ניהול מוניטין בגוגל

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

או חייגו: 053-3527580

גוגל היא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. כל מי שרוצה לחפש מידע על דבר מסוים יכול לעשות זאת על ידי גוגל. כך גם בנוגע לעסקים. אדם שרוצה לחפש עסק מסוים יוכל לעשות זאת בקלות על ידי גוגל ולקבל את כל המידע שקיים על העסק- חיובי או שלילי. על מנת לוודא שהמידע המתקבל בגוגל יהיה חיובי וימשוך לעסק שלנו לקוחות חשוב לבצע ניהול מוניטין בגוגל. מה זה אומר וכיצד זה מתבצע? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהו ניהול מוניטין גוגל?

ניהול מוניטין בגוגל הוא שיטה בה מיחצנים אדם או עסק המתבצעת בגוגל, מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. ניהול מוניטין בגוגל נועד לכל אדם ולכל עסק שרוצה להיות אחראי על המוניטין שלו ולהפוך אותו לחיובי, יציב וחזק. על ידי ניהול מוניטין בגוגל ניתן למנוע יצירת מוניטין שלילי ולהוביל ליצירת מוניטין חיובי. בין אם אתם אנשי ציבור, אנשי עסקים, פוליטיקאים, בעלי מקצוע ואפילו אנשים פרטיים יש לכם מוניטין. לכן, על מנת להיות אחראים עליו ולוודא שהוא חיובי וטוב חשוב לבצע ניהול מוניטין בגוגל. ניהול מוניטין מתבצע על ידי חברות מתאימות שיודעות כיצד להתמודד עם פרסומים שליליים וכיצד לבנות שם חזק לעסקים ואנשים. 

מתי נבצע ניהול מוניטין גוגל?

כפי שציינו, ניהול מוניטין הוא שיטה שמאפשרת ליצור מוניטין חיובי לעסקים ואנשים ולמנוע יצירת מוניטין שלילי. עסקים רבים פונים לשירותי ניהול מוניטין רק כאשר התפרסמו עליהם פרסומים שליליים. אך למעשה הדרך הטובה ביותר לנהל מוניטין היא לעשות זאת תמיד, לפני שהתפרסמו פרסומים שליליים ואפילו חיוביים. כאשר אתם מבצעים ניהול מוניטין אתם יכולים להשפיע על המידע שיתפרסם עליכם בגוגל, ובמידה שיתפרסם מידע שלילי תוכלו להיות מוכנים על מנת למנוע ממנו להתפשט. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון הוא שיותר קל למנוע מוניטין שלילי מאשר לתקן מוניטין שלילי. לכן, לפני שהמצב נהיה קשה, בצעו ניהול מוניטין בגוגל. 

 

ניהול מוניטין גוגל למניעת מוניטין שלילי

ציינו שיותר קל למנוע מוניטין שלילי מאשר לתקן אותו. מוניטין שלילי יכול לפגוע בשם הטוב שלכם באופן כל כך חזק שייקח לכם זמן רב לתקן אותו. לכן, חשוב לבצע ניהול מוניטין מבעוד מועד. יש שלוש דרכים מרכזיות שמובילות ליצירת מוניטין שלילי- פרסום כתבות שליליות, פרסום תגובות שליליות והופעה באתרי פסקי דין. כתבות שליליות יכולות להתפרסם במגוון פלטפורמות כאשר בהן גם אתרים שיווקיים וחדשותיים מובילים. בצורה כזו הכתבה השלילית עלולה לקבל חשיפה גבוהה. תגובות שליליות בדרך כלל מתפרסמות ברשתות החברתיות או בפורומים בעקבות מוצר או שירות לא נעים שקיבל לקוח. לעתים תגובה שלילית יכולה לקבל חשיפה גבוהה מאוד שתספיק ליצירת מוניטין שלילי לעסק, במיוחד בעידן הרשתות החברתיות בו כל אחד יכול לשתף תגובות ופוסטים שרואה. אתרי פסקי דין לעומת זאת, הם אתרים שכוללים מאגר פסקי דין ואזכורים משפטיים נוספים. כל עסק או אדם שנתבע או תבע עלול להופיע במאגרים הללו. במצב כזה, הופעה באתרים אלה עלולה להוביל ליצירת מוניטין שלילי ולהעיד על עסק בעייתי. 

כיצד נבצע ניהול מוניטין גוגל?

ניהול מוניטין בגוגל כוללת 2 דרכי פעולה מרכזיות- תיקון מוניטין שלילי ויצירת מוניטין חיובי. 

  • תיקון מוניטין שלילי

במצב בו נוצר מוניטין שלילי, חשוב מאוד לפעול ככל הניתן על מנת לתקן אותו. לשם כך חשוב לא לפעול מהרגש אלא לפנות לאנשי מקצוע שיבצעו עבורכם ניהול מוניטין ויעזרו לכם למצוא את דרך הפעולה הנכונה והמשתלמת ביותר. על מנת לתקן מוניטין שלילי ניתן לנסות להסיר את הפרסומים השליליים או לדחוק אותם לשולי מנוע החיפוש. על מנת להסיר פרסומים שליליים תוכלו לנסות לפנות לבעלי האתר בבקשה להסיר את הפרסום השלילי. במקרים בהם הפרסום השלילי יכיל הוצאת דיבה או אלמנטים לא חוקיים ובעלי האתר יהיו חשופים לתביעה הם יעדיפו להסיר את הפרסום. כך גם תוכלו לפנות לבעלי אתרי פסקי דין. יש לקחת בחשבון שבדרך כלל על מנת להסיר את שמכם ממאגר פסק הדין תאלצו לשלם לבעלי האתר, כאשר הסכום ישתנה בהתאם לגודל החשיפה של הפרסום ולגודל החשיפה של האתר. במידה שבעלי האתר לא הסירו את הפרסום תוכלו לנסות לפנות לגוגל. במקרים בהם הפרסום מכיל פרטים מזהים גוגל עלולה להסיר את הפרסום ממנוע החיפוש שלה. על מנת לדחוק את הפרסומים השליליים לשולי מנוע החיפוש יש לפעול ליצירת מוניטין חיובי. 

  • יצירת מוניטין חיובי

אופציה נוספת לתיקון מוניטין שלילי ולביצוע ניהול מוניטין באופן יעיל היא לבצע פעולות שיובילו ליצירת מוניטין חיובי. לשם כך יש לפרסם כתבות חיוביות ולבצע מגוון פעולות שיגבירו את הפרסום החיובי על העסק. לשם כך תאלצו קודם כל להקים אתר לעסק. כאשר מחפשים מידע בגוגל מקבלים תוצאות חיפוש בהתאם ולכן חשוב להקים אתר לעסק. על מנת שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש המובילות של גוגל יש לוודא שהוא כולל חוויית משתמש טובה, התאמת גלישה לטלפונים ניידים, גלישה נוחה ומהירה. בנוסף חשוב מאוד להעלות אליו תכנים איכותיים ורלוונטיים לעסק. כך תוכלו לקדם את האתר באופן אורגני בגוגל. כך תוכלו להעלות מידע על העסק, על המוצרים או השירותים שמספק, תוכלו להוסיף המלצות של לקוחות קודמים, עבודות קודמות שביצעתם וכדומה. 

בנוסף, על מנת ליצור מוניטין חיובי יש לפרסם את העסק באתרים מובילים אחרים. כמו שפרסומים שליליים יכולים לקבל חשיפה גבוהה באתרים מובילים כך גם פרסומים חיוביים. כמו כן, לפרסומים החיוביים תוכלו להוסיף קישור שיוביל לאתר העסק שלכם ויגדיל את התנועה שלו ואת החשיפה שמקבל. כך תוכלו לדחוק את הפרסומים השליליים ולגבור עליהם עם פרסומים חיובים וטובים. 

יניב גרוצסקי
יניב גרוצסקי

מומחה לניהול מוניטין בגוגל, תדמית עסקית וקידום אתרים. מציג עסקים באור חיובי כבר 15 שנים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
התקשרו לשיחת ייעוץ
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!