שירותי תוכן

תוכן עניינים

שירותי תוכן

בעולם שכולו דיגיטל, עולם בו אנו מפרסמים את העסק שלנו ברשתות החברתיות, במיילים דרך רשימות תפוצה, בווטצ‘אפ ביזנס, באתרי האינטרנט השונים, שירותי תוכן הפכו לבין השירותים החשובים בתהליכי פרסום ושיווק העסק. למילים יש כוח אדיר, בעיקר בעולם הדיגיטלי. אם אתם בעלים של עסק ועדיין לא שוחים בפלטפורמות הדיגיטליות באופן כזה או אחר, כדאי שתתעוררו משום שיש לשירותי תוכן המופיעים בערוצים השונים פוטנציאל אדיר למגנט אליכם לקוחות חדשים. לא סתם כולם אומרים ”התוכן הוא המלך“. בפוסט הבא תקבלו את כל המידע הרלוונטי לגבי שירותי תוכן: נענה על שאלות כמו מה זה אומר שירותי תוכן, למה צריך את זה, מה זה נותן, מה הקשר בין תוכן לקידום אתרים, כמה שירותי תוכן אמורים לעלות ועוד.

מדוע שירותי תוכן?

למעשה, דרך תוכן אותו אנשים קוראים אנו יכולים לספר לקהלי היעד השונים על המוצרים והשירותים שהעסק שלנו משווק. אם תחשבו רגע על עצמכם, תגלו כי אתם מבלים זמן רב בחיפוש אחר שירותים ומוצרים במנועי החיפוש השונים, נחשפים למגוון רחב של המלצות דרך הוואצ‘אפ והקבוצות השונות, גולשים ברשתות החברתיות ולכן יש לכל נושא התוכן פוטנציאל אדיר!

שירותי תוכן – מה זה אומר?

יש סוגים שונים של שירותי תוכן שיכולים לשרת אתכם.

  1. קופירייטינג, תוכן שיווקי – נקדיש לכך פסקה שלמה בהמשך.
  2. תוכן אינפורמטיבי – הצגת מידע ”יבש“ על מוצר או שירות מסוים.
  3. תוכן מכירתי – כשאנו רוצים למכור או לפרסם מוצר, למשל מוצרים המופיעים בחנויות אינטרנטיות.
  4. תוכן יצירתי – זה יכול להיות תוכן שמלווה סרטון או הדרכה, תוכן לצד תמונה, תוכן בפוסטים בפייסבוק או באינסטגרם ועוד.
  5. תוכן חדשותי – סיקור, כתבות.
  6. מדריכים – סופר נפוץ באתרי אינטרנט. גולשים אוהבים מדריכים המפורטים להם בשלבים ומלווים אותם בתהליך. ניתן לשלב במדריכים סרטונים ותמונות כמובן.
  7. אינפוגרפיקות – תוכן ויזואלי המציג מסרים מסוימים.
  8. ראיון – הצגת ראיון של מומחים בתחום.
  9. תוכן השוואתי ובקירות – סקרים המשווים בין שירותים ומוצרים.
  10. מאמרי דעה- תכנים המציגים דעה של גולשים או מומחים.
  11. שירותי תוכן לקישורים – מאמרים המוטמעים באתרים מקצועיים או אתרי תוכן המסייעים בתהליך קידום אורגני של אתר.
  12. תוכן Case Study – תוכן המציג מקרי בוחן של הצלחה או כישלון של אחרים.

למעשה, אין לזה סוף. יש כל כך הרבה סוגים של תוכן הן באופן כללי והן ברשת הדיגיטלית והאינטרנטית, רק צריך לדעת להבין מה המטרות שלנו, איפה אנחנו חושפים את העסק שלנו ולפי זה להתאים את התוכן הנכון. הפעם בחרנו להרחיב על שני סוגי תוכן חשובים ונפוצים, בעיקר ברשת האינטרנט.

שירותי תוכן לעסקים – מה זה אומר?

שירותי תוכן לעסקים זה אומר שאנחנו לוקחים עסק, חברה, ארגון או כל דבר אחר שפועל על רווחים, מאפיינים אותו, מגדירים את קהלי היעד שלו ולפי זה בונים לעסק מערך תוכן מקצועי. היום, בעידן שבו קידום אורגני וממומן תופסים אחוז גבוה בתהליכי הפרסום והשיווק הדיגיטליים, כמעט כל עסק שנמצא בזירה האינטרנטית משקיע בשירותי תוכן.

שירותי תוכן לבלוגים

אם יש לכם אתר אינטרנט כמו למשל חנות אינטרנטית או אתר תדמית, אתם בטח משלבים בו בלוג. לבלוג יש שתי מטרות עיקריות.

