פרסום כתבות בתשלום: מדריך עשה ואל תעשה

מאז ומעולם עושים תאגידים גדולים שימוש בכתבות עיתונאיות כאמצעי פרסום יעיל מאוד ואפקטיבי מאוד למיתוג ויצירת תדמית ציבורית. פעילות זו של התאגידים הגדולים מחייבת פעילות יח"צ שכיום זמינה באינטרנט גם לעסקים קטנים ובינוניים, אבל עוד מעבר לפעילות זו, כיום ישנה גם האפשרות לבצע פרסום כתבות בתשלום, גם ללא מעורבות של מחלקת יח"צ גדולה. היכן בדיוק ניתן לפרסם כתבות בתשלום? האם ומדוע מהווה פרסום זה כלי אפקטיבי לקידום הפעילות העסקית? מהו התהליך של פרסום כתבות בתשלום והאם אתם אמורים לעשות את זה בעצמכם או שכדאי לעבוד עם גורם מקצועי? על שאלות אלו ועוד, עונים לכם בשורות המומחים של חברת BESTLINKS המציעה שירותי שיווק, פרסום ויחסי ציבור בדיגיטל.

ישיבת שיווק בדיגיטל

היכן ניתן לפרסם כתבות בתשלום?

ובכן, בכדי לענות על שאלה זאת, בואו נסביר תחילה את הדינמיקה של פרסום כתבות, מרחבי תוכן ושטחי פרסום באינטרנט. ברחבי האינטרנט ישנם אינספור אתרים, שכל ייעודם הוא לשמש כאתרי תוכן המספקים תוכן לרווחת הציבור הרחב. אתרים מסוימים מספקים תוכן בנושאים אקטואליים כמו למשל אתרי חדשות מקומיים, אזוריים או ארציים, אחרים מספקים תוכן בנושאים רבים ומגוונים, אחרים מספקים תוכן בתחום מאוד ספציפי או בענף ספציפי ואחרים מיועדים לספק פלטפורמה אישית ליוצרי התוכן (בלוג).

המטרה של אתרים אלה היא להביא את התוכן שלהם בפני כמה שיותר קוראים ולשם כך עליהם לדאוג לתוכן איכותי, מעניין, מסקרן, כזה שמתעדכן בתדירות הראויה ושמספק ערך אמיתי לקוראים שלהם. אתרים אלה רוצים להרבות בתוכן, אבל הם לא רוצים להפוך לפח אשפה של תוכן. אתרים אלה גם מבינים את הערך העצום שהם מחזיקים בידיהם כיעד אליו מגיעים עשרות, מאות, אלפי או עשרות ומאות אלפי קוראים מדי יום. כשמחברים את כל זה, אתרים אלה היו שמחים לקבל תוכן איכותי מגורמים חיצוניים שיסייעו להם בעצם למלא את האתר בתוכן מעניין ועדכני והם גם היו שמחים לקבל תמורה עבור האפשרות שהם מעניקים לאותם גורמים חיצוניים לפרסם אצלם את התוכן שלהם וליהנות מחשיפה גדולה לקוראי האתר.

זאת אומרת, שאם יש לכם תוכן מעניין, מסקרן, תוכן שכתוב טוב ובצורה מכובדת ומקצועית ואם אתם מוכנים לשלם את עלות פרסום התוכן, כל אתר תוכן ישמח לארח את התוכן שלכם. אתם רק צריכים לבחור היכן לפרסם אותו וכאן נכנס הפאן המקצועי של פרסום כתבות בתשלום.

ראו גם: כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

לא חוכמה לשלם, חוכמה לקבל

אם אתם בוחנים את האפשרות של פרסום כתבות בתשלום, חשוב מאוד שתשמרו בראשכם בכל עת את המטרה המרכזית שלשמה אתם עושים את זה. המדובר למעשה במהלך שלכם המיועד לחשוף את העסק שלכם לקהל היעד ובסופו של דבר להוביל לרכישת לקוחות חדשים ולהרחבת היקף הפעילות העסקית שלכם בעסק. זאת אומרת, שאתם לא רוצים סתם לשלם לכל מי שמוכן לארח את הכתבות שלכם ולא משנה גם אם הוא גובה מכם גרושים תמורת זאת. מה שאתם כן רוצים לעשות הוא להחליט תחילה מהי מטרת התוכן, מיהו קהל הקוראים המתאים לו ביותר, מהו האתר המתאים לו ביותר ובהתאם לכך לבחון אתרים שונים שעונים לקריטריונים שהגדרתם. כי לשלם כל אחד יכול, אבל לקבל את התמורה, את האימפקט בשורה התחתונה של העסק שלכם, זה כבר סיפור אחר לגמרי.

למה לפרסם כתבות בתשלום?

השאלה היא מדוע בכלל לבצע פרסום כתבות בתשלום ועד כמה זה חשוב לעסק שלכם. ובכן, פרסום כתבות יח"צ היא פרקטיקת יחסי ציבור, שאין בה שום חדש. תאגידים גדולים עושים זאת כבר עשרות ומאות שנים כאמצעי לשמירה על קשר רציף וקבוע עם הציבור הרחב, למיתוג העסק וליצירת ושימור תדמית העסק. כתבות הן למעשה סוג של תוכן שלא מופעלות נגדו שום הגנות על ידי הקוראים. בעוד שבעולם עם פרסום אגרסיבי בכל פינה, עושה הלקוח הממוצע מאמץ רב לחסום את התודעה שלו מכל פרסומת שעיניו נחשפות אליה, הרי שכתבה היא מקור תוכן "ידידותי" יותר שיכול אפילו לסקרן ולעניין את הקורא, ובטח שלא לעורר בו דחייה, התנגדות או התגוננות. כתבות מאפשרות לכם גם להעביר מסרים מורכבים יותר, מנומקים יותר ועמוקים יותר ועל ידי כך ליצור מערכת יחסים עם הקורא, ליצור אצלו חיבור רגשי ו/או שכלי עם המותג שלכם ובסך הכל לשפר את העמדה שלכם מול השוק, או במילים אחרות, להוביל לשיפור התוצאות העסקיות שלכם.

שירותי קישורים

איך עושים את זה?

ובכן, תחילה עליכם להחליט מהו הנושא שעליו אתם רוצים לכתוב. בהיבט זה, אתם כמובן רוצים לכתוב על העסק שלכם ועל התחום בו אתם עוסקים, אבל תמיד כדאי למצוא את ההקשר האקטואלי התורן. כך למשל, אם אתם עורכי דין, תוכלו למצוא פסיקה שהתקבלה לאחרונה בבג"צ ויצרה דיון ציבור נרחב בכדי להבטיח סקרנות סביב הכתבה שלכם ולהצטייר כגורם מקצועי בעל עמדה משפטית מנומקת סביב הפסיקה האחרונה. בהמשך לכך, תצטרכו לכתוב את הכתבה עצמה, ואת זה תוכלו לעשות באמצעות כותב ועורך תוכן מקצועי (חשוב מאוד שהכתבה תהיה מנוסחת היטב, בצורה מכובדת ועם המינון הנכון של טון שיווקי). לבסוף, יהיה עליכם להביא את הכתבה לפרסום בערוצים שונים של פרסום כתבות בתשלום, ובכלל זה: פלטפורמת טבולה המאפשרת לכם לפרסם כתבות באינספור אתרי תוכן לרבות אתרי החדשות הגדולים והמובילים בישראל, מגזינים מקצועיים, בלוגים, פורומים, מקומונים וכל ערוץ תוכן שמאפשר לכם את זה ושהוא רלוונטי ביחס למטרות שאתם רוצים להשיג.

 

קישורים נכנסים – מנפו את התוכן גם לקידום האתר

מעבר לערך היחצ"ני של פרסום כתבות בתשלום, כל תוכן שאתם מפרסמים באתר אחר יכול לשמש אתכם גם לקידום אתר האינטרנט שלכם עצמכם. כאשר אתם מפרסמים את הכתבה באתר כלשהו, דאגו להוציא קישור מהכתבה ישירות אל אחד הדפים הרלוונטיים באתר שלכם. קישור נכנס זה יזוהה על ידי מנוע החיפוש, ויתרום לקידום הדירוג שלכם במנוע החיפוש, מה שיסייע לכם להופיע בראש תוצאות החיפוש. לצורך העניין, הנה מספר דוגמאות על אתרים בהם תוכלו לבצע פרסום כתבות בתשלום ולהוציא מהן קישור נכנס לאתר שלכם:

  • Ashdodomline.co.il – תוכלו לפרסם כתבה ולהוציא ממנה קישור תמורת 120 ש"ח.
  • Passportnews.co.il – 550 שקלים ויש לכם כתבה עם קישור נכנס לאתר.
  • Znavonim.co.il – 200 ש"ח לכתבה עם קישור נכנס.

ישנם כמובן עוד מאות אתרים בהם תוכלו לפרסם את הכתבות שלכם ומהן להוציא גם קישור נכנס אל האתר שלכם, אבל זה אולי המקום לציין שאת כל זה אתם רוצים לעשות בליווי גורם מקצועי, שמטפל לכם בכל התהליך של יצירת הכתבה והפרסום שלה, וגם מנהל את כל הפרסום בצורה מסודרת לאורך זמן, כך שבאמת תוכלו להפיק את האימפקט הנדרש לכם על פעילותכם העסקית.

חברת BESTLINKS מספקת לכם מגוון רחב של שירותי פרסום, שיווק ויחסי ציבור באינטרנט ובכלל זה מציעה לכם את האפשרות של פרסום כתבות בתשלום, בין במסגרת שירות העומד בפני עצמו ובין במסגרת חבילת פרסום ושיווק באינטרנט וניהול שוטף של פעילות הפרסום שלכם באינטרנט על בסיס אסטרטגיית פרסום ושיווק מסודרת שיבנו עבורכם המומחים של BESTLINKS.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

0
    0
    מוצרים שלך
    עגלה ריקהחזרה לחנות
    × איך נוכל לעזור לך ?