כתיבת תוכן וניהול מדיה חברתית

תוכן עניינים

כתיבת תוכן וניהול מדיה חברתיתתחום הסויישל הוא אחד התחומים הלוהטים של השנים האחרונות. הרי כולנו צורכים את התוכן שלנו ברשתות החברתיות בין אם זה יוטיוב, אינסטגרם, פייסבוק או כולם גם יחד. אם אתם כותבי תוכן, מנהלי מדיה חברתית או בעלי עסקים שרוצים לשווק ולקדם את העסק שלהם בכוחות עצמם באמצעות תוכן איכותי שיווקי, המדריך הבא בדיוק בשבילכם.  הרי כולנו או לפחות רובנו נמצאים ברשתות החברתיות כל הזמן. שם הגולשים שלנו, שם הלקוחות שלנו, שם אנחנו מעבירים את ערכי המותג ומניעים את העסק שלנו קדימה ועובדה, כשעושים את זה כמו שצריך, מדויק, איכותי, זה גם פשוט עובד.

 

אז כדי שנוכל להיות גם כותבי תוכן וגם מנהלי מדיה חברתית, זה ממש לא מספיק שרק נדע איך לכתוב פוסטים בפייסבוק ולערוך אותם או איך לשלב 4-5 האשטגים באינסטגרם. ניהול סושייל זה ממש אמנות. קודם כל, כדי שנוכל להבין את התחום הזה קצת יותר לעומק, חשוב לעשות הפרדה בין סושיאל מדיה ותוכן לבין ניהול קמפיינים. השוק מוצף בתפקידים שקשורים לתחומים האלה וחייבים לעשות סדר בכל הבלאגן.

 

אז  זה נכון שיש אנשים שיודעים לעשות את הכל, אבל בחברות גדולות, מחלקים את התפקיד הזה לשני תפקידים ולעתים אפילו שלושה כי זה פשוט דורש המון ידע, המון דברים שצריך לעשות במקביל וגם הרבה ניסיון.

 

מה התפקיד של כל אחד?

מנהל מדיה חברתית או מומחה רשתות חברתיות הוא זה שאחראי לכל הפעילות השוטפת במדיות החברתיות. התפקידים שלו הם רבים אבל הנה כמה מהחשובים שבהם. קודם כל עליו להבין את צרכי הלקוח וכך להוציא לפועל את האסטרטגיה דרך כתיבת התוכן. עליו לוודא שיש הרמוניה בין המדיות השונות שהוא מנהל במקביל וכמובן לתפעל אותן. בנוסף, מנהל מדיה חברתית גם מנתח את הנתונים הסטטיסטים ולכן עליו להבין את הפלטפורמות השונות בהיבטים הטכניים.

מנהל מדיה חברתית צריך גם להכיר קצת את מערכות הפרסום של פייסבוק, גוגל אנליטיקס וגוגל אדס אבל לא להתעמק בהן. זה כבר התפקיד של מנהל הקמפיינים. בנוסף, עליו לנטר את התגובות של הגולשים, לבצע מחקר על נכסים דיגיטליים של המתחרים, לתפעל את העמודים השונים ולהיעזר באיש תוכן שהוא דווקא זה שמעלה את הפוסטים, הסרטונים ושאר התכנים. כן ניתן לשלב בין השניים באותו תפקיד אבל זה מאוד תלוי במסה של העבודה. אז בואו נעשה רגע סדר מבחינה התפקידים:

 

  1. מנהל דיגיטל – אחראי על כל הפעילות הדיגיטלית של העסק
  2. מנהל סויישל – אחראי על ניהול ויצירת התכנים, מספק מענה לגולשים ומנהל טכני של המדיות החברתיות
  3. מנהל קמפיינים- מקים קמפיינים ומנהל את האופטימיזציה שלהם.

 

כתיבת תוכן וניהול מדיה חברתית  איך עושים את זה בפועל?

כשאנחנו מדברים על כתיבת תוכן וניהול מדיה חברתית, חשוב להסתכל על התהליכים האורגניים של התנהלות הרשתות החברתיות. כלומר, נניח שאנחנו מעלים תוכן לאינסטגרם או לפייסבוק, אנחנו רוצים שהתוכן הזה יגיע לכמה שיותר אנשים מבלי שנצטרך לקדם תכנים ממומנים.

 

ההמלצה היא תמיד לעבוד בשתי החזיתות במקביל ולשפר תכנים שעולים גם בתהליכים ממומנים וגם בתהליכים פשוטים, אורגניים. אם ניקח בתור דוגמא את עמוד הפייסבוק העסקי שלנו שצבר 7,000 לייקים, זה לא מספיק רק להעלות פוסט ולשתף אותו.  אנחנו רוצים גם להטמיע את התוכן בכל מיני פלטפורמות ולעשות שימוש בכל הכלים שהרשת החברתית הזו מציעה לנו. כשמדובר באינסטגרם. אנחנו נרצה לחפש מילות מפתח גם ביוטיוב, לעשות מחקר האשטגי ואפילו לבנות גאנט תוכן כדי להפעיל את כל המדיה החברתית שיושבת תחת העסק שלנו.

