כתיבת תוכן seo (ככה קידמנו מאות אתרים בגוגל)

כתיבת תוכן לקידום אתרים, מי לא מכיר את זה? כתיבת תוכן seo מלווה אותנו כבר יותר מעשור ועדיין זה נראה שרבים מהעוסקים במלאכה לא מצליחים לייצר את התוצאות שלשמה נועדה הכתיבה הזאת. אז מה הם הכללים החשובים ביותר בתחום של כתיבת תוכן לקידום אתרים? עד כמה חשובה איכות התוכן? עד כמה חשובה הבחירה של הביטויים אותם רוצים לקדם? עד כמה חשוב מספר החזרות של ביטוי המפתח בתוך התוכן? היכן נכון להפיץ את התוכן הזה? מהו האנקור שממנו צריך להוציא קישורים בתוך התוכן והאם כתיבת תוכן seo יכולה לכשעצמה להביא אתכם אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל? כל התשובות לכל השאלות, ממש כאן בשורות הבאות.

חישוב נתונים לכמות תנועה לאתר

כתיבת תוכן seo – בואו נבין תחילה את הקונספט

בכדי לקדם את האתר שלכם אל ראש תוצאות החיפוש, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות לטובת העניין הוא להיכנס לראש של מנועי החיפוש. אתם בטח כבר יודעים שגוגל מפעילה שורה של פרמטרים נוקשים בתהליך דירוג האתרים שלה, אבל היא לא עושה את זה מרוע או שרירות לב. היא עושה את זה כי היא רוצה להבטיח שמשתמשי מנוע החיפוש של גוגל יוכלו לזכות לתוצאות האיכותיות ביותר בכל חיפוש שהם עושים דרכה. אחד מהפרמטרים החשובים, המרכזיים והידועים של דירוג אתרים במנועי חיפוש הוא התוכן של האתר. בניסיון לתהות על קנקנו של האתר, בוחנים מנועי החיפוש את כמות התוכן שהאתר מפרסם, את עדכניות התוכן שלו, את איכות התוכן שלו, את המידה בה התוכן הזה אכן מספק ערך לקוראים שלו וכדומה. כך למשל, אם מבקרים נכנסים לדף באתר שלכם ויוצאים ממנו בתוך שניות, זה אומר שהתוכן בדף הזה לא סייע להם. אם מבקרים נכנסים וקוראים עד הסוף ואם הם גם משתפים אחרים בתוכן הזה, זה אומר שהתוכן מעניין ואיכותי.

מרכיב מפתח בתהליך של כתיבת תוכן seo הוא ביטויי מפתח. ביטויים אלה הם הביטויים שבהם צפויים משתמשי מנועי החיפוש להשתמש על מנת למצוא את מבוקשם. המטרה שלכם היא לאתר את הביטויים שבאמצעותם יחפשו אתכם במנועי החיפוש ולקדם את עצמכם סביב אותם ביטויים. את זה אתם עושים באמצעות שילוב של אותם ביטויים בתכנים שאתם מעלים לאתר שלכם, אבל חשוב להבין שמדובר בצעד הכרחי אך לא מספיק. חשוב לשלב את הביטויים הנדרשים, אבל זה לא מספיק בכדי לזכות בדירוג גבוה בגוגל. לגוגל חשוב להבין מתי להציג אתכם ואת זה היא עושה באמצעות בחינת ביטויי המפתח השכיחים בתוכן שלכם, אבל לא פחות חשוב לה להבין האם בכלל להציג אתכם ואת זה היא עושה באמצעות כל הפרמטרים האחרים למדידת איכות ורמת התוכן.
ראו גם: קישורים לקידום אתרים

אז מה נכון ומה לא נכון בכתיבת תוכן?

ובכן, הדבר הראשון שחשוב הוא לוודא שהתוכן שלכם מעניין, מסקרן ומוסיף ערך ולכל הפחות קריא ומכובד. במילים אחרות, התוכן שאתם מעלים לאתר שלכם צריך להיות מבוסס על תמהיל של תכנים מקצועיים, כתובים היטב בצורה מסקרנת ומעניינת ועם תרומת ערך משמעותית לקורא ושל תכנים שהם פשוט קריאים ומכובדים. התכנים המקצועיים יאפשרו לכם לבסס מספיק כתיבה של תוכן איכותי ובעל ערך והתכנים הקריאים והמכובדים יאפשרו לכם לייצר מסה קריטית של חזרה על ביטויי מפתח. מהו בדיוק התמהיל הנכון? זה כבר סוד מסחרי שכל מקדם אתרי מקצועי שומר לעצמו.

הדבר השני שאתם רוצים להקפיד עליו הוא אותנטיות. כמעט בכל פרמטר שהם בוחנים, אחד הדברים החשובים ביותר למנועי החיפוש הוא האותנטיות של פעילות הקידום. כך למשל, חזרה מוגזמת על ביטוי מפתח בתוך הטקסט עלולה לפגום באותנטיות של התוכן כולו. תוכן קצר מדי או ארוך מדי עלול גם הוא לשקף חוסר אותנטיות. חזרה על תוכן ועל ניסוחים קבועים יכולה גם היא להעיד על חוסר אותנטיות. פרסום כמויות גדולות מדי של תוכן או פרסום בתדירות גבוהה מדי או בלתי מסודרת (למשל יום אחד מפרסמים 20 תכנים ולאחר מכן לא מפרסמים כלום למשך חודש), כל אלה יכולים לשקף חוסר אותנטיות בעיני מנועי החיפוש. את כל זה בודקים מנועי החיפוש בתהליך הדירוג שלהם את האתרים השונים ובכל הקשור לנושא של כתיבת תוכן seo חשוב שהכתיבה תייצר תכנים כמה שיותר אותנטיים, כאילו נועדו לקריאה בלבד ולא לקידום האתר במנועי החיפוש.

שירותי קישורים

הדבר השלישי שאתם רוצים להקפיד עליו הוא התמקדות בביטויי מפתח אפקטיביים ובאפקטיביים הכוונה היא לביטויי בהם אתם יכולים לייצר אימפקט. תחום קידום האתרים הוא תחום תחרותי מאוד וישנם ביטויים מרכזיים שסביבם יש תחרות עזה מאוד. כך למשל, מורה פרטי בתל אביב הוא ביטוי שכל מורה פרטי שמספק שירות בתל אביב היה רוצה לקדם, אבל כשיש כל כך הרבה מורים פרטיים שמנסים לקדם את עצמם סביב הביטוי הזה, הסיכוי שלכם לייצר שם אימפקט הוא נמוך מאוד. איך בוחרים את הביטויים המתאימים ובאיזה מינון? גם זה הוא סוד מסחרי שמחזיק בידיו כל מקדם אתרים מקצועי ואין שום סיכוי שתוכלו להיחשף לסוד כזה ברחבי האינטרנט.

 

מתי נדרשת כתיבת seo?

ובכן, למעשה כל תוכן שאתם מעלים לאתר או לאינטרנט חייב להיות מותאם לכללים של כתיבת תוכן seo. גם אם אתם מעלים כתבה מקצועית שצפויה להתפרסם באתר חדשות, אתם רוצים לשלב בה אלמנטים של seo כמו שילוב של ביטוי מפתח נבחר והוצאת קישור מהכתבה אל האתר שלכם (קישור נכנס). כך למשל, אם אתם רוצים לפרסם כתבה במקומון של עיר המגורים שלכם, כדאי לכתוב תוכן מקצועי, מעניין, שמתחבר לנושא אקטואלי בלב השיח הציבורי ולשלב בו ביטוי מפתח שאתם רוצים לקדם ולהוציא קישור לאתר שלכם. מהלך כזה יכול לעלות לכם בין 140 שקלים ל-500 שקלים בדרך כלל. אם תרצו לפרסם תוכן דומה באתר תוכן ארצי כמו למשל www.srugim.co.il זה יעלה לכם כ-1,500 שקלים. אז נכון שהכוונה הראשונית שלכם היא לפרסם תוכן מקצועי ואיכותי שישווק את העסק שלכם, אבל תוכן כזה הוא הזדמנות פז לשילוב אלמנטים שיקדמו את האתר שלכם ובכלל זה ביטויי מפתח והוצאת קישורים נכנסים לאתר שלכם.

אל תעשו את זה לבד

בכל מקרה, כתיבת תוכן seo היא לא פעולה שיכולה לעמוד בפני עצמה. קידום אתרים הוא תהליך שמבוסס על מספר רגליים שרק אחת מהן היא כתיבת התוכן. בנוסף, עליכם להשקיע גם ביצירת קישורים נכנסים לאתר שלכם, בפעילות פרסום, קידום ממומן, הוספת מולטימדיה, פעילות ענפה ברשתות החברתיות וכדומה. כל אלה יחד יכולים ליצור עבורכם את הפלטפורמה שבאמת תסייע לכם לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש ובהיעדרם זה פשוט לא יעבוד. לשם כך אתם זקוקים לסיוע וליווי של גורם מקצועי כדוגמת חברת BESTLINKS המציעה סל של שירותי שיווק, פרסום וקידום אתרים באינטרנט. החברה מציעה שירותי רכישת קישורים נכנסים ומסייעת לכם בהכנת הכתבה על בסיס כל העקרונות של כתיבת תוכן seo, מספקת לכם שירותי כתיבה שוטפים, מייצרת עבורכם תמונות, סרטונים ומולטימדיה ודואגת כמובן לכל יתר מרכיבי הקידום בכל הערוצים, כפי שפירטנו אותם בשורות לעיל.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

× איך נוכל לעזור לך ?