מחירון כתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן לאתרים

 

כתיבת תוכן SEO  -כותבים מקצועיים למאמרים בכל התחומים 13 אגורות למילה

מאמרים מקצועיים עם חקר עמוק באיכות גבוהה – 25 אגורות למילה

ראיונות עומק- 30 אגורות למילה

יש הנחה לכמויות

אחד הנושאים הכי חמים בכל מה שקשור לשיווק, פרסום וקידום הן ברשת האינטרנט והן בפלטפורמות מידע אחרות הוא כל הנושא של כתיבת תוכן. במדריך הבא נציג בפניכם את כל המידע שצריך לדעת על כתיבת תוכן: מה ההבדל בין סוגי התוכן השונים, איך בונים כתבת תוכן איכותית, האם כדאי לכתוב את התוכן לאתר שלכם בעצמכם או להיעזר בחברה חיצונית המתמחה בכתיבת תוכן או אולי פרילנסר שהמקצוע שלו הוא כתיבת תוכן. במדריך הבא נענה עבורכם על שאלות חשובות הקשורות לכתיבת תוכן כמו למשל איך ממקדים תוכן, מאיפה מתחילים בתהליך של כתיבת תוכן ובקיצור כל מה שצריך לדעת ועוד על כתיבת תוכן.

כתיבת תוכן

כתיבת תוכן – למה זה כל כך חשוב?

לא סתם נהוג לומר את המשפט ”התוכן הוא המלך“. אנשים רבים לא מבינים מדוע כל הנושא של כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט כל כך חשוב עבור העסק שלהם. למעשה, יש עסקים כמו מקדמי אתרים, בוני אתרים, בעלים של אתרים ובעלי עסקים שמשקיעים מאות ואפילו אלפי שקלים בכתיבת תוכן איכותי. אז יש לכך כמה סיבות:

1. תוכן איכותי מביא אנשים איכותיים

הכוונה באנשים איכותיים היא לאנשים שבעצם מביעים עניין באתר שלנו או במידע השיווקי שאנו מפרסמים. ברגע שאנחנו משקיעים בתהליך של כתיבת תוכן על כל שלביו השונים, אנו ממקדים את התנועה ומשיגים חשיפה איכותית עבור העסק שלנו, עבור המוצרים או השירותים שאנו מוכרים. כתוצר ישיר מכך, אנו מגדילים גם את המכירות שלנו וזו בעצם המטרה המרכזית שלשמה יש לנו בכלל אתר אינטרנט מלכתחילה (לפחות, ברוב המקרים).

2. עוזר בקידום האורגני

אחד הקריטריונים הכי חשובים עבור גוגל הוא כל נושא התוכן. ברגע שאנחנו מזרימים לתוך האתר שלנו תוכן איכותי, מקורי, כזה המניע אנשים לפעולה אבל גם כזה אשר מסקרן את הגולשים ומעניק להם ערך מוסף, נותן להם מענה על שאלות בתחום זה תורם רבות לתהליך הקידום האורגני ואנו משיגים לטווח הקצר והארוך גם יחד שיפור במיקומים בהתאם למילות המפתח אותן אנו רוצים לקדם.

מדידת תנועה לאתר עם קישורים חיצוניים

3. סמכות

כתיבת תוכן באופן הדרגתי מייצר סמכות וכך בעצם אנו מגדילים את כמות האנשים שמביעים עניין באתר שלנו. אתר סמכותי הוא אתר שיש סיבות רבות להיכנס אליו והדוגמא הקלאסית לכך היא אתרי החדשות השונים בכל העולם. אתרים אלה משקיעים בכתיבת תוכן איכותי, מסקרן, אמין ומקורי בכל שעה ביום.
ראו גם: קניית קישורים מאתרים איכותיים

4. מפיג חששות וחסמים

אנשים רבים מעוניינים לרכוש את המוצר או השירות שאנחנו מציעים אבל זה מייצר אצלם איזו שהיא הרתעה. הם לא מכירים את המוצר, הם לא בטוחים בו, הם פוחדים להשתמש בו ועוד. כתיבת תוכן נועדה גם למטרה זו כלומר לענות לגולשים על שאלות חשובות ובעצם להפיג את כל אותן חששות.

5. תוכן זה לנצח

ברגע שאנחנו משקיעים בכתיבת תוכן איכותי עבור האתר שלנו, התוכן הזה נשאר באתר שלנו לתמיד, אלא אם כן נשנה אותו.

כתיבת תוכן – סוגים של תוכן, איך אדע איזה תוכן מתאים לאתר שלי?

כדי לדעת איזה סוג של תוכן מתאים לאתר שלנו, עלינו קודם כל להגדיר את האתר שלנו. מה זה אומר? ישנם סוגים שונים של אתרים:

  • אתרי חדשות אותם תיארנו קודם לכם
  • אתרי מכירות (חנויות איקומרס ואתרי מסחר שנועדו למכירה בלבד)
  • אתרים מקצועיים שנועדו לצורך השוואת מחירים המסייעים לצרכן לקבל החלטה על בעל מקצוע או שירות
  • אתרי תדמית המכילים מידע על העסק עצמו
  • אתרי פלאש השמים דגש על החוויה הויזואלית של הגולש (פחות רלוונטי בהיבט של כתיבת תוכן)
  • וכמובן אתרי תוכן. אתרי תוכן הם אתרים המכילים תכנים מקצועיים רבים בתחום שבו האתר עוסק.

ראו גם: חשיבות קישורים חיצוניים לחנות באינטנרט

ניתוח תנועה לאתר

מה ההבדל בין כתיבת תוכן אינפורמטיבית לכתיבת תוכן שיווקית?

ובכן, זה מאוד מאוד פשוט. בעוד תוכן אינפורמטיבי מעניק לגולש מידע יבש ופרקטי, ממש כמו סוג של כתבת חדשות אינפורמטיבית תוכן שיווקי מניע את הגולש לפעולה ומכיל בתוכו סוג של פרסומת, גלויה או סמויה. אפשר להמחיש את זה בצורה הטובה ביותר דרך דוגמא!

 

לצורך הדוגמא נכיר לכם את שירי. שירי היא מדריכת כושר מוסמכת, שחיינית ומדריכת שחיה, מתמודדת בתחרויות ספורט רבות בארץ ובעולם, בעלת תואר ראשון בחינוך גופני וקואצ‘רית לניהול אורח חיים בריא. לפרנסתה שירי מאמנת קבוצות ריצה ואימון גופני בשיטת ה“קרוספיט“, מלמדת ילדים שחייה, מדריכה קבוצות לאורח חיים בריא ותזונה נכונה ומחזיקה באתר אינטרנט בו נמכרים מוצרי המותג שלה, Shiri Well Being. האתר מוכר בין השאר הדרכות אינטרנטיות לניהול אורח חיים בריא, שיעורי ספורט דיגיטליים לאנשים שאין להם זמן להתאמן בבית וחשוב להם לשמור על כושר, מוצרי כושר לרכישה פרטית כמו משקולות, כדורי פילטיס, מזרני יוגה וליין של בגדי ספורט ושחיה. האתר הוא אתר משולב כלומר מצד אחד יש בו בלוג המציג תכנים מקצועיים ומצד שני תוכן המותאם למוצרים ולשירותים השונים ששירי מציעה. לכן, התוכן באתר שלה מתחלק לשני סוגים:

  1. תוכן אינפורמטיבי – בלוג – בתוך הבלוג יש מגוון של תכנים ופוסטים כמו למשל 10 טיפים לשמירה על אורח חיים בריא, דיאטות כאסח – יתרונות מול חסרונות, 5 מזונות על שאתם חייבים להכיר, 5 תרגילים לחיזוק שגם מחזקים וגם שורפים שומן ועוד.
  2. תוכן שיווקי – מטרתו של תוכן זה הוא לשווק את המוצרים והשירותים ששירי מציעה דרך האתר שלה. תוכן זה מציג את המוצרים השונים ואת היתרונות שלהם, תוכן זה מציג מידע רלוונטי על איך השיעורים שלה בנויים וגם מספר על שירי, על הידע והניסיון שלה בתחום. בדרך כלל, בתוכן שיווק נכנסים גם תכנים השייכים לרשתות החברתיות כמו פוסטים בפייסוק, תכנים לאינסטגרם וכדומה.

כתיבת תוכן – מאיפה בכלל מתחילים?

כדי שתוכלו לכתוב את התוכן בעצמכם, חשוב לחלק את תהליך הכתיבה לכמה שלבים.

  • שלב ראשון – מה מטרת התוכן – זו השאלה הכי חשובה שחייבת להישאל לפני שמתחילים לכתוב עמוד תוכן. מה המטרה של התוכן? האם המטרה שלו היא למכור מוצרים כמו המוצרים של שירי, האם המטרה של התוכן הוא לגרום לאנשים להכיר את האתר שלנו (עמוד הבית, עמוד אודות), האם המטרה של התוכן היא לספק מידע לגולש, להניע אותו לפעולה או אולי בכלל לקדם את האתר שלנו?. כן, יש גם כתיבת תוכן שהמטרה שלה נועדה ממש לקדם את האתר שלנו ודרך הפוסטים אנו שוזרים מילות מפתח רלוונטיות עבור העסק שלנו. לאחר שהתוכן כתוב, שותלים אותו בכל מיני אתרים ומבצעים החלפת קישורים עם אתרים רלוונטיים אחרים או בניית קישורים. כלומר, יש קשר ישיר בין כתיבת תוכן לקידום אתרים. אבל זה כבר לפוסט אחר.
  • שלב שני – אורך התוכן – לרוב, כשמדובר בטקסט שמטרתו היא נטו שיווקית, נבחר בתוכן קצר שנע בין 50-250 מילים. לתכנים אינפורמטיבים ועמוקים, נבחר באורך שנע בין 350-500 מילים. מדריכים מקצועיים ותוכן לקידום אתרים האורך ינוע בין 400-2000 מילים.
  • שלב שלישי – קהל יעד – אחד הדברים הכי קריטיים שעלינו לחשוב עליהם ולזכור לאורך כל הכתיבה הוא למי אנחנו מייעדים את הטקסט? זה המפתח לתוכן מוצלח שנותן מענה מלא למטרות ולהשקעה שלו. ברגע שאנחנו שמים את עצמנו בנעליים של מי שהולך לקרוא את הטקסט, עשינו 70% מהעבודה. ככל שהדגש יהיה על קהל יעד ספיציפי וממוקד, כך הערך של התוכן יעלה.
  • שלב רביעי – תיבה – התייחסות לדגשים במהלך הכתיבה כמו כותרות, פיסוק, חוקי כתיבה בקידום אתרים ועוד.
  • שלב חמישי – הגהה – קוראים את הטקסט כמה וכמה פעמים, בודקים שהכל מנוסח כמו שצריך ואין שגיאות.

מבצע קניית קישורים

כתיבת תוכן – כמה זה עולה?

המחירים לכתיבת תוכן מאוד משתנים ותלויים במגוון גורמים:

  1. מי כותב עבורכם את התוכן – האם מדובר בפרילנסר? בחברה חיצונית? או אולי בחברה לבניית קישורים חיצוניים?
  2. סוג התוכן – שיווקי או אינפורמטיבי (לרוב תוכן אינפורמטיבי יהיה יקר משמעותית בהשוואה לתוכן שיווקי). התכנים הזולים הם התכנים המיועדים לצורך קידום אתרים והחלפת קישורים לעומת היקרים ביותר שנחשבים לתוכן לתוך האתר כמו למשל תוכן שנועד לעמוד אודות למשל.
  3. אורך התוכן – ככל שהטקסט ארוך יותר המחיר עולה בהתאמה.

מחיר לתוכן לקידום אתרים

בין 5 אג‘ ל-20 אג‘ למילה, כלומר בין 25-150 שקלים לעמוד תוכן.

כתיבת תוכן שיווקי: בין 50-400 שקלים לעמוד תוכן.

ניתוח ביצועי אתר לאחר קניית קישורים

כתיבת תוכן לעמודים וקטגוריות בתוך האתר: בין 50-150 שקלים לעמוד תוכן.

