כתיבת מאמרים בתשלום: איך זה עובד וכמה זה עולה?

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

אם אתם בעלים של אתר אינטרנט, בלוג, בוני אתרים או מקדמי אתרים בתחילת דרכם או לחילופין עוסקים בתחום הזה שנים רבות, כנראה ששמעתם לא פעם את המושג כתיבת מאמרים בתשלום. מדובר באחד השירותים הכי חשובים כאשר עוסקים ברמת החשיפה של האתר שלנו במנוע החיפוש גוגל.

הסיבה העיקרית לכך שהאינפורמציה שכתובה בתוך האתר מעניקה לגולשים מידע חיוני וחשוב אותו הם מחפשים ברגע שהם מקישים את מילות החיפוש הקשורות לאתר שלכם. לא סתם הם מגיעים לאתר, הם מגיעים לשם כדי לקבל מידע מקצועי, מידע מעמיק, מידע על המוצרים או השירותים שאתם מציעים. לכן, כאשר מתחילים בתהליך של כתיבת מאמרים בתשלום, הכל חייב להתבצע בצורה מקצועית, יעילה תוך מחשבה קדימה והסקת מסקנות תוך כדי תנועה לגבי התוכן שאותו הגולשים שלנו מעוניינים ורוצים לקרוא.

סוכנות קישורים חיצוניים

כתיבת מאמרים בתשלום – איך זה עובד?

יש שתי שיטות עיקריות שבאמצעותן ניתן לאתר ספק או ספקים לכתיבת מאמרים בתשלום.

  1. חברות תוכן – אותן חברות מעסיקות כמות יחסית גדולה של כותבי תוכן ולעתים אף מנהלות את התוכן עבור האתרים השונים בעצמן ומציעים שירותי כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט. כל לקוח שמעוניין בהזמנת תכנים מכין הזמנה מסודרת בה הוא מפרט את שמות המאמרים או הפוסטים אותם יש לכתוב, את התאריך שבו הוא מעוניין לקבל את המאמרים הכתובים בחזרה, את סוג המאמרים (תוכן שיווקי, תוכן אינפורמטיבי, תוכן משולב, תוכן לקידום אתרים, תוכן למוצר ועוד…) ושולח לאיש הקשר שלו חודש בחודשו.
  2. פרינלנסרים כותבי תוכן – יש היום המון כותבי תוכן שמתפרנסים מכתיבת תוכן ולכן אפשר לאתר דרך אתרי אינטרנט, המלצות או בעזרת הרשתות החברתיות כותבי תוכן מנוסים.

יתרונות מול חסרונות של כתיבת מאמרים בתשלום דרך ספקית תוכן חיצונית

כאשר פונים לחברה מקצועית של כתיבת מאמרים או חברה לבניית קישורים שזה מה שהיא עושה, אנחנו יודעים שיש לנו ”אבא ואמא“. יש לנו למי לפנות במקרה שהמאמרים לא מוצאים חן בעינינו והיינו רוצים לשנות מידע שנכתב בתוך המאמר או אפילו לקבל מאמר חדש.

דבר נוסף שהוא מאוד חשוב הוא בהיבט של בדיקת המאמרים. בדרך כלל לחברות כאלה יש מנהלי תוכן שמפקחים על הכותבים ובודקים שהמאמרים 100% מקוריים ואיכותיים. הבעיה היא שלא תמיד אנחנו באמת יודעים מי מפקח על המאמרים, אנחנו לא יודעים מי כותב את המאמרים וכאן יש סוג של בעיה, שכן אנחנו בורג אחד קטן בתוך מערכת גדולה ומשומנת. בדרך כלל, המחירים של מאמרים הנכתבים דרך חברות תוכן גדולות יקרים באופן משמעותי בהשוואה לתכנים שנזמין ישירות מפרילנסר העוסק בכתיבת תוכן. חיסרון נוסף הוא שאותן חברות עובדות לפי קו כללים מנחה ולא מתייחסות לדגשים שלנו כלקוחות פרטיים. יש לאותן חברות סוג של שבלונה מסוימת על פיה הם עובדים תוך התייחסות לקריטריונים של גוגל ולפי זה אנחנו מקבלים כלקוחות את המאמרים. כידוע, לכל מקדם או בונה אתרים יש את הדגשים שלו בין אם זה בסגנון הכתיבה, בין אם זה בכותרות עצמן ובין אם בדגשים שבתוך המאמרים.
ראו גם: בניית קישורים מחיר

פרילנסר כותב תוכן

יתרונות מול חסרונות של כתיבת מאמרים בתשלום דרך פרילנסר כותב תוכן

נושא הגמישות הוא כנראה היתרון המרכזי בבחירת פרילנסר כותב תוכן. כלקוחות, אנו יכולים לפנות ישירות לכותב עצמו במייל, בווטצ‘אפ או בטלפון, לתקשר איתו ביום יום, להסביר לו אילו דגשים חשובים לנו בכל טקסט מכל סוג שהוא ולכוון אותו לסגנון הכתיבה שהיינו רוצים שייכתב. דבר נוסף שמהווה יתרון מרכזי הוא בהיבט של הקשר האישי, על היכולת שיש לנו לבדוק את הכותב, מיהו, מה הניסיון שלו בכתיבה, לבקש דוגמאות כתיבה וזה משהו שחשוב להרבה מאוד אנשים שרוצים להרגיש שהם מקבלים יחס מיוחד ולא כי הם חלק ממערכת גדולה. החיסרון של שיטה זו הוא בכך שיהיה עלינו לבדוק בחלק מהמקרים את המאמרים בעצמנו, לפחות עד שנהיה בטוחים כי מדובר בכותב או כותבת שאנחנו יכולים לסמוך עליהם במאה אחוזים. חיסרון נוסף הוא בהיבט של הכמות, שכן אם יש ברשותנו כמות מאוד גדולה של מאמרים שאנו חייבים שתיכתב בחודש, כנראה שכותב אחד לא יספיק ונצטרך לפנות לכמה כותבים במקביל. בהיבט המחיר, אין ספק כי בחירת כותב פרילנסר תהיה זולה משמעותית שכן הכותב לרוב עובד מביתו, אין לו הוצאות של עובדים, פרסום, שיווק וכדומה, לכן הוא יכול להציע את השירות שלו במחיר נמוך יותר.

כתיבת מאמרים בתשלום – כמה זה עולה?

לפני שנבין איך מתמחרים כתיבת מאמרים וקישורים בתשלום, חשוב להבין כי יש כל מיני סוגים של תכנים או במקרה שלנו מאמרים.

  1. מאמרים לקידום אתרים – מוטמעים באתרים ובלוגים חיצוניים
  2. מאמרים לתוך האתר – דפים פנימיים – בלוג בתוך האתר
  3. מאמרים כחלק מתהליך של בניית אתר – עמוד אודות, עמוד הבית, קטגוריות בתוך האתר…
  4. מאמרים שיוקיים

מה ההבדל בין כתיבת מאמרים לקידום אתרים לבין כתיבת תוכן שיווקי?

אלו הם למעשה שני סוגי התוכן העיקריים עבור אתרים ברשת האינטרנט אבל זה ממש ממש בגדול. כתיבת מאמרים בתשלום כתוכן שיווקי מבוססת בעצם כל התוכן שאנו כגולשים רואים בתור מידע עבור עסק ספציפי או מוצר ספיציפי. כששם העסק מופיע בטקסט, שהיתרונות של המוצרים של העסק מופיעים בטקסט, שמציגים את המותג ופחות את מילות מפתח, שמניעים את הגולשים לפעולה כלשהיא כמו השארת פרטים, רכישה או שיתוף, שהטקסט עוסק בשיטה, בהמצאה של שיטה כזו או אחרת – הכוונה היא תמיד לתוכן שיווקי.

ניתוח ביצועי אתר לאחר קניית קישורים

לעומת זאת, כשאנחנו קוראים מאמר או טקסט שהוא אינפורמטיבי בלבד, כלומר מידע יבש לגולש, טקסט שיש בו כותרות שחוזרות על עצמן באופי שלהן, מדובר בתוכן הנועד לצורך קידום אתרים. זה יכול להופיע בתוך הבלוג של האתר וזה יכול להופיע בבלוגים חיצוניים או באתרים חיצוניים שהמטרה שלהם לקשר לאתר שלנו. הכי קל להבין את זה דרך דוגמא.

כמובן שלכל סוג טקסט יש את המטרות שלו כלומר בעוד המטרה של טקסטים שיווקיים היא לשווק ולפרסם את העסק, לחזק בין המותג ללקוח ולהגדיל מכירות בזמן נתון, המטרה של טקסטים שנועדו לקידום אתרים היא לקדם את ביטויי המפתח הרלוונטיים לאתר שלנו. בעוד תוכן שיווקי לרוב ”תופס“ לטווח הקצר, אלא אם כן מדובר בעמוד אודות או עמוד הבית בתוך האתר, תוכן לקידום אתרים תמיד יישאר באתר שלנו או באתרים חיצוניים והוא מחזק את המוניטין ואת הסמכות של האתר שלנו לטווח הארוך.

דוגמא לכתיבת מאמרים או טקסטים בתשלום בשיטה השיווקית

הכירו את עומר. לעומר יש חנות דיגיטלית ופיזית המתמחה במכירה של מוצרים לחיות מחמד. לחנות קוראים ”הטוב ביותר לחבר שלך“. החנות מציעה מגוון עצום של מזונות לכלבים וחתולים מכל הסוגים והמינים המיובאים מרחבי העולם, משחקים, פתרונות אילוף לכלבים, כלובים לנסיעה לחו“ל, רצועות, קולרים, כלים מיוחדים לאוכל ומים, פופים ומיטות לכלבים וחתולים, מוצרי טיפוח לחיות מחמד ועוד שלל של מוצרים שישפרו את איכות החיים של חיית המחמד. עומר מעוניין לשווק ליין חדש של מוצרי מזון אורגניים המיועדים לכלבים וחתולים עם אלרגיות בעור. המותג מגיע ישירות מארצות הברית בייבוא בלעדי של עומר ונקרא The best friend for my friend skin. עומר הוא היחיד בישראל נכון לעכשיו שמחזיק במוצרים הללו והוא מעוניין לדחוף בצורה אסטרטגית את הליין הזה. עומר פונה לפרילנסר מומחה בכתיבת תוכן שיווקי שינסח עבורו עמוד נחיתה שיופיע במדיות השונות, בעמוד הפייסבוק וגם באתר עצמו. ככה זה נראה:

  • המותג החדש שיהפוך את העור של חיית המחמד שלך לרך ונעים
    הסוף לגירודים
    הסוף לליקוקים והכרסומים
    הסוף לפצעים
    הסוף לנשירת שיער
  • הכירו את המזון ששינה לכלבים והחתולים האמריקאים את החיים. מוצרי המזון של חברת The best friend for my friend skin האמריקאית. המוצרים נבדקו דרמטולוגית ובטוחים לשימוש. שינוי ניכר בעור כבר אחר שק אחד. תוצאות מובטחות! המוצרים לא נוסו על בעלי חיים.
  • הצעה זמנית במבצע חסר תקדים: 25 שקלים הנחה על השק הראשון
    35 שקלים הנחה על השק השני
    45 שקלים הנחה על השקל השלישי

דוגמא לכתיבת מאמרים או טקסטים בתשלום בשיטה הקידומית

נמשיך עם הדוגמא של עומר. כאמור, לעומר יש אתר אינטרנט המוכר את המוצרים השונים של החנות ”הטוב ביותר לחבר שלך“. המוצרים נמכרים בפריסה ארצית לכל חלקי הארץ ומגיעים ישירות לבית הלקוח עד 5 ימי עסקים בלבד. האתר מאובטח והרכישה בו קלה ואינטואטיבית. כדי לקדם את האתר, עומר משלם תשלום חודשי קבוע לכותב תוכן מקצועי שיפרה את הבלוג שלו בתכנים מגוונים. המקדם של עומר עשה עבורו מחקר מילות מפתח מעמיק כשהאתר היה עוד בבנייה והמסקנה הייתה שעליו לקדם במהלך 6 החודשים הבאים את הביטויים הבאים:

  • חנות למוצרי חיות בתל אביב
  • חנות למוצרי חיות בגוש דן והסביבה
  • מוצרים אלרגניים לכלבים וחתולים
  • מזון לכלבים וחתולים בתל אביב

כתיבת תכנים לאתרים

4 דגשים סופר חשובים לכתיבת מאמרים

  1. מאמרים באורך של 350-450 מילים
  2. שילוב של מילות המפתח במאמרים עם דגש על חזרה של בין 10-12 אחוזים במילת המפתח שנבחרה.
  3. שילוב מילת המפתח בשלוש כותרות לפחות.
  4. מאמרים אינפורמטיבים המעניקים ערך מוסף לגולש.

במאמרים אלו לא מופיע שום מידע שיווקי לגבי העסק או המוצרים השונים שנמכרים בו. פרסום המאמרים יתבצע בתוך הבלוג של האתר. לאחר מכן יש להעביר למקדם לצורך החלפת קישורים עם מקדמים ואתרים אחרים.

כתיבת מאמרים בתשלום – כמה זה עולה?

יש כותבים או חברות כתיבה אשר מתמחרים את כל סוגי המאמרים באותה שיטה, לעומת כאלה שעושים הפרדה ומתמחרים לרוב את סעיפים 2-4 במחיר גבוה משמעותית מהמאמרים שנועדו לקידום אתרים הנחשבים לפשוטים יותר.

3 שיטות לתמחור מאמרים הנכתבים ברשת האינטרנט:

  1. תמחור לפי מילה – הממוצע של כתיבת מאמרים בתשלום בשיטה זו נע בין 7 אג‘ ל-30 אג‘ למילה.
  2. תמחור לפי עמוד – הממוצע של כתיבת מאמרים בתשלום בשיטה זו נע בין 25-250 שקלים לעמוד תוכן.
  3. תמחור לפי פרויקט – בדרך כלל נהוג לתמחר פרויקט לפי 50 עמודים ואז הממוצע של כתיבת מאמרים בתשלום בשיטה זו נע בין 1,500-3,500 שקלים לפרויקט.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

קישורים לקידום אתרים
בלוג

קישורים בתחום עיצוב ואדריכלות

מעצבי פנים ואדריכלים יקרים! אם בבעלותכם אתר אינטרנט או שאתם חלק ממיזם אינטרנט כזה או אחר, קישורים בתחום עיצוב ואדריכלות

צוות בניית קישורים
בלוג

בניית קישורים איכותיים

אחת השאלות היותר פופולאריות שנשאלות בעולם הקידום האורגני – SEO היא מה הופך את הקישורים שבעלי אתרים ומקדמי אתרים לאיכותיים.

כתיבת תוכן לאתרים
בלוג

קניית קישורים בנישת ניקיון

בעלים של חברת ניקיון? יש לכם אתר או אולי כמה אתרים שאתם רוצים לקדם? קניית קישורים בנישת ניקיון הוא שירות

תוכן שיווקי
בלוג

כתיבת תוכן שיווקי לעסק שלך

כל בעל עסק יודע שכתיבת תוכן שיווקי היא אחד מהכלים החיוניים והרלוונטיים בתהליך השיווק והפרסום של העסק שלנו. בכל מקום