האם יכול להיות שכתבות שאותן אתם קוראים באתרי חדשות ארציים גדולים, הן בעצם כתבות שמישהו שילם כסף כדי לפרסם אותן? ובכן, התשובה היא כן וזה ממש לא חדש. תאגידי ענק נוהגים לעשות זאת כבר עשרות שנים ועיתונים נוהגים לעשות זאת כמקור רווח. למעשה, חלק גדול מהכתבות שאתם קוראים בעיתון היומי, הן למעשה הודעות לעיתונות שנשלחו לעיתון מגופים וארגונים שונים שרוצים לקדם מסר מסוים, לעיתים תמורת תשלום ישיר ולעיתים תמורת תשלום עקיף בשלל צורות. העניין הוא שהאופציה של רכישת כתבה היא אופציה שנפתחה בשנים האחרונות גם בפני עסקים קטנים ובינוניים ועל כך מספרים לכם בשורות הבאות, המומחים של חברת BESTLINKS המתמחה בעולם השיווק, הפרסום ויחסי הציבור בדיגיטל.
למה צריך לרכוש כתבה ואי אפשר פשוט לפרסם אותה?
ובכן, המחשבה הראשונה היא שאם אתם מייצרים כתבה מעניינת ומסקרנת שיכולה לתרום לקוראים של עיתון מסוים, הרי שהעיתון ישמח לפרסם את הכתבה הזאת וזה אמור להיות באינטרס שלו גם ללא כל תשלום מצדכם. ובכן, האמת היא שהעיתון אכן ישמח לפרסם את הכתבה שלכם, ובתנאי שהיא אכן מעניינת, מסקרנת ואקטואלית, אבל בכל יום פונים אל העיתון הזה אינספור גורמים שמבקשים לפרסם את הכתבות שלהם והעיתון רק צריך לבחור. בתנאים אלה, יכול העיתון להפוך את פרסום הכתבות הללו למקור רווח חשוב שלו. העיתון רוצה לפרסם את הכתבה אבל הוא גם רוצה לגבות על כך כסף ותמיד יימצאו הגורמים שיסכימו לשלם את הסכום הנדרש על מנת להריץ את הכתבה שלהם במכונת הדפוס.
אתר תוכן, בין שמדובר באתר חדשות ובין שמדובר בבלוג אישי, הוא מקום אליו מגיעים קוראים לפעמים בעשרות, לפעמים במאות, לפעמים באלפים ולפעמים במיליונים. אתר התוכן מעוניין לפרסם כמה שיותר תוכן וכמה שיותר טוב, אבל הוא גם מעוניין להרוויח כסף ויש לו את הנכס שאותו הוא יכול למכור לאותם גופים המבקשים לפרסם את הכתבה. לנכס הזה קוראים eyeballs, כלומר זוגות עיניים הקוראות את הכתבה. ככל שיש לאתר יותר מבקרים, כך מפרסם הכתבה יוכל ליהנות מחשיפה גדולה יותר לציבור נרחב יותר וכך יכול האתר לגבות סכום גבוה יותר עבור פרסום הכתבה. בדיוק מהסיבה הזאת, ישנן כתבות שאותן יפרסם העיתון בכל מקרה (כאשר מדובר בסקופים למשל), וישנן כתבות שאותן ניתן לפרסם אך ורק במודל של רכישת כתבה – אתם משלמים לאתר התוכן והוא מפרסם את הכתבה שלכם לקוראים והמבקרים שלו.
כמה עולה לרכוש כתבה?
ובכן, עלות רכישת כתבה ממומנת יכולה להשתנות מאוד ממקרה למקרה בהתאם לאתרים בהם היא מפורסמת, לפלטפורמה דרכה היא מועלית לאתרים הללו, לתדירות ותכיפות הפרסום שלה, לאורך הכתבה וכן הלאה. כך למשל, רכישת כתבה באתר ביניים מוביל כמו אתר סרוגים, תעלה לכם כ-1,600 שקלים ומתוך הכתבה תוכלו להוציא גם קישור שיוביל לאתר שלכם ויסייע לכם להעלות את הדירוג שלכם במנוע החיפוש של גוגל. רכישת כתבה באתר תוכן בינוני כמו אתרי האינטרנט של מקומונים שונים ברחבי הארץ, תעלה לכם 200 עד 500 שקלים ובאתר קטן במיוחד זה יכול להגיע לכדי כמה עשרות שקלים לכתבה.
אם אתם כבר מתחילים לעשות חשבון בראש, אתם רוצים לעצור ולהבין את הדבר הפשוט הבא: רכישת כתבה אחת לא תעשה הרבה לעסק שלכם. לא מדובר בפתרון שיווק של זבנג וגמרנו ואי אפשר להתבסס על כתבה אחת כגביע הקדוש שיעיף את העסק שלכם אל השחקים. רכישת כתבה היא מהלך טקטי בתוך פעילות פרסום ושיווק רחבה שיש לנהל בסיוע וליווי של גורם מקצועי המתמחה בפרסום באינטרנט. לצד הכתבה, צריך לקיים גם פעילות של קידום אורגני של האתר, פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל, פרסום במגזינים מקצועיים בתחום הפעילות שלכם וכדומה. המטרה שלכם היא לפגוש את הלקוחות שלכם בכל מקום אפשרי ולפגוש אותם כמה וכמה פעמים בכדי ליצור אצלם את האפקט הנדרש. כתבה אחת, טובה ככל שתהיה ובאתר גדול ככל שיהיה, פשוט לא יכולה להשיג את זה.
בנוסף לכל זה, רכישת כתבה צריכה להתבצע על בסיס תכנית מסודרת שמגדירה את אסטרטגיית השיווק שלכם, את קהל היעד שלכם, את היעדים שלכם ואת סך המהלכים שאתם מתכוונים לנקוט בהם בכדי להשיג את היעדים הללו. כך למשל, אם אתם עסק קטן או בינוני, יהיה לכם גם יותר זול וגם יותר יעיל לפרסם באתר של מקומון בעיר שלכם מאשר באתר חדשות ארצי, שפונה לאוכלוסייה ענקית שהיא כלל לא רלוונטית עבורכם. מצד שני, כדאי להימנע מפרסום באתרים קיקיוניים שדווקא החיבור איתם יכול לפגוע יותר בתדמית שלכם מאשר לתרום לה.
ראו גם: איך להשיג קישורים לאתר?
הוצאת קישורים מכתבה
רכישת כתבה הוא מהלך שיווקי שיכול לסייע לכם בהעברת מסרים מורכבים ועשירים יותר לקהל היעד שלכם, בניגוד למשל למסר שיווקי קצר שניתן להעביר באמצעות פרסומת בפייסבוק. בכתבה אתם יכולים להעביר רעיון, להסביר, לנמק, לשכנע, ללמד ולהוסיף ערך לקורא ויש לכך ערך שיווקי רב מאוד ביצירת חיבור רגשי ושכלי בין קהל היעד ובין העסק. יחד עם זאת, מהלך כזה של פרסום כתבה באתר תוכן יכול לשרת אתכם בצורה חשובה נוספת – קידום אורגני של האתר שלכם.
אחד הפרמטרים החשובים ביותר שבוחן גוגל למשל כאשר הוא מדרג את האתרים השונים על מנת להחליט באיזה מקום יוצג כל אתר בדף תוצאות החיפוש, הוא הפרמטר של קישורים נכנסים. ככל שהאתר נהנה מיותר קישורים נכנסים וככל שהקישורים האלה מגיעים מאתרים יותר חשובים ופופולאריים, כך מעלה גוגל את הדירוג של האתר. גוגל מתייחסת לקישורים הללו שמפנים לאתר שלכם כאל המלצות של אותם אתרים על האתר שלכם וככל שיש יותר המלצות כאלה מאתרים יותר חשובים, כך סביר להניח שהאתר שלכם חשוב יותר וראוי למקום יותר מכובד בדף תוצאות החיפוש.
המשמעות היא שבכל מהלך של רכישת כתבה אתם רוצים גם לשלב קישור שיוצא מהכתבה ומפנה לדף המתאים באתר שלכם. הוצאת קישור היא מקצוע בפני עצמו וצריכה להתבצע מהמקום הנכון בכתבה ומהאנקור הנכון (הטקסט הכחול עליו לוחצים). בשורה התחתונה, רכישת כתבה יכולה לשרת אתכם במישור השיווקי הטהור של העברת מסרים מורכבים לקהל היעד שלכם והיא יכולה לשרת אתכם גם לצורך קידום אורגני של האתר שלכם במנועי החיפוש. בכדי להפיק את הערך המקסימלי ממהלך כזה של רכישת כתבה, אתם רוצים לעשות את הדברים בליווי מקצועי של גורם מקצועי המתמחה בתחום של שיווק, פרסום ויחסי ציבור באינטרנט.
BESTLINKS הוא אחד ממשרדי הפרסום בדיגיטל המובילים בישראל ומספק ללקוחותיו סל שלם של שירותים אותם ניתן לרכוש כל שירות בנפרד או במסגרת טיפול כולל בכל צרכי הפרסום, השיווק ויחסי הציבור של העסק בדיגיטל, לרבות פעולות כמו רכישת כתבה, קניית קישורים נכנסים, פרסום בפייסבוק, קידום ממומן בגוגל, קידום אתרים אורגני, פרסום ברשתות חברתיות ומגזינים מקצועיים אונליין ועוד. בסטלינקס מעסיקה כמה מן המומחים המובילים בישראל בתחום הדיגיטל ומעמידה לרשותכם תפריט של מאות אתרים בהם תוכלו לפרסם את הכתבה שלכם, וזאת אחרי שתדאג לגיבוש נושא הכתבה, כתיבתה באמצעות כותב ועורך תוכן מקצועי וכמובן הפצתה באתרי תוכן נבחרים.