מנסים לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל? משקיעים זמן וכסף לא מעטים בכתיבת תוכן, שיפור האתר שלכם והפצת ביטויי מפתח באתרים ורשתות חברתיות ברחבי האינטרנט? אם אתם רוצים גם בסופו של דבר להצליח במאמצי הקידום שלכם, אתם צריכים להכיר את התחום של מכירת קישורים לאתרי אינטרנט ובשורות הבאות נסביר לכם מה זה בדיוק אומר ואיך זה בדיוק עובד.
למה נדרשים לכם קישורים לאתר שלכם
אם נתקלתם בהצעה של מכירת קישורים לאתרי אינטרנט, אתם רוצים להבין תחילה למה אתם צריכים את זה לצורך קידום האתר שלכם. ובכן, לכל אתר אינטרנט ישנו דירוג גוגל שנקבע על פי שורה של פרמטרים המבוססים על הקריטריונים שעל פיהם קובע גוגל את מי והיכן להציג בתוצאות החיפוש סביב כל ביטוי מפתח. המטרה של כל מקדם אתרים היא להגביה את דירוג האתר כמה שיותר סביב ביטויי המפתח הרלוונטיים לו ביותר. אחד הקריטריונים המרכזיים שעל פיהם מדרג גוגל את האתר הוא מספר ואיכות הקישורים המפנים לאתר. בהיבט זה, אתם רוצים כמה שיותר אתרים שיפנו אל האתר שלכם באמצעות בניית קישורים חיצוניים. זה יכול להיות קישור לאתר שמופיע בסוף כתבה שפרסמתם באתר חדשות וזה יכול להיות קישור לאתר שמופיע בפורום, באינדקס עסקים, בבלוגים ובכל אתר אחר. מן הסתם, לכל אתר כזה ישנה דרגת איכות שונה שגוגל יודע לנתח, על כן לא רק מספר הקישורים הוא שקובע אלא גם איכות האתרים שמהם מגיעים הקישורים. אם אתם באמת רוצים להגיע אל ראש תוצאות החיפוש של גוגל, מכירת קישורים לאתרי אינטרנט חייבת להוות חלק מרכזי באסטרטגיית הקידום שלכם.
איך מייצרים קישורים לאתר?
ובכן, יש לכם אפשרות להשקיע בשלל ערוצים ממומנים בכדי לפרסם תוכן שבתוכו תוכלו לשלב קישורים לאתר שלכם, ויש לכם גם את האופציה לפנות לגורמים מקצועיים המציעים את השירות של מכירת קישורים לאתרי אינטרנט. גורמים אלה מחזיקים בגישה לאינספור אתרי אינטרנט בדרגות איכות שונות, ויכולים לשתול בהם תוכן הכולל בתוכו קישור אל האתר שלכם. מדובר בשירות לכל דבר ועניין ולכן אי אפשר פשוט לשתול קישורים לאתרים האלה, אלא יש לרכוש אותם מהגורם שמנהל ומתחזק את האתר, לעיתים בעלויות גבוהות של יצירת תוכן עדכני בכל עת. בכל מקרה, מכירת קישורים לאתרי אינטרנט הוא תחום שכדאי להבין אותו היטב לפני שפועלים שכן אתם רוצים להבטיח שאתם קונים קישורים כמה שיותר איכותיים לאתר שלכם. על כן, את המשימה הזאת, כמו גם את כל יתר משימות הקידום שלכם, אתם רוצים להשאיר לידיים מקצועיות של גורם מקצועי המתמחה בתחום של קידום אתרים ומכיר היטב את כל הפלטפורמות המציעות מכירת קישורים לאתרי אינטרנט ולכן גם יודע לרכוש עבורכם את הקישורים הטובים ביותר במחירים הטובים ביותר.
צפו במחירים והמבצעים שלנו לקניית קישורים חיצוניים לאתר שלכם.
מי יכול להרוויח ממכירת קישורים ?
בשביל מה נחוצים הקישורים? מתי משתמשים בהם ואיך אפשר להפוך מכירת קישורים לעסק רווחי? כאן תוכלו למצוא את כל התשובות!
להבין את הקישור המדובר
לפני שנוכל בהליך קניית קישורים, חשוב להבין מהם בכלל. אם כן, הקישורים המדוברים אלו הם חיבורים, שנוצרים במטרה לייצר חיבור בין אתר אחד לאתר אחר. קישורים אלו ממוקמים, בדרך כלל, בתוך הטקסט שנמצא בדף מסוים באתר, אבל הם בהחלט יכולים גם להיות בצורה של באנר. בשורה התחתונה, הם בדרך כלל משמשים לצורכי קידום של האתר, אליו מפנה הקישור ובדיוק בזה נעסוק עכשיו.
על הקידום
אמנם יש שתי אפשרויות לקדם אתרים – קידום אורגני או קידום ממומן, אבל אין ספק, שהקידום האורגני עדיף על פני הקידום הממומן באופן משמעותי, בעיקר אם המטרה היא ליצור קידום ארוך טווח ולכן הרוב המכריע של מקדמי האתרים מעדיפים אותו על פני הקידום הממומן. הקידום האורגני מתבסס, בין היתר, על העלאת תכנים מעודכנים לאתר ועל יצירת קישורים נכנסים אליו.
אז איך עובדת מכירת קישורים?
היות שבעלי אתרים, שמעוניינים לקדם את האתרים שלהם באמצעות קידום אורגני, צריכים לייצר קישורים נכנסים אל האתר שלהם, הם זקוקים לאתרים שיארחו את הקישורים שלהם. הבעיה היא, שלא כל קישור הוא קישור איכותי ואם יש לכם אתר, שיכול לייצר לבעלי אתרים קישור איכותי לאתר שלהם, באפשרותכם למכור להם את האפשרות הזו תמורת סכומים לא מבוטלים!
מהו קישור איכותי?
קישור איכותי הוא כזה, שגוגל יסרוק ויעריך ויקדם את האתר המקושר בתוצאות החיפוש. כדי שהקישור יהיה איכותי, עליו להגיע מאתר חזק, שנמצא גבוה בתוצאות החיפוש, ומאתר רלוונטי לנושא של האתר המקושר. לדוגמה, אם מדובר על אתר של רואה חשבון, קישור מהאתר של גלובס יהיה איכותי ביותר!
הרווח ממכירת קישורים
מכירת קישורים איכותיים יכולה להניב רווח לשני הצדדים – המוכר והקונה. כמובן, הרווח העיקרי של המוכר יהיה רווח כספי, אבל לא רק! הרי האינטרס של הקונה הוא לחזק את הקישור שלו עד כמה שניתן ולכן הוא יעשה מהצד שלו עבודת קידום של הדף, ממנו הגיע הקישור, וכך האתר המקשר ירוויח קידום נוסף.
הגדלת הערך של הקישורים
מן הסתם, כדי שתוכלו למכור קישורים מהאתר שלכם ולהרוויח מהם כסף, על האתר שלכם להיות מקודם היטב וצריך להיות בו מספיק טראפיק, כדי שלקונים הפוטנציאליים יהיה אינטרס להשקיע בו. למעשה, ככל שהאתר שלכם יהיה יותר אטרקטיבי עבור הקונים הפוטנציאליים לשירות בניית קישורים טבעית , כך תוכלו לבקש יותר עבור הקישור.
כשאנו מעוניינים לקדם את האתר שלנו קידום אורגני במנוע החיפוש גוגל, יש חשיבות מאוד גבוהה להוצאה של קישורים חיצוניים המאופיינים כאתרים חזקים. למעשה, לכל מי שיש אתר אינטרנט וזה לא משנה באיזה תחום האתר עוסק ומה הוא מציע, בעל האתר מעוניין להשיג כמה שיותר תנועה רלוונטית ואיכותית לאתר שלו מצד אחד ומצד שני להעלות את דירוג האתרים בהתאם לביטויי המפתח הרלוונטיים לאותו אתר.
קישורים לאתרים מה זה נותן לי?
למעשה, ברגע שאנחנו משקיעים בקישורים יוצאים לאתר שלנו, שוב מאתרים איכותיים בלבד אנחנו מקבלים כמה דברים:
- חווית גלישה איכותית לגולש – דרך קישורים איכותיים הגולש יכול להגיע לתוכן שבאמת מעניין אותו, בשונה מקישורים שאינם רלוונטים או נשתלו באופן מכוון.
- איזון – קישורים חיצוניים מאזנים את הקישורים הפנימיים ומאפשרים לגוגל להגדיל את רמת האמון האתר שלכם.
- משיכה של בלוגרים – פוסטים מקצועיים מעודדים פניה של אנשי תוכן ובלוגרים לאתר שלכם ולכן אתם מגדילים את הסיכוי להכנסה נוספת או שיתופי פעולה.
- קידום – אין ספק כי לינקים לאתרים מסייעים לשפר את הקידום האורגני של האתר שלנו
קישורים לאתרים – מדוע זה כל כך חשוב לגוגל?
ברגע שיש קישור מאתר חזק שיוצא לאתר שלנו, זה מראה לגוגל שהאתר נחשב לפופולארי, איכותי ומשלב תכנים המעניקים לגולשים המגיעים אליו ערך מוסף. ניקח דוגמא.
נניח שיש לכם חברה ולה אתר העוסק בהלוואות לעסקים קטנים ובינוניים. אתם פונים לאתר תוכן או מגזין העוסק בתחום הכלכלה, הפיננסים וההלוואות. לאתר זה נכנסים בממוצע ביום 20,000 גולשים. באתר מתפרסם ”מדריך ללקיחת הלוואה לעסק- כל מה שצריך לדעת“ המופיע בעמוד הראשון. דרך הכתבה יוצא קישור המוביל ישירות לעמוד הבית שלכם. גוגל רואה לפני כתבה איכותית, בא יוצא קישור לאתר שלכם, לעמוד ראשי ובעיניו זה מעיד על כך שאפשר לסמוך על האתר שלכם. ככה זה עובד.
למעשה, הקישור מעיד על כך שהאתר אליו בו נמצא הקישור ”מדבר“ על האתר אליו הקישור יוצא ולכן הוא ממליץ לגוגל להציע לגולשים את האתר אליו הקישור יוצא. באופן כזה, גוגל מבין כי מדובר באתר טוב ולכן הוא מקדם את האתר הזה בתוצאות החיפוש האורגניות.
קישורים לאתרים – האם מספיק לי קישור אחד?
ממש לא. כמובן שגם קישור אחד תורם, בעיקר אם הוא יוצא מאתר עם הרבה תנועה, אתר עם תוכן איכותי כמו אתר תוכן או אתר חדשות למשל, אבל זה לא מספיק. ככל שיהיו יותר קישורים איכותיים שיוצאים מאתרים שונים ומובילים לאתר שלנו, כך הסיכוי שהאתר שלנו יהיה מקודם בגוגל עולה. דבר נוסף שחשוב לדעת אותו הוא שמומלץ לפרוס את הטמעת הקישורים במאמרים דרך אתרים שונים על פני תקופה ארוכה ולא ”להפציץ“ חמישים קישורים בשבוע אחד כי זה מאוד לא יעיל ואפילו חשוד בעיני גוגל.
ראו גם: כיצד לזהות קישורים איכותיים?
קישורים לאתרים – איך להשיג קישורים?
אחת הדרכים היותר טובות, דרך המקצרת זמן רב והרבה בעיות בדרך היא פשוט קניית קישורים חיצוניים לאתרים. כמובן שאיכות הקישור נמדדת לפי מגוון של פרמטרים ולכן אם החלטתם לרכוש קישורים או לרכוש חבילת קישורים עליכם לבדוק באיזה אתרים הקישורים מפורסמים, מי בונה את הקישור, מאיזו מילת מפתח הקישור יוצא ולעקוב אחר ביצוע ואיכות העבודה. כמובן שניתן לשלב קישורים גם בדרכים אחרות כמו יצירת שיתופי פעולה עם חברות לבניה וקידום אתרים, בעלים של אתרים העוסקים בנישות חופפות לנישה של האתר שלכם אבל זה כמובן שיטה שלוקחת המון זמן ודורשת ידע וניסיון בתחום.
בהנחה שאתם מבינים את החשיבות של בניית קישורים ובהנחה שאתם עושים מאמצים רבים בהשגת כמה שיותר קישורים לאתר שלכם, סביר להניח שנתקלתם בגורמים המציעים מכירת קישורים איכותיים במחירים גבוהים אל מול גורמים אחרים שמציעים לכם ערימות של קישורים בגרושים, ונשאלת השאלה למה בכלל להשקיע בקישורים האלה ולמה להשקיע בקישורים איכותיים. האם זה קריטי להתמקד בקישורים איכותיים בלבד? האם זה שווה את הכסף? על כך נענה בשורות הבאות.
מהי החשיבות של איכות הקישורים?
ובכן, הדבר הבסיסי והחשוב ביותר שעליכם לדעת בכל תהליך של בניית קישורים ובכל מקרה בו עומדת בפניכם הצעת מכירת קישורים איכותיים הוא, שקישורים הם כמו המלצות והדירוג שאתם מקבלים במנועי החיפוש באמצעות הקישורים האלה הוא כמו מוניטין. ככל שיותר אנשים ממליצים עליכם וככל שההמלצות האלה מגיעות ממקורות יותר חשובים ואיכותיים, כך המוניטין שלכם יותר גבוה וכך סביר יותר להניח שכדאי לעשות איתכם עסקים. קישורים פועלים בדיוק אותו דבר. מנוע החיפוש מחפש עליכם המלצות והוא בוחן כמה המלצות כאלה הוא יכול למצוא. הוא יכול למצוא המון המלצות אבל ממקורות חסרי חשיבות (הרבה קישורים מאתרים קיקיוניים בעלי דירוג נמוך בעצמם). הוא יכול לגלות שאף אחד לא ממליץ עליכם (אין לכם בכלל קישורים נכנסים לאתר) והוא יכול לגלות תמהיל איכותי של המלצות (קישורים, גם אם לא רבים, שאתם מקבלים ממקורות איכותיים או אתרים בעלי דירוג גבוה בעצמם). מכירת קישורים איכותיים היא הפרקטיקה של מכירת המלצות איכותיות מאתרים איכותיים – הקישורים שבאמת יכולים לשדרג את המעמד שלכם במנוע החיפוש.
האם כדאי להשקיע את הכסף על קישור?
התשובה היא בהחלט כן ובלבד שאתם יכולים אכן לוודא שמדובר בקישורים איכותיים. מכירת קישורים איכותיים היא הצעה שתוכלו לקבל מהמון מקורות, אבל לא תמיד המקורות הללו עומדים מאחורי ההבטחה. ככלל, אתם בהחלט רוצים להבטיח שהקישורים הנכנסים לאתר שלכם מגיעים מאתרים איכותיים, פופולאריים, בעלי מוניטין ובעלי דירוג גבוה בעצמם. הקישורים האלה עולים כסף, בין בגלל שמדובר באתרי תוכן מובילים שהמוניטין שלהם הוא הנכס שלהם ובין שמדובר באתר שנבנו בעמל רב למטרה זו של מכירת קישורים איכותיים. בכל מקרה, שלושה ארבעה קישורים מאתרים איכותיים כאלה יכולים לתת לכם ערך גבוה עשרות מונים ממאות קישורים חסרי חשיבות וחסרי ערך.
איך נמדדת איכות הקישורים?
ובכן, קישור איכותי הוא קישור שנחשב ככזה בעיני מנוע החיפוש הבוחן אותו. את מידת האיכות תוכלו למדוד בין באמצעות ידיעה מוקדמת שלכם על אתרים שקישורים מהם אכן מקדמים את הדירוג שלכם במנועי החיפוש ובין באמצעות הערכה גסה של אותם אתרים על פי התוכן המפורסם בהם, מספר הביקורים בהם ונתוני האנליטיקס שלהם. אם אתם לא ממש מבינים איך עושים את זה, השאירו את זה לידיים מקצועיות. זה חשוב מדי מכדי להיכשל בכך.
חשוב לציין, שכדאי לכם להיות בררניים לגבי הקישורים שאתם מוכרים והכוונה היא לכך שמומלץ לוודא שהקישורים לא יפריעו לגולשים באתר ולא ימנעו מהם לרצות לחזור אליו. כך התנועה באתר לא תפגע והוא ימשיך להיות אטרקטיבי גם עבור הקונים לאורך זמן.