מדריך כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט ל-2020

כתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט הוא בין התחומים הכי חשובים וקריטיים בכל מה שקשור לקידום, שיווק ופרסום העסק שלנו. כידוע לכל, עסק שאין לא נוכחות ברשת האינטרנט צפוי להישאר באחור ולהפסיד לקוחות רבים, מה גם שעסק ללא אתר אינטרנט משדר הרבה פחות מקצועיות בהשוואה לעסק שיש לו אתר אינטרנט ודרכו ניתן לקבל את כל המידע הרלוונטי לגבי השירותים והמוצרים שהעסק מספק.

למעשה, למילים יש כוח גם בחיים הפרטיים שלנו וגם בחיים העסקיים. לתוכן יש משמעות מאוד גדולה והוא לוקח חלק בקשת רחבה של תפקידים במדיה הדיגיטילית. בפוסט הבא נציג בפניכם את החוקים החשובים ביותר בתהליך של כתיבת תוכן לאתר אינטרנט, נסביר איך למצוא מילות מפתח נכונות, איך לבחור נושאים לכתיבה, מה מותר ומה אסור בשום פנים ואופן לעשות בכתיבת תוכן לאתר אינטרנט.

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט – מה הקשר ל- SEO

למעשה, פרט להחלפות קישורים, כל הנושא של כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט משפיע בצורה מאוד חזקה על תהליך הקידום האורגני של האתר שלנו בגוגל. מדובר במשימה מורכבת אבל סופר חשובה המסייעת לנו לבסס נכסים דיגיטליים שלא רק נוכחים ברשת אלא גם מכניסים כסף. גוגל רואה בתכנים איכותיים ערך מוסף הנותן מענה לצרכים של הגולש ברשת ולכן האלגוריתם של גוגל בנוי במטרה לאתר תכנים איכותיים. יש מגוון של קריטריונים שמאפשרים לגוגל לשים לב לתכנים איכותיים כמו למשל זמן השהייה של הגולש בתוך הדף.

לפני שנציג בפניכם מה הדרך הטובה ביותר לכתוב תוכן לאתר שלכם, חשוב להבין, למה אנחנו בכלל צריכים להשקיע בזה. אז כאמור, קידום אתרים אורגני או מה שנקרא גם SEO מורכב משלושה פרמטרים עיקריים:

  1. גורמים טכנים- מהירות, טעינת הדפים, המערכת עליה האתר בנוי, התאמה למובייל, הנגשה לבעלי מוגבלויות וכדומה.
  2. קידום אורגני בתוך האתר – תכנים באתר עצמו. נהוג לחלק את התכנים לשניים: תכנים שיוקיים בעמודי האודות, עמוד הבית והקטגוריות השונות של האתר/השירותים של העסק לבין תכנים אינפורמטיביים מקצועיים המופיעים לרוב בתוך הבלוג של האתר.
  3. קידום אורגני מחוץ לאתרים – קישורים חיצוניים המפנים לאתר שלנו. נהוג להטמיע תכנים מקצועיים שקשורים בצורה כזו או אחרת לתחום שבו האתר שלנו עוסק וכך לייצר תנועה לאתר שלנו.

בפוסט הנוכחי נתמקד בכתיבת תוכן לדפים הפנימיים באתר שלנו.

חישוב נתונים לכמות תנועה לאתר

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט – מה המטרות של הכתיבה?

  1. ערך עבור הגולשים – הגולשים נכנסים לאתרי אינטרנט במטרה לקבל מידע בנושאים או בתחומים מסוים. ככל שנעניק לגולשים יותר ערך מוסף דרך המידע, ככה נגדיל את הסיכוי שהגולשים ייכנסו לאתר שלנו, ישתפו את התוכן עם אנשים נוספים וזו הסיבה שחייבים להשקיע בתוכן איכותי, מעניין המעניק ערך מוסף. דנה מחפשת רעיונות לטיולים בשישי שבת עם הילדים. היא מגיעה לשני אתרים. אתר אחד מציג רעיונות למסלולים מבלי לפרט מידע מעבר לשם ומיקום המסלול, לעומת אתר שמציע בכל מסלול גם דרגות קושי, מידע על איך מגיעים למסלולים השונים, אילו אטרקציות יש באזור, האם צריך להזמין מראש, האם זה מתאים לילדים וכדומה. מן הסתם דנה תעדיף את האתר שמעניק לה יותר מידע ויסייע לה בבחירת המסלול.
  2. קידום האתר במנועי החיפוש השונים עם דגש על GOOGLE – גוגל מדרג את האתרים השונים על פי התוכן הקיים בהם ועל פי מילות מפתח ספציפיות. לכן, ככל שהאתר שלנו ידורג גבוה יותר בהתאמה למילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלנו, זאת באמצעות כתיבת תוכן איכותי, כך למעשה נגדיל את התנועה והחשיפה עבור קהלי יעד ספציפיים שמחפשים את אותן מילות מפתח. זה כזה פשוט.
  3. פתרון בעיות – יש לא מעט בעיות בעולם הזה ואנשים מחפשים להן פתרון. באמצעות כתיבת תוכן איכותי, ממוקד ופרקטי אפשר לסייע לאנשים להבין איך המוצרים או השירותים שלנו פותרים להם את הבעיה. נניח שדני גולש ברשת ומחפש פתרון לבעיית ההקרחה שלו. אתר X מציג בעיה ופתרון ללא הסבר על שלבי התהליך והיתרונות שלו לעומת אתר Y שמציג את הבעיה, מסביר ממה היא נובעת, איך מטפלים בה בעזרת המוצרים הנמכרים באתר, מדוע השיטה עובדת, מציג המלצות מלקוחות אמיתיים וכמובן אחריות על המוצר. מן הסתם האתר שהשקיע יותר בתוכן עבור הגולש, יקבל את אחוז הפניות והמכירות הגבוה יותר.
  4. הנעה לפעולה – כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט עוזרת לנו להניע אנשים לפעולה ולשכנע אותם לבצע מגוון של פעולות באתר שלנו. זה יכול להיות השארת פרטים, שיתוף, תגובה, יצירת קשר, הצטרפות לרשימת דיוור ועוד.
  5. תנועה = כסף = יותר תוכן = יותר דפים שמופיעים בגוגל = יותר תנועת גולשים. כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט מסייעת לנו לייצר טראפיק מה שמעלה את ההכנסות.

ניתוח נתונים קידום אתרים

מהם הדגשים העיקריים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט?

השלב הראשון הוא השלב שבו אנו מוצאים את מילות המפתח המתאימות עבור התחום שבו האתר שלנו עוסק. חובה לשלב בכל מאמר או טקסט שאנו כותבים את מילות המפתח הרלוונטיות אחרת לא עשינו בזה שום דבר. למה? משום שאנשים מוצאים את המידע אותו הם מחפשים דרך חיפוש מילות מפתח ולכן ככה התוכן חייב להיכתב. את התוכן חשוב לכתוב לאחר שבנינו אסטרטגיית תוכן חכמה על פי נפח החיפוש וכמות המתחרים שיש ברשת על כל מילת מפתח. יש לא מעט כלים שיכולים לסייע לנו במחקר מילות מפתח כאשר הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת מקדם שמבין מה הוא עושה ויודע איך לבצע את המחקר הזה בצורה מקיפה, יעילה ומקצועית.

  • נפח חיפוש- כמה גולשים מחפשים בכל חודש את הביטויים הספציפיים במנוע החיפש?
  • תחרות – כמה מתחרים על קידום האתר על מילות מפתח ספציפיות?

מילות מפתח איכותיות הן לאו דווקא כאלה עם הכי הרבה תנועה או תחרות. כשמדובר באתר חדש שאין בו עדין תוכן, יש להשקיע דווקא במילות מפתח עם פחות תחרות.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט – מה זה ”זנב ארוך“?

מילות מפתח ”זנב ארוך“ הן למעשה ביטויים המשולבים מכמה מילים ולא ממילה מרכזית אחת. מחקר מילות המפתח הוא זה שיסייע לנו להבין ולקבל את הנתונים במטרה לאתר מילות מפתח מתאימות.

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט – איך בוחרים את הנושאים לכתיבה?

את מילות המפתח עלינו לשלב במאמרים או בפוסטים השונים אבל זה לא מספיק. עלינו לבחור גם נושאים שישמשו אותנו לצורך כתיבת תוכן לאתר אינטרנט. הכי קל להסביר את זה דרך דוגמא.

נניח שהאתר שלנו עוסק בתחום של תזונה, ספורט וכושר גופני. מילות המפתח המרכזיות שאנחנו רוצים לקדם באתר שלנו, זאת לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח מעמיק הן:

  • תזונה וספורט בתל אביב
  • כושר גופני באזור המרכז
  • קבוצות ריצה במרכז
  • קבוצות אימון בתל אביב
  • קרוס פיט בתל אביב
  • ירידה במשקל בעזרת תזונה וספורט

בשלב הבא יהיה עלינו גם לבחור את התחומים או הנושאים השונים שבתוכם נכניס את אותן מילות מפתח וביטויי מפתח כמו למשל 10 דרכים לרדת במשקל, אילו מזונות גורמים לעליה במשקל ומונעים תהליך ירידה הדרגתי, 5 דרכים שיסייעו לכם להתמיד בפעילות גופנית לאורך זמן ועוד. איך בחרנו את הנושאים?

קידום אורגני SEO

2 דרכים עיקריות לבחור נושאים לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

  1. חיפוש של מילות המפתח בגוגל פעם באנגלית ופעם בעברית ונשים לב אילו פוסטים מופיעים במקומות הראשונים.
  2. שימוש בכלי הנקרא UBERSUGGEST – כלי זה גם עוזר לנו במחקר מילות המפתח וגם יכול לתת לנו נושא לכל מילת מפתח או ביטוי שנציג לו. איך הוא עושה את זה? המערכת של הכלי יודעת לדרג את הפוסטים עם הפופולאריות הכי גדולה ברשת.

8 הכללים הכי חשובים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

  1. קהל היעד הוא המלך – לא משנה איזה פוסט אתם כותבים לאתר שלכם, תמיד תכתבו כאילו אתם קהל היעד. זו הדרך הטובה ביותר להישאר ממוקדים ולהגיע ללב ליבם של הגולשים שלנו ולא סתם לכתוב תוכן יבש ומשעמם.
  2. היו יצירתיים – חשבו מחוץ לקופסא, הכניסו לאתר שלכם תכנים שאין באף אתר אחר, אפשרו לגולשים שלכם להגיב ולשתף את התוכן ברשתות החברתיות ובקיצור צאו מחוץ לקופסא.
  3. השקיעו כסף – אם אתם לא מסוגלים או אין לכם את הזמן או הידע לכתוב, לאתר שלכם בצורה מקצועית ומרתקת שלמו לכותב, לחברה לבניית קישורים או אפילו לכמה כותבים מקצועיים שהתפקיד שלהם יהיה לכתוב עבורכם את התכנים. כמובן שחשוב לתת לכותבים את הדגשים ולבקש לראות עבודות קודמות, כמו כל ספק אחר שאתם עובדים איתו אבל אין ספק שלטווח הארוך זו השקעה מעולה שתוסיף ערך לאתר שלכם ותגדיל את ההכנסה שלו. תוכן איכותי שווה כסף.
  4. אל תעתיקו או תשכפלו – גוגל מעניש בטווח הקצר והארוך תוכן משוכפל ולכן בשום פנים ואופן אל תשכפלו או תעתיקו תוכן. כן אפשר לקחת רעיונות מאתרים בחו“ל למשל ולתרגם את התוכן בשפה חופשית אבל בשום פנים ואופן לא להעתיק טקסטים, זה יכול ממש לפגוע במיקומים שלכם. באתרי אי קומרס אנשים נוטים לשכפל מוצרים וזו טעות של ממש. עשו הכל כדי להכניס לאתר שלכם תוכן מקורי ואותנטי.
  5. שלבו תוכן גם ברשתות החברתיות – תוכן הוא משהו שאתם משקיעים בו והוא תמיד נשאר. לכן, שווה למקסם את התכנים שלכם ולשכתב אותם בצורה ממוקדת ויעילה גם לרשתות החברתיות כמו למשל לפייסבוק, לאינסטגרם, ליוטיוב וכדומה. שלבו בתוכן סרטונים ותמונות שיעניקו לו ערך מוסף נוסף.
  6. כותרות, כותרות, כותרות – למדו את כל מה שצריך לדעת על כתיבת כותרות ועל איך לשלב אותן בתוך המאמרים ובעריכה של הטקסטים. כותרות הן משהו סופר חשוב בתהליך של כתיבת תכנים לאתרי אינטרנט.
  7. בנו אטרטגיית תוכן חכמה – במידה והאתר שלכם עדיין לא הוקם ואתם ממש בשלבים הראשונים, מומלץ לבנות אסטרטגיית תוכן שתוביל את האתר שלכם למקומות טובים ואיכותיים. כאמור, קיים קשר ישיר בין כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לבין קידום אורגני ולכן חשוב למקסם את הקשר הזה ולחזק אותו כבר בהתחלה.
  8. גיוון – אנו ממליצים על גיוון בכתיבה מבחינת הנושאים, אך יחד עם זאת לשמור על סגנון כתיבה קבוע באתר שילווה אתכם לאורך כל הדרך.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט כמה זה עולה?

המחירים לכתיבת תוכן איכותי נעים בין 300-250 שקלים לעמוד תוכן. זה מאוד תלוי באורך הטקסט, התחום שבה הכתיבה עוסקת, ברמת התוכן, בסוג התוכן וכמובן במי שכותב אותו. תוכן שיווקי נחשב לתוכן יקר יותר בהשוואה לתוכן עבור קידום נטו הנחשב לזול בצורה משמעותית. בממוצע עסק משקיע בין 500-2,500 שקלים בחודש על כתיבת תוכן.
אתם יכולים לקרוא בהרחבה את ההסבר על מחירון מאמרים בתשלום לאתר

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

קישורים לקידום אתרים
בלוג

קישורים בתחום עיצוב ואדריכלות

מעצבי פנים ואדריכלים יקרים! אם בבעלותכם אתר אינטרנט או שאתם חלק ממיזם אינטרנט כזה או אחר, קישורים בתחום עיצוב ואדריכלות

צוות בניית קישורים
בלוג

בניית קישורים איכותיים

אחת השאלות היותר פופולאריות שנשאלות בעולם הקידום האורגני – SEO היא מה הופך את הקישורים שבעלי אתרים ומקדמי אתרים לאיכותיים.

כתיבת תוכן לאתרים
בלוג

קניית קישורים בנישת ניקיון

בעלים של חברת ניקיון? יש לכם אתר או אולי כמה אתרים שאתם רוצים לקדם? קניית קישורים בנישת ניקיון הוא שירות

תוכן שיווקי
בלוג

כתיבת תוכן שיווקי לעסק שלך

כל בעל עסק יודע שכתיבת תוכן שיווקי היא אחד מהכלים החיוניים והרלוונטיים בתהליך השיווק והפרסום של העסק שלנו. בכל מקום