 

כתיבת תוכן וניהול מדיה חברתית על בסיס אסטרטגיית תוכן

אסטרטגיית תוכן הוא מונח שעבר כבר המון פירושים. אנשים רבים חושבים כי אסטרטגיית תוכן היא בעצם להבין אילו פוסטים ואילו סטוריז אנחנו הולכים לעלות באותו שבוע וזה ממש לא. אסטרטגיית תוכן כחלק מכתיבת תוכן וניהול מדיה חברתית היא להבין באופן הכי עמוק שאפשר את הצרכים של הלקוח, המטרות של הלקוח בהעברת המסרים דרך התוכן וכך לקבוע את התכנים שנכתוב במטרה להשיג את היעדים שלנו.

 

כתיבת תוכן וניהול מדיה חברתית דרך אסטרטגיית תוכן יתרונות

  1. מאפשרת לנו להגדיר ולדייק את התוכן
  2. מאפשרת לנו להוביל אותנו לתוצאות ולהשיג מטרות עסקיות
  3. מאפשרת לנו למקסם את אסטרטגיית השיווק באופן מלא בכמה שיותר ערוצים, לא רק בסויישל
  4. תכנית פעולה שניתן למדוד אותה וכך להבין האם היא עובדת או לא, מה צריך לשנות בה וכדומה

 

כתיבת תוכן וניהול מדיה חברתית מה זה תמהיל תוכן?

במידה והתוכן שלנו בנוי לא רק על רשתות חברתיות אלא גם על בלוגים, אתר אינטרנט, חנות, אימייל מרקטינג ורשימות תפוצה אנחנו יוכלים גם למדוד את ההשפעה של התוכן. במקרים בהם לא ניתן למדוד את ההשפעה כמו למשל במדיות החברתיות, אנחנו קוראים לזה תמהיל תוכן.

 

שלבים בבניה אסטרגיה לכתיבת תוכן וניהול סויישל

  1. מגדירים יעדים ומטרות – בשלב הראשון אנחנו רוצים להבין מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות התוכן שלנו.
  2. קהל יעד- חשוב לנתח ולאפיין את הקהל בצורה הכי מפורטת שאפשר, להבין מי הוא, באיזה גיל הוא, האם אלה נשים או גברים, ילדים או נערות מתבגרות, איזה שפה הוא מדבר (למשל לקהילה הלהטבית יש סלנג המאפיין אותה), מה מעניין אותו, מה מרגש אותו ואיפה הוא נמצא.
  3. מסרים- איזה מסר אנחנו רוצים להעביר דרך התוכן ואיך הסיפור שלנו מרתק את הגולשים? איזה ערך אנחנו מספקים לגולש דרך התוכן?
  4. מתחרים – חשוב גם לעשות מחקר מתחרים ולהבין מה הם עושים, מה עובד להם, איך הם עושים את זה ועוד…
  5. בחירת ערוצים – זה השלב שבו אנו בוחרים את ערוצי הסויישל שאנחנו רוצים לשלב בהם את התכנים שלנו ואת זה כדאי לעשות רק אחרי שהבנו איפה הקהל שלנו נמצא.
  6. איזה תוכן – בשלב זה נגדיר את סוג התוכן? תוכן כתוב, סרטונים, אינפוגרפיקות, תמונות או שילוב?
  7. בדיקה – לאחר מספר שבועות נמדוד כמה התוכן שלנו אפקטיבי.

 

כתיבת תוכן וניהול מדיה חברתית כמה זה עולה?

ובכן, המחיר לכתיבת תוכן וניהול מדיה חברתית מאוד משתנה ותלוי במגוון של פרמטרים כמו כמות התוכן שאנחנו רוצים לעלות, התדירות שאנחנו מעלים אותו,  סוג התוכן, מי כותב או עורך עבורנו את התוכן, האם זה כולל פרסום של התוכן או רק כתיבה ועריכה, סוג המשרה שאנחנו מציעים, עד כמה השלבים שתיארנו לעיל בוצעו ועוד. יש כל מיני אפשרויות כאשר אנו רוצים לכתוב תוכן עבור הרשתות החברתיות לעסק שלנו. אפשר לפנות לחברה שזה בדיוק מה שהיא עושה ומעסיקה מנהלי סושייל וכותבי תוכן מקצועיים, אפשר לפנות לפרילנסרים שזו ההתמחות שלהם ועוד… בגדול המחיר הממוצע לכתיבת תוכן וניהול מדיה נע בין 1,000-8,000 ש“ח בחודש.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין