פרסום באתרי חדשות כחלק מקידום האתר: מדריך

תוכן עניינים

אתרי חדשות נחשבים לאתרים פופולאריים מאוד, אולי שניים לרשתות החברתיות בלבד. ככאלה, מהווים אתרים אלה מוקד משיכה לכל גורם המעוניין לפרסם את עצמו או להעביר מסר כלשהו לציבור כמה שיותר רחב. יחד עם זאת, לא כל אתר חדשות מתאים לכל מפרסם ולא כל פעולת פרסום צריכה להתבסס על מודעת פרסומת. מהם הערוצים השונים של פרסום באתרי חדשות? מהם אתרי החדשות בהם אתם אמורים לפרסם? עד כמה אפשר לבסס את כל פעילות הפרסום שלכם בדיגיטל, באתרי חדשות בלבד? האם אתם יכולים לעשות את זה לבד? על שאלות אלו ועוד, עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של BESTLINKS המציעה מגוון רחב של שירותי פרסום, שיווק ויחסי ציבור באינטרנט.

חישוב נתונים לכמות תנועה לאתר

אתרי חדשות כמוקדי פרסום

פרסום כמקור הכנסה לאתרי חדשות זה לא דבר חדש. עיתונים התקיימו לאורך עשורים ומאות שנים על הכנסות מפרסום, אלא שבעידן האינטרנט הפך מודל זה למודגש עוד יותר. אבל מאחורי מודל זה יש היגיון רב ולא לחינם התקבע מצב זה. אתרים אלה נהנים מכמות גדולה מאוד של מבקרים, מה שהופך אותם לאתרים אידיאליים לצורך פרסום וחשיפה. למעשה, אחד הפרמטרים החשובים ביותר שמגדירים את העלות של פרסום באתרי חדשות הוא מספר המבקרים היומיים באתר, או בעגה המקצועית, eyeballs. ככל שהאתר נהנה ממספר מבקרים גדול יותר ומחשיפה גדולה יותר, כך עלות הפרסום בו תהיה גבוהה יותר. מן הסתם, כל עסק רוצה לחשוף את עצמו לכמה שיותר אנשים, אבל מאחר וחשיפה כזאת עולה לא מעט כסף, חשוב לבחון היטב את הערך של כל פעולת פרסום באתרי חדשות. במילים אחרות, לא כל עסק צריך לפרסם את עצמו באתר חדשות ארצי. עבור מרבית העסקים הקטנים והבינוניים, הערך המרבי יופק דווקא דרך פרסום באתרי חדשות מקומיים, בהם מבקר קהל היעד הריאלי של העסק.

מהן אפשרויות הפרסום שמציעים אתרי חדשות?

ובכן, ככלל, פרסום באתרי חדשות יכול להתבסס על שני ערוצים מרכזיים. הערוץ הראשון הוא מודעות פרסומת רגילות, בהן כולנו נתקלים בכל פינה פנויה בדפים של אתרי חדשות. המודעה יכולה להיות גדולה ודומיננטית בדף הבית של האתר והיא יכולה לבוא לידי ביטוי כמודעה קטנה בצד הדף. את המודעות הגדולות נוהגים לתפוס מסעי פרסום של תאגידים גדולים, המסוגלים לממן את עלויות הפרסום וגם יכולים להפיק מהם ערך רב. עסקים קטנים יותר ישתלבו במודעות קטנות וצדדיות יותר, שהאימפקט שלהן הוא קטן יותר, אך עדיין נחשב למשמעותי מאוד.

אפשרות נוספת של פרסום באתרי חדשות מבוססת על פרסום כתבות. תאגידים גדולים מפעילים משרדי יחסי ציבור שיודעים להכניס לאתרי החדשות הללו כתבות עיתונאיות בצורת הודעות לעיתונות מטעם התאגיד, לעיתים בתשלום ישיר ולעיתים בתשלום עקיף. עבור עסקים קטנים ובינוניים, הערוץ הרלוונטי יותר לשיטת פרסום זו הוא הערוץ של פלטפורמות הפרסום כמו טבולה. אתרי חדשות מקדישים שטח פרסום מרכזי בדף הבית שלהם להצגת תוכן שיווקי, שלמעט ציון העובדה כי מדובר בתוכן שיווקי, נראה כמו תוכן אינטגרלי לחלוטין של אתר החדשות. כל עסק יכול לייצר כתבה שנושאת את המסרים השיווקיים הנדרשים לו, ולפרסם אותה ככתבה לכל דבר ועניין באתר החדשות.

לינקים איור

היכן נכון לכם לפרסם באתרי חדשות?

כפי שאמרנו קודם לכן, פרסום כתבות באתרי חדשות יכול להתאים לכל עסק, אבל כל עסק צריך למצוא את אתרי החדשות המתאימים לו ואת ערוצי הפרסום המתאימים לו. כך למשל, אם יש לכם עסק שפונה בעיקר לתושבי אשדוד ואין לכם לקוחות מערים נוספות, בטח ובטח שלא מכל קצוות הארץ, אין שום סיבה שתממנו פעילות פרסום באתרי חדשות ארציים גדולים שמרבית המבקרים בהם פשוט אינם רלוונטיים לעסק שלכם. אם בפועל אתם משלמים על כל זוג עיניים שצופה בתוכן שלכם, אתם רוצים להבטיח שאתם משלמים אך ורק עבור זוגות עיניים שיכולים להיות מומרים ללקוחות פעילים שלכם ואלו נמצאים כנראה באשדוד בלבד. על כן, במקרה זה, יהיה זה נכון מבחינתכם לפרסם באתרי חדשות מקומיים באשדוד וישנם לא מעט מקומונים, הן של רשתות ארציות והן של מו"לים מקומיים לחלוטין, בהם תהיינה עלויות הפרסום נמוכות הרבה יותר ובהם תוכל פעילות הפרסום שלכם להפיק לכם ערך רב יותר ובצורה יעילה יותר.

בנוסף לכך, עליכם להגדיר מראש מהי מטרת הפרסום. אם אתם רוצים למתג את עצמכם ולבסס את שם המותג שלכם בתודעה הציבורית, עיקר פעילות הפרסום צריכה להתבסס על מודעות פרסומת מעוצבות ובולטות, שמעבירות מסר קצר ופשוט עם שם המותג שלכם בראשו. אותו כנ"ל לגבי פעילות פרסום שמיועדת לספר לקהל היעד שלכם על מבצע מיוחד או על סיבה טובה ספציפית להגיע אליכם. מן הצד השני, אם אתם רוצים ללמד את קהל היעד שלכם על עצמכם ועל תחום הפעילות שלכם, לבצע עבודת שכנוע מעמיקה יותר ולהעביר לקהל היעד מסרים מורכבים יותר, שדרכם גם תוכלו ליצור עמו חיבור רגשי ושכלי עמוק יותר, יהיה זה נכון יותר מבחינתכם, לבחור דווקא בערוץ של פרסום כתבות ותוכן שיווקי.

 

חבילת פרסום

פרסום באתרי חדשות לא יכול להוות ערוץ הפרסום היחיד בו אתם מתמקדים. המטרה של פעילות הפרסום שלכם היא להגיע אל קהל היעד שלכם היכן שהוא נמצא ולהיחשף אליו מספיק פעמים על מנת לייצר את המסה הקריטית של חשיפה למותג שלכם, מסה קריטית שתוכל להניע את הלקוח לפעולה. לשם כך, עליכם לפזר את ההשקעה שלכם בפרסום גם ברשתות חברתיות, במנועי חיפוש, במגזינים ואתרים מקצועיים, באתרי תוכן רלוונטיים לכם ואפילו בפעילויות פרסום נוספות מחוץ לאינטרנט. כמו כן, גם בקטגוריה הספציפית של פרסום באתרי חדשות, חשוב לפזר את התקציב על סוגים שונים של פרסומים על פי מינון שנקבע מראש ואשר מבוסס על חשיבה אסטרטגית אל מול יעדים שהגדרתם לעצמכם.

מן הסתם, אם אין לכם את הרקע המקצועי בעולם הפרסום, אם אתם לא מכירים את העקרונות המקצועיים ואת שיטות העבודה של עולם הפרסום ואם אין לכם את הכלים והיכולות של משרד פרסום, את כל זה אתם לא רוצים לעשות בעצמכם. הדבר הנכון לעשות בהיבט זה, הוא לשכור משרד פרסום שקודם כל יבנה לכם אסטרטגיית פרסום ויציג לכם תכנית לפרסום העסק שלכם, לרבות פרסום באתרי חדשות, אבל לא רק, על בסיס התקציב שעומד לרשותכם לטובת העניין. משרד פרסום כזה יכול לבצע פעולות רבות שנובעות מהיכולות שלו ומרשת הקשרים שלו ושאתם פשוט לא יכולים לעשות בעצמכם. בהיבט זה חשוב תמיד לזכור, שהמטרה שלכם היא לא לפרסם, אלא ליהנות מהפירות של פעילות הפרסום שלכם וההבדל בין שני אלה הוא בדרך כלל משרד הפרסום.

BESTLINKS הוא משרד פרסום מקצועי וותיק, המציע מגוון רחב של שירותי פרסום, שיווק ויחסי ציבור באינטרנט ובכלל זה יסייע לכם לתכנן וליצור מסע פרסום באתרי חדשו ובניית קישורים הן כפעילות פרסום שעומדת בפני עצמה והן כחלק מאסטרטגיית פרסום רחבה יותר, הכוללת עוד מגוון פעילויות פרסום בערוצים נוספים ובסוגים נוספים של אתרים, על מנת לייצר מקסימום אימפקט על הפעילות העסקית שלכם.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין