פרסום כתבה באתרי אינטרנט: יתרונות, מחירים ואיך זה עובד בשנת 2020

ניתוח תוצאות קידום אורגני

מעידן בו עסקים מעטים מאוד יכלו ליהנות מחשיפה רחבה מול קהל היעד שלהם, הגענו לעידן בו כל אחד יכול ועד כמה שזה נשמע רומנטי, במובנים רבים זה גם מאוד מבלבל ומאוד תובעני עבור העסק הקטן עם התקציב המוגבל. בעלי עסקים שמבקשים לנצל את מדיום האינטרנט בכדי להיחשף לקהל יעד כמה שיותר רחב, מגלים שלצדם שוחים באוקיינוס האדום הזה עוד עשרות ומאות מתחרים שלהם, כולם מתחרים על אותם זוגות עיניים ועל אותה תשומת לב. בתנאים האלה, מתערער מעט היתרון המובהק של האינטרנט, הלוא הוא יתרון הכמות, ושוב חוזרים לעקרונות האולד סקול מבוססי האיכות ופה בדיוק נכנסת האופציה של פרסום כתבה באתרי אינטרנט.

חישוב נתונים לכמות תנועה לאתר

למה בכלל לפרסם תוכן?

בכדי להבין את הערך המרכזי במהלך של פרסום כתבה באתרי אינטרנט, אחת השאלות החשובות ביותר שיש לענות עליה לפני כל דבר אחר היא השאלה למה בכלל לפרסם תוכן. התשובה לשאלה זו נחלקת לשתיים. פעם אחת, תוכן הוא אמצעי קידום ראשון במעלה, כלומר אמצעי שיכול להעלות את דירוג האתר שלכם בגוגל ולהבטיח שהאתר שלכם יופיע במיקומים אטרקטיביים יותר בדף תוצאות החיפוש שיוצג בפני קהל היעד שלכם כאשר הם מחפשים אתכם. פעם שניה, תוכן הוא אמצעי לשיווק, העברת מסרים, שכנוע והמרת לקוחות. מתוך כלל האפשרויות לפרסום תוכן, פרסום כתבה באתרי אינטרנט יכולה להיות האפשרות המתאימה ביותר לרבים, אם כי זה לא כזה פשוט.
ראו גם: כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

מה היתרונות של פרסום כתבה באתרים?

ובכן, לצד כמות ואיכות התוכן, בוחן גוגל גם את מספר ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר שלכם, כלומר הקישורים שמפנים מאתרים אחרים אל האתר שלכם. כאשר אתם מפרסמים כתבה באתר אחר כלשהו, אתם יכולים לשלב בכתבה קישור שמפנה אל האתר שלכם ובכך, לכאורה, לשפר את הדירוג שלכם בגוגל. יחד עם זאת, את זה כל אחד יכול לעשות ולכן גוגל מקפידה לבחון גם את איכות האתר שבו פורסם התוכן ואת הפרמטרים השונים שמעידים על איכות התוכן, קרי מספר האנשים הקוראים אותו, הזמן שהם שוהים בעמוד כדי לקרוא את הכתבה ואת מספר הלחיצות על הקישור שמפנה לאתר שלכם. אם הצלחתם בכל אלה, תוכלו לשפר מאוד את הדירוג שלכם בגוגל, גם באמצעות כתבה אחת יחידה ובודדת שתפרסמו באתר מוביל וזאת סיבה מספיק טובה להשקיע בתוכן הזה.
יתרון נוסף הוא כאמור היתרון הראשוני המבוקש, קרי חשיפה. פרסום כתבה באתרי אינטרנט מאפשר לכם ליצור חשיפה לעסק שלכם, הכל בהתאם כמובן לזהות האתר שבו אתם מפרסמים את הכתבה. מן הסתם, אם תפרסמו את הכתבה באתר קטן וזניח, לא תזכו לחשיפה רבה, אם בכלל, אלא שהיום יש לכם את האפשרות לפרסם כתבה בכל אתר אינטרנט, לרבות באתרי התוכן והחדשות הגדולים בישראל ובעולם כולו, מה ששוב מחזיר אותנו לניהול הנכון של פרסום הכתבה.

פרסום כתבה באתרי אינטרנט – איך עושים את זה נכון?

אז פרסום כתבה מורכז למעשה משני חלקים: פרסום וכתבה. אבל נתחיל אולי דווקא בחלק השני, בכתבה. בכדי לייצר אימפקט משמעותי באמצעות מהלך של פרסום כתבה באתרי אינטרנט, חשוב מאין כמותו שהכתבה הזאת תהיה כתובה בצורה מעולה, מדויקת, חכמה ומעשירה. בכתבה הזאת אתם רוצים לבצע פנייה חכמה אל הקורא, לשכנע אותו, להניע אותו לפעולה, להסביר לו ולגרום לו להרגיש שהדבר הנכון ביותר לעשות מייד עם סיום הקריאה, הוא לפנות אל הגורם המקצועי שעומד מאחוריה, או במילים אחרות, אתם. לשם כך נדרשת כותרת מנצחת שתגרום לקוראים להיכנס לכתבה וגם תבסס אצלם את המסר המרכזי שאתם רוצים להעביר להם. עוד נדרש תוכן מאוד איכותי, כתוב בשפה ראויה שמתאימה לקהל היעד ובשילוב אלמנטים אינפורמטיביים ושיווקיים שיכולים להשיג עבורכם את המטרות שאתם מבקשים להשיג באמצעות אותה כתבה.
אחרי שיש לכם כתבה מנצחת ביד, אתם רוצים להבטיח שאתם מצליחים להביא אותה בפני קהל כמה שיותר גדול ודרך הערוצים הנכונים והמתאימים ביותר עבורכם. ערוצים אלה יכולים לכלול אתרי תוכן גדולים ומובילים שבהם לבטח נמצא קהל היעד שלכם, אבל הם גם חייבים לכלול ערוצים מתמחים שנחשבים כערוצי מידע חשובים בתעשייה שלכם ובענף בו אתם פועלים. ישנם סוגים נוספים של אתרים בהם תרצו לפרסם תכנים כחלק מקידום האתר שלכם, אבל את הכתבה הספציפית הזאת, הכתבה שאמורה לייצר עבורכם אימפקט של ממש בעסק – אותה אתם רוצים לפרסם אך ורק בערוצים מקצועיים, מתאימים וראויים.
ראו גם: קישורים מנצחים לקידום אתרים

אייקונים של בניית קישורים

הקצאת תקציב למהלך הפרסום

במסגרת השיקולים של פרסום כתבה באתרי אינטרנט, יהיה עליכם להגדיר את התקציב שאתם מקצים לטובת העניין, אבל הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא להגדיר קודם כל את התקציב, ואז בהתאם לתקציב שהגדרתם, להחליט גם על ההיבטים המקצועיים האחרים של תהליך הפרסום. תהליך פרסום הוא תהליך שיכול להביא לכם תוצאות אך ורק אם הוא נעשה בצורה נכונה. אם הדברים לא נעשים בצורה נכונה, מדובר בבזבוז מובטח של כסף. תחילה, אתם רוצים לבנות גאנט של פרסומים, כל כמה זמן תעלה הכתבה באתר ולמשך כמה זמן, מהי כמות הקוראים האידיאלית ביום מבחינתכם, מיהו קהל היעד החשוב לכם ביותר ובהתאם לכם גם מהו האתר שבו אתם רוצים לפרסם יותר מאשר באתרים אחרים, בהתאם לקהל היעד המבקר בו.
אלו הן כמובן רק דוגמאות לשאלות שעליכם לשאול את עצמכם לפני שאתם מפרסמים את הכתבה, אבל את התהליך הזה אתם חייבים לעבור ורק לאחר מכן, כשאתם יודעים מה חשוב שייעשה, תוכלו להמיר את הדברים למונחי כסף ולבחון את התקציב הנדרש. אם התקציב שעומד לרשותכם הוא נמוך יותר, תוכלו לשחק עם המינונים ועם פרמטרים נוספים שיכולים לחסוך כסף גם בבנית קישורים מבלי לפגוע במטרות הקמפיין, אבל בכל מקרה, אתם לא רוצים לעשות את זה הפוך.

קידום אורגני במובייל

איך עושים את זה עכשיו?

ובכן, כדי להשלים מהלך של פרסום כתבה באתרי אינטרנט, אתם זקוקים לכותב או כותבת תוכן מעולים ואתם זקוקים לגורם מקצועי שמתמחה בתחום של פרסום ושיווק באינטרנט ובתחום של קידום אתרים. את כל אלה תוכלו למצוא בדרך כלל בחברות קידום ושיווק באינטרנט, חברות שמבצעות קמפיינים כאלה ביום יום, מכירות את כל האפשרויות העומדות בפניכם וגם יודעות לבנות עבורכם את הקמפיין על פי כל הפרמטרים המקצועיים הנדרשים, כפי שתיארנו את חלקם כאן לעיל.
מה שחשוב יותר להבין הוא, שהמהלך של פרסום כתבה באתרי אינטרנט הוא לא עוד מהלך שגרתי לקידום האתר או פרסום שלו ברשתות החברתיות. המדובר בקמפיין שאמור לייצר אימפקט ושאת האימפקט שלו אתם רוצים לזהות בשורה התחתונה של העסק. כך אתם צריכים להתייחס למהלך ועם התייחסות כזאת, תוכלו גם להבטיח שהפרויקט ינוהל בצורה נכונה, בליווי והובלה של גורם מקצועי המתמחה בתחום השיווק באינטרנט ושיכול להבטיח לכם את הסטנדרטים הנדרשים על מנת להתרומם מעל הרעש התחרותי שממלא את השוק ולבלוט אל מול קהל היעד שלכם. אתם כמובן לא צריכים בהכרח את הטובים ביותר בשוק, אבל אתם גם לא רוצים להתפשר על האופציות הזולות והזמינות ביותר שתמצאו בו.
ראו גם: שרותי בניית קישורים שיקדמו את העסק שלכם

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

קישורים לקידום אתרים
בלוג

קישורים בתחום עיצוב ואדריכלות

מעצבי פנים ואדריכלים יקרים! אם בבעלותכם אתר אינטרנט או שאתם חלק ממיזם אינטרנט כזה או אחר, קישורים בתחום עיצוב ואדריכלות

צוות בניית קישורים
בלוג

בניית קישורים איכותיים

אחת השאלות היותר פופולאריות שנשאלות בעולם הקידום האורגני – SEO היא מה הופך את הקישורים שבעלי אתרים ומקדמי אתרים לאיכותיים.

כתיבת תוכן לאתרים
בלוג

קניית קישורים בנישת ניקיון

בעלים של חברת ניקיון? יש לכם אתר או אולי כמה אתרים שאתם רוצים לקדם? קניית קישורים בנישת ניקיון הוא שירות

תוכן שיווקי
בלוג

כתיבת תוכן שיווקי לעסק שלך

כל בעל עסק יודע שכתיבת תוכן שיווקי היא אחד מהכלים החיוניים והרלוונטיים בתהליך השיווק והפרסום של העסק שלנו. בכל מקום