כתיבת תוכן למוצרים לאתרי אי קומרס: בין 35-70 שקלים למוצר.

ראו גם: בניית קישורים מחיר

כתיבת תוכן – בעזרת כותב תוכן או בשיטת ”עשה זאת בעצמך“?

ובכן, לשאלה זו אין תשובה חד משמעית והיא תלויה במגוון רב של גורמים.

  1. שיקולי זמן – אם אתם בעלים של עסק ואחראים על עוד מגוון רב של תהליכים, יש לכם עובדים על הראש, מלאי להתעסק איתו, פגישות, לקוחות, ספקים וכדומה, כנראה שאין לכם יותר מדי זמן להשקיע גם בכתיבת התוכן עבור האתר שלכם. לכן, אם אתם רוצים לחסוך זמן מבלי לוותר על איכות הכתיבה ולקדם את העסק שלכם ברשת האינטרנט, מומלץ לפנות לגורם חיצוני שיסייע לכם.
  2. מקצועיות – בעוד יש אנשים שמבטאים את עצמם נפלא במילים, אחרים טובים בכתיבה. יש לא מעט אנשים שפשוט לא מצליחים להביע את עצמם בכתב ואין ספק שמדובר בסוג של כישרון מולד. כמובן שאם תקפידו לקרוא ולכתוב לאורך זמן, התהליך הזה הוא נרכש ועם הזמן תוכלו לשפר את יכולות הכתיבה שלכם אבל זה כבר ממש תלוי בכם ובכמה זמן אתם רוצים להשקיע.
  3. שיקולי כמות – מה הכמות של התכנים להם אתם זקוקים בחודש? לשיקול זה יש משקל מאוד גדול בהחלטה, שכן אם מדובר בכמויות מאוד גדולות כמו למשל כמויות לצורך בניית אתרים או קידום אתרים, כנראה שתצטרכו להיעזר בכותבים חיצוניים. היום גם יש חברות המעניקות שירותי תוכן בהתאם לסוגי התכנים להם אתם זקוקים, אבל שוב זה כבר תלוי בצרכים שלכם.
  4. שיקולי מחיר – כאמור, תוכן איכותי עולה כסף ולכן השקעה בשירות של כתיבת תוכן היא חלק בלתי נפרד מתקציב השיווק והפרסום של כל עסק. לכן, מומלץ להגדיר תקציב בכל חודש אותו אתם משקיעים בכתיבת תוכן ולפי זה להזמין את התכנים מספק התוכן שלכם.

כתיבת תוכן – סיכום

לסיכום, כתיבת תוכן היא בין הנושאים הכי חשובים בתהליך השיווק והקידום של העסק שלנו. לכן, שווה לבדוק את הנושא לעומק, לבנות אסטרטגיית תוכן חכמה ונכונה שתשרת את המטרות שלכם לאורך זמן. תוכן הוא משהו שצריך להשקיע בו כל הזמן ובאופן שוטף, לערוך, לשנות, להנגיש בהתאם לשינויים ולצרכים של האתר.

 

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

קישורים לקידום אתרים
בלוג

קישורים בתחום עיצוב ואדריכלות

מעצבי פנים ואדריכלים יקרים! אם בבעלותכם אתר אינטרנט או שאתם חלק ממיזם אינטרנט כזה או אחר, קישורים בתחום עיצוב ואדריכלות

צוות בניית קישורים
בלוג

בניית קישורים איכותיים

אחת השאלות היותר פופולאריות שנשאלות בעולם הקידום האורגני – SEO היא מה הופך את הקישורים שבעלי אתרים ומקדמי אתרים לאיכותיים.

כתיבת תוכן לאתרים
בלוג

קניית קישורים בנישת ניקיון

בעלים של חברת ניקיון? יש לכם אתר או אולי כמה אתרים שאתם רוצים לקדם? קניית קישורים בנישת ניקיון הוא שירות

תוכן שיווקי
בלוג

כתיבת תוכן שיווקי לעסק שלך

כל בעל עסק יודע שכתיבת תוכן שיווקי היא אחד מהכלים החיוניים והרלוונטיים בתהליך השיווק והפרסום של העסק שלנו. בכל מקום