מחירון קופירייטינג וכתיבה שיווקית

מאז שעסקים, חברות, ארגונים ומותגים החלו לפרסם את עצמם ברשת האינטרנט, כל הנושא של כתיבה שיווקית וקופירייטינג קצת הלכו לאיבוד. אם בעבר, כשהיינו רוצים לפרסם משהו בשטח פרסום כמו למשל בטלוויזיה, בעיתונות או אפילו בשטחי חוצות היינו פונים לקופירייטר, היום הדברים קצת השתנו. אז אחת ולתמיד בחרנו לעשות לכם קצת סדר, להסביר לכם מה זה בכלל קופירייטינג, מתי משתמשים בזה, להציג בפניכם מחירון קפירייטינג לשירותי כתיבה שונים. כל זה ועוד במדריך הבא.

קופירייטינג

קופירייטינג – די לססמאות

אנחנו נתקלים כל הזמן בלוגואים וססמאות שמבטיחים הבטחות לצרכנים וללקוחות. אל תתבלבלו זה לא קופירייטינג. זה פשוט טקסטים שנועדו למכור ולרוב, לא עובדים.

קופירייטינג הוא תוכן שבמקור שלו הוא בכלל רעיון. רעיון שנותן מענה לצורך או בעיה מסוימת. קופירייטינג הוא טקסט שפונה למקום אחד. לרגש. מטרת התוכן היא בעצם להניע אנשים לפעולה דרך התוכן ולכן הרעיון עובר כל מיני שלבים בדרך. בשונה מטקסטים שיווקיים, קופירייטינג לא תמיד נועד במטרה לגרום לצרכן למכור. לפעמים הרעיון שמאחוריה עומדת הפרסומת הוא בכלל לעודד מחשבה על נושא מסוים שאנשים נוטים להתעלם או להזניח אותו. להגביר את המודעות. בכל אופן, בכל פעם שרוצים לגבש תוכן מסוים דרך קופירייטינג, מחשבה, יצירתיות ורעיונאות הם חלק בלתי נפרד מהתהליך כולו.

ראו גם: כתיבת מאמרים בתשלום לאתרים מובילים

אז מה זה בעצם קופירייטינג?

קופירייטינג הוא דרך יצירתית להצגה של דברים. זה יכול לבוא לידי ביטוי בבחירה מעניינת של מילים, של תמונות ואפילו של צלילים וקולות. הרי מה אנחנו בעצם רוצים להשיג דרך התוכן שלנו? ללכוד את תשומת הלב של הלקוחות, של הקהל, של הגולשים שלנו. למה זה כל כך חשוב? משום שאנחנו חיים בעולם שיש בו המון תחרות. מכל תחום יש עשרות, מאות ולפעמים אלפי עסקים שרק רוצים דבר אחד, להבדיל את עצמם מפני המתחרים. קופירייטינג זו הדרך לעשות זאת. לייחד אותנו בהשוואה לאחרים.

קופירייטינג בא מהמקום שככל שנהיה יותר יצירתיים, ככל שנצא מהשבלונות המוכרות ומהקופסא, ככה יגדל הסיכוי שמישהו בכלל ישים אלינו לב בעולם של ריבוי מסרים. הרי בכל מקום בו אנו נמצאים יש מסרים שיווקיים כאלה ואחרים: ברכב, בכניסה לבניין, במעלית, בתור לרופא, בסופר, בקניון כשחלק מאוד גדול מהמסרים הללו נמצא בטלפון שלנו. זו החשיבות של קופירייטינג.

קופירייטינג – קודם כל מטרה

לפני שאנחנו בכלל חושבים על הרעיון, מגבשים את הטקסט והולכים על כיוון כזה או אחר, אנחנו צריכים לשאול אותנו מה המטרה של המודעה הפרסומית או הטקסט שאנחנו כותבים?

האם אנחנו רוצים לעודד את הקורא לחשוב על נושא מסוים?, האם אנחנו רוצים לעורר רגשות מסוימים ולחבר את הקהל לסוגיה כזו או אחרת? או האם אנחנו פשוט רוצים לגרום לקהל לרכוש, להשאיר פרטים, להניע אותו לפעולה?. בקופירייטינג אנחנו קודם כל מתמקדים בצורך של העסק ומבינים איזה מסר הוא רצה להעביר, במה הוא שונה מהאחרים, מה החזון ורק אז יכולים לחשוב הלאה על הרעיון עצמו.

קופירייטינג – איך מילים מוכרות?

למעשה, כל אחד יכול לעשות שימוש בכתיבה שיווקית וזה לא משנה אם יש לך מוסך לתיקון רכבי יוקרה, חנות אינטרנטית למכירת מוצרים לבית או עמותה לכלבים נטושים ברחוב. השאלה איך עושים את זה ואיך עושים שימוש בכתיבה כדי להניע אנשים לפעולה?.

יש לכך תשובה חד משמעית. לגעת – קופירייטינג מבוסס כאמור על דבר מאוד בסיסי שיש לכולנו. רגש. כולנו יצורים אנושיים המנוהלים דרך רגשות. אנחנו לא רובוטים. אנחנו כועסים, שמחים, מתרגשים, מקנאים, שואפים, מפחדים וברגע שאנחנו נוגעים ברגש ומפעילים אצל הקורא, הגולש, הקהל – לא משנה מי את התחושות האלה, אנחנו בעצם מסירים מחסומים שעומדים בינינו לבינו ויוצרים סוג של קרבה או רצון לקלוט מידע, להניע לפעולה, לרכוש, להרים טלפון לא משנה מה המטרה שלנו. אנחנו רוצים לשים את עצמנו במקום הלקוח ולגרום לו להבין מה הוא ירוויח מהשירותים שאנו ניתן לו. אנחנו רוצים להפעיל כמיהה או רצון ולתת אליו את המענה. להפעיל רגש. זה קופירייטינג.

שירותי קישורים

מתי צריך להשתמש בקופירייטינג?

אנשים רבים נוטים להתבלבל בין קופיריטיינג לבין כתיבת תוכן. אז גם בנושא הזה, עוד לפני שבודקים לגבי מחירון קופירייטינג ומבקשים הצעה מחיר עבור כתיבה כזו או אחרת, חשוב להבין את ההבדל.

  1. מה הכוונה – ההבדל הראשון בין כתיבת תוכן לבין קופירייטינג הוא קודם כל בכוונה. בעוד הקופירייטר מוכר דרך הכתוב המאפיין את המותג, כותב התוכן מעניק לגולש או לקורא תוכן עם ערך מוסף המאפיין את המותג בצורה ישירה או עקיפה.
  2. מכירה – קופירייטינג הוא חלק מאמנות המכירה. זה כלי שאנחנו משתמשים בו כדי למכור מוצר, רעיון או אידיאולוגיה. כל חברה גדולה ומוכרת עושה שימוש בשירותי קופירייטינג. קיים קשר ישיר בין רעיון, אידיאולוגיה ומוצר מסוים.
  3. אמנות – כתיבת תוכן היא סוג של יצירת אמנות כלומר מאחורי כל משפט יש כוונה.
  4. אורך – בעוד בקופירייטינג המסרים הם קצרים ומהירים, בכתיבת תוכן המסרים ארוכים ויש מקום להרחבה.
  5. איפה נכתבים הדברים – הבדל נוסף וסופר קריטי כדי להדגיש את ההבדלים בין כתיבת תוכן לבין קופירייטינג הוא הפלטפורמות שבהן התוכן מופיע. תפקידיו של הקופירייטר באים לידי ביטוי בתהליכים כמו ניסוח סלוגנים, פרסומות אונליין או אופליין, תוכן המיועד לדפי אינטרנט כמו למשל דפי נחיתה, קמפיינים פרסומיים בדואר האלקטרוני, תוכן לסרטוני וידיאו, הודעות לעיתונות, לוחות מודעות, תוכן ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם ועוד. לעומת זאת, הפלטפורמות המיועדות לכותבי תוכן הם מאמרי תוכן המתפרסמים באינטרנט, ניוזלטרים, ספרים אלטרוניים, כתיבה עיתונאית, פוסטים לבלוגים ועוד.

מכל ההבדלים הללו אפשר בהחלט להבין מתי אני אפנה לקופירייטר ומתי לכותב תוכן.

מחירון קופירייטינג – לפי מה נקבע המחיר של שירותי קופירייטנג?

  • מחירון קופירייטינג לפי מספק השירות – אז בראש ובראשונה, כאשר אנו פונים לשירות הנקרא קופירייטינג או מה שהרבה פעמים נקרא גם כתיבת תוכן שיווקי, חשוב לשים לב למי אנחנו פונים. איך זה קשור? זה קשור להוצאות. כלומר, אם נבחר בחברה העוסקת בקופירייטינג, שיווק ופרסום לעסקים שהמשרדים שלה יושבים במרכז תל אביב, מן הסתם המחיר של הקופירייטינג יהיה גבוה.הסיבה לכך היא משום שהחברה צריכה לממן את השכירות של המשרדים, את המשכורות של העובדים ואת כל ההוצאות השוטפות שיש לחברה ממוצעת. מנגד, אם נפנה לקופירייטר עצמאי אשר עובד מביתו הקט, ככל הנראה המחיר לשירות שנבקש יהיה זול משום שלאותו קופירייטר אין כמעט הוצאות.
    לכן, מראש הבחירה בבעל המקצוע או החברה שיספקו לנו שירותי תוכן חייבת להתבסס מצד אחד על הצורך שלנו – האם מדובר בשירות חד פעמי או שאנחנו צריכים חודש בחודשו לצאת בכל פעם עם קמפיין אחר ומצד שני על התקציב שלנו לפרסום ושיווק. הרי רוב העסקים לא רק משקיעים בשירותי קופירייטינג, אלא גם בשיווק ופרסום ברשתות חברתיות, קמפיינים ממומנים בגוגל, קידום אורגני ועוד.
  • מחירון קופירייטינג בהתאם לסוג השירות או סוג התוכן – כאמור, יש סוגים שונים של תכנים הנחשבים לכתיבה שיווקית או לקופירייטינג. בעוד יש כאלה שמתמחרים שירות קופירייטר לפי שעה, אחרים מתמחרים את זה נטו לפי התוכן עצמו והמטרה שלו. למשל, נניח שאתם רוצים לפרסם פוסט שיווקי בפייסבוק. יש כותבים שיתמחרו את הפוסט לפי מילה ויש כאלה שיעשו את זה לפי פוסט. אותו דבר לגבי כתיבת מאמר שיווקי לעמוד הבית לאתר כזה או אחר. יש קופירייטרים שיתמחרו את זה לפי מילה למשל 10 אג‘ למילה פלוס מע“מ ויש כותבים שיתמחרו את המאמר לפי עמוד למשל 350 שקלים לעמוד. זה מאוד משתנה ותלוי בכל מיני משתנים כמו הנושא, הזמן שלוקח לכתוב את התוכן ועוד
  • תחום – בואו ניקח לדוגמא את תחום הכלכלה והפיננסים. יש קופירייטר שיתמחר תחום כזה מאוד גבוה, משום שכדי לכתוב על התחום הוא חייב לעשות מחקר שוק מעמיק ואין לו את הידע הבסיסי לכתיבה. אותו כותב לוקח בחשבון את הזמן שייקח לו לגבש רעיון על הנושא הזה. לעומת זאת, יש כותב ששוחה בתחום הפיננסים והכלכלה, לכן המחיר שלו לפרויקט מהסוג הזה יהיה נמוך בהרבה בהשוואה לכותב האחר.

קניית קישורים

אז איך בכל זאת נהוג לתמחר מחירון קופירייטינג?

ניתוח תנועה לאתר

איך בוחרים חברה מקצועית לכתיבת תוכן וקופירייטינג?

ובכן, יש מגוון של דרכים שיסייעו לכם לבחור חברה מקצועית שתתרום לכם בהיבט התוכן שיווקי.

  1. סוג התוכן – בחרו חברה או פרילנסר המתמחים באופן ספציפי בסוג התוכן לו אתם זקוקים. סוגי התוכן השונים מפורטים בטבלת המחיר במחירון קופירייטינג.
  2. מחיר – כאמור, מדובר בתחום עם מנעד מחירים מאוד גדול ולכן קודם כל אתם חייבים לבנות לעצמכם תקציב ולפי זה לבצע את הסינון שלכם. כמובן שחשוב לשים לב שהמחיר שאתם משקיעים לא פוגע באיכות התוכן.
  3. ניסיון – בחרו בחברה או איש תוכן מקצועי העוסק בתחום זמן רב, ידע לזהות את הצרכים שלכם, לאפיין את קהלי היעד שלכם, לשאול אתכם את השאלות הנכונות לצורכי כתיבה ויספק לכם את התוצר הטוב ביותר.
  4. אמינות – לצערנו יש לא מעט כותבים וקופירייטר שמעתיקים רעיונות או משכתבים תוכן קיים ולכן אחד הדברים הכי חשובים הוא לוודא שאתם בוחרים במישהו שאתם יכולים לסמוך עליו.

תוכלו כמובן להיעזר בהמלצות של אנשים קרובים שאתם מכירים כמו קולגות מהעבודה, חברים קרובים, לבדוק המלצות ברשתות החברתיות או ברשת האינטרנט. יש היום אפילו קבוצות בפייסבוק שעוסקות בשירותי תוכן, דרכן תוכלו לאתר כותבים מקצועיים. לפני שאתם בוחרים קופירייטר, חברת קופירייטינג או מומחה בכתיבה, הסתכלו על תיק עבודות, בקשו קישורים או מסמכים שמעידים על רמת הניסיון והמקצועיות של הכותב. בכל אופן, אין ספק שכתיבה על כל רבדיה יכולה לסייע לכם רבות בשיווק ופרסום העסק שלכם, קידום האתר הקיים על פי אסטרטגיית קידום אורגני ולהביא לעסק שלכם ערך מוסף בהיבט של התוכן.

ראו גם: איך להשיג קישורים בחינם?

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

ישיבת שיווק בדיגיטל
כתיבת תוכן

כתיבת מאמרים לקידום אתרים

מתוך כל סוגי התוכן הקיימים כיום בעולם שירותי התוכן לאתרים, מאמרי קידום הם כנראה הסוג הנפוץ ביותר ובמובנים רבים גם

חברות תוכן SEO
בלוג

כתיבת תוכן seo

ישראלים רבים שבבעלותם אתר אינטרנט תדמיתי, בלוג מקצועי או חנות דיגיטלית שואלים את עצמם בעיקר בתחילת הדרך מה הקשר בין

0
    0
    מוצרים שלך
    עגלה ריקהחזרה לחנות
    × איך נוכל לעזור לך ?