כותבי תוכן

 

כותבי תוכןמחפשים כותבי תוכן? הגעתם בדיוק למקום הנכון! אין ספק כי כותבי תוכן הפכו להיות אנשים מקצוע או יש יקראו להם אפילו מומחים פופולאריים בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים. כשמדובר על כותבי תוכן, לרוב הכוונה היא לכותבים שתורמים לנו בכדי שנוכל לקדם ולשווק את העסק שלנו ברחבי רשת האינטרנט.

 

כותבי תוכן מה הם עושים?

יש כל מיני סוגים של כותבי תוכן.

  1. כותבי תוכן לכתיבה לצורך קידום אורגני – קיים קשר ישיר בין קידום אורגני לבין כתיבת תוכן. ככל שיש באתר שלנו יותר תכנים איכותיים, מקוריים, בהם משולבים ביטויי מפתח התורמים לקידום העסק שלנו, ככה הסיכוי שהאתר שלנו יקודם במנועי החיפוש עם דגש על מנוע החיפוש גוגל עולה. למעשה, יש בעלי אתרים או מקדמים אתרים שזקוקים לכמות אדירה של תכנים בכל חודש. מדובר על עשרות ואפילו מאות של דפי מאמרים שהמטרה שלהם היא נטו לקדם את האתר שלהם בנושא מסוים.
  2. כותבי תוכן/קופירייטיר- כותבים אלה מתמחים בכתיבת תוכן שיווקי ובמחשבה על רעיונות יצירתיים לצורך העברת מסר מדויק בהתאם לקהל היעד אליו אנו פונים. כאן מדובר בתוכן שפונה אל הרגש. למשל, דרך כתיבה הפונה לרגש כמו כעס, עצב, שמחה או התרגשות, ניתן להגיע לגולש ולהניע אותו לפעולה בין אם זה יצירת קשר, השארת פרטים, שיתוף או רכישה.
  3. כותבי תוכן לרשתות חברתיות – גם בפייסבוק, באינסטגרם וביוטיוב יש לא מעט תוכן ומליוני גולשים שצורכים את התוכן הזה על בסיס יומי קבוע. יש כותבים שמתמחים בכתיבה לרשתות חברתיות כמו למשל לפוסטים בפייסבוק, כתיבת תסריטים להסרטת סרטונים ליוטיוב וכתיבה לאינסטגרם. כתיבה כזו מאופיינת ביצירתיות.

 

אילו תכונות צריך כותב תוכן איכותי?

מכיון ויש דרישה מאוד גדולה לכותבי תוכן, יש לא מעט כאלה. חלקם אפילו עוסקים בזה במטרה להשלים הכנסה, בדומה למשרות כמו מלצרות, טלמרקטינג או בייביסיטר שלרוב נחשבות לעבודות זמניות עבור סטודנטים למשל.

 

העניין הוא שיש כמה תכונות מאוד חשובות שכותב תוכן חייב שיהיו לו. התכונה הראשונה והכי חשובה היא סקרנות. כותב תוכן טוב הוא כזה שיש לו ידע רחב ובכל פעם שיש משהו שהוא לא ממש יודע או בקיא בו, הוא לוקח את זה צעד אחד קדימה ולומד את התחום.

 

כותב תוכן לא חייב שהידע שלו יהיה עמוק מאוד בכל נושא, אלא רחב. כלומר הוא ידע כמה דברים על אותו נושא. הסיבה לכך היא משום שברשת האינטרנט המידע חייב להיות תמציתי, ברור ומדויק.

 

בנוסף, כותב תוכן טוב הוא כזה שיודע לחפש את המידע לו הוא זקוק. הרשת מלאה בתוכן ולא בכל מקום כדאי לשאוב מידע. דבר נוסף שהוא מאוד חשוב בכתיבה, בטח בכתיבה יצירתית הוא בהיבט של המחשות מעולמות מקבילים או דוגמאות לגולש.

 

זו הדרך הטובה ביותר להציג את המידע בצורה מעניינת ויצירתית. דבר נוסף, חשוב לא פחות אצל כותבי תוכן הוא בהיבט של הכתיבה עצמה שחייבת להיות תקינה, ברורה וכמובן רהוטה. המטרה שלנו היא להוביל את הגולשים בשבילי המחשבה של הכותב ולגרום להם להבין על מה הוא בכלל מדבר.  בנוסף, אנחנו רוצים כותבים שהם יצירתיים, מרתקים, אפילו כאלה בעלי חוש הומור וזאת משום שאנחנו רוצים להחזיק את הקורא בטקסט ולא לגרום לא להשתעמם. לכן, חשוב גם לתבל את הטקסט בכל מיני קטעים נחמדים.

 

איך בוחרים כותבי תוכן?

מכיון ויש לא מעט כותבי תוכן, יש כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב בבחירת הכותב או הכותבים שלכם.

  • התאמה לסוג הכתיבה – כאמור, יש כל מיני סוגי כתיבה אונליין ולכן שבוחרים כותב, כותבת או אפילו כמה כותבים, חשוב שהם ידעו מה מטרת הכתיבה. זה בא לידי ביטוי גם במקום שבו התוכן יתפרסם וגם בהיבט של הידע. כלומר, יש הבדל בין כתיבה לצורך קידום אורגני SEO שמשלבת ביטויי מפתח רלוונטיים, כתיבה לפי כמות מילים, שילוב של כותרות, פסקאות קצרות, משפטים קצרים ועוד, לעומת כתיבה שיווקית או כתיבה לרשתות חברתיות. לכן, קודם כל וודאו שהכותב אכן מנוסה בכתיבה הרלוונטית לכם.
  • ניסיון – כמובן שמומלץ מאוד לבחור כותב תוכן שיש לו ניסיון בכתיבה, שמכיר את חוקי הכתיבה ברשת וכבר כתב כמה עשרות מאמרים. דרך טובה לבדוק זאת היא על ידי קריאת תכנים שאותו כותב כתב והתרשמות אישית שלכם מסגנון הכתיבה ואיכות המאמר או התוכן.
  • חיבור אישי – כמו כל בעל מקצוע אחר שאנו בוחרים, גם החיבור לאדם שכותב עבורכם חשוב. אתם בכל זאת הולכים לעבוד מולו תקופה לא קצרה, להעביר לו דגשים לכתיבה, לשלוח לו כל מיני הערות לתיקונים וכדומה. בנוסף, חשוב שתרגישו שהכותב גם מתחבר לתחום שעליו הוא כותב. למשל, יש כותבים שלא מתחברים לתחומים מסוימים ואין ספק שזה משפיע על איכות הכתיבה שלהם.
  • מחיר – במידה ואתם זקוקים לשירות של כתיבת תוכן לאורך זמן ובכמויות יחסית גדולות, חשוב גם להשוות מחירים ולראות שמשתלם לכם להעסיק את הכותב.

 

כותב תוכן חברה לכתיבת תוכן?

כיתבת מאמריםלשאלה זו אין תשובה חד משמעית וזה מאוד תלוי בצרכים שלכם בתור עסק ובכמויות של התכנים. לכל ספק יש את היתרונות אל מול החסרונות שלו. למשל, כותב תוכן לרוב יעניק לכם יחס הרבה יותר אישי וספציפי לצורך שלכם בהשוואה לחברת תוכן המתעסקת עם עשרות או מאות לקוחות. גם מבחינת זמינות יש כאן עניין משום שלרוב כשמדובר בחברה, אתם תקבלו את התכנים שלכם הרבה יותר מהר כי לאותה חברה יש עשרות כותבים, אבל זה גם מאוד תלוי בכותב ובקצב העבודה שלו. בהיבט של איכות התכנים זה כבר תלוי מאוד אם יש מישהו בחברה שעובר על התכנים, מי כותב עבורה ופרמטרים נוספים. תוכלו לנסות כמה תכנים לדוגמא משתי האופציות הללו ואז לקבל החלטה לאחר חודש עבודה משותף.

 

כותבי תוכן כמה זה עולה?

המחיר לכתיבה תלוי בכל כך הרבה פרמטרים כמו אורך הכתיבה, סוג הכתיבה, האם השירות כולל כתיבה בלבד או גם פרסום של המאמרים ועוד. המחירים נעים בין 7 אגורות למילה ל-30 אגורות למילה עבור תוכן שהמטרה שלו היא קידום אורגני. בתוכן שיווקי, התמחור הוא קצת שונה ולרוב כותבי תוכן נוהגים לתמחר את התכנים השיווקיים שלהם לפי עמוד. כלומר בין 80-400 ש“ח לעמוד. המחיר לכותבי תוכן עבור כתיבה לרשתות חברתיות נע בין 20 ש“ח לפוסט ל-100 ש“ח לפוסט.

 

לסיכום, כתיבת תוכן היא ללא ספק בין השירותים הפופולאריים בעידן הדיגיטלי והיא חיונית וחשובה במטרה לקדם את העסק שלנו בפלטפורמות הדיגיטליות השונות. כתיבת תוכן איכותית מסייעת לנו בקידום, שיווק ופרסום העסק שלנו בצד הדיגיטלי, מייצרת חשיפה גבוהה ותורמת להצגת העסק בהתאמה לקהל היעד שלנו באופן הכי ממוקד, יצירתי ואיכותי.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

כתיבת תוכן

מחירון כתיבה שיווקית

  רבים הם האנשים שזקוקים לשירות של כתיבה שיווקית ושואלים את עצמם כמה יעלה להם לשלם לכותב תוכן, קופירייטר או

כתיבת תוכן לעסקים
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן שיווקי

  יש לכם אתר תדמית? חנות אי קומרס? קבוצת וואצ‘אפ פעילה? רשימת תפוצה של הלקוחות שלכם באיימיל? עמוד עסקי בפייסבוק

כתיבת תוכן

כתיבת תוכן לאתרים מחיר

  בעלי עסקים רבים אשר מעוניינים לשווק ולקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש ובכלל לפרסם תוכן באתר שלהם ובאתרים חיצוניים

כתיבת תוכן לעסקים
כתיבת תוכן

כתיבת תוכן לאתרים

  כתיבת תוכן לאתרים היא פלטפורמה גדולה ומגוונת דרכה אנו יכולים לשווק את עצמנו, לשווק את העסק שלנו, להציג רעיון

כתיבת תוכן

קופירייטנג

  עד לפני בערך עשור, כאשר היינו רוצים לשווק או לפרסם את העסק שלנו בצורה כזו או אחרת, היינו נעזרים

0
    0
    מוצרים שלך
    עגלה ריקהחזרה לחנות
    × איך נוכל לעזור לך ?