  1. הענקת ערך מוסף לגולש – דרך הבלוג, הגולשים שלנו יכולים לקבל מידע על כל תחום הנושק לתחום שלנו. בתור דוגמא ניקח אתר העוסק בתחום השיפוצים של חברת ”משפצים ברגוע“. הערכים לצד המטרות של החברה הם לאפשר לקהל לקוחותיה לעבור תהליך שיפוץ בצורה רגועה, שלווה, בלי לחצים כאשר הרעיון הוא להצמיד לבעל הנכס את כל בעלי המקצוע הקשורים לתהליך מתחילת הפרויקט בהתאמה אישית תוך אמון מלא בהם. לחברה יש אתר אינטרנט ובתוכו בלוג מקצועי. כל שבוע, עולים לאתר בין 1-4 פוסטים מקצועיים כמו למשל: איך לשפץ את הבית מבלי להיכנס ללחץ, איך בוחרים בעלי מקצוע בתחום השיפוצים, המדריך המלא למשפץ המתחיל, שיפוץ הבית – עשה זאת בעצמך, יתרונות מול חסרונות ועוד. התכנים הללו מספקים לקהל הלקוחות של החברה ידע מקצועי, מעמיק ורלוונטי לתחום שבו החברה העוסקת. כל תוכן משלב תמונות, טיפים וסרטונים מקצועיים.
  2. קידום אורגני – האלגוריתם של גוגל רואה בתכנים מקצועיים ואיכותיים ערך מוסף לגולש ולכן ”מצ‘פר" אתרים עם תכנים כאלה. כמובן שיש עוד המון קריטריונים המשפיעים על תהליך הקידום של האתר בטווח הקצר והארוך, פרט לשירותי תוכן אבל זה כבר נושא שלם למאמר אחר לגמרי.

מדידת תנועה לאתר עם קישורים חיצוניים

מה הקשר בין שירותי תוכן, קידום אורגני ובניית קישורים?

גוגל רואה בקישורים המגיעים מאתר א‘ לאתר ב‘ המלצה. ככל שהקישור יותר איכותי ועומד ביותר קריטריונים של האלגוריתם של גוגל, ככה הוא מחזק את האתר שמקבל את הקישור יותר בתוצאות החיפוש. אם נחזור לדוגמא שלנו לרגע נוכל להבין את זה יותר.

חברת ”משפצים ברגוע“ שכרה את שירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית האחראית על כל תהליך הקידום האורגני של האתר ובניית משפך שיווקי. זה מעבר למה שהחברה משקיעה בשיווק ופרסום בערוצים ופלטפורמות אחרות. החברה אחראית לפרסם מאמרים מקצועיים באתרים אחרים, בנוסף לבלוג המופיע באתר החברה, במטרה לדחוף ביטויי מפתח במנוע החיפוש גוגל. אחת לחודש מתפרסמים בין 1-6 מאמרים בבלוגים ואתרים אורחים בתחום הבניה, השיפוצים, ”עשה זאת בעצמך“ ותחומים נוספים הנושקים לתחומים אלה במטרה לבנות קישורים שיובילו לאתר החברה.

במהלך החצי השנה האחרונה, בה חברת ”משפצים ברגוע“ משקיעה בקידום אורגני ובבניית קישורים איכותיים, 8 מילות מפתח עיקריות עברו מהעמודים האחוריים של גוגל לעמוד הראשון. הדבר הוביל לחשיפה גדולה יותר של האתר, תגובות חיוביות וכמובן לקוחות חדשים.

כתיבת תכנים לאתר במובייל

שירותי תוכן – מה זה בעצם קופירייטינג?

אנשים רבים נוטים להתבלבל בין כתיבה שיווקית לקופירייטינג. קיים קשר ישיר בין תוכן שיווקי לבין קופירייטינג. אז בחרנו אחת ולתמיד לעשות לכם קצת סדר בבלאגן. פירוש המילה קופירייטינג הוא רעיונאות. לכל מסר שיווקי קודם רעיון מקורי וייחודי או תובנה מעניינת. הרעיון הזה יכול להיות:

  • מוצר חדשני, משהו שהמצאנו
  • דרך חדשה להציג מוצר ישן או סיפור מעניין

בניגוד למה שאנשים רבים חושבים, קופירייטינג איננו מושג מופשט המאפיין כושר המצאה. קופירייטינג הוא מלאכה פרקטית, מקצוע לכל דבר, סוג של מיומנות הכוללת איסוף והרכבה. כלומר קופירייטר המציע לקהל לקוחותיו שירותי תוכן, מיומן באיסוף של נתונים ועובדות והרכבת מסרים מדויקים המפרידים בין העיקר לתפל.

ומה לגבי יצירתיות במתן שירותי תוכן?

הרעיונות הגדולים והמקוריים קודמים למלאכה עצמה. הרעיונות הללו בעצם מתורגמים בפועל למסרים שיווקיים על פי כללי כתיבה מדויקים להפליא. כלומר, קופירייטינג שווה ערך לרעיון + טכניקה. שירותי תוכן בכתיבה שיווקית הם בעצם הטכניקה שבאמצעותה מתורגמים הרעיונות למילים אסטרטגיות. חשוב לעשות הפרדה בין קופירייטינג לכתיבה יצירתית. זה ממש לא אותו דבר. אמנם המילה כתיבה נמצאת בתוך המושג קופירייטינג אבל זו טעות לחשוב שהקורא ידע להעריך את הטקסטים שאנו כותבים בזכות האופי האמנותי שלהם או האופן שבו אתם יודעים לשזור את המילים זו בזו.

קופירייטינג אפקטיבי אינו אמור למשוך תשומת לב לעצמו. התפקיד של הקופיריטיינג הוא למשוך את הקורא ולהעביר אותו משורה לשורה. הרעיון בקופירייטינג הוא לחשוף את הקורא למסר השיווקי שלנו. הרעיון הוא לא להתמקד באופן העברת המסרים, אלא במסרים עצמם, במשמעות. הרעיון שעליו מבוסס כל נושא התוכן השיווקי הוא לתת מענה לצרכים של מישהו אחר וזה משהו שאסור לנו לשכוח אותו בכל תהליך הכתיבה.

שירותי תוכן כמה זה עולה?

כמו שכבר הצלחתם להבין מהמדריך הנוכחי, מדובר בעולם שלם, גדול ומגוון. יש סוגים שונים של תכנים, סוגים שונים של כתיבה ולכן גם התמחור נעשה באופן שונה. אנשים רבים נוטים לחשוב שככל שלוקח יותר זמן לכתוב טקסט מסוים, ככה המחיר שלו עולה. זה ממש לא ככה. הכל תלוי בסוג התוכן, במורכבות שלו, בניתוח שצריך לעשות לפני הכתיבה, באדם שכותב את התוכן ובגורמים נוספים המשפיעים על המחיר.

בעולם הדיגיטלי נהוג לתמחר שירותי תוכן לפי עמוד או לפי מילה כך שהמחירים נעים בין 35 שקלים לטקסט קצר של 350 מילים ל-2,000 שקלים עבור טקסט שיווקי מורכב. אין לזה סוף.

שירותי תוכן בלחיצת כפתור

שירותי תוכן – מי בכלל כותב לי וכמה זמן זה אמור לקחת?

הכל תלוי בצרכים שלכם ובאיזה סוג של תוכן אתם צריכים. רק אחרי שתגדירו לעצמכם את סוג התוכן המתאים לצרכים שלכם תוכלו לפנות לאיש התוכן המתאים. היום יש חברות ענק המספקות שירותי תוכן לעסקים, קופירייטרים, מתרגמים, אנשים המתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט ובלוגים, כותבי תוכן לקידום אתרים ועוד. לא תאמינו אבל גם אתם עצמכם יכולים לכתוב לעצמכם את התוכן, בעיקר עם מדובר בנישה או תחום מסוים. כמובן שצריך לזה זמן ולמידה אישית. בכל מקרה, לאחר שהבנתם את סוג התוכן שאתם צריכים, תוכלו לגשת לכותב או לכותבים הנכונים. כותב מקצוען ידע לשאול אתכם שאלות מקצועיות לפני שיתחיל לכתוב כמו למשל:

  • מיהו קהל היעד שלכם ? מי עומד לקרוא את התוכן? ילדים? גברים? נשים? ככל שקהל היעד יהיה יותר ממוקד, כך התוכן ישיג את מטרותיו. זה לא מספיק להגיד רק שקהל היעד שלנו הוא גברים. גברים העוסקים בשחיה בזמנם החופשי ורוצים לשפר את סגנון החתירה שלהם נחשב לקהל יעד ממוקד יותר. זה לא מספיק להגיד אמהות. אמהות בחופשת לידה הגרות באזור תל אביב והסביבה נחשב לקהל יעד ממוקד יותר. זה לא מספיק להגיד ילדים. ילדים לפני צבא שרוצים לשפר את הכושר הגופני שלהם לקראת הגיוס, זה קהל יעד ממוקד יותר.
  • מה מטרת התוכן – פרסום, שיווק, חשיפה למוצר או שירות חדש? קידום של האתר במנועי החיפוש? חשוב מאוד להגדיר מטרה לתוכן.
  • כמה ארוך צריך להיות התוכן? האם מדובר בתוכן שיווקי קצר או ממוקד? האם זה מדריך ארוך ומפורט על פי שלבים המשלב סרטונים ותמונות? חשוב להגדיר גם את האורך של התוכן.

לסיכום, שירותי תוכן הפכו למצרך חשוב ונדיר. אנחנו רוצים להשתמש בשירותי תוכן כדי להיות ייחודיים, כדי לבדל את עצמנו מהמתחרים, כדי לפתח את העסק שלנו ולהעביר את המסרים השיווקיים בצורה הכי מדויקת שאפשר. כתיבה מופיעה היום בכל מקום אליו אנו הולכים ולכן חשוב שהיא תהיה איכותית, קריאה, מובנית, עונה למטרות ובעלת פוטנציאל להעניק לקורא ערך מוסף. מילים הן כוח שיכול לבוא לטובתנו במגוון רחב של מישורים, רק צריך לדעת איפה ואיך.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין