כתיבת תוכן שיווקי לעסק שלך

כל בעל עסק יודע שכתיבת תוכן שיווקי היא אחד מהכלים החיוניים והרלוונטיים בתהליך השיווק והפרסום של העסק שלנו. בכל מקום אנו צריכים להיעזר בכתיבת תוכן שיווקי כדי למנף את העסק שלנו ולדייק את הפעילות בו. למעשה לכתיבת תוכן שיווקי יש מגוון רחב של יתרונות עליהם נדבר בהמשך כמובן.

מה זה בכלל כתיבת תוכן שיווקי?

תוכן שיווקי הוא תוכן שבא ללכוד את תשומת הלב של קהל יעד מסוים למוצר או שירות ספציפיים. אחת הדרכים היעילות להבין את המהות של כתיבת תוכן שיווקי היא על ידי דוגמא ועל ידי ההבדלים הקיימים בין תוכן רגיל או תוכן אינפורמטיבי לבין תוכן שיווקי.

מנורה

דוגמא לכתיבת תוכן שיווקי מעולם השיפוצים:

ניקח את חברת ”שיפוץ-לי“. החברה מספקת לקהל לקוחותיה את כל שירותי הבניה והשיפוצים תחת קורת גג אחת. בעקבות משבר הקורונה החברה חוותה ירידה ניכרת בהכנסות, הוציאה עובדים רבים לחל“ת וכעת לקראת החגים היא מעוניינת לחדש את הפעילות ולמנף את העסק עם פניה ללקוחות חדשים. החברה החליטה לצאת בקמפיין פרסומי המופץ בכל רחבי הארץ ברשתות החברתיות, באתר החברה, באפליקציית וואצ‘אפ וערוצים דיגיטליים נוספים. מנכ“ל חברת ”שיפוץ לי“ פונה לקופירייטר שינסח עבורו קמפיין הכולל כתיבת תוכן שיווקי ובו החברה מציעה סוג של מבצע שאי אפשר לסרב לו! הנה התוצאה:
החגים כבר בפתח וזה בדיוק הזמן הנכון להתחדש ולעצב את הבית! ”שיפוץ לי“ מפנקת אתכם במתנה שאי אפשר לסרב לה!

משפצים שני חללים או יותר והתיקונים, הצבע והשליכט עלינו. תוכלו לצבוע את הקירות באיזו שיטה ובאיזה צבע שתבחרו ולהנות מייעוץ מקצועי לאורך כל הדרך!

  • מחירים הוגנים
  • שימוש בחומרי העבודה האיכותיים ביותר בשוק
  • אחריות על השיפוץ
  • כל בעלי המקצוע תחת קורת גג אחת
  • לסוגרים בשבועיים הקרובים, התחייבות לסיום השיפוץ לפני החגים
  • המבצע בתוקף ל-30 המצטרפים הראשונים

לפרטים נוספים, צלצלו….

זו דוגמא קלאסית לכתיבת תוכן שיווקי. התוכן עונה על כמה קריטריונים חשובים שמאפיינים תוכן שיווקים:

  1. תוכן קצר ולא ארוך, ממוקד וקולע למטרה
  2. פניה לקהל יעד ספציפי – אנשים המעוניינים לשפץ את ביתם
  3. מבצע או שירות מיוחד

איפה אפשר לפרסם תוכן שיווק?

כמעט בכל מקום. אם בעבר היה נהוג לפרסם תוכן שיווקי בעיתונות ובטלוויזיה, היום נהוג יותר לכתוב תוכן שיווק למדיות הדיגיטליות השונות.

