כתיבת תכנים

תוכן עניינים

אם אתם בעלים של אתר אינטרנט, בלוג, חנות אי קומרס, אתר חדשות, בוני אתרים או מקדמי אתרים בתחילת דרכם, כנראה שלא מעט שמעתם את המושג כתיבת תכנים ואתם בטח יודעים כמה הוא יכול לתרום לקידום ושיווק העסק שלכם או העסקים של הלקוחות שלכם. כידוע, בין הפלטפורמות הכי חזקות היום בשיווק ופרסום העסק נקראית קידום אורגני – SEO. מדובר בקשת רחבה של פעולות שאנו עושים במטרה שהאתר שלנו יופיע בעמודים הראשונים של מנועי החיפוש. כתיבת תכנים היא בין אותם פעולות.

כתיבת תכנים

כתיבת תכנים איכותיים ולא ספאם

חשוב לציין כי כשאנו רוצים שבאתר שלנו יופיעו תכנים הקשורים לעסק שלנו ולא משנה אם מדובר בתוכן שיווקי או תוכן שמיועד להעניק לגולשים ערך מוסף, אנחנו רוצים להשקיע בתכנים איכותיים. תכנים איכותיים הם תכנים מקוריים, מעניינים, שמניעים את הגולש להישאר באתר שלנו ולא תכנים שרק מבוססים על צפיפות מילות מפתח וחזרתיות. גוגל כבר לא קונה את זה.

מדוע חשוב להשקיע בכתיבת תכנים?

יש כל מיני סיבות שאנחנו רוצים להשקיע בכתיבת תכנים אבל הסיבה העיקרית היא משום שאנחנו רוצים להעניק לגולשים שנכנסים לאתר שלנו מידע חיוני. לתת להם את מה שהם בצעם מחפשים. לא סתם הגולשים שלנו מגיעים לאתר ואם הם כבר בפנים, כתיבת תכנים  מאפשר לנו להעביר להם מידע מקצועי, מידע מעמיק, מידע על המוצרים או השירותים שהעסק שלנו מציע.

מי מספק לי את כתיבת התכנים ואיך זה עובד?

יש כמה שתי שיטות עיקריות שבאמצעותן ניתן לאתר ספק או ספקים לכתיבת מאמרים בתשלום.

  1. חברות תוכן – אותן חברות מעסיקות יחסית לא מעט כותבי תוכן. דרך חברות העוסקות בכתיבת תכנים אנו יוכלים לקבל שירותי כתיבה בהתאמה אישית. כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא להעביר את הנושאים והדגשים שלנו והתכנים יועברו אלינו תוך X זמן. זה יכול להיות תוכן שיווקי, תוכן אינפורמטיבי, תוכן משולב, תוכן לקידום אתרים כלומר תוכן SEO מבוסס מחקר מילות מפתח, תוכן למוצרים בתוך חנויות אי קומרס ועוד.
  2. פרינלנסרים כותבי תוכן – יש היום המון כותבי תוכן שמתפרנסים מכתיבת תוכן. דרך הפייסבוק, מפה לאוזן וגם דרך אתרי אינטרנט של פרילנסרים ניתן לאתר כותבי תוכן מקצועיים.
  3. דרך חברת קידום- לרוב חברות הקידום אשר מספקות שירות של קידום אורגני מספקות גם שירות של כתיבת מאמרים, שירותי החלפות קישורים וכדומה.
  4. לכתוב בעצמנו – אם יש לכם זמן, כישרון ואתם יצירתיים, אתם יכולים לכתוב את התוכן לאתר שלכם בעצמכם ויכול מאוד להיות שזה יהיה שווה לכם הרבה מאוד כסף וגם איכות.

לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה כמובן, אבל זה כבר למאמר אחר. מה שחשוב הוא שלא משנה באיזו שיטה אתם בוחרים, תקפידו לעבור על התוכן, לבדוק שלא מדובר בתכון משוכפל ושאתם מקבלים תמורה איכותית לתשלום שלכם.

כתיבת תכנים כמה זה עולה

לפני שתבינו עד הסוף כמה עולה כתיבת תכנים, חשוב לזכור שיש כל מיני סוגים של תכנים וכל מיני קיריטריונים שמשפיעים על המחיר הסופי של התוכן. למשל, אורך התוכן משפיע על המחיר הסופי משום שיש הבדל בין כתיבת מאמר פשוט בנושא קל באורך של 250 מילים שלא דורש מכותב התוכן שום מחקר מילות מפתח ונכתב תוך 10 דקות לכתבה חדשותית סופר חשובה שתופיע בעמוד הראשון בוואללה, דורשת ריאיון עם מומחים בתחום ובאורך של 1,000 מילים. מה עוד משפיע על המחיר של כתיבת תכנים? סוג התוכן. יש כמה סוגים של תכנים עיקריים ברשת האינטרנט:

  1. מאמרים לקידום אתרים – מוטמעים באתרים ובלוגים חיצוניים לצורך קישורים חיצוניים או פנימיים
  2. בלוג
  3. מאמרים כחלק מתהליך של בניית אתר – עמוד אודות, עמוד הבית, קטגוריות בתוך האתר וכדומה
  4. מאמרים שיוקיים
  5. חדשות באתרי תוכן
  6. כתיבה שיווקית, מוצרים, הנעה לפעולה

קריטריונים נוספים המשפיעים על המחיר של כתיבת תוכן הם סגנון הכתיבה, כמות הדגשים ומילות המפתח שיש לשזור במאמר, האם זה כולל או לא כולל פרסום של התוכן באתרים עצמם, האם השירות כולל או לא כולל הוצאת של קישורים מתוך העמוד ועוד…

המחירים נעים בין 30-2,000 ש“ח לעמוד תוכן אחד.

כתיבת תכנים לקידום אורגני לעומת כתיבת תכנים שיווקיים

למעשה מדובר בשני הסוגים הכי פופולאריים שאנשים שיש להם אתר מבקשים. כשמדובר בתוכן שיווקי, הכוננה היא לתוכן שמטרתו להניע בצורה כזו או אחרת את הגולש לפעולה. תוכן שיווקי שווה מיתוג. כלומר בכל מקום שם העסק מופיע בטקסט, שהיתרונות של המוצרים שאנו מוכרים מופיעים, כשאנו בוחרים להציג את המותג בדף הבית, להניע את הגולשים לפעולה כמו למשל לידי רכישה או שיתוף, שהטקסט עוסק בשיטה, בהמצאה של שיטה כזו או אחרת זה תמיד יבוסס על כתיבת תכנים שיווקיים.

לעומת זאת, כשאנחנו קוראים מאמר או טקסט שהוא אינפורמטיבי בלבד, קוראים כתבה באתר חדשות כזה או אחר, מדריך בשיטת עשה זאת בעצמך, הטקסט חוזר על עצמו באופי שלו, אז מדובר בכתיבת תכנים שהם נטו אינפורמטיביים. תתוכן כזה הוא לרוב תוכן שמיועד לקדם את האתר ויחד עם זאת, לעניק לגולש ערך מוסף, לגרום לו להישאר כמה שיותר זמן באתר שלנו.

יש גם כתיבת תכנים המשלבת את שתי השיטות. תוכן אינפורמטיבי בהתחלה בשילוב יצירת קשר והנעה לפעולה בסוף.

דוגמא לכתיבת תכנים בשיטה השיווקית

הכירו את דנה. לעומר יש חנות דיגיטלית המציעה מוצר חדשני המאפשר בסיום טיול עם הכלב, לנקות את רגליו תוך שניות. המוצר בא לתת מענה לבעיה שמטרידה בעלים של כלבים בכל העולם. לחנות קוראים The end for The sand החנות מציעה מגוון המוצרים בנוסף למוצר החדשני השומרים על טיפול וטיפול עבור הכלב כמו שמפואים, סרומים, מסכות לשיער, טיפוח לשיניים, שמיכות שניתן לכבס עם ריח מיוחד, מוצר שמנקה לכלבים את הקקי שנדבק מסביב לפרווה ועוד.  דנה רוצה לשווק ליין חדש המוצרים שלה שהיא פיתחה וייצרה בעזרת מפעל מיוחד בחו“ל. דנה היא היחידה בישראל שמוכרת את המוצרים הללו.  דנה פונה לקופירייטר מומחה בכתיבת תוכן שיווקי שינסח עבורה עמוד נחיתה שיופיע במדיות השונות, בעמוד הפייסבוק וגם באתר עצמו. ככה זה נראה

דוגמא לכתיבת מאמרים או טקסטים בתשלום בשיטה הקידומית

נמשיך עם הדוגמא של דנה. כאמור, לגנה יש אתר אינטרנט המוכר את המוצרים השונים של החנות. המוצרים נמכרים בפריסה ארצית לכל חלקי הארץ ומגיעים ישירות לבית הלקוח עד 3 ימי עסקים בלבד. האתר מאובטח והרכישה בו קלה, נוחה ומהירה מאוד. כדי לקדם את האתר, דנה נעזרת במקדם אתרים ובכותב תוכן מקצועי שיספק לאתר תכנים בכל חודש, יעלה אותם ויתמוך בקידום.  המקדם של דנה עשה עבורה מחקר מילות מפתח מעמיק כשהאתר היה עוד בבנייה והמסקנה הייתה שעליה לקדם את ארבעת הביטויים הבאים: מוצרי טיפוח לכלב, ניקוי רגליים כלב, איך מונעים חול מכלב, ניקוי הבית עם בעלי חיים.

דנה הכינה רשימת נושאים ומאמרים עבור הכותב שלה כמו למשל איך למנוע חול אחרי טיול עם הכלב, איך הבית נשאר נקי עם כלב וילו מוצרי טיפול ישנו את החיים שלכם הכלב שלכם?…

הדגשים של דנה לכתיבה הם

  1. מאמרים באורך של 400-600 מילים
  2. שילוב של מילות המפתח במאמרים עם דגש על חזרה של בין 10-12 אחוזים במילת המפתח שנבחרה.
  3. מאמרים אינפורמטיבים המעניקים ערך מוסף לגולש.

במאמרים אלו לא מופיע שום מידע שיווקי לגבי העסק של דנה והמוצרים השונים הנמכרים בו.

כתיבת תכנים כמה זה עולה?

זה ממש תלוי בסוג הכתיבה, באורך שלה ומאפיינים השונים שתיארנו קודם לכן. ניתן גם לתמחר את הכתיבה לפי כמות עמודים.

תמחור לפי מילה

  • הממוצע של כתיבת מאמרים בתשלום בשיטה זו נע בין 7 אג‘ ל-30 אג‘ למילה.
  • תמחור לפי עמוד – הממוצע של כתיבת מאמרים בתשלום בשיטה זו נע בין 25-250 שקלים לעמוד תוכן.
  • תמחור לפי פרויקט – בדרך כלל נהוג לתמחר פרויקט לפי 20-50- המחיר נע בין 1,000-2,000 ש“ח לפרויקט כזה.
התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין