פרסום כתבה באינטרנט

בתוך שלל ערוצי הפרסום וקידום האתרים, בשנתיים שלוש האחרונות בולט במיוחד הערוץ של פרסום כתבה באינטרנט. מה זה בעצם הערוץ הזה? למי הוא מתאים? היכן מפרסמים את הכתבה? מי כותב עבורכם את הכתבה? מה המטרה של כתבה כזאת? כמה זה עולה לפרסם כתבה באינטרנט והאם מדובר במחיר אחיד לכל סוגי האתרים? על שאלות אלו ועוד, עונים לכם בשורות הבאות המקצוענים של BESTLINKS, המתמחה בתחום הפרסום באינטרנט בכלל ובעולם התוכן השיווקי בפרט.

כתיבת תוכן

מהו ערוץ הפרסום של כתבות באינטרנט ולמי זה מתאים?

פרסום באינטרנט יכול להתבצע במגוון רחב של דרכים, החל ממודעות פרסומת באתרי אינטרנט שונים וברשתות חברתיות, דרך קידום אתרים אורגני וכלה בקידום ממומן בגוגל. המאפיין המרכזי של כל אלה הוא שמדובר בפרסומות וככאלה, מודעות פרסומת אלה סובלות א' מהתעלמות גורפת של משתמשי האינטרנט שלאורך השנים יצרו לעצמם חסמים המאפשרים להם לגלוש באינטרנט תוך התעלמות מוחלטת מאוקיינוס הפרסומות שמקיף אותם וב' ממרחב קטן מאוד להעברת מסרים ממוקדם וחד גוניים בלבד.

פרסום כתבה באינטרנט הוא ערוץ חדש של שיווק ופרסום באינטרנט, המאפשר לכל גורם עסקי לפרסם כתבה לכל דבר ועניין באתרי תוכן כמו אתרי חדשות, בלוגים, מגזינים וכדומה, כאילו הייתה הכתבה חלק בלתי נפרד מכתבות התוכן העצמאיות של האתר. את הכתבות האלה לבטח פגשתם באתרי חדשות ארציים גדולים, אלא ששם אתם פוגשים בעיקר כתבות של מותגים ארציים גדולים הפונים לכלל האוכלוסייה בישראל בפרישה ארצית. העניין הוא שערוץ פרסום זה מתאים באותה מדיה גם לעסקים בינוניים ואפילו לעסקים קטנים מקומיים ואפילו שכונתיים. ההבדל הוא האתר שבו מפרסמים את הכתבה. אם אתם פונים לכלל האוכלוסייה בישראל, אתם רוצים לפרסם את הכתבה שלכם באתר חדשות ארצי מוביל שפונה לכלל האוכלוסייה בישראל. אם אתם, לעומת זאת, עסק מקומי הפונה לתושביה של עיר ספציפית ולסביבתה, אתם יכולים לפרסם את הכתבה שלכם באתר מקומי, אתר של מקומון, בלוג מקומי וכדומה. על כן, על אף שבאתרי החדשות הגדולים אתם לא מוצאים כתבות של עסקים קטנים ובינוניים, אלא של מותגים גדולים בלבד, בפועל מדובר בערוץ פרסום אפקטיבי גם לעסקים קטנים, ובפרט שהכתבה מפורסמת באתר התוכן המתאים.
ראו גם: שירותי כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

כמה זה עולה?

פרסום כתבה באינטרנט הוא מהלך שיכול להתבצע בכל תקציב, אבל המטרה שלנו היא לא לפרסם כתבות באינטרנט אלא להשיג את המטרה שלשמה אנחנו מפרסמים אותן – למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל את היקף הפעילות העסקית שלנו. לשם כך, כבר נדרש תקציב מינימלי כלשהו, אם כי גם פה מדובר בתקציב סביר מאוד שכל עסק יכול להעמיד, גם עסק קטן ומקומי. כך למשל, פרסום במקומון יכול לעלות לכם החל ב-160 שקלים בלבד ועד 500-600 שקלים במקומונים גדולים יותר. פרסום באתר תוכן קטן יחסית יכול לעלות לכם לא יותר מ-80 שקלים. אם תרצו פרישה רחבה יותר, תוכלו לפרסם באתרים ארציים כמו אתר סרוגים בעלות של 1,600 שקלים או באתרי החדשות המובילים בעלויות גבוהות יותר. כפי שניתן לראות, יש סדר בדברים – אם אתם עסק קטן, אין לכם שום סיבה לפרסם באתר חדשות ארצי באלפי שקלים לכתבה, ולכן התקציב של 160 עד 500 שקלים יכול להתאים לכם גם ברמה של פרסום כתבה באינטרנט בכל חודש. אם אתם עסק גדול, יהיה עליכם להשקיע באתרים ארציים מובילים בעלות של אלפי שקלים לכתבה, אבל אתם הרי עסק גדול ולכן גם עבורכם לא אמורה להיות בעיה להעמיד את התקציב הנדרש.

ככלל, פרסום כתבות הוא לא מהלך של זבנג וגמרנו, אלא תהליך שיווקי פרסומי שצריך להתבצע לאורך זמן. ככזה, לא מספיק לכתוב כתבה אחת ולפרסם אותה, אלא צריך לייצר נוכחות קבועה לאורך זמן ובכפוף לזה עליכם לחשב את התקציב שלכם לאורך זמן. בהיבט זה, תוכלו לקנות כמות גדולה של כתבות וליהנות מהנחת כמות משמעותית, אם כי אתם לא רוצים לפרסם את כל הכתבות שרכשתם בו זמנית. חשוב מאוד לפרוש את הדברים לאורך זמן, גם בכדי להשיג את מטרות הפרסום וגם בכדי לא לעורר חשד אצל מנועי החיפוש, שאתם עושים פה "תרגיל" להטעות אותם ולגרום להם לחשוב שאתם משהו שאתם לא.

מנורה

לבסוף, עליכם לקחת בחשבון גם את העלות של כתיבת הכתבה עצמה. כתיבת תוכן הוא מקצוע לכל דבר ועניין והעלויות של כתיבת כתבה יכולה לנוע בין 13 אג' למילה ועד שקל למילה ויותר מכך, תלוי ברמה המקצועית של הכתיבה, בעומק הטקסט וביכולות של הכותב. בהיבט זה תוכלו לגוון עם כתבות גנריות באופן שוטף וכתבה מקצועית אחת לתקופה.
ראו גם: קניית כתבות לאתרים

אבל למה בכלל לפרסם כתבה ועל מה חשוב להקפיד?

ובכן, המטרה המרכזית של פרסום כתבה באינטרנט היא פרסום חכם. כתבה כזאת יוצרת עבורכם חשיפה גבוהה מול קהל היעד שלכם, א' מעצם הנוכחות שלכם באתרים בהם גולשים חברי קהל היעד שלכם וב' מעצם העובדה שמדובר בכתבת תוכן שאינה נראית כמו מודעת פרסומת אלא ככתבה אינטגרלית של האתר, מה שמסיר את המחסומים שמציבים משתמשים רבים מול עולם הפרסום. כתבה כזאת גם מאפשרת לכם להביא אל קהל היעד שלכם מסרים מורכבים יותר המיועדים לחינוך השוק, לשכנוע ולמתן הסברים עליכם עצמכם, על המוצרים שלכם או על השירותים שלכם ועל כל הסיבות הטובות לעשות איתכם עסקים, מסרים שאותם לא תוכלו להעביר במודעת פרסומת קטנה וממוקדת.

אבל פרסום כתבה באינטרנט יכולה לשרת אתכם לעוד מטרה חשובה מאוד – קידום אורגני של האתר שלכם. מהכתבה שתפרסמו אתם יכולים להוציא קישור שיפנה מאתר התוכן שבו אתם מפרסמים את הכתבה אל האתר שלכם עצמכם. קישור נכנס זה אינו נעלם מעיני מנועי החיפוש שמתייחסים אליו כאל מעין המלצה של אותו אתר תוכן על האתר שלכם. ככל שתיהנו מיותר קישורים נכנסים וככל שהקישורים האלה יגיעו מאתרים יותר "נחשבים", לא רק ברמה הארצית אלא גם ברמה המקומית, כך תוכלו ליהנות מדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש ובסופו של דבר ממיקומים טובים יותר בדפי תוצאות החיפוש. העניין הוא שהדברים צריכים להתבצע בצורה מאוד מקצועית וזהירה, על מנת שמנועי החיפוש לא יחשדו בכם, שאתם עושים מהלך מלאכותי שמיועד להטעות אותם ולגרום להם לחשוב שאתם לא באמת מי שאתם. הכתבות צריכות להיות איכותיות, הן אמורות להתפרסם בתדירות טבעית ואותנטית ולהשתמש במגוון אנקורים (הטקסט הכחול עליו לוחצים בקישור).

ניתוח נתונים קידום אתרים
work hard Data Analytics Statistics Information Business Technology

בכדי להבטיח שפעילות הפרסום והקידום שלכם אכן תשיג עבורכם את התוצאות, אתם רוצים לבצע אותה אך ורק בליווי של גורם מקצועי המתמחה בתחום בכלל ובתחום הספציפי של פרסום כתבה באינטרנט בפרט. חברת BESTLINKS מציעה לכם חבילת שירות מקצה לקצה של שירות קניית קישורים וכתיבת תוכן, כולל כל מרכיבי השירות, לרבות כתיבת התוכן, רכישת שטח פרסום לכתבה במאות אתרים וכמובן פרסום הכתבה בפועל. כמו כן, החברה מספקת לכם שירותי קידום משלימים שיבטיחו מיצוי מרבי של פוטנציאל הפרסום של הכתבה לאורך זמן. פרסום כתבות באינטרנט היא פרקטיקה שאתם חייבים לעסק שלכם אבל אתם גם חייבים לעשות את זה נכון, בליווי חברה מקצועית כדוגמת חברת BESTLINKS.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

× איך נוכל לעזור לך ?