כתיבת תוכן לאינטרנט

תוכן עניינים

 

כתיבת תוכן לאינטרנטכתיבת תוכן לאינטרנט היא כמו מים ומזון שמזינים את מנועי החיפוש עם דגש על מנוע החיפוש גוגל. למעשה, תוכן הוא ללא ספק בין הפרמטרים הכי חשובים בכדי שנוכל לקדם את האתר שלנו בגוגל. בעזרת תוכן, מנוע החיפוש סורק את הדפים שנמצאים בתוך האתר ומזהה את תחומי העניין והעיסוק של כל אתר ואתר ברשת. ככל שיש יותר תוכן איכותי, עדכני, יצירתי ומעניין, כל הסיכוי שהגולשים יגיעו לאתר שלנו וגם יישארו בו עולה. מעבר לכל הנושא של קידום אורגני אשר נתמך באופן יחסית גבוה על אותו תוכן, לכתיבת תוכן לאינטרנט יש עוד מגוון רחב של יתרונות. במדריך הבא נעסוק בכתיבת תוכן לאינטרנט, בפוטנציאל האדיר שתוכן איכותי לאתר שלכם יכול להעניק, בסוגי התוכן הקיימים, באפיון תכנים וכמובן במחירים של כתיבת תוכן לרשת האינטרנט. אז קדימה! מתחילים.

 

מה היתרונות של כתיבת תוכן לאינטרנט?

  1. תוכן מספק מידע לגולש – כולנו צרכני תוכן. כולנו זקוקים לתוכן כדי לקבל את המידע לו אנו זקוקים. אנו מחפשים מידע כל הזמן בין אם זה בכדי להעשיר את הידע הכללי שלנו על נושא מסוים, בין אם זה בכדי להבין במה האתר הזה בדיוק עוסק ובין אם סתם, להעביר את הזמן שלנו. לכן, דרך תוכן אנחנו מספקים לגולשים את המידע הרלוונטי לאתר שלנו. ככל שהתוכן באתר שלנו יהיה יותר רלוונטי לנושאים שבו האתר עוסק, ככה הסיכוי שיותר גולשים שמביעים עניין בתחום הספציפי הזה, עולה. אם למשל אנחנו מוכרים שירות של ייעוץ, ייצור והתקנת פרגולות, כדאי להשקיע בתכנים הרלוונטיים לתחום הזה, להסביר בין סוגי הפרגולות השונות, על היתרונות של המוצר, איך בוחרים ואיך מתכננים פרגולה בהתאם לצרכים ולשטח הקיים.
  2. חשיפה – ברגע שאנו משקיעים בכתיבת תוכן לאינטרנט, המאמרים והתכנים שלנו ברמה גבוהה שתואמת את מה שהגולשים מחפשים, הסיכוי שהאתר שלנו ייחשף ליותר גולשים עולה. למה? גם כי יש באתר שלנו בדיוק את מה שהגולשים מחפשים כמו בדוגמא שנתנו עם הפרגולות וגם משום שהסיכוי שהגולשים ישתפו את התוכן הזה, עולה. למשל, אם שני שכנים מדברים על הקמת פרגולה ושכן אחד קרא את התוכן שקלע בול למטרה, הוא יכול לשתף את התוכן הזה ולהעביר אותו לשכן השני. ככה, ככל שיש יותר שיתופים גם אם זה רק על כתבה אחת ספציפית, יותר ויותר גולשים מגיעים לאתר שלנו והפוטנציאל המכירת של האתר עולה.
  3. פתרון בעיות – כתיבת תוכן לאינטרנט עוזרת לנו לפתור בעיות לגולשים שלנו. נניח שהאתר שלנו עוסק במכירת מוצרים לילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז, דרך התוכן אנו יכולים להסביר באיזה אופן כל מוצר או שירות מספק את המענה הזה. דרך התוכן אנחנו גם יכולים לענות לגולשים על שאלות נפוצות שחוזרות על עצמן. תוכן בא לתת מענה על כל מיני סוגים של בעיות של אנשים ויש הרבה כאלה.
  4. דרך לשמור על קשר עם הלקוחות- כתיבת תוכן לאינטרנט מאפשרת לנו לשמור על קשר ישיר עם הלקוחות שלנו, לחזק את המותג ולהציג דרך התוכן את הערכים שמובילים אותנו.

 

סוגים של כתיבת תוכן לאינטרנט

יש כל מיני סוגים של כתיבת תוכן לאינטרנט וכדאי להכיר אותם. הסוג הראשון הוא כתיבת תוכן לעמוד הבית ולעמוד אודות. התוכן הזה מאוד מיוחד ושונה מתכנים אחרים משום שמדובר בעמודים הכי פופולאריים מצד אחד בעיני הגולשים שלנו ומצד שני הכי חזקים בעיני גוגל. יש להם חשיבות עליונה. לכן, כשכותבים את התוכן הזה הוא חייב להיות סופר ממוקד, סופר ענייני ועונה בדיוק למטרה של אותם הדפים. להציג את העסק, לגרום לגולש להבין במה העסק שונה מהמתחרים שלו ולבד אותו דרך אותם עמודים. מדובר בעמודים שמצד אחד צריכים לשלב תוכן אינפורמטיבי המציג את מהות האתר או העסק ומצד שני תוכן שיווקי שאמור להשאיר את הגולשים באתר ולעבור לשאר העמודים והתכנים.

בלוגים

כתיבת תוכן לאינטרנט בבלוגים נפוצה ומתחזקת מיום ליום. מכיון וקיים קשר ישיר בין קידום אורגני לבין תוכן, אנשים רבים משלבים בתוך האתר שלהם בלוג ובו מופיעים תכנים מכל מיני סוגים. לדוגמא, נניח שיש לנו אתר שמוכר חומרים לעבודות יצירה עם הילדים בבית. דרך הבלוג ניתן לכתוב מגוון של תכנים לרעיונות שאפשר לעשות עם הילדים ואיך ליישם את זה איתם בבית לפי גילאים שלב אחר שלב. ניתן גם בבלוג להציג מדריכים מפורטים בשלל נושאים. הכתבות שבתוך הבלוג ישלבו בין נושאים שמענינים את הגולשים לבין שילוב מילות המפתח המבוססת על מחקר מקדים. אם נחזור לדוגמא של הפרגולות שבעל החברה פועל בעיקר באזור הצפון, נרצה לשלב בנוסף לתכנים שמעניקים לגולש ערך מוסף, תכנים לקידום עם ביטויי מפתח כמו למשל ”התקנת פרגולת בצפון“.

 

אתרי מאמרים

דרך נוספת לשלב כתיבת תוכן באינטרנט היא באמצעות אתרי מאמרים. מדוע כדאי לעשות זאת? משום שדרך אותם מאמרים אפשר להוציא קישורים שיובילו ישירות לאתר שלנו. ברגע שיוצאים קישורים איכותיים מאתרים איכותיים לדפים פנימיים ולעמוד הבית באתר שלנו, הדבר תורם רבות לתהליך הקידום האורגני.

 

תוכן שיווקי

תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט מטרתו למכור או לשווק את האתר, את המוצרים שאנו מציעים או השירותים שלנו. תוכן שיווקי מטרתו להניע לפעולה ולגרום לגולש להביע עניין וכמה שיותר עניין באתר. תוכן שיווקי לאו דווקא מניע את הגולש לרכישה, הוא מניע את הגולש לפעולה בין אם זה השארת פרטים ובין אם יצירת קשר באופן אחר.

 

תוכן לקידום אורגני

מדובר בתכנים שהמטרה שלהם היא נטו לשזור מילות מפתח ל בסיס אותו מחקר. עם הזמן, פחות ופחות נהוג לכתוב תכנים כאלה משום שהגולשים מחפשים ערך מוסף וכך גם האלגוריתם של גוגל כל הזמן משתכלל ולומד איך לזהות תכנים כאלה. לכן, עדיף להשקיע יותר בתוכן איכותי ופחות בתוכן שהוא נטו לקידום.

 

תוכן ממומן

מדובר בכתבות ממומנות שמתפרסמות באתרים מובילים. אלו יכולים להיות אתרי חדשות כמו YNET, כלכליסט, וואלה או מאקו, אלו יכולים להיות אתרים העוסקים באופן ספציפי באותו תחום שהאתר עוסק או פשוט אתרי תוכן עם מגוון של נושאים כלליים המחולקים לפי תחומים.

 

השלבים בכתיבת תוכן לאינטרנט

  1. הגדרת סוג התוכן הנדרש – חשוב קודם כל להבין מה אנחנו הולכים לכתוב, מה המטרה של התוכן, איפה התוכן הולך להופיע
  2. קהל יעד – למי מכוון התוכן? סופר קריטי בכתיבה בכלל ובכתיבה לאתרי אינטרנט בכלל. למי התוכן? לילדים? לנשים שרק ילדו? לנערות שרוצות להתחיל לתרגל יוגה או לגברים הסובלים מנשיקה?
  3. התאמת מילות מפתח לפי מחקר מילות מפתח
  4. קביעת חוקי כתיבה וסגנון כתיבה – דגשים חשובים גם כן בתהליך הכתיבה.
  5. הגדרת אורך הטקסט
  6. קביעת כותרות

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

כמה עולה לכתוב לרשת האינטרנט

המחירים לכתיבת תוכן לרשת האינטרנט משתנים ותלויים באורך הטקסט ובסוג הטקסט. ממוצע המחירים לעמוד תוכן נע בין 60-150 ש“ח. במידה ומדובר בכתבות ממומנות לצורך פרסום באתרים ותיקים וחזקים, המחירים נעים בין 400-3,000 ש“ח לכתבה משום שמדובר בתכנים המתפרסמים בשטח פרסום לכל דבר עם רמת חשיפה אדירה.

 

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין