפי כניסות ביום, כמו למשל אתר סרוגים (www.srugim.co.il) יעלה לכם בסביבות 1,600 שקלים. לעומת זאת, פרסום כתבה במקומון בעיר אשדוד, אשקלון או כל עיר אחרת בסדר גודל דומה, יעלה לכם כ-500 שקלים. פרסום כתבה באתרים קטנים יותר, המציגים תוכן בנושאים מאוד נישתיים ונהנים מחשיפה של עשרות או מאות מבקרים ביום, יעלה לכם עד כדי 80 שקלים בלבד.
אחרי שאמרנו את זה, עלות פרסום כתבות לעסקים הוא אינו פרמטר שאמור להשפיע על ההחלטות שאתם מקבלים סביב היכן לפרסם ומתי לפרסם וכמה לפרסם. מן הסתם, לתקציב שאתם יכולים להעמיד לטובת העניין יש השפעה ישירה על כל אלה, אבל ההחלטות לגבי פרסום כתבות עבור העסק שלכם, צריכות להתקבל לאור המטרות והיעדים העסקיים שלכם. כך למשל, אין שום סיבה לפרסם כתבה באתר חדשות ארצי, אם קהל היעד שלכם הוא תושבי העיר בה אתם פעילים. מצד שני, גם אין שום ערך בפרסום עשרות כתבות שעולות 80 שקלים כל אחת רק כדי להגיע לאותו היקף של קוראים וחשיפה באמצעות כתבה אחת שעולה 1,600 שקלים. שיקולים אלה צריכים להוות חלק מאסטרטגיית השיווק שלכם בה נלקח בחשבון גם התחום של פרסום כתבות לעסקים.
כמו כן, יש לקחת בחשבון שמעבר לעלות הפרסום עצמו, ישנן עלויות נוספות ובראשן כתיבת ועריכת הכתבה. הכתבה שלכם צריכה לשקף את מי שאתם, להציג אתכם בצורה מכובדת ומקצועית ולעורר אצל הקוראים את הרצון להכיר אתכם יותר ולהתחבר אליכם. לשם כך, נדרשת רמת כתיבה גבוהה ומקצועית שיודעת להציג את התוכן שאתם רוצים בצורה אינפורמטיבית ועיתונאית מחד, אך גם יודעת לשלב את המסרים השיווקיים שלכם מאידך ולעשות זאת בצורה מעודנת שלא מעוררת התנגדות אלא בדיוק ההיפך.
עבודה עם משרד פרסום
בכדי להבטיח שאתם משיגים את המטרות שלכם סביב כל פעילות הפרסום והשיווק שלכם ובכדי להבטיח שאתם עושים את הדברים בצורה נכונה, חשוב מאוד שלא תעשו את הדברים בעצמכם. כסף רב יכול להישפך עד שתבינו שפעילות פרסום, ובכלל זה פרסום כתבות לעסקים, היא פעילות סופר מקצועית שחייבת להישען על עקרונות מקצועיים ויכולות מקצועיות שלכם פשוט אין אותן. את הפעילות של פרסום כתבות לעסקים, חשוב מאוד לשלב עם פעילות פרסום ושיווק נוספות כמו קידום אורגני של האתר, פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל ועוד. את כל אלה יוכל לבצע עבורכם משרד פרסום מקצועי והכל כמובן, בכפוף למסגרת התקציב שעומדת לרשותכם.
חברת BESTLINKS מתמחה בשיווק, פרסום ויחסי ציבור באינטרנט וגם שירותי בניית קישורים, ומעמידה לרשותכם את כל הכלים הדרושים לכם בכדי להוביל שינוי אמיתי בהיקף הפעילות העסקית שלכם. המטרה שלנו היא לא רק לפרסם אתכם, אלא גם ובעיקר לייצר עבורכם את האימפקט העסקי של פעילות הפרסום, לרבות בקטגוריה של פרסום כתבות לעסקים.