  • מיילים – שליחת ניוזלטר לרשימת התפוצה שלנו, התוכן שמופיע הוא תוכן שיווקי.
  • פוסטים בפייסבוק – העלאת פוסטים קצרים או ארוכים בפייסבוק ואפילו סרטונים משלבים כתיבת תוכן שיווקי.
  • אינסטגרם, סטורי ומה שביניהם – בין אם אנחנו מעלים תמונה או סרטון בפיד ובין אם בסטורי, כנראה שנשלב תוכן שיווק קצר וקולע.
  • פוסטים, מאמרים ומדריכים – כחלק בלתי נפרד מתהליך קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל, כולנו משקיעים במאמרים, מדריכים, מידע מקצועי, פוסטים המופיעים בבלוג שלנו וגם בתור מאמרי אורח.
    ראו גם: כתיבת מאמרים בתשלום

כתיבת תוכן ומאמרים לאתרים

עקרונות ברזל בכתיבת תוכן שיווקי

בעוד יש אנשים שכתיבת תוכן שיווקי היא המקצוע שלהם כמו למשל קופירייטרים או אנשי תוכן, בעלי מקצוע בנישות ספציפיות כותבים את התוכן בעצמם. זה מאוד תלוי באיזה תחום העסק שלכם עוסק ועד כמה התוכן צריך להיות מקצועי ומדויק. אם ניקח לדוגמא אתר אינטרנט של רופא אונקולוג שרוצה לספר לגולשים שלו על תהליך כירורגי חדשני שעדיין כמעט אף אחד לא מכיר, סביר להניח שאם הרופא עצמו יכתוב את התוכן, הוא יהיה הרבה יותר מדויק, מקצועי וממוקד. לעומת זאת, אם מדובר במוצר או שירות שאנחנו מנסים למכור או לייצר סביבו באז, זה משהו שכותב תוכן, קופירייטר או אפילו האדם שרוצה למכור את המוצר יכול לעשות רק אם יקפיד לשמור על כמה עקרונות בסיסיים של כתיבת תוכן שיווקי.

שירותי תוכן בלחיצת כפתור

עיקרון מספר 1 בכתיבת תוכן שיווקי – רגש

בכתיבת תוכן שיווקי, העיקרון הכי חשוב הוא הרגש. ברגע שהרגש לא עובר, אנחנו לא מצליחים לגרום לחיבור הזה לקהל היעד שלנו. בדרך כלל, תוכן שיווקי בא לתת מענה לבעיה מסוימת. יש לי שירות, יש לי מוצר שאמור לפתור בעיה מסוימת ולכן רגש בכתיבת תוכן שיווקי הוא MUST. נכון, זו לא משימה פשוטה אבל זה אפשרי.

רגש יכול להיות כעס, עצבים, שמחה, עצב, עייפות או כל דבר אחר שקשור לרגשות. הסיבה שאנחנו רוצים ”ללחוץ על כפתור הרגש“ היא משום שאנחנו רוצים להתחבר לקהל היעד שלנו. אנחנו רוצים לעורר את הרגש אצל הלקוחות שלנו. אם ניקח לדוגמא מוצר שהמטרה שלו למנוע התקרחות גברית, התוכן השיווקי יושב על המקום של תסכול. אני רוצה להתחבר לתסכול של הגבר שנוצר כאשר השיער שלו נושר והוא לא מוצא שום פתרון לבעיה הזו ומשם לכתוב את התוכן. אם נצליח ליצור את הרגש בתהליך הכתיבה, נוצר חיבור לטוב, או לרע.

עיקרון מספר 2 בכתיבת תוכן שיווקי – פרסונליות

כשאנחנו כותבים תוכן שיווקי אנחנו רוצים לדבר ללקוח שלנו באופן ספציפי. כמו שעשינו בדוגמא עם השיפוצים. אנחנו פונים לקהל יעד ולזמן ספיציפי. הקהל“ אנשים שחולמים לשפץ את הבית, מתי: עכשיו, ממש לפני החגים.

הנה דוגמא נוספת בכתיבת תוכן שיווקי מעולם אחר לגמרי, עולם ההורות:
לנלי יש בית ספר להדרכת הורים בשיטה ייחודית הנקראית ”הורה מגדל אור“. לקראת שנת הלימודים הקרובה, נלי עבדה בשבועות האחרונות על הדרכה אונליין עבור הורים לילדים שעולים לכתה א‘ בה היא מדריכה שלב אחר שלב איך ללוות את הילדים בתהליך ואיך להתמודד עם קשיים. נלי החליטה לפרסם את ההדרכה בעמוד הפייסבוק שלה ובאתר. ככה זה נראה:

הורים יקרים! החופש הסתיים מהר משחשבנו והנה בעוד שבועיים הבייבי שלכם יצעד לכתה א‘. זהו צעד מרגש המלווה בחששות ושאלות רבות, בעיקר עבור ההורים שזו הפעם הראשונה שהם חווים את החוויה.

קידום אורגני SEO

אני מזמינה אתכם לסדרת הדרכות מדהימה שבחרתי לקרוא לה: ”עולים לא‘ עם שכל“.
מה בתכנית?

  • 5הדרכות קצרות באורך של 15 דקות כל אחת
  • מענה על שאלות של הורים מהשנים האחרונות שלקחו חלק פעיל בתהליך
  • איך להכין את הילדים מבלי להלחיץ?
  • איך מתמודדים עם קשיים?
  • איך ללוות את הילדים ולא לעלות כיתה במקומם? ועוד הפתעות…
  • הדרכה חינם אונליין עם מקום לשאלות
  • מחיר חד פעמי לשבוע הקרוב
  • עולים לכתה א‘ חכמים מתמיד!

נלי פונה לקהל יעד ספציפי: ההורים ובזמן ספיציפי, החופש נגמר, ובעוד שבועיים…

יותר פרסונלי מזה, אין!.

עיקרון מספר 3 בכתיבת תוכן שיווקי – תוקף

בכתיבת תוכן שיווקי חשוב לתת תוקף לדברים. למשל, בדוגמא הראשונה המבצע בתוקף ל-30 המצטרפים הראשונים. כלומר חברת ”שיפוץ לי“ הגבילה את המבצע שלה ל-30 הלקוחות הראשונים שיצטרפו ואחר כך היא ”סוגרת“ את המבצע. בדוגמא השניה, נלי הציעה לקהל הלקוחות שלה מחיר חד פעמי לשבוע הקרוב. כלומר היא התחייבה שאחרי השבוע הקרוב, המחיר יעלה. תוקף יכול לבוא לידי ביטוי בעוד מגוון של דרכים בין אם זה ”100 מוצרים בלבד“, ”המלאי מוגבל“, ”רק עד מחר בערב“… התוקף הזה יוצר לחץ. הלחץ מעורר את האנשים ומניע לפעולה. עוד משהו חיובי שהלחץ הזה עושה הוא לגרום לאנשים להביע יותר עניין בפוסט או בתוכן השיווקי.

ניתוח נתונים קידום אתרים

מהם היתרונות של כתיבת תוכן שיווקי?

ובכן, לכתיבת תוכן שיווקי יש כמה יתרונות מרכזיים.

  • תוכן שיווקי מעיד על מקצועיות – כשאתם מפרסמים תוכן שיווקי איכותי זה מעיד על כך שאתם מבינים את התחום שלכם לעומק. זה לא משנה אם התוכן קצר או ארוך, ממוקד או כללי. קחו לדוגמא את תחום הכושר והתזונה. מדריכת כושר מקצועית שמחזיקה בלוג וכותבת מדריכים קצרים ושיווקיים על איך אפשר להתאמן בבית עם כסא, עם גומיה, עם שתי משקולות ולבנות סביב זה מערך אימונים שלם, מעידה על עצמה כדמות סמכותית ומקצועית בתחום.
  • תשומת לב, מגנוט טבעי – כשאתם בוחרים להשקיע בכתיבת תוכן שיווקי אתם מגיעים לאנשים שבכלל לא חלמתם לעצמכם שאתם יכולים להגיע אליהם. תוכן איכותי מושך אנשים.
  • יצירת קהילה – כתיבת תוכן שיווקי מייצרת קהילה סביב אותו תחום.
  • מותג ומכירות – כתיבת תוכן שיווקי מחזקת את המותג ומגדילה את אחוז המכירות בטווח הרחוק.

ראו גם: קישורים לקידום אתרים

כתיבת תוכן שיווקי – כמה זה עולה?

