בניית קישורים איכותיים

צוות בניית קישורים

אחת השאלות היותר פופולאריות שנשאלות בעולם הקידום האורגני – SEO היא מה הופך את הקישורים שבעלי אתרים ומקדמי אתרים לאיכותיים. אז לפני שבכלל בונים קישורים איכותיים, עלינו קודם כל לחפש אתרים איכותיים ולהבין איפה בכלל כדאי לנו לפרסם את הטקסטים שיובילו לאתר שלנו.

למה זה כל כך חשוב? משום שגוגל רואה בקישורים היוצאים מדף X או מדף Y ומובילים לאתר שלנו כהמלצה. להמלצות כאלה יש משקל רב בתהליך הקידום האורגני. כלומר, ככל שיהיו יותר המלצות בהתאמה ליותר מילות מפתח וביטויי מפתח הרלוונטיים לעסק שלנו, כך אותם ביטויים יקודמו במנוע החיפוש גוגל.

כתיבת תוכן ומאמרים לאתרים

נתחיל מהבסיס

לפני שאתם בכלל מחפשים מקומות להניח בהם קישורים ולפני שאתם כותבים טקסטים שמהם הקישורים הללו יובילו לאתר שלכם, אתם קודם כל צריכים לבצע מחקר מילות מפתח. עליכם להכיר את יעדי האתר, להכיר את כל העמודים בו ולהפקיד שהאתר עובד על פי האופטימיזציה של גוגל. שימו דגש על כל העדכונים שגוגל עשתה באלגוריתם שלה בשנים האחרונות. השלב הבא כולל סקירה של המתחרים בביטויי המפתח שהחלטתם שאתם רוצים לקדם. היום יש כל מיני תוכנות שיכולות לעזור לכם ודרכן תקבלו דוח מפורט.

בניית קישורים איכותיים – על פי מה זה נקבע?

כאמור, בניית קישורים חיצוניים איכותיים היא הדרך הטובה ביותר להשפיע על המיקומים של האתר שלנו בגוגל. יש שלושה פרמטרים עיקריים המשפיעים על איכות הקישור:

  1. וותק הדומיין – ככל שהדומיין שממנו הקישור יוצא, ככה הקישור נחשב לאיכותי יותר. לא סתם בוני ומקדמי אתרים טוענים כי שאנחנו משקיעים בבניית אתר בכל תחום או נישה אנו משקיעים בנכס לעתיד. ככל שהאתר יותר ותיק יש לו יותר כוח.
  2. כמות – ברגע שיש יחסית כמות גדולה של קישורים המקשרים לאותו דומיין ממנו הוצאנו את הקישור, ככה הקישור נחשב לאיכותי יותר.
  3. לוקיישן – כדי שהקישור ייחשב באמת לאיכותי חשוב לשים לב שהקישור נכנס לדפים חשובים כמו דף הבית למשל.

כעת, עליכם להכין רשימה של אתרים ועמודים באתרים השונים שאליהם אתם רוצים לפנות כדי להשיג קישורים. בחרו אתרים הנחשבים בעיני גוגל לסמכותיים בתחום.
ראו גם: איך להשיג קישורים לאתר?

מהם נכסים דיגיטליים ואיך זה קשור לבניית קישורים איכותיים?

השלב הראשון בתהליך של בניית קישורים איכותיים הוא קודם כל לזהות את הנכסים הדיגיטליים בכל אתר שיש לכם. מה זה אומר? עליכם לחפש את הדפים באתרים שאליהם אתם רוצים שהקישורים החיצוניים יובילו אליהם. הרעיון הוא לאתר דפים המעניקים לגולש ערך מוסף ואז בעלי אתרים אחרים ירצו באופן טבעי להוציא לאותם דפים קישור. הרי המטרה של גוגל היא קודם כל לספק לגולשים של מנוע החיפוש את המידע אותו הם מחפשים. משם הכל צריך להתחיל.

עוד סיבה ששווה להשקיע באיתור נכסים דיגיטליים מאמץ היא משום שהמטרה שלנו היא לגרום לגולש להישאר בדפים הללו כמה שיותר זמן, מכיון שזה עוד פרמטר המשפיע על הקידום. אם הגולשים יגיעו לתוכן סתמי ולא מעניין, הם ייצאו מהעמודים ואז שיעור הנטישה יעלה. אחוזי נטישה גבוהים, פוגעים בציון הקידום המשוכלל שגוגל נותן לאתר שלנו.

מה הופך תוכן באתר שלי לנכס?

נסו להיכנס לראש של הגולשים שלכם ולחשוב כמוהם. מה גולשים מחפשים? תוכן מקורי, תוכן מעניין, תוכן שאין בשום מקום אחר, תוכן המשלב סרטונים ותמונות, תוכן מצחיק או מעורר רגש, תוכן עדכני בהתאם לתחום הפעילות שהאתר עוסק ועוד.

בניית קישורים איכותיים – איך אני יודע איזה אתרים לבחור?

לאחר שהבנתם לאילו דפים אתם רוצים להוביל את הקישורים שלכם וכמובן אחרי שביצעתם או ביצעו עבורכם חקר מילות מפתח, אתם רוצים לאתר אתרים איכותיים כדי שתוכלו להוציא דרכם לינקים איכותיים. קיימים שני דברים עיקריים שיכולים להעיד על כך שהאתר איכותי:

קידום אורגני SEO

אתרים מקודמים בגוגל בהתאם לתחום שבו האתר עוסק – למשל, נניח שאתם מחפשים אתר להוציא ממנו קישור בתחום האינסטלציה שזה התחום שהאתר שלכם עוסק. חפשו אתרים שמקודמים יפה בגוגל לפי ביטויי מפתח הנושקים לתחום.
אתרים עם רמת רלוונטיות גבוהה- אם נמשיך עם הדוגמא של האינסטלציה, האתרים שמהם אנחנו רוצים להוציא קישור לאתר שלנו הם או כאלה העוסקים בתחום הזהה לתחום זה או אתרים בתחום של בעלי מקצוע, שיפוצים, איטום, בחירת קרמיקה או כלים סניטריים לאמבטיה וכדומה.
ראו גם: קישורים לקידום אתרים

מה זה אנקור טקסט?

הקישור עצמו שיוביל בלחיצת כפתור לאתר שלכם יושב על טקסט הנקרא Anchor Test. כלומר, מצד אחד אתם רוצים לשלב קישורים שמכילים באופן מדויק את מילות המפתח על פיהם האתר מקודם למשל ”אינסטלטור 24 שעות“. יחד עם זאת, אתם לא רוצים שכל הקישורים שלכם יהיו כאלה, אלא המטרה היא לגוון גם עם קישורים לא טבעיים ועם ביטויי זנב ארוכים יותר.

סוגי קישורים ששווה להכיר אותם

חשוב לזכור שאנחנו רוצים גיוון בתהליך של בניית קישורים איכותיים. יש שני סוגי קישורים שמאוד חשוב להכיר אותם.

  1. קישורי FOLLOW – מדובר בעצם בקישורים הכי פופולאריים. הקישור הזה אומר לגוגל אתה מקבל המלצה מהאתר הזה לאתר שלי, אליו אני מקשר. מדובר בקישור הכי איכותי. כלומר הקישור מעביר את הכול מאתר אחד לאתר המקושר.
  2. קישורי NO FOLLOW – מכיון וגוגל טוענים כי אסור לקשר בין אתרים, הם הוסיפו תגית של קישורי NO FOLOOW. הקישורים הללו אומרים אני ממליץ על האתר הזה אבל אל תעבירו את הכוח מהאתר לאתר המקושר.

שירותי בניית קישורים - גרף

מה הופך קישורים ללא איכותיים?

אחרי שהבנו מה הופך קישורים לאיכותיים, חשוב לדעת כמה מה גוגל לא אוהב ואפילו על מה גוגל יכול להעניש את האתר שלנו.

  • קישורים המגיעים מאתרים שלא מאונדקסים במנוע החיפוש גוגל
  • עמודים שנמצאים בתחתית של עמוד הבית
  • אתרים שברוב העמודים שלהם אין קישורים יוצאים
  • אתרים שלא ממוקמים במקומות טובים בגוגל
  • קישורי פוטר
  • קישורים הממוקמים בחלק התחתון של האתר
  • מערכות אוטומטיות להחלפה ובניה של קישורים

איך אפשר לבנות קישורים איכותיים

  1. מדריכים וטקסטיים בעלי ערך מוסף – שיטה מצוינת שגוגל מאוד אוהב ומעריך.
  2. יחסי ציבור – השקיעו בעבודה אם משרד יחסי ציבור הפועל באינטרנט וכך תוכלו לפרסם באתרי חדשות ותוכן שאליו מגיעים כמות גדולהשל גולשים.
  3. קניית קישורים – לפעמים שווה להשקיע בקניית קישורים איכותיים. ניתן לרכוש קישורים לפי חבילות בהתאם לצורך שלכם.

בניית קישורים איכותיים – רק אצל מומחים

מכיון ויש המון אלמנטים המשפיעים על איכות הקישורים החיצוניים ומדובר בתהליך הדורש ידע ניסיון, אנרגיה והרבה מאוד זמן,מומלץ לפנות או למישהו המתמחה בקידום אתרים ובבניית קישורים איכותיים או בחברה שיש לה כמות גדולה של אתרים איכותיים בתחומים שונים ומבוססים על תשתיות שונות ומערכות תוכן שונות כדי שגוגל לא יזהה שמדובר באותה תשתית. אין ספק כי ברגע שהחלטנו להשקיע בבניית קישורים איכותיים שיובילו לאתר שלנו, תוך כמה חודשים האתר שלנו יקודם בצורה טובה יותר, הטראפיק יגדל וזה גם ישפיע על תוצאות החיפוש האורגניות בהתאם לביטויי המפתח של האתר שלנו.

ראו גם: מדריך כתיבת תוכן שיווקי

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תוכן עניינים

כתיבת תוכן ומאמרים לאתרים
בלוג

חברות כתיבת תוכן

אנו חיים בעידן שבו פרסום, שיווק וקידום לוקחים חלק עיקרי ומהותי בכל צמיחה של עסק, חברה או ארגון. בין אם

כתיבת תוכן לאתרים

  אחת הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים עסקים בתוכן לאתר היא קידום האתר במנוע החיפוש של גוגל. זוהי כמובן מטרה מצוינת

בלוג

רכישת כתבות

  כתבות עיתונאיות שעוסקות בפעילות העסקית של חברה עסקית, היו לאורך זמן פריבילגיה של ארגוני ענק בעלי פעילות יחסי ציבור

מחירון פרסום כתבות

  פרסום כתבות באתרי תוכן הפך בשנים האחרונות לאחד מכלי הקידום והפרסום החשובים ביותר בעולם הפרסום באינטרנט ולא בכדי. כתבות

כתבות תוכן שיווקי

  אם ביקרתם לאחרונה באתר חדשות, ארצי או מקומי, ייתכן ששמתם לב לאזור מסוים באתר שבו אפשר למצוא כתבות תוכן

כתבות ממומנות

  אחד הכלים שהולכים וכובשים את עולם הפרסום באינטרנט הוא הכלי של כתבות ממומנות ומן הסתם, אם אתם נוהגים לבקר