המחירים של כתיבת תוכן שיווקי משתנים ותלויים במגוון של גורמים:

  1. מי כותב את התוכן ? לרוב המחיר שקופירייטר מקצועי שזה המקצוע שלו יהיה גבוה יותר בהשוואה לכותב תוכן או אפילו סתם מישהו שמתפרנס מכתיבת תוכן כהשלמת הכנסה. שימו לב שאתם שמים את התכנים השיווקיים שלכם בידיים סופר מקצועיות, מדוייקות ואצל אנשים שחיים ונושמים תוכן שיווקי.
  2. כמה התוכן ארוך ? יש מצבים בהם המחירים לתוכן שיווקי קצת יותר ארוך יהיו גבוהים בהשוואה לתוכן שהוא קצר.
  3. סוג התוכן – יש הבדל בין כתיבת תוכן שיווקי לניוזלטר או עמוד נחיתה בהשוואה לתוכן שיווקי המיועד לפייסבוק. (תוכן לפייסבוק נחשב ברובו לזול יותר).
  4. מה אני משווק בתוכן שלי? – גם כאן לפעמים יש הבדלים במחירים משום שיש מוצרים או שירותים הדורשים מהכותב גם לבצע מחקר שוק כמו למשל מוצרים מתחומים נישתיים מעולם הרפואה למשל.

המחירים לתוכן שיווקי נעים בין 100-500 שקלים לעמוד. עבור פוסט שיווק בפייסבוק המחירים נעים בין 35-70 שקלים לפוסט. כשמדובר בג‘ינגלים או טקסטים קצת יותר מורכבים המחיר נע בין 500-1500 שקלים לטקסט שיווקי.

כמובן, שגם אתם יכולים לכתוב את התוכן השיווקי של העסק שלכם. יש לא מעט הדרכות לאיך לעשות את זה נכון ביוטיוב וגם בפייסבוק, רק חשוב להשקיע בזה את הזמן כדי שהתוכן באמת יהיה מקצועי.
ראו גם: מחירון בניית קישורים

מדידת תנועה לאתר עם קישורים חיצוניים

תוכן שיווקי – איך עושים את זה?

בשלב הראשון, אתם צריכים להבין איפה אתם רוצים לפרסם את התוכן הזה. האם בפייסבוק? האם באינסטגרם? האם באתר שלכם? במיילים? בווטצ‘אפ או במקומות אחרים? לכל ערוץ דיגיטלי יש את מאפייני התוכן הרלוונטיים לו וחשוב לשים לב לזה. בשלב הבא וזה נכון לגבי כל כתיבת תוכן שיווקי, גם אם זו הפעם ה-100 שאתם כותבים עבור העסק שלכם ונושמים את התחום, אתם חייבים לשאול את עצמכם מיהו קהל היעד שלכם? ככל שתהיו יותר ממוקדים, ככה התוכן יהיה איכותי וטוב יותר. אם בדוגמא של ההדרכת הורים, קהל היעד שלנו היה הורים לילדים, ההדרכה הספציפית שפרסמנו הייתה עבור הורים לילדים שעולים לכתה א‘. ממוקד!. בשלב הבא כדאי לשאול את עצמנו שאלות כמו מה מיוחד בתוכן שלי? למה שיפנו דווקא אליי? מה שונה ביני לבין המתחרים? מענה על שאלות אלה יסייע לכם לכתוב תוכן איכותי יותר, בולט יותר, שיווקי יותר ומעניין יותר ובדיוק לשם אנחנו מכוונים בתוכן שיווקי.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

ישיבת שיווק בדיגיטל
כתיבת תוכן

כתיבת מאמרים לקידום אתרים

מתוך כל סוגי התוכן הקיימים כיום בעולם שירותי התוכן לאתרים, מאמרי קידום הם כנראה הסוג הנפוץ ביותר ובמובנים רבים גם

חברות תוכן SEO
בלוג

כתיבת תוכן seo

ישראלים רבים שבבעלותם אתר אינטרנט תדמיתי, בלוג מקצועי או חנות דיגיטלית שואלים את עצמם בעיקר בתחילת הדרך מה הקשר בין

0
    0
    מוצרים שלך
    עגלה ריקהחזרה לחנות
    × איך נוכל לעזור לך ?